![]() |
|
|
|||
|
|||
Duidelijk, ik was er al vanuit gegaan dat je er naar had gekeken, maar kon het nergens terugvinden, doe zo voorts ;-)
|
|
|||
|
|||
Ondertussen ben ik ook te weten gekomen welke helm de échte Devastator draagt.
Mark heeft me een foto toegestuurd en dan gaat de kleine Devastator maar aan het werk éh ![]() De pics; ![]() ![]() Voila, De helm is 24 keer kleiner dan het origineel. Ook hier werd weer haarlaktechniek op gebruikt en krassen zijn er dus volop te zien. Nadien is er blinkende vernis van alclad over heen gegaan en het resultaat... redelijk goed tot superformidastisch ![]() P.S. De "striping" op de helm lijkt vervormd.. dit is omwille van het scherm ![]() Dat ze "breder" is dan het origineel heeft te maken met het schaal-effect,ge zou der anders niks meer van zien. Grtz, G ![]() |
|
|||
|
|||
Tijd om deze nog eens vanonder het stof te halen...
![]() Ondertussen zijn er reeds enkele vorderingen gemaakt aan het model. Binnen enkele dagen hoop ik hem zelfs definitief "dicht" te plakken. Het interieur is bijgevolg ook 'bijna' klaar. Als jullie nog bemerkingen hebben, Shoot ! Pics; ![]() ![]() ![]() Ook de eerste opschriften staan op de wagen. Het is in schril contrast met de afwerking van de wagen zelf (om niet te zeggen op een amaturistische manier) ... let wél dit is de bedoeling ! De échte "Devi" was ook gespoten met een spuitbus ! Ik vond het wel een extra gegeven om dit ook op dergelijke manier te presenteren ![]() ![]() ![]() Grtz, G ![]() |
|
|||
|
|||
Die afgevallen bladeren zijn wel een fijne toevoeging die het helemaal afmaakt
![]() |
|
||||
|
||||
Misschien nog wat modder in het interieur gooien.
|
||||
|
||||
Ik heb deze vorige vrijdag op de meeting live mogen bewonderen. En in het echt is hij nog mooier dan op foto.
![]() ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Nee effen serieus, ik ga Doc voor ne keer eens gelijk moeten geven. ![]()
|
|||
|
|||
Hej gasten,
Bedankt voor het reageren. en ja in't écht ziet het er allemaal wel anders uit doordat mijn "fototrekmachien" niet van degelijke kwaliteit is... Swat,ooit komt ook daar verandering in ! Ondertussen heeft de "Devi" nog een 10-uurs schilderbehandeling gehad en is het interieur 'AF'. De body staat nu vast op het onderstel en ook hier ben ik reeds begonnen met de afwerking. Het doel was inschrijven in Jabbeke...en daar gaan we voor ! (als er nog tijd genoeg is denk ik zelfs aan een klein grondwerkske,we zien wel. De pics; ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wat blijft er nu nog te doen? Het dashbord, het stuurwiel, de racenumbers en de afwerking natuurlijk. Meer hierover de volgende dagen ! Grtz, G ![]() |
|
||||
|
||||
Mmm, dan zal ik nog wat wachten om hem in te schrijven zeker? Want zonder grondwerk valt hij onder de catergorie 'rally', mét grondwerk eerder onder 'diorama's'...
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Deze hoort echt thuis in de categorie "racewagens" of eventueel "personenwagens USA" dan wel "Special painting" ![]() ![]()
|
|||
|
|||
Hej Paddock'ers
Bedankt om volgen! T'ja waar kan je dit model inschrijven ??? In pricipe is het een rasechte racewagen. Hij raced op een afgesloten circuit dus dat is duidelijk! Een Diorama... T'ja waar begint een diorama en waar eindigt een "grondwerk"... In de militaire modelbouw is het duidelijk...bij civiele modelbouw weet ik het eigenlijk niet... Ah wat, we zien wel. Vandaag echter ...GEEN goesting om te schilderen ![]() Maar wél goesting om te experimenteren ! De "Devi" gaat op een ondergrondje komen,dat staat vast . Heel sumier, doordat dit beter gaat overkomen dan de houten blok van de 2CV... ![]() De ervaring leert me (nu) ook dat dit aansluitend dient te gebeuren op het bouwen van het model,anders komt het der toch nie van... Dus, Het ondergrondje gaat bestaan uit grove steenpuin en voorgespannen betonnen elementen. Deze worden gebruikt als wegenis en zie je eigenlijk vaak terug op militaire kampen (ook in Leopoldsburg). In Warneton werden ze ook gebruikt...dus daar ga ik voor. Hoe en wat ik nu juist bedoel kan je zien in de pics; ![]() Evergreen en koperdraad, ![]() Een vloeibaar papje van keramisch gips en MIG-poeders,aangebracht met een pipet, ![]() maar nie overal... ![]() En het vloerke is klaar... althans het begin is gemaakt ! ![]() Morgen ben ik es benieuwd naar het resultaat... (dit is mijn eerste keer éh ![]() Vervolgens nog wa afschuren ,krassen in maken en Olieverf derop,we zien wel wat het geeft ! Ah ja , dat gat in de vloer is nodig,daar komt de bout door die de "Devi" gaat 'vast' zetten op zen basis ! Grtz, G ![]() |
|
||||
|
||||
Hoe heb je eigenlijk de teksten aangebracht op de body? Geairbrushed of met de hand geschilderd?
|
||||
|
||||
Wel ne slechte aannemer zulle, die zo'n platen durft af te leveren
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Gert, is dat gat niet te groot voor die schroef? Nu weet ik wel de afmetingen niet van die platen, maar hopelijk valt het niet op als je model eroverheen komt.
|
|||
|
|||
![]() Doc ; met de hand "geschreven" Nismo; als het model er over staat zie je der "de ballen" van. Over naar de orde van de dag; Vervolgens te zien op de pics: De presentatie. De presentatie zonder aquarium ![]() De Stalcon-dals voor de olieverf, en na de olieverf... (de vlekken trekken nog weg dat is white-spirit) ![]() ![]() ![]() ![]() Voor en achter het model komt nog grove kiezel te liggen. Het grondwerk gaat "meer" zijn dan de beton-dals alleen... Tot Update's... Grtz, G |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|