De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 30-06-2003, 15:08
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Driesco zal er niet zijn de volgende wedstrijd, dus van leuke schuivers zal in de Jacky Ickx en de Rea zal niet veel te zien zijn.

We moeten eerlijk zijn, ook ik heb 2 uur staan kijken en eigenlijk missen we maar 1 ding; de echte sound.

Misschien nog een visje voor de organisatoren, waarom zoals in alle andere landen geen 2.0 kampioenschap ?
Als 2 liters gaan vechten tegen Porsches kan kan je je 2 bedenkingen maken, is het de wagen of dan toch de piloot ? Heb Jack Porsches zien inhalen dat het niet schoon was.

Ik blijf bij het feit van die super mooie Renault Clio V6, als iemand van het team dat leest, daar zou ik echt graag eens mee rijden om te zien wat dat ding werkelijk kan.
Reply With Quote
Old 30-06-2003, 16:28
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally posted by Driesco
Ik blijf bij het feit van die super mooie Renault Clio V6, als iemand van het team dat leest, daar zou ik echt graag eens mee rijden om te zien wat dat ding werkelijk kan.
Wat dat ding werkelijk kan is toch duidelijk. Toen de Duitse Clio V6 cup in Zolder reed vorig jaar draaiden ze 1'45". In een uithoudingsrace is dan gemakkelijk rond de 1'50" te draaien. Chris Bonne die vorig jaar nog met een Mégane reed in de TC draaide tijdens de eerste test met de wagen na twee rondjes al 1'52".
De piloten die er nu mee rijden Luc Vangestel en Kris Vanhoyland zijn gentlemen drivers en rijden voor de fun.
Old 30-06-2003, 16:30
De Paddock Enthousiast

Gelijk hebben ze, spijtig van het ongeluk. Ik dacht dat er meer uit te halen was.
Reply With Quote
Old 30-06-2003, 16:36
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Ik denk dat voor hen de moeilijkheid ligt om vertrouwen te krijgen in de achterwielaandrijving aangezien ze in het verleden voortrekkers gereden hebben
Old 30-06-2003, 17:19
De Paddock Enthousiast

Ik vrees dat ik in 2004 voor hetzelfde feit ga staan. Hopelijk krijgen we de wagen klaar tegen eind van dit jaar zodat we voldoende tijd hebben om te gaan trainen ( en te herstellen )

Is een 4x4 eigenlijk toegestaan ??
Reply With Quote
Old 30-06-2003, 17:51
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Ja, dat mag zowel in TC als Belcar.
En trouwens met wat talent lukt die overgang wel
Old 30-06-2003, 17:55
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by A.J.
Ja, dat mag zowel in TC als Belcar.
En trouwens met wat talent lukt die overgang wel
Da talent, waar kunt ge da kopen ? Misschien heb ik een beetje voordeel uit de karting. Maar met een 4X4 ben ik zeker hé
Reply With Quote
Old 30-06-2003, 18:00
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally posted by Driesco
Da talent, waar kunt ge da kopen ? Misschien heb ik een beetje voordeel uit de karting. Maar met een 4X4 ben ik zeker hé
We kunnen misschien ruilen? Ik geef u wat talent en jij wat van die mooie spullen die je te koop hebt??

Let wel op, een 4x4 is ook niet altijd simpel.
Vorig jaar met zo'n Impreza WRX STI kunnen rijden in Zolder en het duurde toch wel even om "vol" te gaan. Eenmaal de technieken onder de knie is een 4x4 wel heel snel in de bochten.
Old 30-06-2003, 19:27
Hoppa's Avatar
Hoppa Hoppa is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Mistery
[ Ik kan zeer goed begrijpen dat de TC zich schoeit op lagere budgetten dan bvb Belcar, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat er IN de teams geen coördinatie kan zijn. [/B]

Je mag niet vergeten dat we over TC praten. Amusement staat nog steeds voorop hierin. Als je alleen op vrijwilligers kan steunen mag je ook niet verwachten dat alles tot in de puntjes afgewerkt is en dat de pitstops veelvuldig geoefend worden. Ik heb trouwens enkele jaren geleden in de 24 uur van Le Mans een wagen in de pits zien vertrekken op drie wielen. In de nascar werd al eens een mechanieker overreden door zijn eigen piloot en zo zullen er waarschijnlijk nog wel andere gevallen zijn.

Denk je nu echt dat "echte" mechaniekers aan de bomen groeien? Iedereen zou niet liever willen dan dat er een aantal gekwalificeerde mechaniekers de wagen onderhanden nemen voor, tijdens en na de wedstrijd. Maar dat is nu eenmaal een utopie als je die mensen geen loon naar werken kan geven.

Daarom vind ik het ook zo jammer dat er zulke mensen als het carworld team(met alle respect voor wat ze presteren) naar de TC komen want zij verpesten het voor diegen die niet over budgetten beschikken en het van hun karige geld moeten doen dat ze bijeenronselen op een bal of een bbq.
Reply With Quote
Old 30-06-2003, 20:07
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular

Ik denk er ook zo over Hoppa.
Als mistery een insinuatie maakt over ons kan ik hier mee leven. Ik rijd ook liever met een porche. Maar zoals reeds gezegd rijden wij privé. Onze mechaniekers gaan ook belangeloos mee, waarvoor ik hen ten zeerste dankbaar ben. Zij doen hun werk voortreffelijk.
Trouwens het budget voor de touring cup is ook niet bepaald zeer laag te noemen. Alles kan, maar het moet betaalbaar blijven.
Als wij in de TC niet geapprecieerd worden zijn er nog andere mogelijkheden.
In mijn zevenjarige kartingcarriere die hier aan vooraf ging reed ik wel op een behoorlijk niveau. Hier werden toen de 'kleinere' 'lees de mensen met een minder budget 'ook niet hoog ingeschat.
Bij mij stonden zij wel hoog aangeschreven (ik heb er trouwens een deel vrienden aan overgehouden). Als je ziet hoe weinig piloten er nu nog maar zijn in deze sportdisipline moet ik er geen tekening bij maken zeker.
Maar dit is stof voor discussie in een andere treat
Reply With Quote
Old 30-06-2003, 21:18
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Mannekes, mannekes...

Dat echte mechaniekers niet aan de bomen groeien, dat weten we dus allemaal, me dunkt. Ook in hogere raceklassen wordt nog dikwijls met vrijwilligers gewerkt. En zoals ik dus zei, begrijp ik maar al te goed, dat TC budgettair op een lager niveau staat dan bvb Belcar. Gelukkig ook maar, anders zou voor sommigen de autosportactiviteit jammer genoeg ophouden. Maar wat ik ook zei (en wat jullie blijkbaar niet goed begrepen hebben, alhoewel het nog letterlijk werd gequoteerd in één van jullie reacties...), is dat je IN een team organisatie kan steken. Dat het team dan uit vrijwilligers bestaat die hun bijdrage leveren voor de fun, doet niets af aan het feit dat je deze mensen toch wel degelijk kunt coördineren. Niet alleen in TC kom je dit tegen, ook in andere raceklassen zie je mensen rondlopen die in feite niet weten wat ze moeten doen in een team. Jammergenoeg werd dit nogmaals uitdrukkelijk bevestigd, en laat het dan nog net in een TC wedstrijd zijn...

Dus denk hier niet dat gewoon de TC geviseerd wordt. TC levert dikwijls spannende vertoningen op in de diverse klassen, daarvan hebben we de afgelopen jaren allemaal mogen van genieten. (andere raceklassen zijn ook niet steeds even spannend hé...) Maar gisteren was het dus op meerdere gebieden een wanvertoning : de spanning was er slechts miniem aanwezig, en dat gekombineerd met het gestuntel van vele teams in de pitlane zorgt er dus voor dat ik het woord "wanvertoning" in de mond durf te nemen.
En Hoppa, ik ben het volledig met je eens betreffende de budgetten. Natuurlijk zullen ze in klasse één niet altijd met 964's en 993's blijven rijden rijden, de tijd staat nu eenmaal niet stil. Maar voor velen is die ene wagen een doorn in het oog, vooral op budgettair gebied dan. Enerzijds is er het respect voor de prestatie van de kerels, anderzijds zou het dus vrij onlogisch zijn moest je met een dergelijke wagen niet de zaak kunnen domineren. Maar vele teams in TC moeten het inderdaad wel doen met een budget dat misschien 30% bedraagt dan dat van de 996... Veel respect ervoor, maar denk eens diep na over het volgende : die 30% heeft waarschijnlijk veel meer moeite gekost dan het budget van de 996. Is het dan niet spijtig te moeten vaststellen dat er door een gebrek aan coördinatie (en die kost dus niks hé...) met het toch al vrij kleine budget wordt "gespeeld" en daardoor werkelijk haalbare resultaten weggegooid worden ?
En geloof me vrij, je ziet het dus bij vele teams hé jongens...

Last edited by Mistery; 30-06-2003 at 21:20.
Reply With Quote
Old 30-06-2003, 21:39
De Paddock Regular

Zoals ik ook al verteld heb mistery kan ik het begrijpen. Maar in de week kan ik mijn 'gasten' commanderen( Zij worden er voor betaald). En dit zijn er misschien meer dan je denkt.
Maar 's zondags, en 's avonds in de week komen mijn mechaniekers zich inzetten om alles klaar te krijgen. Ik moet hun dan trouwens niet de wet gaan spellen over hoe het nu moet tijdens de pitstops. Natuurlijk spreken wij af wie wat doet, maar er zijn altijd onverwachte problemen. Hier zullen de topteams dan wel veel beter weg mee kunnen dan wij.
Ik spreek nu wel in het algemeen, want wij hebben gisteren in de race geen problemen gehad.
Mijn mechaniekers gingen tot voor kort mee met Dumortier in de Belcar (volvo S60).
Zij weten dus echt wel hoe het moet, maar onverwachte problemen blijven een probleem omdat wij als team in het algemeen in de box niet altijd de juiste middelen hebben. En ik veronderstel dat wij dus niet de enigen zijn aan Uw reaktie te horen. Maar ik kan het 'geklungel' dus best best wel begrijpen, en hoop dat wij het niet moeten meemaken als jij dan op onze handen zit te kijken
Reply With Quote
Old 30-06-2003, 22:12
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Bart,

Je hoefde gisteren in de pitlane echt niet op één of ander team hun handen te kijken, het viel gewoon op, en dit vind ik dus zo jammer. Des te meer daar de kleinere teams zo moeten knokken voor de centen, zoals ik hierboven ook al vermeldde.
Reply With Quote
Old 30-06-2003, 22:24
De Paddock Regular

Heb ik momenteel maar weinig meer aan toe te voegen.
Maar weet je wat, kom volgende keer eentje drinken. dan hoef je dit niet meer te aanzien.
Reply With Quote
Old 30-06-2003, 22:28
NGT Racing's Avatar
NGT Racing NGT Racing is offline
De Paddock Regular

Een aantal jaren geleden zijn we in de touring cup begonnen,
het team bestond uit : een electricien, iemand uit de houtdistributie, een analist, een verkoper.
We hebben daar iedereen geheimzinnig zien doen met plastieken flesjes en darmpjes : dat bleek purgeren te zijn.
Eerste race een wiel kwijtgespeeld, de piloot was twee maal binnengekomen o te zeggen dat er iets rammelde, we stuurden hem terug de baan op met de geleugde woorden : ni zagen maar rijden.
Was het professioneel : neen, hebben we ons kostelijk geamuseerd : zeker weten. Veel bijgeleerd trouwens ook.
Gingen we tot het uiterste voor elke meter aan elke bocht : neen, met het materiaal terugkomen in dezelfde vorm als we vertrokken waren was belangrijker.
Als we het deden voor ne plastieken bokal dan hadden we die ook kunnen kopen he het zou goedkoper geweest zijn.

Samengevathet was een rustige relaxe sfeer met mensen die zich voor autosport interesseerden maar daarvoor niet noodzakelijk trainden op pitstops : we hadden geen ophefsysteem, geen sneltanksysteem, dus of die pitstop nu vier of vijf minuten duurde daar lagen we echt niet wakker van.

Als dat al niet meer mag, waar moet je dan naartoe om ander vrienden zonder stress wat te racen?
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules