De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Informatica en Fotografie
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 02-10-2002, 10:36
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

mja ... beiden hebben hun voor en nadelen ...

persoonlijk zou ik misschien ook gaan voor de 486, maar niet omwille van het gebruiksgemak, maar wel omwille van het uitdagende om zo een linux-routertje optimaal te configureren + dan heb je nog iets om mee te spelen.

kwa gebruiksgemak denk ik wel dat het routertje het eenvoudigste is.

airco
Old 02-10-2002, 13:25
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular

Wij hebben nu een 486 staan die als router dient, die draait op Freesco. Bijkomende voordelen: omdat het om een pc gaat kan je allerhande dingen erop smijten. Bij ons draait er bijvoorbeeld een webserver, mySQL-server, ftp server, en telnet-server op. Dat zijn maar enkele van de mogelijkheden.

Quote:
Originally posted by airco
niet omwille van het gebruiksgemak, maar wel omwille van het uitdagende om zo een linux-routertje optimaal te configureren + dan heb je nog iets om mee te spelen.
Daar zeg je het. Welke aantrekkingskracht heeft zo'n HW-router dan nog, eh?
Reply With Quote
Old 02-10-2002, 17:42
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

mysql-server op een 486 ... en gaan met die queries

maar het zal wel om een development servertje gaan veronderstel ik
Old 02-10-2002, 18:29
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular

yep, tuurlijk
Reply With Quote
Old 03-10-2002, 16:02
vrDennis vrDennis is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Marshal
Ik denk dat de keuze dan snel valt op een 512 kb abbonnementje. Maar dan heb ik nog een vraagje waarvan ik niet weet of het kan. We hebben hier thuis twee pc’s staan die ik dus graag allebei op een ADSL verbinding aansluit. Beide PC vormen geen netwerk. Nu zijn er abbonnementen die geschikt zijn voor meerdere gebruikers gelijkertijd, uiteraard duurdrer dan een basispakket.

Nu denk ik creatief hollands, oftwel zuinig !, Stel ik koop twee modems en ik pak een basis-abonnement. Op beide pc’s maak ik dan een verbinding aan, kan ik dan met beide pc’s ADSL’en. Uiteraard niet gelijktijdig, de ene pc zal overdag gebruikt worden, de andere pc ’s avonds en ’s nachts.

Beide pc’s hebben een aparte aansluiting op het telefoonnet, geen huiscentrale of iets dergelijks. De telefoonkabel hebben we destijds m.b.v. een zwart klussende KPN’er opgedeeld in 3 lijnen. Je kunt dus niet met 3 telefoons tegelijk telefoneren. Naar buiten toe gaat nog steeds één analoge lijn.

Waarom zo moeilijk doen. Wanneer je ADSL neemt dan zijn de aansluit kosen 60 euro excl modem/router.

Die router kost 200 euro en en daar zitten meerdere poorten op dus via die router sluit je de beide pc's aan en ben je dus klaar Misschien is het even een inverstering maar dan heb je wel wat..

A team with a mission 007
Reply With Quote
Old 03-10-2002, 18:38
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

tot die conclusie waren we hierboven ook al gekomen voor het geval Marshall ...

als je echter een pc-freak bent kan zo een 486 misschien ook wel een leuke optie zijn ... vermits de linux-router heel wat leuke opties biedt om te configgen.

als gewoon thuisgebruiker kan je echter best voor de router gaan
Old 03-10-2002, 22:29
Tomfan Tomfan is offline
De Paddock Rookie

Talking Antwoord betreffende de ADSL verwennerij

Geachte welgeschapen heer Reijnders,

Naar mijn insziens is een 256 verbinding voor uwen gebruik voldoende in den beginne.
Indien naar uwer mening echter later blijkt dat uwen verbinding niet snel genoeg is voor uwen behoeftes dan kunnen u toch wel degelijk wanneer u pleziert eenen duurderen en snelleren ADSL verbinding nemen.

Neemt bijvoorbeeld uwen auto; het rijdt en het heevden eenen radio. Daar is ook alles mee gezegd.
Waarom zoudt gij dan eenen porsche nemen als u tevreden bent met uwen stalen ros?

Mjah wij zeggen maar zo den lengte van uwen menneke hebt ook niets te maken met de snelheid van uwen oto ...

Waar alles op neerkomt is het volgende : denkt aan de wijze woorden van uwen vrient: duur ADSL:

Met vriendelijke groeten van den gletscher in Vaals

Hoogachtend: Tomfan
Reply With Quote
Old 04-10-2002, 18:51
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

wees gerust, die Tomfan is een goede bekende van me. Oftwel, alweer een nederlander aan boord van depaddock. Deze nederlander veroorzaakt wel overlast in Belgie. Als hij in Nederland een scheet laat en er is oostenwind dan ruiken jullie hem . Bij westenwind is het kado aan onze onze duitse buren richtig, genau

Iemand van het drielandenpunt dus!
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 02-01-2003, 16:58
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

yes sinds 31-12-02 heb ik mijn adsl aan het lopen.......tis weliswaar nog lite-verbinding. Iets anders is hier nog niet te krijgen.........maar wat een verademing, die snelheid en dat urenlang

Nu nog ergens een tweede modem zien te ritselen en dan kijken of we KPN kunnen bedotten
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 02-01-2003, 23:39
Tomfan Tomfan is offline
De Paddock Rookie

Ik ben eens benieuwd wanneer mijn ADSL aansluiting gerealiseerd wordt.

Het kan toch niet zijn dat ik in een wereldstad als Vaals langer moet wachten op een verbinding als dat ik in een gehucht als Voerendaal zou wonen.

Mjah tot gamens tot zaterdag, het bier zal weldadig vloeien en ook het bloed in Unreal !!!

Gegroet
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules