Quote:
Wat het aanraken betreft zie ik niet zo direct een probleem, omdat ik een 1/43 single seater model nooit zou aanraken of oppakken aan de banden en/of wielen (ze zouden gewoon afbreken of tenminste buigen), en ook omdat het sticky zijn van de weatheringssets van Tamiya al bij al nogal goed meevalt: dat is niet zuiver pastelpoeder hoor, daar zit een product bij in dat het geheel "smeuiig" maakt en waardoor de weathering toch wel redelijk sticky is.
|
Ik heb eens een testje gedaan ttz ik ben er eens met een vochtige vinger over gegaan en kwam tot volgende conclusie:
- er verdwijnt wel wat maar zeker niet in zo'n hoeveelheid dat je er niets meer van ziet. Eigenlijk de vegen die je met het sponsje aanbrengt blijven behouden. Hetgeen je wegpakt is dat, dat niet "aangedrukt" werd (moeilijk te beschrijven maar ik hoop dat jullie me begrijpen).
Voorlopig geef ik het de voordeel van de twijfel, time will tell I guess
Quote:
Maar wat wel opvalt is dat door het drybrushen de draagfolie van de bandendecal blijkbaar terug een beetje zichtbaar wordt (of vergis ik me?)...
|
Ik denk eerder de vernis die een beetje gekrakleerd is. Het is natuurlijk wel uitvergroot en als ik mij goed herinner had ik het eerste bandje gespoten zonder het op de velg te zetten. De kans dat dit dan gebeurd bij het op de velg trekken is natuurlijk groot

. Nu het is niks waar ik wakker van lig want het valt niet echt op. Het vernissen van de banden was ook eerder een probeersel en ik ga nog eens goed bekijken of ik het nog ga doen in de toekomst. Er zijn nog andere methoden die ik ook wel eens wil proberen. Laat mij zeggen dat ik er voor 90 % tevreden over ben