De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Eenzitters
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 03-08-2007, 22:08
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Indien de Champcars niet doorgaan op Assen, dan is dat een mooi voorbeeld hoe amateuristisch diverse autosport-instanties te werk gaan, des te beter hebben de groene jongens hun zaakjes voor elkaar.

Heel simpel, de regelgeving is voor iedereen bekend. Zowel voor de autosport-tak als voor de groene bijtjes. Gaat er dan bij niemand een lampje branden als die groene sokken elke slag winnen? dat hele gedoe rondom CPZ en A1GP was een staaltje powerplay van Ernst en kornuiten. Zoals voorspeld op diverse fora hebben ze dat verloren. Gevolg, we hebben de F3 Masters op Zolder dit weekend

Idem dito, voor de Champs @ Assen. Als de vergunningsaanvraag niet klopt of het doorlopen traject hiaten vertoond dan kan ik dat groene geitebrijers niet kwalijk nemen. Zij spelen het speeltje correct, onze autosport-jongens denken wellicht iets te licht over dergelijke zaken. Ach, dat komt wel goed met al die bezoekers en media-aandacht. Niet dus, wetten zijn wetten...en die gelden voor iedereen! Dat heet nu democratie

M.a.w. wij, de autosporters, zullen in het vervolg ons zaakje beter moet voorbereiden. Wellicht een kamp inrichten voor autosport-fundamentalisten? Daar zal vast een subsidiepotje voor zijn
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 03-08-2007, 23:23
mogas mogas is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Stranger View Post
eeuh...Dagblad van het Noorden ?
Dagblad van het hoge noorden

Groningen en omgeving
Old 08-08-2007, 12:06
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Quote:
De Champ Car-race op het TT Circuit in Assen, die gepland staat voor zondag 2 september, zal gewoon doorgaan. De rechtbank in Assen deed woensdagochtend uitspraak in een kort geding dat door omwonenden van het TT Circuit en enkele natuurorganisaties was aangespannen. De rechter oordeelde dat de zeven herriedagen die het circuit tot haar beschikking heeft, nog niet op zijn.
Bron: champcar.gpupdate.nl

Er zijn daar overigens al 30.000 kaarten verkocht. Nu de rechtszaak van de baan is hopen ze dat verkoop nog iets beter zal gaan.

Last edited by Ottooke; 08-08-2007 at 12:09.
Reply With Quote
Old 08-08-2007, 17:28
mogas mogas is offline
De Paddock Rookie

De Mileufreaks hebben het kort geding dat zij tegen het Assen TT-circuit vorige week hadden aangespannen verloren. De Rechtbank in Assen heeft hier vanmorgen uitspraak over gedaan.

Champcarfans behoeven zich geen zorgen meer te maken over de komst van het Champcarcircus en Robert Doornbos naar Assen op 2 september a.s. De Asser rechtbank deed vanmorgen uitspraak in het kort geding dat door natuurclubs en omwonenden van het circuit was aangespannen. De rechtbank oordeelde dat de zeven lawaaidagen waarover het Asser TT-circuit beschikt voor dit jaar nog niet waren opgebruikt, aldus het Dagblad van het Noorden.
Old 21-08-2007, 20:19
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Inmiddels zijn er 45.000 tickets verkocht voor de wedstrijd in Assen, dat begint er al op te lijken.

Quote:
De organisatie van de Bavaria Champ Car Grand Prix Assen liet weten dat er al ruim 45.000 kaarten voor het evenement zijn verkocht, maar dat de Grand Prix daarmee nog lang niet is uitverkocht

http://www.autosport.nl/actueel/news...47&rubriek=int
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 21-08-2007, 20:24
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Ik kijk altijd uit naar races in Nederland, omdat de sfeer daar toch o zo anders is. 't Zal een prettig weekendje worden vrees ik
Reply With Quote
Old 21-08-2007, 20:53
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by bluelite View Post
Ik kijk altijd uit naar races in Nederland, omdat de sfeer daar toch o zo anders is. 't Zal een prettig weekendje worden vrees ik
Als ze daar een feestje gaan bouwen zoals tijdens de TT dan hebben er een hoop kleine oogjes op zondag

O ja, Nederland heet Champcar welkom. Dokt u even 12 miljoen Euro?

Quote:
Ter Beek behoedt organisatie Champ Cars voor catastrofe

Het doorgaan van de Champ Car races in Zolder en Assen hing even aan een zijden draad. De Nederlandse douane eiste een astronomisch bedrag als borgsom om het materiaal, dat met twee MD11 vrachtvliegtuigen uit Amerika werd overgevlogen. Bart Rietbergen, de Europese promotor van de races: "We moesten twaalf miljoen euro ophoesten. Je zult begrijpen dat ik zo'n bedrag niet zo maar even uit mijn mouw schud.

Meer op: http://www.dvhn.nl/nieuws/sport/article2319189.ece
Uiteindelijk opgelost voor 1 miljoentje

Toch, was deze narrow-escape nodig? Heeft Champcar Europe BV dit niet voldoende onderzocht? Of hebben we te maken met een ambtenaar die op zoek was naar zijn 15 minutes of fame?

Last edited by Mark; 21-08-2007 at 20:59.
Reply With Quote
Old 21-08-2007, 21:39
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

ik denk het 2de

12 miljoen €? of die man is gek geworden, of die heeft een paar nullen teveel gezien
Old 27-08-2007, 19:47
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie

Al het materiaal dat de Amerikanen hebben meegebracht wordt zogezegd "ingevoerd". Het is daarop dat er zo een ongelooflijk hoge douanerechten worden geheven.

Echter, als je een "tijdelijke invoer" gebruikt dan is dat bedrag een heel stuk lager. Maar ... dan dien je alles wel mee terug te nemen.

Daarom kon je ook geen Bridgestone band verkrijgen. Die waren allemaal geteld en er moeten er evenveel weer terug naar de States.
Reply With Quote
Old 29-08-2007, 18:17
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Alles is ondertussen goed en wel aangekomen in Assen, ik vond dit op de site van de champcars zelf:

Meer? --> http://www.champcarworld.net/pages/g...php?id=108&p=1

Blijkbaar in Assen geen tenten complex achter de pits? De pitboxen zullen ruim genoeg zijn naar Amerikaanse normen...

EDIT: Nog net deze foto gevonden:

Robert, Tristan en -Crash boy- Dan opstap met Legge in Amsterdam, wie van de drie heeft ze versiert

Ik heb me laten vertellen dat Peter van Merksteijn opvallend veel in de buurt van Legge was tijdens het hele weekend in Zolder.

Last edited by Mr.Dallara; 29-08-2007 at 18:31.
Reply With Quote
Old 29-08-2007, 20:55
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

Quote: Het is daarop dat er zo een ongelooflijk hoge douanerechten worden geheven.

Dat valt nog wel mee hoor. Op een komplete auto uit de USA is het 10%
Op een pick up of kamion 20% of 21% (dat is inderdaad veel); ik weet het niet juist
Maar op banden, onderdelen ect. varieert het van 3,5% tot 8%
Dit is wel voor een definitieve invoer.
Reply With Quote
Old 29-08-2007, 22:16
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara View Post

Ik heb me laten vertellen dat Peter van Merksteijn opvallend veel in de buurt van Legge was tijdens het hele weekend in Zolder.
Qua snelheid matchen van Merkesteijn en Legge vrij aardig

Dan de mediahype? Ze spelen het perfekt, als dat zo doorgaat zitten daar echt 60.000 / 70.000 man op zondag. Go Bobby D.! (lees Doornbos)

Zo foto met oranje hemdjes zegt veel, die Doornbos snapt simpelweg hoe het spelletje werkt. Geen moeilijke gast, voor iedereen bereikbaar. Everybody's darling

Heren jeugd Lage landen in de lokale FR 2.0, F3 of waar dan ook. Copieer het truukje van Doornbos
Reply With Quote
Old 30-08-2007, 19:37
Coach Ep Coach Ep is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara View Post
EDIT: Nog net deze foto gevonden:

Robert, Tristan en -Crash boy- Dan opstap met Legge in Amsterdam, wie van de drie heeft ze versiert

: lijkt meer me meer Bunschoten of zoiets (Zie BU12 op de boot) dan Amsterdam. Al die schuiten passen volgens mij ook niet in de grachten .
Reply With Quote
Old 30-08-2007, 23:08
mogas mogas is offline
De Paddock Rookie

Ze zijn samen met Bart Rietbergen wezen zeilen op het IJsselmeer

http://www.crash.net/news_view~cid~3~id~153617.htm
Old 31-08-2007, 13:24
fox fox is offline
De Paddock Rookie

Jan Heylen met de snelste tijd in de 15 min training voor de kwalificatie. Hopelijk kan hij dit doorzetten in de kwalificatie zelf .
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules