De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Closed Thread
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 24-06-2001, 14:11
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
de race thread

normale start van alle toppers, behalve Barrichello!!

McLaren's heel goed weg!!

Op kanaal 2 zijn ze weeral aant neuten over onsportief gedrag van M.Schumacher!!!

Volgens mij was dienen start toch volkomen reglementair!!

airco
__________________
  #2  
Old 24-06-2001, 15:06
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
belangrijke wending:

R.Schumacher kreeg 10 secs stop and go voor het over de witte lijn rijden bij het verlaten van de pits!! Hierdoor zijn de kansen van R.Schumacher op de winst vandaag hard geslonken!!

/*off-topic mode/

persoonlijke mening ==> een belachelijke straf

airco
__________________
  #3  
Old 24-06-2001, 16:04
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
allé de samenvatting van de race

Williams en Ferrari staan op gelijke voet!!
- Williams is misschien ewa sneller
- Mor de pitcrew van Ferrari ownt zwaar (including strateeg Ross Brawn)

R.Brawn zorgde er toch nice voor dat schumi net voor DC de baan opkwam, en R.Schumacher er just achter.

over de straf van R.Schumacher:
==> een belachelijke straf, als ze daar allemaal stop-en go's voor gaan geven, kunnen ze iedereen stop en go's beginnen te geven!!

Of deze straf ervoor gezorgd heeft dat we een andere winnaar kregen???

Weet ik zo niet!! M.Schumacher bleek na zijn eerste pitsstop R.Schumacher toch iets beter te kunnen opvangen dan de eerste keer!! Dus ik denk dat Michael zowieso gewonnen zou hebben!! al dan niet of Ralf bestraft zou zijn!!

airco
__________________
  #4  
Old 24-06-2001, 16:12
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
Quote:
Originally posted by airco
over de straf van R.Schumacher:
==> een belachelijke straf, als ze daar allemaal stop-en go's voor gaan geven, kunnen ze iedereen stop en go's beginnen te geven!!

Ik weet niet wat die mensen bezielt !!

Voor die straf zat ik aan het scherm gekluisterd, ... daarna heb ik rustig de tafel kunnen afruimen, ... de race was toch gelopen.
__________________
  #5  
Old 24-06-2001, 16:48
Laskaat's Avatar
Laskaat Laskaat is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2001
Location: West-Vlaanderen
Posts: 106
Inderdeed, de spanning was eraf na de stop & go, maar denk toch dat het gerechtvaardigd was hoor, er was niemand aan het komen ja, maar als er vooraf gewaarschuwd is voor het niet overschrijden van de witte lijn en iemand doet het toch!! Ja, dan moet er gestraft worden hé, en wat betreft MS, niettegenstaande dat ik liever zijn broer had zien winnen moet ik toch zeggen dat hij er niet helemaal over zat, erop, dat wel, maar bij zaalsporten is erop nog altyd niet buiten hé, dus dat mogen we hier ook wel stellen. Voor schoonheid krijgt deze GP een 4/10 van mij.
McLaren heeft gedaan wat ze kon, da was duidelijk, heel constant en beloont met toch nog 5 puntjes, dikke pech (weeral) voor Jordan, vind dat dit wel héél lang blijft aanslepen hoor die pech!!
Proficiat voor Montoya, heeft gereden wat hij kon, zonder fouten, en zie, weeral een podium. Barrichello bijna niet gezien , buiten in de start die btw wel heel slecht was.

Vond het wel raar dat Williams geen 1 of 2 ronden langer kon buitenblijven dan Ferrari, anders leggen ze ronden meer af en nu..... een beetje misrekende taktiek hoor van F.W., mischien had Ralf dan ook niet zo onstuimig buitengestormd als hij alleen was binnen gegaan.

Allé, hopelijk word het volgende week een beetje spannender en mooier om naar te kijken.
Greetz,
DE Laskaat
  #6  
Old 24-06-2001, 17:45
tsjolder's Avatar
tsjolder tsjolder is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Waregem
Posts: 479
Op dit moment lijkt het alsof er nog steeds maar 2 topteams zijn: Ferrari en nu Williams. McLaren was nog veel verder weg dan in Canada, Hakkinen laat zich eigenlijk belachelijk maken: gedubbeld en bijna nog Irvine erlangs, tenzij hij een probleem had waar ik nu niet van weet.

Die straf: tja, 't is naar de letter van het reglement juist, naar de geest ervan niet, vind ik.

Goeie race van Michael en Juan Pablo. Coulthard die het best mogelijke eruit haalt en de schade beperkt. Ik denk dat hij na de eerste pitstop van Ralf hem opzettelijk doorlaat, omdat hij weet dat hij nooit voor Ralf kan eindigen en dat Ralf zijn broer nog kon bedreigen: goed gezien eigenlijk. Barrichello: niet gezien na zijn abominabele start.

De race in zijn geheel: 4/10, gebuisd, wegens geen inhaalmanoeuvers gezien. Enkel de gebroeders zorgden voor wat spanning die dan door de wedstrijdleiding werd weggenomen.
  #7  
Old 24-06-2001, 18:44
RoBByNiO
Guest
 
Posts: n/a
saaaaaaaaaie race

logische winnaar en logische nr twee.

barri kutstart, dacht dat hem ni weg kon eerst

mclarens snelle start

stop and go wa overdreven maar reglement = reglement

heeft race gekanteld en doen versaaien

verstappen nog uitgevallen, nog een moment van ontspannning

schumi verbreekt record Prost binnen de 5 races en is zo goed als wereldkampioen!

Minardi halfweg het seizoen als enige nog geen punt...

Marques buiten, de klungel!

DA WAS MIJN MENINGMIJN
  #8  
Old 24-06-2001, 19:14
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 3,670
Wat hier niemand heeft aangehaald, is de manier hoe ralf michael aan"sprak"

hij was behoorlijk pissed, en ik denk dat eht om de start ging(maar wie ben ik)

Ik ga hier in ieder geval sebiet is ee nfilmke (cockpitvieuw) van r of m proberen vast te krijgen en die start is bekijken.

En een dikke proficiat voor de wedstrijdleiding om de race te verknoeien.

En het feit da schumi weg was na de pitstop, aangezien de michelins bij het begin ook 10 ronden nodig hadden, denk ik da ralf ook nu na 10 ronden trug achter zen broer zou zitten en we een hele spannende race te zien zouden gekregen hebben (wa ne zin)
verder een goede race van schumi, mor algemeen punten voor de race: voor de pitstop 8/10, na de pistop een 2/10 met dank aan de wedstrijdleiding.

en toch puike wedstrijd van JP

cyazzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz (met de nadruk op zzzzzzzzzzzzzzzzz)
__________________
  #9  
Old 24-06-2001, 19:23
RoBByNiO
Guest
 
Posts: n/a
op ka2 hebben ze het laten zien (de start) vanuit de cockpit van Montoya.

Het was close!

Ni fair, maar het blijft reglementair he...
  #10  
Old 24-06-2001, 19:28
Ferrari Forever's Avatar
Ferrari Forever Ferrari Forever is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: wolk nummer 9
Posts: 375
't HAD inderdaad een hele mooie race kunnen worden, dus ik weet niet wat die wedstrijdcommisarissen daar bezield heeft. Vergeet niet dat we hier niet naar één of andere cafésport zitten te kijken hé. Hoeveel honderden miljoenen mensen kijken er wereldwijd niet mee, dus hoe immens zijn de belangen daardoor dan wel niet ?
Daarom snap ik echt niet hoe , schijnbaar , lichtzinnig sommige beslissingen genomen worden.
  #11  
Old 24-06-2001, 19:32
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 3,670
en als de klacht komt van een team, dan vind ik dat heeeeeeeeeeeeeel laag, ja ook van as et van mclaren is
__________________
  #12  
Old 24-06-2001, 19:36
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
Quote:
Originally posted by Oneliner
Wat hier niemand heeft aangehaald, is de manier hoe ralf michael aan"sprak"

hij was behoorlijk pissed, en ik denk dat eht om de start ging

Ik dacht dat eerst ook, ... maar Michael wist op de P.C. vrij veel af van de 'Stop-and-Go' van Ralf, dus volgens mij zou het wel eens om die straf gegaan kunnen zijn. Ralf maakte na de race inderdaad een gebaar met zijn hand, .... niet over de start dus maar over zijn straf.
__________________
  #13  
Old 24-06-2001, 22:41
Laskaat's Avatar
Laskaat Laskaat is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2001
Location: West-Vlaanderen
Posts: 106
ewel Tsjolder, leg eens uit wat er zo belachelijk was aan Hakinen? Hij is helemaal niet gedubbeld, is dat geweest ja, maar heeft zich door de pitstops weer ontdubbeld! Dus volgens jou zijn al degen na de vijfde plek belachelijk als ik het goed begrijp. waarom moeten er dan 22 rijders mee doen volgens jou als alleen de eerste vijf tellen? Typisch anti-McLaren jij. En wat de tropteams betreft, ik denk dat er nog drie zijn, en ze stonden alle drie op het podium.
  #14  
Old 24-06-2001, 23:06
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Niet veel aan toe te voegen.
Prachtige start. Straf van Ralf is discutabel.
Rubens was wat bleekjes, DC heeft geluk, Mikka ontgoochelt, Sauber, Bar en Jordan gaan af als ne gieter.
Ferrari is op weg naar de dubbel.
En Juan kan blijkbaar toch met de stress om.

__________________

WWW.WERNER333.COM
  #15  
Old 24-06-2001, 23:29
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Die 3 teams stonden in de juiste volgorde op het podium beste Laskaat. Tsjolder toont hier niet aan dat iedereen die gedubbeld wordt belachelijk is - dan zouden Alonso en Marques oerbelachelijk zijn - hij wilt hier mogelijk gewoon aantonen dat het er wel serieus belabberd aantoe gaat met Mika Hakkinen die z'n motivatie nu wel zeer ver moet gaan zoeken wilt hij nog een rol spelen in het WK. En noem het voor mijn part belachelijk, maar hij wordt nu toch echt weggereden door David Coulthard. Hakkinen is dat type piloot die als het goedgaat presteert als de beste. Maar als het tegenzit, raakt hij werkelijk in een diep dal.

Ook Vigneron en Tassin op Rtbf ne croyaient pas ses yeux: le double champion du monde se fait doubler par le dernier champion du monde. Imaginez-vous, voegde Vigneron daar nog es aan toe. Het feit dat Hakkinen zich daarna ontdubbelde helpt volgens mij niet echt, aangezien hij nog altijd een pak seconden na Coulthard over de Finish kwam. Dan ben je volgens mij 2de coureur in het team en kan je je ter beschikking stellen van je ploegmaat indien nodig. Maar dat wilt Mika niet...


Tot daar die reactie op Laskaat/tsjolder

Ne nekeer mijn mening van de race er tegenaan smijten

Winnaar van de week: Schumacher (allebei)
Verliezer van de week: McLaren (allebei)

DamN, ik dacht dat na Canada niks saaier meer kon bestaan, maar kwam toch in de buurt van de jaarlijkse GP op de Hungaroring: treintje rijden en wachten tot de pitstops tot er hier en daar van plaats wordt verwisseld. Het duel tussen de gebroeders Schumacher was een exacte kopie van Canada, en tot aan de pitstops verwachtte ik dan ook zeker geen inhaalmaneuver van Ralffff.
Dan knallen ze beide de pits in. Michael rijdt bij het binnengaan van de pits nogal 'bruusk' over die lijn, waarop na de IDIOTE stop and go nog veel kan over nagepraat worden. Ralf zag je duidelijk iets verkeerds doen, enkel hij besefte het mogelijk zelf geeneens dat hij over die lijn ging. Hij keek naar eigen zeggen of er verkeer afkwam.
De conclusie uit die stop and go is dat Ralf zijn 2de plaats verliest aan Montoya die een stabiele race reed, en zelfs de tragere Coulthard voor zich moet dulden.
En daar bleef het bij wat deze race betreft. Tijdens de laatste rondjes twijfelde ik nog of ik m'n zetel bleef zitten of buiten de zon ging opzoeken.

Lang gaan we deze keer niet moeten wachten, want vrijdag staan ze er al terug klaar voor, Magny Cours here we come ! Michelin kent het circuit door en door, dus verwacht Ralfff en Montoya maar terug op het podium.


Toppers Nurburgring:
+Schumacher M/R (tjah)
+Montoya (had in feite 3de moeten finishen, wedstrijdleiding gaf hem plaats 2 cadeau, reed enkele serieus snelle rondjes)
+Coulthard (houdt het hoofd koel en beperkt de schade)

Floppers
-Barrichello (slechte start, Paris-Dakar,...)
-Marques (slaagde er als enige coureur niet in de eerste bocht te nemen en viel mooi als eerste uit. Valt te vergelijken met Mazzacane of zelfs Rosset )
-Jordan (allebei)
-Arrows (Reed Verstappen mee ? Enkel gezien bij het dubbelen)
-Alesi (slaagt er voor de eerste keer in een race niet uit te rijden, dan nog door vreemd inhaalmaneuver op Raikkonen)
-Sauber (het kan niet altijd mooi weer zijn)
-Panis (BAR...)
-en dan uiteindelijk Hakkinen die door gebrek aan motivatie beter vervangen wordt door Wurz. klinkt hard, is zo.
-wedstrijdleiding die hier wel serieus beginnen vitten en de race om zeep helpen. Daarom krijgt Ralffff ook de titel pechvogel van de race mee.




__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Closed Thread


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.