![]() |
|
|
||||
|
||||
Ben ook net terug van de Condroz. Heb vandaag, net zoals gisteren, op mooie plaatsen gestaan maar in tegenstelling tot gisteren geen foto's genomen - 't weer was te slecht, en tegen de laatste kp's was de motivatie er een beetje uit ( een beetje een verzopen rat, aangezien we de paraplu's thuis vergeten waren - Huudo vergeet altijd wel wat.)
Dat na de jump op kp3 een ongeluk gebeurd is met tragische afloop, verwonderde ons niet echt. We stonden er immers ook en zijn net als Megane, enkele minuten voor de fatale klap vertrokken naar de volgende kp. Maar dat er 'iets' ging gebeuren hing er gewoon in de lucht. We stonden er met 2 op het einde van de talu om foto's te nemen, maar al gauw was het ook daar te vol. We zijn dan verderop op de link/rechtse vlak voor de brug gaan postvatten om enkele foto's te nemen. Toen we na een auto of 5 - 6 terugkeerden, was de toeschouwersmassa een chaos. Volk op de baan, uiteenstuiven vlak voor de auto en weer dicht onmiddellijk erna. We zeiden nog tegen elkaar, laten we door gaan, want hier komen accidenten van. We zijn nog even blijven verder kijken boven op de talu en zijn dan vertrokken, toen we net in de auto zaten was het op de radio... Hopelijk hebben de toeschouwers in Wallonië nu ook àllemaal hun les geleerd. Mensen lijken echt pas iets te willen inzien als het eens goed misgaat. 't was al zo, en 't zal wellicht altijd zo blijven. Nu moet ik wel eraan toevoegen dat het - volgens de bijeengeraapte info - wellicht gebeurde voor het 'menselijk hek', maar ook tegen de talu zat gewoon teveel volk. Ook de marchals moeten strenger optreden: niet luisteren = schrappen die kp! |
|
||||
|
||||
Over de rally zelf, moet ik zeggen dat ik toch tevreden ben dat ik nog eens naar Huy ben afgezakt. 't zal wellicht de laatste keer geweest zijn dat we de kleppers op een Europeese rally in WRC's aan het werk gezien hebben. En Freddy ging hard, écht hard. Zeker op de kp van Strez, op de beide passages ging hij keihard. Dat Bruno op save heeft gereden vandaag was ook meer dan begrijpelijk. Freddy gewonnen en Bruno Europees kampioen. Mooi, toch?
Voor de foto's zal het nog een paar dagen wachten zijn. Eerst laten ontwikkelen en dan scannen. Voor de modelbouwers - en dus ook voor mezelf ![]() |
|
||||
|
||||
Ik ben net terug.
Twas prachtig daar in de condroz. Enkel het weer was de boosdoener. Sorry hoor, maar da van weg van de huizen. Waar moeten ze dan nog rijden. 10 jaar geleden stond erop de meeste plaatsen geen huizen en nu beginnen de mensen die daar gebouwd hebben gaan te zagen. Die gevolgen moeten ze er maar bijnemen. De oude boer die daar al 30 jaar woont, zit daar niks mee in hoor. die vindt da plezant. Vraagje: heeft er iemand inkom moeten betalen. Wij nergens. was wel in ons voordeel maar toch maar raar. Spijtig van het ongeval, maar ik denk dat de marchals de nodige voorzieningen hadden getroffen. IK hoor zeggen dat de toeschouwers op die plaats ver genoeg stonden. Erg voor de familie van het slachtoffer en ik wens hen veel sterkte. Maar toch is het weer een punt waar de regering ons( de rallysupporters gaat op pakken) Zie voorstel De wael. Verder mooie prestaties van alle piloten, die op het natte wegdek voor heel wat show zorgde. Op naar het nieuwe seizoen. Maarten P.S: misschien moeten de meeste toeschouwers es terug naar het fluitje van de baancommisaris luisteren
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Quote:
Diene Jongen zat inderdaad op de talu. Maar hij zat wel voorbij de verboden zone, dat is het enig in zijn voordeel. Ikzelf zou nooit op de talu zelf zitten omdat je dan zelf geen kant opkan... Maar als je het, zoals ik, gezien hebt weet je dat zelfs een talu van meer dan 2 meter hoog geen bescherming is en zoiets overal kan gebeuren, zelfs in een ''veilige'' zone... Er was inderdaad te veel volk en het respect voor marshals is inderdaad ver te zoeken... denk dat dit beetje de prijs is van het populair worden van rally.... Maar het schandaligste van sommige mensen is met kleine kinderen 'onvernatwoord' naar een rally gaan zien en met deze kinderen de baan oversteken of vrij laten rondlopen... Ach ja, zal dit in ieder geval niet snel vergeten en altijd in mijn achterhoofd houden als ik volgend seizoen weer volg (als er nog een komt tenminste).. Positieve noot van de rally: was een van de beste die ik gezien heb sinds lang in belgie |
|
||||
|
||||
Wij zijn zaterdag naar de Condroz geweest. Net als Huudo hebben wij misschien 20 meter van het spijtige ongeval gestaan, maar ook wij waren een beetje voor de fatale klap vertrokken en zagen een ambulance rijden. Ook wij hadden in de gaten dat de toeschouwers zich niet aan de richtlijnen hielden. ALS iedereen luistert en ver genoeg gaat staan, was dit niet gebeurd. Maar wat we weer allemaal hebben gezien : de stewards doen hun best om het volk weg te houden , en vele "rally-hooligans" willen gewoon niet luisteren. Op KP 6 stonden we aan een haarspeld en ouders zeiden tegen hun kinderen : "ga hier maar zitten". De stewards vragen eerst vriendelijk aan de ouders om hun kinderen weg te halen, en die worden dan boos omdat hun kinderen niet mogen blijven zitten! Dan treden de stewards harder op en zouden de ouders nog gaan vechten, mooie discipline van die ouders! En de kinderen waren nog geen 5 minuten weg of er reed een Mitsubishi rechtdoor, als die kinderen daar hadden gezeten ...
Nu de rally zelf : aangezien het weer waren we blij dat we zaterdag zijn geweest en we hebben een pracht-rally gezien. Het was de eerste maal dat we naar de Condroz zijn geweest, maar de doortochten van de Peugeots waren indrukwekkend, ook Snijers was goed bezig, en van Tsjoen zag je ook dat die goed bezig was. Yannick Bodosn zijn passages waren ook mooi om zien. Afin, he was de moeite. Vanavond m'n filmke binnenbrengen en daarna scannen maar ![]() |
|
|||
|
|||
Vraagje: heeft er iemand inkom moeten betalen. Wij nergens. was wel in ons voordeel maar toch maar raar.
Wij hebben telkens betaald, wel 1 keer een gelukje gehad. Iemand bij ons betaald met 10€ en kreeg 12€ terug, zijn eurocentje veel niet onmiddelijk mar even later wel. Dus hebben wij een rondje gedronken op de kosten van de CONDROZ. ![]() |
|
||||
|
||||
Wij hadden al op voorhand algemene kaarten besteld, via Kris Princen, maar ik denk dat je inderdaad vrij makkelijk binnen kon zonder betalen ...
|
|
||||
|
||||
We hadden onze kaarten voorbesteld via de Freddy Loix fanclub. De controles waren idd zo goed als onbestaande. De organisatie heeft hierdoor redelijk wat inkomsten misgelopen lijkt me zo.
En ook dat gebrek aan controle bij de ingangen zal wel een rol spelen in het gedrag van de mensen. Als je er daar al kan doorglippen, dan is de beer los natuurlijk, lijkt me zo. |
|
|||
|
|||
wij hebben toch een paar keer controle gehad...
en dan nog.. wij betalen elke keer zelfs zonder controle... wat steun mag he ... (bv. voor veiligheidsmaatregelen en stewards...) |
|
||||
|
||||
Bij Bas-Ohan kwamen ze gewoon van heinde en verre over de velden gestapt en geen haan die ernaar kraaide. Kan zijn dat er mensen van de organisatie zich met het publiek mengden om te controleren, maar da's mij niet opgevallen (heb er ook niet op gelet ; had zelf wèl betaald).
Gasten met quads en crossmotoren heb ik ook veel gezien. Die kwamen zich ook wat uitleven. Had de indruk dat de toegang daar puur formeel was : wat hekken op het wegje dat daar naartoe leidde, maar niet zo doeltreffend precies. Er waren er in ieder geval veel die er zich niets van aantrokken en "sluikwegen" namen. Dacht ook dat men meer discipline zou opbrengen op dat vlak, want ik vermoed dat de organisatie elke cent wel kan gebruiken (heb zelf dus 25 euro betaald en al bij al niet zo heel veel gezien; laat toegekomen en daarna m'n weg nog zoeken naar de spéciales, dus heb er zeker mijn geld niet uitgehaald vergeleken met mensen die constant van de ene spéciale naar de andere lopen, maar da's niet zo erg).
|
|||
|
|||
Mij hadden ze op de meeste proeven die ik gedaan heb (10 in totaal) gecontroleerd (ik denk van 7).
Bij een proef, zelfs nog geen hek tegengekomen ! Ik was wel via offroad gegaan, maar het wegje stond op de kaart. Voor de rest, schoon !!! |
|
||||
|
||||
Ik ben geschokt door wat we vandaag te zien kregen in VTM.Nieuws. Gisteren werden de beelden van het desbetreffende ongeval -als respect- niet volledig uitgezonden. Een paar seconden voor de impact met de jongen werden de beelden stopgezet. Zo kregen we een beeld van het ongeval en de positie waar de toeschouwers zich op dat moment bevonden...meer moest ik in ieder geval niet zien. Vandaag laten ze het ongeval nog twee keer zien. De eerste keer gaan ze al een seconde verder dan gisteren...en daarna nog een keer waar we duidelijk kunnen zien dat de jongen gegrepen wordt door het achterwiel... Sorry, maar dat is van het goede teveel.
|
||||
|
||||
KIJKCIJFERS????????????????????
|
|
||||
|
||||
Ik kan et niet beter verwoorden dan Wimanna,ze kunnen et blijkbaar nie laten zeker,sensatie is de tweede naam van vtm hé.
|
|