![]() |
|
|
|||
|
|||
MS is niet onklopbaar, Mario. Al goed, nietwaar?lol
En natuurlijk heeft DC wel enkele kwaliteiten als piloot. Maar ze zijn soms toch wel ver te zoeken. Iedereen doet alsof DC echt een titelkans had dit jaar. Volgens mij heeft hij dat nooit gehad, zelfs met een top-McLaren zou hij dat niet of nauwelijks kunnen. Wie geloofde er echt dat Irvine in '99 een kans had om Hakinnen te weerstaan? Niemand toch? Wel, DC is zeker niet beter dan Irvine, volgens mij. Ook qua palmares denk ik dat er niet zoveel verschil is. Allebei redelijke subtoppers met soms een uitschieter, zoal Monaco dit jaar, voor allebei. |
|
||||
|
||||
bwa ja DC heeft kwaliteiten, en om ff ne link te leggen naar dienen verstappen-thread hier ewa verder!!! JA, verstappen heeft ook kwaliteiten!!!
En iedere piloot doet in zijn carriere wel eens bangelijke manoeuvers en ja ... DC is het laatste jaar Fel verbeterd, ... airco
|
||||
|
||||
Ik vermoed trouwens wel waarom je zo kwaad bent Modena. Om een extreem voorbeeld te nemen: een Gilles Villeneuve zou vermoedelijk liever zijn auto hebben kapot gereden dan Ralf Schumacher er voorbij laten. Maar daar heb je dan wel een volbloed racer mee natuurlijk.
Maar om helemaal eerlijk te zijn - en nu pleeg ik heiligschennis - soms leek het me dat er in zijn hoofd (dat van GV) af en toe toch wel eens een kortsluiting plaats vond en dat hij niet altijd van de slimsten is geweest. Da's natuurlijk allemaal achteraf gemakkelijk gezegd en ik heb geen enkele GP van hem bewust meegemaakt. Maar misschien maakt dat ook deel uit van de charme en de betovering die nog steeds van hem uitgaat. 't Is alweer maar een gedacht. Dat topic staat hier precies wel in brand.
|
|||
|
|||
Een goei discussie af en toe moet kunnen.
Maar ik ben niet echt kwaad ofzo, ik kan DC gewoon soms niet goed verdragen. Waarschijnlijk idd oa omdat ik hem geen "pur sang" racer vind. Als hij nu nog in een Ferrari reed kon ik hem dat misschien nog vergeven... ![]() En dat van die kortsluiting, dat moet je er maar bijpakken zeker? Hebben alle groten dat niet af en toe? Een Senna en een Prost deden soms ook grove stoten, maar misschien was dat bij hen wel meer koel en berekend... GV blijft alleszins voor mij het prototype van de echte racer, en Alesi komt heel dicht in de buurt. Maar alleszins: no hard feelings hé gasten, 't is maar een discussie. |
|
||||
|
||||
hehe
|
||||
|
||||
Even mijn mening over DC: ik heb dus nooit gezegd dat hij geen piloot was, zoals Mario al zei, waarvoor dank. Ik vind DC, zeker tot en met vorig seizoen, behoren tot de betere middenmoot. Hij rijdt al jaren met de beste auto (behalve dan zijn beginjaren bij McLaren) van het veld en toch heeft hij nooit echt meegespeeld voor de wereldtitel. Nu en dan laat hij mooie dingen zien, maar zoals airco al zei, dat doet iedere piloot wel eens, behalve de rossets, mazzacanes en marquessen onder ons. Iedere piloot die in de formule 1 raakt, is eigenlijk al een toppiloot. Ik denk gewoon dat DC niet het stukje extra aan een team kan geven wat Schumacher en Hakkinen wel kunnen (konden blijkbaar bij Hakkinen). Ik zou DC wel eens in een mindere wagen willen zien rijden en kijken hoe hij daar zijn plan trekt, misschien kan hij mij dan van mijn ongelijk bewijzen. Coulthard doet mij een beetje denken aan Damon Hill: overwinningen door een zeer goede wagen en pas in tweede instantie door de eigen kwaliteiten. Voor mij is Coulthard dus een goede piloot, maar geen toppiloot.
Wat Hakkinen betreft: als je op zo'n achterstand eindigt van de winnaar en ook nog eens ver achter op je ploeggenoot, kan je moeilijk zeggen dat je als dubbel wereldkampioen goed hebt gereden. Waar Hakkinen vroeger nog bijna steevast sterker was dan Coulthard finisht hij nu zo ver achter, dan kan ik niet anders dan zeggen dat hij slecht heeft gereden. |
|
||||
|
||||
Om even terug te komen op die Marquessen, Mazzacanes en Rossets.
Rosset is een klungel, daar blijf ik bij. Marques komt wel min of meer in de buurt van Rosset en hoort idd ook niet echt in F1 thuis. Ik herinner me bijvoorbeeld ook niets meer van z'n carrière bij Sauber in '97, als vervangpiloot van Larini/Morbidelli... Maar dan die Mazzacane -en misschien geldt dit ook voor gasten zoals Marques, Nakano, Badoer,... Die hebben zich in feite nooit echt kunnen bewijzen en ook nooit een échte kans gekregen om zich te ontwikkelen in F1. Want zeg nu zelf, wie gaat er grootste prestaties neerzetten in een Minardi ? Geef die mannen een kans in een, pakweg Prost, Arrows... nog niet snel maar soms toch heel ff in de punten. Dan kan je natuurlijk zeggen dat het échte talent in een Minardi komt bovendrijven. Alonso doet het idd niet slecht. En mannen zoals Fisichella, Trulli, Gené hebben het ook min of meer kunnen waarmaken. Hoewel Trulli geluk had met de crash van Panis in '97. Anders had hij evengoed nooit in de F1 gebleven. Dat wil ik dus aantonen: een Minardi is nooit een wagen om een coureur in te beoordelen.
|
||||
|
||||
Hier ga ik toch ook eens op reageren seh. (met nieuwe avatar hé manne, tis me gelukt !)
Het grote verschil tussen Schumacher en DC is dat Schumacher ver gaat om te winnen. DC wil het zogezegd "fair" houden, maar daar gaat het racen toch nie om, ofwel ? Het is en blijft een race, en ik vond wat Schumi bij de start deed perfect normaal. Sinds wanneer gaan we iedereen wat sneller is zomaar voorlaten ? 't is geen race om de meest sympathieke te worden hé, tis godverde om wereldkampioen FORMULE 1 te worden. Iedereen wilt hier maar de moraalridder komen spelen terwijl het om racen gaat, puur racen. Dus van mij mag Schumi blokkeren wie hij wil, wanneer hij wil en hoe hij wil. DC heeft het lef niet, en is daarom ook geen echte kandidaat voor de titel. Mika helemaal niet, ik heb hem nooit goed gevonden. Pas vanaf '98 begon hij te presteren, en juist toen de McLaren ook. Maar wie was er elk jaar bij om mee te doen voor de titel sinds '94 ? Juist , Schumi. ('99 nie meegeteld). DC zal nooit zo zijn want hij heeft er de ****** nie voor. |
|
|||
|
|||
Awel, da's goe gezegd!
|
|
||||
|
||||
mja savi, kgaan akkoord met u!!
tot op een zeker niveau toch!!! ge moogt van uw lijn afwijken, mor tis ook nie de bedoeling om der ne crash-test van te maken he!! Maar gelijk de zondag op de Nürburgring zag ik er geen problemen in!!! airco
|
||||
|
||||
Af en toe een crashke kan geen kwaad, zolang ze maar met hun pollen van de Ferrari's afblijven
![]() ![]() ![]() Neu grapke, ma ik blijf erbij, het is en blijft racen ! Trouwens, da wa ge daar zei van Alesi, dat die redelijk in de buurt kwam kwa rijstijl das heeeel juist. Ik hoop dat die nog een paar jaarkes doorgaat en dat de Prost wa beter wordt want als er 1 miskend talent in de F1 zit, dan is het Alesi wel ! |
|
||||
|
||||
Werd voordat Schumacher hem opzij zette in Spa '97 en Monaco '97 de onbetwiste regenkoning van het veld genoemd.
Heeft gewoon de pech gehad in het verkeerde team op het verkeerde moment te zitten. Bij Ferrari leken ze me op de terugweg tot '95, Benetton was na Schumacher's vertrek ook op de terugweg, Sauber was min of meer zowiezo een achteruitgang qua topteams en Prost kan je veeleer beschouwen als een soort van hereniging van oude ploegmaten, een vriendendienstje dus ![]() Maar Alesi blijft toch nog altijd één van dé smaakmakers op en naast het circuit, en ik vraag me af hoeveel die helm van Canada al heeft opgebracht aan die gelukzak die in het publiek stond ![]()
|
||||
|
||||
Ferrari presteert momenteel echt top, maar er zijn jaren geweest dat et met ferrari ook de verkeerde kant opging.
Ik vind et daarom (persoonlijk) vrij laag om mc-laren, of beter gezegd DC zomaar de grond in te boren. En het feit dat em 2e staat wilt zeggen dat em wel degelijk me nen auto kan rijden. dusja, Mclaren presteert niet echt top, maar als et dit jaar ni boter, dan kan het volgend jaar alleen maar beter. Enja, ferrari is super voor et moment. Maar wacht tot een niet ferrari zoiets durft te zeggen als et me ferrari miner gaat...... mor kom, we kunnen enkel hopen op beterschap.......
|
||||
|
||||
Eventjes reageren op Alesi. Ik denk dat Alesi top is als het op pure rijderskwaliteiten gaat. Ook qua mentaliteit is Alesi super, kijk maar hoe hard en met hoeveel overgave hij streed met Raikkonen voor de negende plaats of zoiets. Maar dat hij op het verkeerde moment in het verkeerde team zat, ben ik niet echt mee akkoord. Volgens mij is Alesi gewoon niet top qua ontwikkelen en afstellen van een wagen. Ik denk dat het geen toeval is dat Ferrari plots sterker was dan Beneton toen Schumacher en Alesi wisselden. Hoe belangrijk Schumacher is bij het ontwikkelen van de wagen was trouwens ook te zien in 1999, toen Ferrari een achterstand opliep na zijn beenbreuk en die bij zijn terugkeer in Maleisië al weer aan het inhalen was.
|
|
||||
|
||||
Alesi
Wat ik opvallend vind aan Alesi, is dat hij zo enorm veel respect geniet zowel van het publiek als van de overige coureurs, maar als je zijn palmares bekijkt is dat toch al heel wat minder indrukwekkend. Terwijl hij momenteel het langst van alle andere piloten rondrijdt in de f1, heeft hij tot op vandaag nog maar 1 gp gewonnen. Niet vergeten dat Alesi toch ook niet bepaald met Minardi's heeft rondgereden (met uitzondering misschien dan van vorig rampjaar). De Ferrari was 8 jaar terug misschien geen topauto, maar ik denk toch niet dat de resultaten navenant waren. Ferrari was al héél blij met een paar punten en een overwinning was in de periode Berger-Alesi gewoon te hoog gegrepen. In '96 komt Schumi in het team en het eerste seizoen winnen ze al meteen 3 gp's, het jaar daarop zijn ze al in strijd voor de wereldtitel. Tja...
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|