![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Voorbeschouwing BNRF First Motorsport
Limburgs team met drie Porsches in Belcar
Méér dan tien jaar was Jo Jamers van First Motorsport één van de topteams in het cupgebeuren. Vooral bij Renault in de Mégane en de Clio Cup was First Motorsport een vaste partner en leverde meerdere kampioenen af. Ook in de Toyota Yaris Cup en de MINI Challenge was de Zolderse tuner aanwezig. Een tweetal jaren geleden verruimde Jamers zijn horizonten en naast het cup-gebeuren schreef hij een Porsche 993 in voor de Zolder Touring Cup. In 2004 werd dit beloond met de titel (Jamers/Kersten/Leest) in de GT-Klasse. Maar ook in de prestigieuze Mediagroup Van Dyck Belcar liet First Motorsport van zich horen. Jamers schafte zich in Engeland een Porsche 996 Supercup aan waarmee het kwartet Kelly Jamers/Dirk Van Rompuy/Kevin Leest/Guy Kersten richting podium fietste in de Klasse GTB tijdens de Euphony 24 Uren van Zolder. Ongetwijfeld het hoogtepunt uit diens reeds rijkgevulde carrière. Het verdwijnen van de Renault Clio Cup en de Toyota Yaris Cup deed de Limburgse tuner het geweer definitief van schouder wisselen. In Duitsland werd nog een tweede Porsche 996 Supercup aangeschaft, terwijl ook het exemplaar van Philippe Cracco onder de Firstvlag zal rijden in 2005. De drie Porsches zullen worden toevertrouwd aan Kevin Leest/Wim Jeuris, Dirk Van Rompuy/Dirk De Sterck en Kelly Jamers/Philippe Cracco. Alle wagens komen uit in de klasse GTB, voorbehouden aan sportwagens met een maximale cilinderinhoud van 3.800 cc. Deze klasse wordt in 2005 ongetwijfeld de moeilijkste om een podiumplaats te bemachtigen. Niet minder dan 25 teams, waaronder negentien Porsches, twee Ultima’s, één Saker, één Gillet Vertigo, één Mazda RX7 en één Marcos zullen de startgrid bevolken. En niet minder dan 55 wagens zullen de start nemen tijdens het Belcar New Race Festival op 27 maart. Jo Jamers: ”Vergeleken met bepaalde concurrenten in de GTB beschikken we niet over de snelste bolides van het veld. De Porsches RS en RSR zijn véél verder geëvolueerd, maar ook een pak duurder in aankoop en onderhoud. Ook de Ultima’s zijn op papier sneller. Wij mikken op de betrouwbaarheid van onze Porsches. Dit, gecombineerd met een goede verstandhouding en een doordachte strategie moet ons in staat stellen om regelmatig het podium of minstens een top5 te viseren. Vooral de lange afstandsraces zoals de 6 urenwedstrijd tijdens de Spa Euro Race of de Euphony 24 Uren van Zolder zijn wedstrijden die ons op het lijf zijn geschreven. Bedoeling is tijdens de eerste wedstrijden een beetje de mogelijkheden van de concurrentie te bekijken en geen overhaaste beslissingen en strategieën uit te werken”, besluit de Limburger |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|