De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 07-05-2003, 20:31
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

op F1pits.net (een site die meestal behoorlijk accurate info over McLaren bezit) las ik zonet hetvolgende:

Quote:
Volgens enkele bronnen zou de wagen maar pas op het circuit verschijnen van Silverstone, wat betekent dan dat we de MP4/18 maar pas op 20 juli zullen te zien krijgen.
Dit zou betekenen dat ze dit seizoen slechts 6 GP's met de MP4-18 zouden rijden. Nog 5 GP's met de oude (weliswaar aangepaste) wagen

Eigenlijk kan dit bericht best kloppen .... Als ik me niet vergis moet de MP4-18 zijn eerste meters nog rijden ..... Vermits er tussen 2 GP's slechts 1 week mag getest worden zit McLaren heel beperkt in tijd om de nieuwe wagen op punt te krijgen ....

Als er geen problemen optreden redden ze Silverstone wel .... Als ze kinderziekten tegenkomen (zoals Ferrari dit jaar) kunnen ze misschien beter ineens beginnen aan de wagen voor volgend jaar ...
Old 07-05-2003, 21:23
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by airco
op F1pits.net (een site die meestal behoorlijk accurate info over McLaren bezit) las ik zonet hetvolgende:

Dit zou betekenen dat ze dit seizoen slechts 6 GP's met de MP4-18 zouden rijden. Nog 5 GP's met de oude (weliswaar aangepaste) wagen

Eigenlijk kan dit bericht best kloppen .... Als ik me niet vergis moet de MP4-18 zijn eerste meters nog rijden ..... Vermits er tussen 2 GP's slechts 1 week mag getest worden zit McLaren heel beperkt in tijd om de nieuwe wagen op punt te krijgen ....

Als er geen problemen optreden redden ze Silverstone wel .... Als ze kinderziekten tegenkomen (zoals Ferrari dit jaar) kunnen ze misschien beter ineens beginnen aan de wagen voor volgend jaar ...
Da ze dan me de 18 pas volgend jaar rijden.
Ik blijf t raar vinden da ze nog geen meter me de nieuwe bolide gereden hebben.
Reply With Quote
Old 07-05-2003, 21:44
Megane Megane is offline
De Paddock Regular

Allee vooruit den duits is weer kampioen.
Reply With Quote
Old 07-05-2003, 22:32
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Megane
Allee vooruit den duits is weer kampioen.
Mij hoort ge nie klagen.
Reply With Quote
Old 07-05-2003, 22:39
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Het voordeel is, dat het al wat minder makkelijk zal zijn als vorig seizoen
Ik wed dat Schumacher deze keer later dan Magny Cours én Hongarije kampioen wordt...
Old 07-05-2003, 22:43
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

waarschijnlijk wel .... al je als concurrentie "the best of the rest bent" en iedere race de 6 punten pakt (achter de 2 ferraris) ... dan wordt het gat maar langzaam groter ...

daartegenover staat dan wel dat dit jaar hongarije later op het seizoen komt (door het wegvallen van francorchamps) .... er zijn nog maar 3 GP's achter ...... 30 puntenkloof is voldoende
Old 07-05-2003, 22:50
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

sorry maar ik vind Mclaren behoorlijk dom, met wat ze nu bezig zijn. Ze moeten zich niet blind staren op een paar goede resultaten in het begin van het seizoen. Als ze pas de nieuwe wagen gaan introduceren in Silverstone zal dat haast zeker nefast zijn voor de titelaspiraties !
Reply With Quote
Old 07-05-2003, 23:07
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Ik denk dat ze zich bij McLaren heel goed bewust zijn dat de goede resultaten van de eerste races een vertekende werkelijkheid geven ...

Dat ze de wagen pas introduceren heeft NIETS te maken met dom ....
- Er waren al grote problemen met het vervaardigen van enkele mechanische onderdelen
- Ook op de mercedes-motor zit enkele weken vertraging

Je kan moeilijk beginnen testen met een wagen waar enkele onderdelen ontbreken en die bovendien nog geen motor bezit. Stel dat hij volgende week klaar is zullen ze zowieso toch nog enkele weken moeten voorzien om de "bugs" uit de wagen te halen en er reliability tests mee doen .....

Liever nog enkele GP's zoveel mogelijk punten sprokkelen ipv morgen de MP4-18 in het strijdperk te gooien en nog enkele nulscores te laten optekenen door een gebrek aan testing.
Dit laatste zou de titelambities helemaal begraven.

Ik denk dat het probleem hier niet ligt bij niet willen .... maar wel bij niet kunnen
Old 07-05-2003, 23:25
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by airco
waarschijnlijk wel .... al je als concurrentie "the best of the rest bent" en iedere race de 6 punten pakt (achter de 2 ferraris) ... dan wordt het gat maar langzaam groter ...

daartegenover staat dan wel dat dit jaar hongarije later op het seizoen komt (door het wegvallen van francorchamps) .... er zijn nog maar 3 GP's achter ...... 30 puntenkloof is voldoende
Als de concurrentie nu elke keer 6 punten pakt, wordt het gat bijna even snel groot, aangezien Rubens vorig jaar vaak nie eens kon vertrekken.
Reply With Quote
Old 09-05-2003, 21:00
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock

McLaren set debut date for MP4-18

Quote:
Team to test new car the week after the Austrain Grand Prix at Paul Ricard
McLaren has, according to AUTOSPORT.com sources, set a date for the long awaited public debut of its MP4-18, the car which the team hopes will keep it the title hunt alongside Ferrari and Renault.
The car, which had originally been scheduled to test immediately after the Brazilian Grand Prix, will now run for the first time at Paul Ricard on May 21, the Wednesday after the Austrian Grand Prix.
McLaren's technical director Adrian Newey stated last weekend that the team would not be rushed into introducing the new car saying: “The problem is that if we bring it in too quickly and it is unreliable, then we shoot ourselves in the foot. So while there is pressure, as far as introducing it is concerned, we still have to establish reliability and pace before we do that.”
Long-serving McLaren driver David Coulthard feels differently however, believing that the longer the team takes to introduce MP4-18, the more ground McLaren loses to its rivals. “We have to have the new car out as soon as possible,” he said. “It's the only way I believe we can continue to challenge for the championship.
“Ferrari had their new car in Spain and you have to presume that the reason they had it is because the car is quicker. That is going to take them a step forward from where they were, while we are still eking something out of this car (MP4-17D).”
Bron: http://www.autosport.com/

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules