De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Driver's seat & Trackdays
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 02-11-2002, 22:39
Flitser's Avatar
Flitser Flitser is offline
De Paddock Regular

Kwil de slechte verliezer niet zijn maarre Witte bracht dit aan mijn attentie en Driesco wou mij niet geloven maar het reglement is dus wel degelijk overtreden.

Reglement :

Iedereen kan aan deze wedstrijd deelnemen, al dan niet in het bezit van een licentie. Onder geen enkele voorwaarde kunnen er piloten ingeschreven worden jonger dan 16 jaar.

Inschrijvingen : kan enkel via mail en dient te gebeuren uiterlijk voor vrijdag 1 november 24.00 uur via mail naar

serge.huybrechts1@pandora.be

Soit het is die jongen gegund, ik vond het al spijtig dat er zo weinig mensen zijn op af gekomen.
Old 03-11-2002, 03:43
schumivill's Avatar
schumivill schumivill is offline
De Paddock Regular

Ja,als ge de kans krijgt doede toch mee denk ik,van dat stukske reglement wist ik niks,zo nen mooie prijs,en mijne maat had blijkbaar ne superdag,ik haat tweede eindigen,maar ik geef nie op,ik ga niet sterven voor ik op circuit heb geraced,my day will come
Old 03-11-2002, 08:32
Flitser's Avatar
De Paddock Regular

Off course, tzou stom zijn om niet te proberen als je de kans krijgt hé.
Old 03-11-2002, 11:49
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Flitser
Kwil de slechte verliezer niet zijn maarre Witte bracht dit aan mijn attentie en Driesco wou mij niet geloven maar het reglement is dus wel degelijk overtreden.

Reglement :

Iedereen kan aan deze wedstrijd deelnemen, al dan niet in het bezit van een licentie. Onder geen enkele voorwaarde kunnen er piloten ingeschreven worden jonger dan 16 jaar.

Inschrijvingen : kan enkel via mail en dient te gebeuren uiterlijk voor vrijdag 1 november 24.00 uur via mail naar

serge.huybrechts1@pandora.be

Soit het is die jongen gegund, ik vond het al spijtig dat er zo weinig mensen zijn op af gekomen.
tja, voor belkartpasjes rijden zag ik niet echt zitten, aangezien ik al ingeschreven was...
Reply With Quote
Old 03-11-2002, 12:16
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Heeft er hier iemand de uitslag ? Wa is het probleem met die leeftijd van 16 jaar ? of met die inschrijving ? Was er zelf es voor ene keer niet, wil wel graag weten hoe het daar is afgelopen...
Reply With Quote
Old 03-11-2002, 13:21
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock

Driesco heeft alles op PC en zal het straks wel posten.
Verder was het fun met een zeer grote F.
Racen, uitstappen, direct weer instappen, opnieuw racen, dan wat wachten ,terug rijden. Mega gewoon.
Wat iedereen wel opviel, omdat je in korte tijdspannen met 6 verschillende karts gereden hebt, was het verschil tussen de karts. De ene ging bij wijze van spreken niet vooruit, de andere vloog over de piste. Maar dat is al vergeten.
Wat kartervaringen betreft schrijf ik deze namiddag in op de tweede plaats na die fantastische karting in de regen.

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
Old 03-11-2002, 13:30
Flitser's Avatar
De Paddock Regular

Mijn verslagske:

Vandaag (gisteren ondertussen) was het dan zover.
Na de weging (88kg) bleek ik dus in de derde categorie te vallen, zijnde 80-90kg. De overwinning in de eerste twee heats in mijn categorie kon ik al achter mijn naam schrijven waardoor ik dus met het maximum van 40 punten zat samen met de overwinnaars van de andere 3 categoriën.
De superfinale moest dus beslissing brengen en alle piloten werden samen het circuit opgestuurd. Weerom zou het de beste chrono zijn die telt en dus bracht het niet op van een race te gaan rijden maar kon je dus beter met het "kopke" gaan rijden.

Om de snellere en lichtere piloten toch een handicap te geven tegenover de piloten die meer wegen werd volgende regel gehanteerd:
Cat 1 (60-70kg): De beste tijd telt
Cat 2 (70-80kg): De beste tijd min 0.3sec
Cat 3 (80-90kg): De beste tijd min 0.6sec
Cat 4 (+90kg) : De beste tijd min 1.2sec

Van bij de start wisten we al dat Dieter Dussart de snelste tijd ging klokken, het ging er alleen om spannen dat ik dus binnen de 0.6 seconden achterstand moest blijven. Tot hiertoe was het kleinste verschil tussen zijn beste tijd en de mijne iets minder dan één seconde dus het ging moeilijk worden maar zeker niet onmogelijk, ik moest enkel 0.3sec sneller rijden dan mijn tot hiertoe snelst gereden chrono. Een slechte kart tijdens de superfinale besliste echter anders en deed zelfs mijn tweede plaats verloren gaan.
Ik voelde duidelijk dat de kart niet zo snel optrok dan de andere drie die ik hiervoor had gehad maar ik moest er maar het beste zien van te maken. Uiteindelijk haalde ik er toch nog een 52.927 uit maar het verschil met Dieter was dus te groot (iets minder dan anderhalve seconde).

Mijn tweede plaats ging zoals gezegd dus ook verloren en door mijn slechtere (beslissende) chrono viel ik terug naar een vierde plaats.

Dieter Dussart (60-70kg) won met een beste tijd van 51.565
Alain Van Daele (70-80kg) werd tweede met een beste tijd van 51.700 (reeds verminderd met 0.3sec)
Jochen Van Cauwenberge (90-100kg) verbaasde vriend en vijand met een beste tijd van 51.781 (reeds verminderd met 1.2sec)
Didier Hulders uiteindelijk op vier met een beste (slechtste) tijd van 52.327 (reeds verminderd met 0.6sec)

(Deze beste tijden werden gereden in de finale, tijdens de voorgaande heats werd sneller gereden)

Helaas ken ik de gewichtsklasses van de rest van de piloten niet uit het hoofd waardoor ik geen duidelijk beeld kan geven van hun beste tijd. Excuses hiervoor mannen, iedereen heeft heel sportief gereden!

Dieter Dussart mag dus volgend seizoen minstens één race in de ASAF gaan mee rijden op Francorchamps. Dit is echter niet alles, volgend jaar komt het team ook met een vrouwenteam aan de start en één van de vrouwen blijkt zwanger te zijn waardoor Dieter het hele jaar standby moet staan waardoor hij wel eens verschillende races zou kunnen toegewezen krijgen. Proficiat Dieter, en ik zou zeggen, geniet ervan!

Mistery:
Wat de overtreding betreft: nummers één en twee hebben vijf minuten voor het "evenement" ingeschreven. Driesco heeft het hen zelf gevraagd en bleek niet op de hoogte van het reglement. Like I said, no hard feelings maar kzou maar een hypocriet zijn als ik niet zou toegeven dat het klote voelt om zo te verliezen, net als Jochen trouwens die een prachtprestatie neerpootte met zijn gewicht.
Niettemin, snelle jongens Dieter (51.500?) en Alain
Ik raakte niet verder dan een 51.814

Last edited by Flitser; 03-11-2002 at 13:39.
Reply With Quote
Old 03-11-2002, 14:41
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Je kan je dan toch wel de vraag stellen waarom er een reglement opgesteld wordt...
Reply With Quote
Old 03-11-2002, 16:59
Flitser's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by flugel
Je kan je dan toch wel de vraag stellen waarom er een reglement opgesteld wordt...
Als verliezende partij zeg ik dat niet graag maar inderdaad. Dan had Jochen de prijs gewonnen ofwel hadden we een heel andere race gehad van bij het begin. We zullen het nooit weten.
Old 03-11-2002, 17:19
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Dat is nu net de reden waarom we in de Belkarting geen reglement maken se.
We waren met 14 en ik heb hen gevraagd om mee te rijden, dan waren we met 4 groepen van 4. Als je de letter van het reglement volgt heb je inderdaad gelijk maar als er nog 10 anderen waren geweest hadden die ook meegereden zulle. Ik had nog nooit van deze mannen gehoord dus waarom ook niet hé.
Ik heb jullie anders niet horen klagen van de 4 piloten die niet kwamen opdagen voor de prekwalificaties, die anders ook wel roet in het eten konden gooien van de anderen. Soms valt er iemand weg, en soms komt er iemand bij.

Jullie zijn sportieve verliezers en het niveau lag heel hoog maar sommigen hebben verloren door de karts, maar dat is nu eenmaal het nadeel van een indoorkarting.
Geen enkel reglement kan hier ooit iets aan veranderen.

We hebben volgens mij een terechte winnaar en een zeer verdienstelijk podium.

Voor herhaling vatbaar zou ik zeggen in 2003
Reply With Quote
Old 03-11-2002, 17:27
Flitser's Avatar
De Paddock Regular

Herhaling in 2003? Januari?
Ik begin alvast meer te oefenen op JPR
Old 03-11-2002, 17:36
De Paddock Enthousiast

Hangt niet van mij af, ik wil wel helpen maar de MAK zal organiseren.

Effe nog iets over Inge, het was een insuniatie, maar Inge is NIETzwanger he. We hebben ook nog andere vrouwen in het team he.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat we goed aan het trainen zijn. Spijtig genoeg kan ik er echt maar goed werk van maken na de Belkarting. Dan is voor mij het seizoen eindelijk gedaan.
Reply With Quote
Old 03-11-2002, 18:25
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Driesco
Dat is nu net de reden waarom we in de Belkarting geen reglement maken se.
We waren met 14 en ik heb hen gevraagd om mee te rijden, dan waren we met 4 groepen van 4.
euhm... 4x4= 16 of vergis ik mij
Reply With Quote
Old 03-11-2002, 18:26
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Werner333
Wat iedereen wel opviel, omdat je in korte tijdspannen met 6 verschillende karts gereden hebt, was het verschil tussen de karts. De ene ging bij wijze van spreken niet vooruit, de andere vloog over de piste.
Je kan het dan misschien wel snel vergeten, het hoort echter anders te zijn. Maar ja, we weten hoe ze bij JPR zijn, hun mentaliteit kennende is dat daar normaal. Het valt gewoonweg niet te begrijpen dat organisatoren daar nog terecht komen voor wedstrijden. In mijn ogen is het de meest ONCOMMERCIËLE kartingbaan van uren in de omtrek. Kom JPR binnen, zelfs op zaterdag, en er rijden gemiddeld zowat 6 tot 10 karts per kwartier rond. Voor wedstrijden dien je dan nog met 15 deelnemers te zijn, zoniet betaal je toch voor 15. D.w.z. dat ze dus in normale termen bij een wedstrijd 60 karts per uur hebben (omgezet van hun "kwartierkes") ofwel het dubbel van zonder wedstrijden... Denk je dan dat ze iet of wat korting geven aan de organisatie of de deelnemers ? no way... Zakken Vullen is daar principe nummer één ! Met MAK kwamen we dit jaar bij diverse kartings. De staat van de karts is dus veruit het slechtste bij JPR. Logisch toch dat velen met een lang gezicht vertrekken als een evenement daar plaats vindt... Voordeel van het JPR probleem is dat we gedurende dit seizoen gezien hebben waar de betere kartingbanen wel liggen (commercieel gezien dan, tevens rekening houdende met de staat van de karts), en dat is zeker niet in St.-Niklaas.

Voordeel voor organisatoren : als je extra laat een evenement wil organiseren en alles is bezet, dan kan je hoogstwaarschijnlijk toch nog bij JPR terecht, want veelal is er daar nul komma nul te doen. Je moet echter wel bereid zijn volle pot te betalen en slecht materiaal te aanvaarden...triestig...zeer triestig...stemt tot nadenken, alleen zijn er zeer weinigen die het naar voor durven brengen !

Last edited by Mistery; 03-11-2002 at 18:32.
Reply With Quote
Old 03-11-2002, 18:36
De Paddock Enthousiast

Hier ben ik het niet mee eens Mistery. Over de karts wil ik niet discussieren maar op het andere gebied ben je fout denk ik. Toen we daar gisteren zaten was er nog een mini endurance, en was er na 18.00 uur echt wel veel volk.

Het feit dat jullie geen korting krijgen bij de MAK lingt enkel aan de opmaak van contracten en de afspraken. Wij betaalden gisteren 10 euro per kwartier en dat is toch een fikse korting dacht ik zo.

Laten we ook niet vergeten dat JPR in mijn ogen één van de mooiste cafetarias heeft, en dat er op andere kartings ook verschillen zitten op de karts. Laat ons zeggen dat er in Aalst verschillen zaten, in Machelen, zowat overal zitten die. Niet abnormaal trouwens als je ziet dat die machientjes zo afzien.

Neen Mistery, JPR heeft echt veel werk en ik denk dat je steeds op de slechte momenten komt qua volk.

Het feit dat ook Steve van Bellingen, Q8, enz.. naar JPR afzakken wil toch wel iets zeggen. Naast Inkart Puurs is JPR best te doen.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules