De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Driver's seat & Trackdays
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 03-11-2002, 18:38
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Hoe zat het trouwens met de rest van de kwalifs voor de belkarting ? Als ik me niet vergis waren er toch een aantal banken en andere bedrijven die elk een aantal kwalificatieplaatsen hadden gekocht. Wie is er daarvan bij de gelukkigen ?
Reply With Quote
Old 03-11-2002, 18:40
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Ik ben de lijsten aan het inputten, morgen heb je de lijst met de prekwalificatiepiloten. Axtron was er niet en gaf zijn 20 ritten cado. Zij verwachten wel de 4 plaatsen voor de Belkarting.
Reply With Quote
Old 03-11-2002, 18:41
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Mistery
Hoe zat het trouwens met de rest van de kwalifs voor de belkarting ? Als ik me niet vergis waren er toch een aantal banken en andere bedrijven die elk een aantal kwalificatieplaatsen hadden gekocht. Wie is er daarvan bij de gelukkigen ?
Om eerlijk te zijn zaten er wel wa snelle jongens bij amaai.
Reply With Quote
Old 03-11-2002, 18:41
Flitser's Avatar
Flitser Flitser is offline
De Paddock Regular

Quote:
Je kan het dan misschien wel snel vergeten, het hoort echter anders te zijn. Maar ja, we weten hoe ze bij JPR zijn, hun mentaliteit kennende is dat daar normaal. Het valt gewoonweg niet te begrijpen dat organisatoren daar nog terecht komen voor wedstrijden. In mijn ogen is het de meesr ONCOMMERCIËLE kartingbaan van uren in de omtrek. Kom JPR binnen, zelf op zaterdag, en er rijden gemiddeld zowat 6 tot 10 karts per kwartier rond. Voor wedstrijden dien je dan nog met 15 deelnemers te zijn, zoniet betaal je toch voor 15. D.w.z. dat ze dus in normale termen bij een wedstrijd 60 karts per uur hebben (omgezet van hun "kwartierkes") ofwel het dubbel van zonder wedstrijden... Denk je dan dat ze iet of wat korting geven aan de organisatie of de deelnemers ? no way... Zakken Vullen is daar principe nummer één ! Met MAK kwamen we dit jaar bij diverse kartings. De staat van de karts is dus veruit het slechtste bij JPR. Logisch toch dat velen met een lang gezicht vertrekken als een evenement daar plaats vindt... Voordeel van het JPR probleem is dat we gedurende dit seizoen gezien hebben waar de betere kartingbanen wel liggen (commercieel gezien dan, tevens rekening houdende met de staat van de karts), en dat is zeker niet in St.-Niklaas.

Voordeel voor organisatoren : als je extra laat een evenement wil organiseren en alles is bezet, dan kan je hoogstwaarschijnlijk toch nog bij JPR terecht, want veelal is er daar nul komma nul te doen. Je moet echter wel bereid zijn volle pot te betalen en slecht materiaal te aanvaarden...triestig...zeer triestig...stemt tot nadenken, alleen zijn er zeer weinigen die het naar voor durven brengen !
Het was maanden geleden dat ik nog eens op JPR had gereden, ik denk dat ik daar ooit eens max. 5 heats heb gereden en dan ben ik er maanden niet meer geweest. Awel, ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was. De karts verschillen overal, en dat weet je niet door ergens één of twee keer te gaan rijden. JPR hinkt bijlange niet achterop wat onderhoud betreft. Laat me zelfs zeggen dat JPR in Wallonië vrij hoog staat aangeschreven, JPR stond al maanden op nummer één bij een kartingpoll in WalloniË, vorige week zijn ze pas van hun positie verdreven.

Wat je daar zegt over de bedrijven klinkt helemaal niet logisch. Wat weet een bedrijfsleidertje met keurig pak nu af van een kart. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar 85% van die mensen zitten één keer per jaar in zo'n ding. Je denkt dan toch niet dat die mensen weten of hun kart goed rijdt of niet. De helft duwt constant op de rem!

Wat het zakken vullen betreft, daar spreek ik mij niet over uit aangezien ik zoiets daar nog niet heb georganiseerd.

Ik ben benieuwd naar wat jij de betere kartings noemt. Niet slecht bedoeld hoor, maar ik zou het wel eens willen weten
Old 03-11-2002, 18:45
De Paddock Regular

Geef mij dan maar INKART in Puurs, het is dan voor de MAK misschien wel de grote concurrent (excelsior), maar het gaat er verdomme een stuk beter aan toe. Als ik dan toevallig op verkeerde momenten bij JPR kom, dan kan ik daar nie aan doen hé...ik constateer enkel feiten, en ik niet alleen. Als jullie betere afspraken hebben dan MAK, dan is da vooral jullie verdienste, waarvoor nen proficiat van mijnentwege. jammer dan dat niet iedereen dezelfde condities krijgt. MAK was er dit jaar drie keer aanwezig voor wedstrijden...wa zeg ik, vier keer dus...
Wie er daar zaken organiseert heeft er niks mee te maken Driesco, hoe het gerund wordt, daar gaat het om. Voor mijn part mag de Paus daar ne karting organiseren met al zijn Kardinaals ('t zou nogal een zicht zijn hé...) , dan nog kan je bij mij JPR niet komen goedpraten. En trouwens, da zijn echt niet de grote namen die je daar opnoemt hé. Als ik zie wie er in Action Kart allemaal langskomt, en bij Inkart, daar kunnen ze dus een puntje aan zuigen hé bij JPR...maar da zal dus wel ne reden hebben, en die kennen we dus ondertussen wel...
Reply With Quote
Old 03-11-2002, 18:49
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Flitser

Ik ben benieuwd naar wat jij de betere kartings noemt. Niet slecht bedoeld hoor, maar ik zou het wel eens willen weten
Inkart in Puurs en Action Kart in Hasselt. Action Kart heeft één nadeel : kort circuit. Maar van organisatie weten ze daar wel iets af.

Enfin, smaken verschillen, en wellicht zien jullie het anders dan dat ik het zie. Ik denk echter vooral in commerciële termen, gecombineerd met de kwaliteit die je daarvoor krijgt. En met die visie staat JPR dus echt helemaal onderaan mijn lijstje...
Reply With Quote
Old 03-11-2002, 18:58
Flitser's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Geef mij dan maar INKART in Puurs, het is dan voor de MAK misschien wel de grote concurrent (excelsior), maar het gaat er verdomme een stuk beter aan toe. Als ik dan toevallig op verkeerde momenten bij JPR kom, dan kan ik daar nie aan doen hé...ik constateer enkel feiten, en ik niet alleen. Als jullie betere afspraken hebben dan MAK, dan is da vooral jullie verdienste, waarvoor nen proficiat van mijnentwege. jammer dan dat niet iedereen dezelfde condities krijgt. MAK was er dit jaar drie keer aanwezig voor wedstrijden...wa zeg ik, vier keer dus...
Wie er daar zaken organiseert heeft er niks mee te maken Driesco, hoe het gerund wordt, daar gaat het om. Voor mijn part mag de Paus daar ne karting organiseren met al zijn Kardinaals ('t zou nogal een zicht zijn hé...) , dan nog kan je bij mij JPR niet komen goedpraten. En trouwens, da zijn echt niet de grote namen die je daar opnoemt hé. Als ik zie wie er in Action Kart allemaal langskomt, en bij Inkart, daar kunnen ze dus een puntje aan zuigen hé bij JPR...maar da zal dus wel ne reden hebben, en die kennen we dus ondertussen wel...
Punt één, Inkart is 2 jaar mijn "thuisbasis" geweest, dankzij het opstarten van onze site zijn mijn ogen open gegaan. Evenveel verschil op de karts als bij JPR of andere goeie kartings. Verschil? Je merkt het bijna niet omdat het 270cc is.

Punt twee, voorlopig heb ik daar (JPR) nog geen condities gevraagd maar gelijk welke karting, nergens krijgt iedereen dezelfde condities.

Punt drie, Inkart is DE commerciële karting bij uitstek, hoe komt het dat ze daar een 12u voor 1200 euro verkocht krijgen terwijl je elders een 24u kan rijden voor amper 200 euro meer en dan nog van veel hoger niveau? Als daar 30 teams kunnen inschrijven dan heb je 20 bedrijventeams en 10 teams met piloten die weten wat karting is. Elders schrijven 30 teams in en ze zijn stuk voor stuk zware tegenstanders.

Punt vier, wat stoot soms af bij JPR...? Idd, de toon waarmee je aangesproken wordt.
Old 03-11-2002, 19:01
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Het was maanden geleden dat ik nog eens op JPR had gereden, ik denk dat ik daar ooit eens max. 5 heats heb gereden en dan ben ik er maanden niet meer geweest. Awel, ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was. De karts verschillen overal, en dat weet je niet door ergens één of twee keer te gaan rijden. JPR hinkt bijlange niet achterop wat onderhoud betreft. Laat me zelfs zeggen dat JPR in Wallonië vrij hoog staat aangeschreven, JPR stond al maanden op nummer één bij een kartingpoll in WalloniË, vorige week zijn ze pas van hun positie verdreven.

Wat je daar zegt over de bedrijven klinkt helemaal niet logisch. Wat weet een bedrijfsleidertje met keurig pak nu af van een kart. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar 85% van die mensen zitten één keer per jaar in zo'n ding. Je denkt dan toch niet dat die mensen weten of hun kart goed rijdt of niet. De helft duwt constant op de rem!

Wat het zakken vullen betreft, daar spreek ik mij niet over uit aangezien ik zoiets daar nog niet heb georganiseerd.

1 1/2 jaar geleden ben ik voor de eerste maal in jpr geweest en ik kom daar nog geregeld... Ik vind dat een bedrijf er in de eerste plaats moet zijn voor zijn klanten, ik kan hier tientallen dingen opnoemen die mij storen aan JPR, maar iedere karting heeft zo zijn goeie en minder goeie punten. Wat ik wel ondervind is dat op die tijd dat ik ginder kom het er zeker niet op verbeterd is, het onderlinge verschil bij de karts is soms erg te noemen en neemt alle plezier van het karten weg. Ook het vele wisselen van baanverantwoordelijken doet er niet veel goed aan, maar dit weekend heb ik gezworen daar nooit nog een abonnement te nemen of wat dan ook, na daar verleden week 'subtiel' buitengezet te zijn, werd het zaterdagavond mij net iets te gortig. Blijkbaar hebben sommige piloten (vriendjes van het huis?) alle recht op de piste en reageren de marschals niet... Kijk, ik kart zeer graag maar als ik zie hoe jpr op iets meer dan een jaar tijd geëvolueerd zijn denk ik er toch aan om meer naar puurs te gaan rijden.
Reply With Quote
Old 03-11-2002, 19:04
Flitser's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Inkart in Puurs en Action Kart in Hasselt. Action Kart heeft één nadeel : kort circuit. Maar van organisatie weten ze daar wel iets af.

Enfin, smaken verschillen, en wellicht zien jullie het anders dan dat ik het zie. Ik denk echter vooral in commerciële termen, gecombineerd met de kwaliteit die je daarvoor krijgt. En met die visie staat JPR dus echt helemaal onderaan mijn lijstje...
Ik wil echter niet over smaken discussiëren maar wel over de punten die je voorlegt
Smaken verschillen altijd, gelukkig maar.
Je mag eigenlijk geen kartings met elkaar gaan vergelijken. Je moet elke karting apart bekijken. Dat moet ik zeker doen als ik mijn besprekingen moet maken. Er zijn dingen die kunnen overeenstemmen met een andere karting maar dan nog kan je niet vergelijken. Hier rijden ze met JBK, daar met BIZ, ginder met CRG, ergens anders weer met ALPHA, enzovoort, enzovoort. Reken maar dat dat op zich al verschil uitmaakt en dan spreken we nog niet eens over de ondergrond en de motoren.
Old 03-11-2002, 19:07
De Paddock Regular

Quote:
Evenveel verschil op de karts als bij JPR of andere goeie kartings. Verschil? Je merkt het bijna niet omdat het 270cc is.
da's dan toch al positief , da ge het nie veel merkt...zo slecht kan het dus nie zijn, en ik vrees dat gelegenheidskarters daar dus weinig last zullen van hebben...is elders wel ietskes duidelijker hé...zie maar naar de mensen die er geregeld komen...
Reply With Quote
Old 03-11-2002, 19:07
Flitser's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by flugel
1 1/2 jaar geleden ben ik voor de eerste maal in jpr geweest en ik kom daar nog geregeld... Ik vind dat een bedrijf er in de eerste plaats moet zijn voor zijn klanten, ik kan hier tientallen dingen opnoemen die mij storen aan JPR, maar iedere karting heeft zo zijn goeie en minder goeie punten. Wat ik wel ondervind is dat op die tijd dat ik ginder kom het er zeker niet op verbeterd is, het onderlinge verschil bij de karts is soms erg te noemen en neemt alle plezier van het karten weg. Ook het vele wisselen van baanverantwoordelijken doet er niet veel goed aan, maar dit weekend heb ik gezworen daar nooit nog een abonnement te nemen of wat dan ook, na daar verleden week 'subtiel' buitengezet te zijn, werd het zaterdagavond mij net iets te gortig. Blijkbaar hebben sommige piloten (vriendjes van het huis?) alle recht op de piste en reageren de marschals niet... Kijk, ik kart zeer graag maar als ik zie hoe jpr op iets meer dan een jaar tijd geëvolueerd zijn denk ik er toch aan om meer naar puurs te gaan rijden.
Ik merk die tendens bij elke karting die commercieel wil gaan. Ik heb net ook iets meegemaakt op JPR waar ik mijn conclusies uit trek maar soit. Na verloop van tijd zal je het verschil op de karts bij Inkart ook wel merken en dat geld voor elke karting waar je regelmatig komt.

Subtiel buiten gezet?
Wat had je dan wel uitgespookt?
Old 03-11-2002, 19:11
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Ik merk die tendens bij elke karting die commercieel wil gaan. Ik heb net ook iets meegemaakt op JPR waar ik mijn conclusies uit trek maar soit. Na verloop van tijd zal je het verschil op de karts bij Inkart ook wel merken en dat geld voor elke karting waar je regelmatig komt.

Subtiel buiten gezet?
Wat had je dan wel uitgespookt?
Niks... ze zetten gewoon de muziek keihard terwijl ge daar nog iets zit te drinken, en dan komen ze zo op een toontje vragen " 't stoort toch nie?"
Reply With Quote
Old 03-11-2002, 19:13
De Paddock Regular

Euh Didier : bij JPR moet ge niets uitspoken daarvoor zenne, als het hen nie aanstaat kijken ze u wel buiten of vinden ze zelf wel iets uit...tof hé!
Reply With Quote
Old 03-11-2002, 19:17
Flitser's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
da's dan toch al positief , da ge het nie veel merkt...zo slecht kan het dus nie zijn, en ik vrees dat gelegenheidskarters daar dus weinig last zullen van hebben...is elders wel ietskes duidelijker hé...zie maar naar de mensen die er geregeld komen...
Klopt, als je ergens regelmatig komt dan zie je op den duur enkel nog de foute dingen. Vroeger wist ik op Inkart ook steeds welke chassisnummers de beste karts waren, nu is dat ook niet meer waar maar ik merk het wel als ik aan het rijden ben.
Ik heb ook pech gehad gisteren op JPR maar ja, thats racing in indoorkartings... Als je elke keer wil dat je kart voluit gaat moet je in principe een eigen kart kopen.
En dan garandeer ik je dat als ik mijn kart afstel en jou er laat mee rijden dat jij zal zeggen dat die niet goed rijd terwijl ik er de beste tijd kan mee klokken. Iedereen heeft een andere rijstijl, ik zou bijvoorbeeld met een kart die naar jouw eisen is afgesteld misschien ook niet deftig kunnen rijden.

En dan zwijgen we nog over hoe die karts afzien en de kosten dat dat met zich meebrengt. Als alles tot in de puntjes moet blijven het hele jaar door dan ben je binnen de zes maanden failliet.

You want extreme, I'll give you extreme
Ik ben op kartings geweest waar enkele chassis al drie keer aan elkaar waren gelast Zelfs sturen die gelast waren en de gebruikelijk rood geverfde motoren zagen zwart. Dus zo slecht doet JPR het nog niet
Old 03-11-2002, 19:18
Flitser's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Euh Didier : bij JPR moet ge niets uitspoken daarvoor zenne, als het hen nie aanstaat kijken ze u wel buiten of vinden ze zelf wel iets uit...tof hé!
Wel, daar kan ik nu niks tegen inbrengen zie, geen enkel argument... helaas, ik weet het. En dan kan ik WEL begrijpen dat men daar wegblijft.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules