De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Toerisme wagens
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 11-06-2006, 20:04
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark
Na bijna 10 uur ligt er een echte GT aan de kop van de 12 uur Belgian Touring Cars Series in de klasse GT2 Zo, die bal moesten we ff in de het doel schieten Uiteraard die GT met het koningskoppel Duez-Goossens Trouwens, de Belcar Porsches van NGT en First doen het ook lekker.
Uiteindelijk heeft er WEL een T - klasse wagen gewonnen. (De Jaguar)...met als 2e...OOK een T - wagen (die van Slaus) en de 3e was uiteindelijk een GT...dus niet zo negatief vóórdat een race volledig is gereden !!

Quote:
Originally Posted by mark
Silhouettes blijken dan toch fragiel te zijn, of zijn ze niet bestand tegen hoge omgevingstemperaturen? De Audi in ieder geval niet Zoiets zie je toch zelden op een circuit dat een wagen volledig in vlammen in opgaat. Ben dan toch benieuwd hoe de bluswerkzaamheden zijn verlopen.........
Ik blijf dat ook inderdaad raar vinden. Ik heb de ruwe beelden uit de Seat gezien via Thomas. En er gebeurt niet iets raars ofzo (op het eerste ogenblik)...de wagen raakt niets ofzo...

Maar niet ALLE silhouettes zijn fragiel, want de uiteindelijk wint een silhouette...

Quote:
Gratis toegang voor dit evenement? De publieke opkomst is zo te zien zeer magertjes. Een foto van de grid, let op de achtergrond:
Wel eens gezien hoe de zon draait op Spa? Dan weet je ook dat de hoofdtribune in de middag pal in de zon staat. Achterin op de tribune was het dus wel druk, de eerste rijen zitten nu eenmaal in de zon. En onder dat ding zat ook nog eens een VIP- gebeuren.

Nu moet ik toegeven dat het vorig jaar drukker was. Maar toen ik even een klein rondje maakte, zag ik dat best vol was tussen de bomen op het circuit. (zeg maar de bronze zone). In de zon was het gewoon niet uit te houden....

En het hoeft niet altijd mega druk te zijn. Het was echt gezellig druk...niet te vol, maar ook niet zo dat er niemand was. Dat heb ik wel eens met een Belcar anders meegemaakt

En om gelijk maar even door te babbelen...de race was spannend tot de laatste rondes. Iemand in die silhouette van Slaus/Lupant/Palttala liet zien hoe je een BMW moest besturen...door in 3 - 4 rondjes van ongeveer 8 seconde achterstand op je voorganger, je voorganger in te halen.
Die GT wagen van Pino liet ook zien dat je een mooi resultaat kunt neerzetten met een niet goedwerkende versnellingsbak.

Om nog even een vergelijking met de Belcar neer te zetten. Het podium was hier één groot vreugde iets. Iedereen was blij voor elkaar en hadden feest met elkaar. En dat maakte niet uit in welke klasse dat was, de T1 had er evenveel lol als de T6 - klasse. Het Belcar podium komt (soms) wat formeel over.(bij mij)

Ik ben er dus een weekendje geweest. En heb me echt opperbest vermaakt. Veel meer spanning gezien dan tijdens een Belcar weekend, en de sfeer was erg geslaagd...Bij mij kwam het over dat iedereen elkaar het geluk gunde...
Reply With Quote
Old 11-06-2006, 20:26
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Steve
Parkeerkosten? Que? Ik denk dat ik nog de eertse keer parking moet betalen in Spa.....
Idem dito hier Ik wilde alleen maar aangeven dat gratis tickets niet de oplossing zijn voor volle tribunes. Of het nu Spa of Zolder is maakt geen bal uit. Tot nu heeft men voor geen enkel evenement hoeven te betalen in 2006 (uitgezonderd de 1000km voor de helft van de bevolking)............heeft dat een grote toeloop veroorzaakt dit jaar? Nee, zonder sterke publiciteits campagne komt er geen extra bezoeker naar een circuit.

Alleen de PR-karavaan van de Renault World Series heeft gewerkt, reeds meerdere jaren overigens

Quote:
Originally Posted by Yvonne
Uiteindelijk heeft er WEL een T - klasse wagen gewonnen. (De Jaguar)...met als 2e...OOK een T - wagen (die van Slaus) en de 3e was uiteindelijk een GT...dus niet zo negatief vóórdat een race volledig is gereden !!
snap niet wat er negatief aan is om te vermelden dat er na 10 uur koers een GT-wagen aan de kop ligt van een Touringcar serie............is toch gewoon een constatering. Als ik de purist ga uithangen dan is de Zolder Touring Cup Golf van Jack Pirelli & friends de morele winnaar van de 12 uur BTCS.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 11-06-2006, 21:31
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Is dan de brandstoftank gebarsten of iets dergelijks? Een wagen die goed in de fik staat krijg je idd niet met 2 of 3 draagbare 12 kg blussers uit. Zie het brandje in de Zolder Touring Cup van vorig jaar.
De brandstoftank? Zat die nog in de wagen? Dat is de goede vraag.

Er bleef niet meer van over. Het team had gisteren nog het gissen maar dat er ook iets bij de brandstoftank is gebeurd tijdens de brand, daar zijn ze zeker van. Zo'n vlammenzee, dat zie je niet vaak.

Heeft iemand het gezien op La Deux of RTBF. Daar zie je het goed op onze foto's.

Mvg...
Reply With Quote
Old 11-06-2006, 22:17
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Thomaske_GLPK

Er bleef niet meer van over. Het team had gisteren nog het gissen maar dat er ook iets bij de brandstoftank is gebeurd tijdens de brand, daar zijn ze zeker van. Zo'n vlammenzee, dat zie je niet vaak.

Heeft iemand het gezien op La Deux of RTBF. Daar zie je het goed op onze foto's.

Mvg...
Dit is een impressie van het karkas :

Volgens mij was de tank weg, want de "tankdop" is nog wel te herkennen, en is voorop de auto..Maar ik ben een leek...
Reply With Quote
Old 11-06-2006, 23:46
Swa's Avatar
Swa Swa is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Als ik de purist ga uithangen dan is de Zolder Touring Cup Golf van Jack Pirelli & friends de morele winnaar van de 12 uur BTCS.

Yippie!! Maar het oude Golfke doet het toch maar weer!!
Reply With Quote
Old 12-06-2006, 05:48
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Toeschouwersaantal: door PRC Group (via de GRATIS tickets, o.a. verspreid door www.racingworld.be) : 18.000, volgens de aanwezige "Police" zou dat 22.000 moeten zijn. Laten we het bij de eerste cijfers houden.

Groeten,
Dries DS

Last edited by Dries DS; 12-06-2006 at 17:20.
Reply With Quote
Old 12-06-2006, 07:38
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Swa
Yippie!! Maar het oude Golfke doet het toch maar weer!!
bijna de hele race had de astra coupé de leiding in t3.. tot ik gistere morgen naar de einduitslag keek.. maja mooie prestatie voor de 3 wagens !!
Reply With Quote
Old 12-06-2006, 23:45
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Thomaske_GLPK

Mvg...
Ze denken dat de turbo olie verloren heeft en op de motor is gekomen en de brand tot gevolg.
Old 12-06-2006, 23:51
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Dries DS
Registered User
12-06-2006, 05:48

Posts: 28 Toeschouwersaantal: door PRC Group (via de GRATIS tickets, o.a. verspreid door www.racingworld.be) : 18.000, volgens de aanwezige "Police" zou dat 22.000 moeten zijn. Laten we het bij de eerste cijfers houden.

Groeten,
Dries DS

--------------------------------------------------------------------------------
Last edited by Dries DS : 12-06-2006 at 17:20.
Waarom edit jij bericht nog na 12 uur? Ik mis een bepaalde alinea................
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 12-06-2006, 23:57
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by Fonne
Ze denken dat de turbo olie verloren heeft en op de motor is gekomen en de brand tot gevolg.
Vandaag een mailtje in de box dat Turbo's vele malen brand-gevaarlijker zijn dan een atmoferische motor. Check de vurige resultaten uit het verleden

Nooit bij stil gestaan dat dit zo is. Eigenlijk wel handig om te weten voor onze weekend-activiteit Gezien de foto's was er weinig te redden aan die Audi.
Reply With Quote
Old 13-06-2006, 12:20
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Ik zelf heb genoten van een prachtig weekend. Zeker door de combinatie van het heel mooie weer én de spannende koers tot de laatste minuut!

Zoals al aangekaart blijft men bij PRC met 2 maten en gewichten werken en kan en mag er veel (in o.a. de pits) en rijden er amper wagens rond met nummers die leesbaar zijn in het donker enz enz...

De top 15 op de grid was echt wel dik in orde qua qualiteit, veel mooier vind ik dan in de Belcar waar er amper duels zijn. Ik heb heel de race lang duels gezien in Spa, bij momenten vond ik het zelfs te gek voor een endurance race...
Verder is er ook in de top 15 een enorme diversiteit aan top wagens, ik durf bijna te zeggen dat je dit in bijna geen enkele serie vind bij de top wagens.

Ook knettergek hoe de Mégane(s) wegreden bij de start, terwijl ze zoals verwacht uit/terugvielen...
Ik denk dat ze al bij al nog wel tevreden zijn in het kamp van Renault Sport over de uithouding van de Mégane. Renault Sport was er trouwens met ingenieurs die de wagan hebben ontwikkeld om zo een optimale support te kunen geven en de ontwikkeling van de Mégane als endurance wagen te versnellen. Er stond zelfs een 3e 100% race klare Mégane klaar bij Delhaye Racing zodat alle stukken paraat waren in welk geval dan ook bovenop een trailer vol met lossen onderdelen!

Wat de Audi betreft, zeer triest natuurlijk! nog een geluk dat de piloot niks heeft...
Hopelijk zien we ze zo snel mogelijk terug op de grid van een (BTCS) race! Ze kunnen nu naar zolder komen voor de 24uren als vervanging van deze 12uren... (dromen en hopen mag hé )
Wel vreemd vind ik in heel het verhaal van de afgebrande audi is dat men nergens één word rept over centen, budgetten die nodig zijn voor de rebuild van een nieuwe wagen. Het lijkt wel of Dubois de briefkes van 500€ van een rol te scheuren heeft en dat Audi België af en toe de rol ververst...

Last edited by Mr.Dallara; 13-06-2006 at 12:40.
Reply With Quote
Old 13-06-2006, 12:40
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara
Er stond zelfs een 3e 100% race klare Mégane klaar bij Delhaye Racing zodat alle stukken paraat waren in welk geval dan ook bovenop een trailer vol met lossen onderdelen!
Was die 100% race-klaar, die wagen daar buiten? Ik dacht dat ie daar voor de show stond. Want ze hadden ook nog een hoop animatie meegebracht. Of dat allemaal van Renault was, weet ik niet...of dat een deel van Clabots (?) was.
Reply With Quote
Old 13-06-2006, 13:01
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

ik denk wel dat er voor die audi de nodige verzekering is afgesloten!
het werk kan je niet recupereren, de waarde van de auto hopelijk wel
Old 13-06-2006, 17:24
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Jammer van de Audi (de mooiste wagen van de grid, zelfs DTM kan er nog wat van leren).
Reply With Quote
Old 13-06-2006, 18:02
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Yvonne
Was die 100% race-klaar, die wagen daar buiten? Ik dacht dat ie daar voor de show stond. Want ze hadden ook nog een hoop animatie meegebracht. Of dat allemaal van Renault was, weet ik niet...of dat een deel van Clabots (?) was.
De Renault die achter de box stond, stond daar als een show wagen voor de bezoekers in de tent.

Mvg...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules