De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 27-06-2007, 09:29
BSmodels BSmodels is offline
Le mans - F1 fan

Quote:
Wat het aanraken betreft zie ik niet zo direct een probleem, omdat ik een 1/43 single seater model nooit zou aanraken of oppakken aan de banden en/of wielen (ze zouden gewoon afbreken of tenminste buigen), en ook omdat het sticky zijn van de weatheringssets van Tamiya al bij al nogal goed meevalt: dat is niet zuiver pastelpoeder hoor, daar zit een product bij in dat het geheel "smeuiig" maakt en waardoor de weathering toch wel redelijk sticky is.
Ik heb eens een testje gedaan ttz ik ben er eens met een vochtige vinger over gegaan en kwam tot volgende conclusie:

- er verdwijnt wel wat maar zeker niet in zo'n hoeveelheid dat je er niets meer van ziet. Eigenlijk de vegen die je met het sponsje aanbrengt blijven behouden. Hetgeen je wegpakt is dat, dat niet "aangedrukt" werd (moeilijk te beschrijven maar ik hoop dat jullie me begrijpen).

Voorlopig geef ik het de voordeel van de twijfel, time will tell I guess

Quote:
Maar wat wel opvalt is dat door het drybrushen de draagfolie van de bandendecal blijkbaar terug een beetje zichtbaar wordt (of vergis ik me?)...
Ik denk eerder de vernis die een beetje gekrakleerd is. Het is natuurlijk wel uitvergroot en als ik mij goed herinner had ik het eerste bandje gespoten zonder het op de velg te zetten. De kans dat dit dan gebeurd bij het op de velg trekken is natuurlijk groot . Nu het is niks waar ik wakker van lig want het valt niet echt op. Het vernissen van de banden was ook eerder een probeersel en ik ga nog eens goed bekijken of ik het nog ga doen in de toekomst. Er zijn nog andere methoden die ik ook wel eens wil proberen. Laat mij zeggen dat ik er voor 90 % tevreden over ben

BSmodels
Reply With Quote
Old 27-06-2007, 09:50
BSmodels BSmodels is offline
Le mans - F1 fan

Quote:
Op mijn 307WRC hield de weathering toch niet. Daarom dat ik de onderkant gespoten heb. De rest van de body zal ook geverfd worden.
Hier volg ik je wel. De weatheringsets zijn hiervoor ook niet gemaakt denk ik. Het is echt wel om details te accentueren (of net niet). Een volledige body lijkt mij ook nogal moeilijk met zo'n klein setje of hebben ze al potten van 1 kg op de markt gebracht

BSmodels
Reply With Quote
Old 27-06-2007, 10:50
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by BSmodels View Post
Ik heb eens een testje gedaan ttz ik ben er eens met een vochtige vinger over gegaan en kwam tot volgende conclusie:

Voorlopig geef ik het de voordeel van de twijfel, time will tell I guess

Dat is de enige juiste manier. Een idee opdoen en dan zelf uittesten. Als een bepaalde techniek je ligt, kan je die dan verfijnen. In modelbouw zijn er altijd wel meerdere manieren om iets weer te geven en wat voor de een werkt, hoeft niet noodzakelijkerwijs voor de andere te werken.

Prettige verderzetting gewenst!
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules