De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 15-11-2003, 18:16
roadrunner's Avatar
roadrunner roadrunner is offline
De Paddock Rookie

De twee Kronos-piloten maken er echt iets spannends van. De problemen bij Loix van deze voormiddag zijn blijjkbaar opgelost, het zal daar hopelijk tot de laatste Kp spannend blijven in de Condroz.
Wel jammer dat Snijers al zover terug geslagen is . Nu kan Kronos als het ware gaan controleren, terwijl ze anders nog met Snijers moesten rekening houden voor de zege!
Reply With Quote
Old 15-11-2003, 20:19
mse mse is offline
De Paddock Regular

Condrozrally 2003

Het zal er spannend worden. Ben net terug van Huy. Heb van alle deelnemers foto's gemaakt op KP1 . Enkele zijn te zien op www.fotoqualitycolors.tk
Old 15-11-2003, 20:42
kartboyke's Avatar
kartboyke kartboyke is offline
De Paddock Regular

Er is een jongen van 14 omgekomen op één vd kp's.
Die bewuste kp is geanuleerd maar de rally gaat door.
Old 15-11-2003, 20:56
mse mse is offline
De Paddock Regular

Zeer erg is dat ik heb het net vernomen via het VRT nieuws.
Old 15-11-2003, 21:49
LDWRX's Avatar
LDWRX LDWRX is offline
De Paddock Rookie

hierbij de foto's van zaterdag :

http://www.imagestation.com/members/ldwrx

jammer van het ongeval van Eddy Snaet met de zeer dramatische gevolgen :

Quote:
Het ongeval met Eddy Snaet vanmiddag in de rally van de Condroz het leven gekost aan een kind van 14. De puber stierf aan zijn verwondingen in een ziekenhuis in Luik.

Eddy Snaet ging van de baan na de beroemde jump van Villers-le-Bouillet. Bij de landing brak het linkervoorwiel en honderd meter na de sprong kwam Snaet in een groepje toeschouwers terecht.

Jean-Louis Rosieux, woorvoerder Condroz rally: "Tot onze enorme spijt moeten we meedelen dat de toeschouwer die gewond raakte bij het ongeval, op de operatietafel in Luik overleden is. Het gaat om een kind van 14."
"De al strenge maatregelen worden nu nog verscherpt. Er staan zo'n 600 baanposten langs het parkoers, aagevuld met 250 stewards, die ervaring hebben met massa's in het voetbal."
"Het probleem is dat de proeven makkelijk toegankelijk zijn. Het publiek duikt overal op ..."

Op onboardbeelden van enkele toprijders lijkt de klok 20 jaar teruggedraaid. Tientallen toeschouwers houden zich niet aan de voorschriften en stellen zich gevaarlijk op langs de proeven. Dit gedrag kan een organisator niet opvangen. Heel wat autosportfanaten lijken niet vatbaar voor rede en spelen met hun leven ... ten koste van hun sport.
bron: pitstop.tv

My Imagestation
Reply With Quote
Old 16-11-2003, 01:28
Snelle Japie's Avatar
Snelle Japie Snelle Japie is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by LDWRX
hierbij de foto's van zaterdag :
Je hebt het hele accident zien gebeuren?? Of komen die foto's alleen van dat forum?
Reply With Quote
Old 16-11-2003, 04:41
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

heel spijtige zaak dat ongeval, maar wordt het niet tijd om rally's anders aan te pakken? Weg van de dorpen en niet meer tussen de huizen, en ook ipv verboden zones toegelaten publiekszones maken? Als autosportliefhebber willen we allemaal dat rally's kunnen blijven bestaan, maar niet op de huidige manier. Telkens als er een ongeval gebeurt laaien de emoties hoog op en geraakt de rallysport zelfs tot in de hoofdpunten van het nieuws. Het feit dat deze ongevallen meetsal te wijten zijn aan het publiek dat zich niet aan de regels houdt is geen excuse. Belgie is al zo'n triestig land op gebied van de negatieve opinie tegenover autosport, laat er iets gebeuren.
Old 16-11-2003, 11:03
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Ik ben gisteren ook geweest en vond het leuk. Het was mijn eerste rally en zeker voor herhaling vatbaar. Helaas heb ik Johan niet gezien, want kon niet tijdig op de plaats van afspraak zijn.

Eerst stond ik bij een van de eerste bochten van KP6 en daarna op het einde van KP8. Bij de eerste was de veiligheid dik in orde, maar bij de tweede toch wat minder vond ik.

Zoals gezegd was het mijn eerste rally en heb ik totaal geen ervaring met de gebruiken. In die spéciale 8 heb ik eerst een 3-tal wagens van de organisatie zien voorbijkomen, waarvan er een met een luidspreker de veiligheid benadrukte. Ik dacht : "bon, dat gaat hier nog een tijdje duren" en begon om mijn gemak een appel te eten. En wat gebeurt er ? Plots komt Thiry voorbij geraasd, enkele minuten later gevolgd door de andere favorieten. Omdat ik mijn appel vast had in de ene hand en m'n helm en tanktas in de andere, kon ik geen foto's nemen van de protagonisten. Heb er later wel van de mindere goden genomen. Waarom heel dit verhaal ? Voor een totale leek was het helemaal niet duidelijk dat de deelnemers eraan kwamen. Bovendien, en dat verbaasde me ook, maken die wagen helemaal niet zoveel lawaai, toch zeker de toppers niet. Da's meer een soort gezoem, totdat ze moeten remmen en optrekken. Je hoort ze dus pas op het laatste moment afkomen en waar ik stond (in Bas Ohan, einde KP8 ; bij het begin van KP6 stonden ze er wèl) heb ik nergens mensen met fluitjes gezien of gehoord.

Het publiek kon ook probleemloos tot 50 cm of dichter van de baan gaan staan, want er was helemaal geen afrastering (op die plaats eerlijk gezegd ook niet nodig, want ik stond ruim voor een bocht, maar het is wel indrukwekkend als die auto's komen voorbijgereden).

De rally is dus goed meegevallen, maar het verbaast me niet dat er af en toe gewonden of doden vallen en dus zeker niet als men nog in verboden zones gaat staan.

Ik heb pas vanmorgen op het radionieuws van het ongeval gehoord en opnieuw werd er helemaal niet ingegaan op het sportieve aspect (al zal dat voor sommigen nu misschien totaal irrelevant zijn). Op dat vlak is er toch nog heel veel werk aan de winkel bij de VRT. Als er doden of gewonden zijn, zijn ze er als de kippen bij om erover verslag te doen, maar het sportieve aspect van autosport wordt nog steeds stiefmoederlijk behandeld .

Last edited by Mario; 16-11-2003 at 11:05.
Reply With Quote
Old 16-11-2003, 11:30
Megane Megane is offline
De Paddock Regular

Ik heb daar ook gestaan maar net voor Snaet zijn wij vertrokken.

Ik vind het zeer jammer, maar ben ook verbaasd omdat aan den jump de bermen toch redelijk hoog zijn. Aan de linkerkant van de foto was dit zeker 2.5M en aan de rechterkant kon je op het randje staan want daar was een lint gespannen ongeveer 2 M achteruit.

Bij de 2de doortocht stond ik verderop, daar ging men à fond (de eerste toch)door een links - rechtse daar vond ik het zeker gevaarlijker. Het was daar wel spectaculair ( ik stond aan de binnenkant van de bocht, buitenkant zou ik er niet blijven staan zijn) Toch wel indrukwekkenste stuk van de dag volgens mij. Als je die 206 daar ziet door komen, niet normaal ook aan den jump komt die auto neer zonder terug op te veren.

Het was een mooie dag, met veel volk ( veel aanschuiven) alleen spijtig van het ongeval.

Voor de piloot zal het ook niet meevallen, heeft blijkbaar nog niet zo lang geleden nog een zwaar ongeluk gehad.

Mijn medeleven voor de familie van de jongen.

PS. moet wel zeggen dat ik Ieper strenger vond kwa security.
Reply With Quote
Old 16-11-2003, 11:38
Lemans Lemans is offline
De Paddock Rookie

Ralley`s niet meer tussen de huizen?
Jongens, ik woon in de streek en de specials worden op de meest afgelegen plaatsen georganiseerd. In zoverre zelfs dat de snelle jeugd van hier s`nachts stiekem kan testen hoe snel ze wel gaan op die specials zoder dat daar er haan naar kraait!
Het is echter wel zo dat mensen die de sport pas ontdekken vaak pas na bibbermommenten beseffen dat ze op een verkeerde plaats stonden.
Reply With Quote
Old 16-11-2003, 11:49
LDWRX's Avatar
LDWRX LDWRX is offline
De Paddock Rookie

@Snelle Japie :

ik was op het ogenblik van het ongeval daar aanwezig; het ongeval zelf heb ik niet gezien maar wel de gevolgen

My Imagestation
Reply With Quote
Old 16-11-2003, 15:17
Pascal Pascal is offline
A4993

De eerste twee proeven van de dag werden nog gewonnen door Thiry. De volgende 5 gewonnen door Loix met als resultaat dat Loix sinds SS 17 aan de leiding van de rally ligt.

Thiry zal wel trachten te controleren om zo de Europese titel in de wacht te kunnen slepen.

C U
Reply With Quote
Old 16-11-2003, 15:35
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Originally posted by Pascal
Ook Eric Geboers zou aan de start komen met het startnummer 40 met een Citroën Saxo van Citroën Belux...

Zijn debuut in rally als ik me niet vergis...

C U
Het heeft niet lang geduurd. Op SS 3 een sortie.

Hij was echter niet de enige. Van de 174 starters waren er na dag 1 reeds 40 naar huis.

C U
Reply With Quote
Old 16-11-2003, 16:34
schumivill's Avatar
schumivill schumivill is offline
De Paddock Regular

Nog twee proeven te gaan,Freddy Loix aan de leiding met een 9sec voorsprong op Thiry.
Bruno rijd duidelijk op safe,derde stek voor Tjoen op 55sec.
Old 16-11-2003, 18:01
roadrunner's Avatar
roadrunner roadrunner is offline
De Paddock Rookie

Loix gewonnen in de Condroz!! Die heeft er een goede week opzitten, na zijn sterke prestatie in Wales en nu de overwinning. Bruno Thiry is met zijn tweede plaats Europees-kampioen, na een lang seizoen gestreden te hebben met Campos!
Allemaal prachtig gewoon!!!
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules