De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Eenzitters
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rating: Thread Rating: 11 votes, 5.00 average.
Old 06-08-2005, 20:57
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Frank 490
Ik begrijp jou niet of jij begrijpt iets niet. Bedoel je nou echt dat het niet sportief is dat er uit sommige landen snellere rijders te verwachten zijn dan uit andere landen (met name die met een mindere autosporttraditie) en dat die daardoor meer kans hebben op een overwinning?
Als A1GP niet sportief is dan moet men F1 helemaal afschaffen.
Reply With Quote
Old 06-08-2005, 21:51
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Volgende landen die we zo goed als zeker mogen verwachten:
-Duitsland
-Ierland (Eddie Jordan ?????)
-Italië

bron: autosport 04-08-05
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 06-08-2005, 22:00
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Mark
Volgende landen die we zo goed als zeker mogen verwachten:
-Duitsland
-Ierland (Eddie Jordan ?????)
-Italië

bron: autosport 04-08-05
Ik meen me van een grandprix.com artikel te herinneren dat Willie Weber in de running was voor de Duitse licentie.
Reply With Quote
Old 07-08-2005, 00:47
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Dit volg ik nog niet zo. Is er ook sprake van dat België meedoet?
Old 07-08-2005, 09:19
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by ICEMAN
Dit volg ik nog niet zo. Is er ook sprake van dat België meedoet?
Momenteel nog verre van geloof ik.
Old 07-08-2005, 17:43
IVY440's Avatar
IVY440 IVY440 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Ik begrijp jou niet of jij begrijpt iets niet. Bedoel je nou echt dat het niet sportief is dat er uit sommige landen snellere rijders te verwachten zijn dan uit andere landen (met name die met een mindere autosporttraditie) en dat die daardoor meer kans hebben op een overwinning?
De bedoeling van de A1GP (met gelijke wagens) was om iedereen evenveel kans te geven op de overwinning, maar landen met een kleine of zelfs geen autosporttraditie maken imho geen kans op de overwinning omdat
1) ze geen rijders hebben die serieuze ervaring hebben op het gebied van internationale topsport
2) ze geen bekwame engineers hebben om tijdens een weekend de auto af te stellen (en ze gaan dus een minder goede afstelling hebben en dus een pak trager zijn)

=> Uiteindelijk wordt het dus een strijd tussen de klassieke autosportlanden en dat was natuurlijk de bedoeling niet, wat de Sheik niet zo tof gaat vinden.
Reply With Quote
Old 07-08-2005, 18:08
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by IVY440
De bedoeling van de A1GP (met gelijke wagens) was om iedereen evenveel kans te geven op de overwinning, maar landen met een kleine of zelfs geen autosporttraditie maken imho geen kans op de overwinning omdat
1) ze geen rijders hebben die serieuze ervaring hebben op het gebied van internationale topsport
Hoe wil je het dan doen? In het wielrennen rijden tegenwoordig ook coureurs rond uit landen die 15...20 jaar geleden nog 3e wereld landen (Scandinavie, Autstralie, voormalig Oost-blok) waren op het gebied van wielrennen. Als men geen autosporttraditie heeft en men wil die wel krijgen dan zal men....inderdaad: races moeten rijden.
Overigens wordt er ook nog een A3 serie opgestart die, als ik me niet vergis, bedoeld is voor de "mindere" autosport landen.

Quote:
2) ze geen bekwame engineers hebben om tijdens een weekend de auto af te stellen (en ze gaan dus een minder goede afstelling hebben en dus een pak trager zijn)
Nee inderdaad, monteurs van Carlin Motorsport (Libanon) en DAMS (Mexico) laat je liever niet aan je wagen sleutelen. Nu serieus: het team dat de wagen runt hoeft niet uit het land zelf te komen.
Reply With Quote
Old 07-08-2005, 18:45
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by FIRE
Nee inderdaad, monteurs van Carlin Motorsport (Libanon) en DAMS (Mexico) laat je liever niet aan je wagen sleutelen. Nu serieus: het team dat de wagen runt hoeft niet uit het land zelf te komen.
Dt is voor mij een teken dat het concept goed in elkaar zit. Alleen dacht ik dat DAMS het Franse team ging "runnen". Een andere Franse topper, ASM, gaat de service doen voor Brazilië. Er zitten nog meer grote namen aan te komen van de teams die bepaalde landen gaan ondersteunen. Allemaal namen met een "Triple A"-rating. Die teams gaan hun naam niet verkwanselen aan een of ander ondoordacht vaag concept. Zowel qua structuur en financieel zal het plaatje dan wel kloppen voor die teams.

Wat betreft het verschil in nivo tussen de rijders? Dat zullen we in de eerste 2 of 3 wel merken maar dan zal dat verschil wel verdwijnen. Wellicht dat de Sjeik nog wat creatieve oplossingen bedenkt om de "klassieke landen" wat af te remmen in de eerste jaren............het is nu eenmaal zijn feestje
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 07-08-2005 at 18:48.
Reply With Quote
Old 07-08-2005, 22:55
Frank 490's Avatar
Frank 490 Frank 490 is offline
De Paddock Rookie

Quote:

=> Uiteindelijk wordt het dus een strijd tussen de klassieke autosportlanden en dat was natuurlijk de bedoeling niet, wat de Sheik niet zo tof gaat vinden.

Tjs, als we dat in aanmerking gaan nemen dan had die laatste Tour de France ook niet gereden hoeven worden. Lance Armstrong deed immers mee en daarmee was de rest kansloos. Hoe onsportief van hem! Volgende maand staat in Nederland het WK honkbal gepland. Dat gaat geen verrassing opleveren, want we weten gewoon dat Cuba gaat winnen. Goed dat jij nu even waarschuwt dat dit een onsportieve, want die Cubanen zijn beter, en daarmee zinloze exercitie zal worden. Misschien dat het nog afgelast kan worden.
Reply With Quote
Old 08-08-2005, 23:43
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Zojuist een uur lang Verstappen, Lammers en Bleekemolen over hun A1 GP escapades in RTL Autosport. De heren hadden er zin in, zelfs een ontspannen Verstappen die het ene na het andere grapje maakte. Dat hebben we al jaren niet meer gezien. Gezien de status van Verstappen gaan ze voor het kampioenschap en niets anders.

Het was een echt oranje-sfeertje in de studio. Toppunt was de schaal met blokjes kaas en worst voorzien van een prikkertje met een Nederlandse vlag. De huiselijke lulligheid ten top

De beelden van de rijdende A1 GP wagens waren wel top. Die kisten glijden alle kanten uit..........dat gaat mooie races opleveren. Veel PK's, driften en gooi- en smijtwerk volgens Verstappen. Heren van de F1, maak uw borst maar nat. Dit gaat scoren!!
Reply With Quote
Old 09-08-2005, 00:12
Frank 490's Avatar
Frank 490 Frank 490 is offline
De Paddock Rookie

Uitzending gemist, helaas. Als het een Nederlandse uitstraling moet hebben zie ik er toch wel graag een harinkje bij en, gelet op mijn woonplaats Lisse, had misschien een enkel tulpje niet misstaan. Op klompen in zo'n badkuipje wordt misschien toch wel té folkloristisch.

Overigens is mij vanavond bevestigd dat mijn autorisatie als marshal voor de A1GP op Brands rond gaat komen. Wie van jullie ga ik daar aantreffen?
Reply With Quote
Old 11-08-2005, 18:59
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
op www.hibn.com staat een filmpje van de testdagen

Reply With Quote
Old 11-08-2005, 19:09
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Uitzending gemist, helaas. Als het een Nederlandse uitstraling moet hebben zie ik er toch wel graag een harinkje bij en, gelet op mijn woonplaats Lisse, had misschien een enkel tulpje niet misstaan. Op klompen in zo'n badkuipje wordt misschien toch wel té folkloristisch.
Uitzending wordt zaterdagmiddag herhaald.
Reply With Quote
Old 15-08-2005, 22:55
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Een overzicht van de teams die achter bepaalde landen schuil gaan:

Great Britain: Arden Motorsport
France: DAMS
Mexico: DAMS
Portugal: Carlin Motorsport
Libanon: Carlin Motorsport
Zuid-Afrika: BCN
Brazilië: ASM
USA: John Village Automotive
Pakistan: Super Nova
Malesië: Coloni Motorsport
Nieuw Zeeland: West Surrey Racing
Australië: Alan Docking Racing
China: McDonald Motorsport
Zwitserland: Een team onder leiding van Max Welti
Nederland: Racing for Holland
India: Akbar Ebrahim
Zuid Korea: Autoracing Korea
Canada:n.n.b.
Turkije: n.n.b.
Ierland: n.n.b.

Bron: Autosport

Van de teams die bekend zijn mag 85% toch wel gerekend worden tot vaste en kwalitatief zeer goede namen in de single-seater klassen. Als ik heel eerlijk moet zijn is Racing for Holland wat dat betreft een van de zwakkere namen binnen deze klasse. Niets ten nadele van Jan Lammers en Jos Verstappen maar RfH heeft nog geen single-seater ervaring en dan kan van de rest niet gezegd worden. We hebben in Ollandaise sowieso geen team dat ervaring heeft met 500 PK+ single seater wagens. Benieuwd hoe Jan en de mannen dit probleem gaan aanvallen.

Vandaag is overigens nog een nieuw team aangekondigd. Ierland gaat ook de nationale trots verdedigen. De coureur is verrassend te noemen, Ralph Firman. Zijn qoute in de press release werkt mij bij op mijn maagzuur

Quote:
I have always been very proud of my Irish heritage and am delighted to be selected by A1 Team Ireland to represent the country,” Firman, who was one of the development drivers for A1’s Lola-Zytek package
http://www.speedtv.com/articles/auto/roadracing/18879/
Dacht altijd dat die kerel een full-blood UK'er was, maar ach............voor het te verwachten prijzengeld grijpt ie graag terug op zijn tweede nationaliteit.

Via een "Nederlandse Insider" heb ik vernomen dat er ook serieuze interesse was vanuit België..........echter kwam e.e.a. te laat aan bij de sjeik. Toch benieuwd welke "groep c.q. piloot" hier achter zat.
Reply With Quote
Old 16-08-2005, 13:30
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Als ik heel eerlijk moet zijn is Racing for Holland wat dat betreft een van de zwakkere namen binnen deze klasse. Niets ten nadele van Jan Lammers en Jos Verstappen maar RfH heeft nog geen single-seater ervaring en dan kan van de rest niet gezegd worden.
Daar ben ik ook een beetje bang voor. Een wagen afstellen voor een endurance race is zowiezo anders dan voor een sprintrace. We zullen zien.

Quote:
We hebben in Ollandaise sowieso geen team dat ervaring heeft met 500 PK+ single seater wagens. Benieuwd hoe Jan en de mannen dit probleem gaan aanvallen.
Barron Racing (John Bosch)
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules