![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Historic te koop
zou deze prachtige wagen de startgrid verlaten???
http://www.racecarsdirect.com/cars/d...id=19290&cat=0 |
#2
|
||||
|
||||
ja ...
Aanhangwagen en ingerichte bestelwagen Opel movano 2.8 tdi 2002 zijn ook te koop ... alles in uitstekende staat ...
__________________
It's satisfaction, it's disappointment,it's triumph, it's noise, it's color, it's people.. For a racing-driver, each race is a new adventure ... J.Clark Last edited by FormulaV-JH495; 24-03-2005 at 21:53. |
#3
|
||||
|
||||
Re: Historic te koop
Spijtig, echt een tof machien.
![]() Jochen |
#4
|
||||
|
||||
Ja, is een echt pareltje.
Wat soort auto is dit eigenlijk? Ik veronderstel niet dat het een echte Porsche is maar een kit car. Welke kit car dan? En welke motor? En op basis van welke auto gebouwd? |
#5
|
||||
|
||||
De wagen staat te koop als GP Spyder.
Dit betekent dat het een Kit car is, gemaakt door het Engelse GP Technical. De website van GP Technical is reeds enkele maanden niet meer bereikbaar. Als ik het me goed herinner, zijn deze Spyders gebaseerd op een verkort Kever chassis. Als motor wordt ook een Kevermotor gebruikt, maar een Porsche 2.0 uit bijvoorbeeld een 914/4 behoort tot de mogelijkheden. De echte gefortuneerden kunnen er natuurlijk ook een zogenaamde four-cam (type 547) insteken. Tijdens zijn geschiedenis (jaren '50 tot 1964) kreeg de Spyder al eens een andere naam. Spyder, RS, RSK, 718, RS60 en RS61 zijn de bekendste. De Spyder maakte vooral furore in races zoals Mille Miglia, Carrera Panamericana, Targa Florio, maar trad ook op in Le Mans en op andere circuits, tot zelfs Formule 2. Bekendste piloten op de Spyder waren ondermeer Jurgen Barth, Jean Behra, Hans Hermann en Carel Godin de Beaufort. |
#6
|
||||
|
||||
Apal maakte in de jaren '70-'80 ook een Replica van deze auto . Ze maakten vooral buggy's met kever componenten . Is James Dean trouwens niet in zo'n Porsche verongelukt ?
|
#7
|
||||
|
||||
#8
|
||||
|
||||
Nee, in een grijze 550 met nummer 130.
http://www.gullwingz.com/diecast/image/CMC550SR.jpg Hij heeft wel drie wedstrijden gereden in een witte 356 speedster. De tweede keer werd hij tweede, bij de derde was het sprookje gedaan toen de motor het begaf. Toen bestelde hij een 550 en hij verongelukte toen hij hem onderweg naar een wedstrijd aan het inrijden was.
__________________
www.rallyfoto.be |
#9
|
||||
|
||||
Nu leer ik ook nog wat bij. Heb ook altijd gedacht dat het in een 356 was dat James Dean verongelukte.
Zo leert nen mens alle dagen bij hé ![]() |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Eigenlijk was het een stom ongeval. Uit de tegenovergestelde richting kwam er een Ford aan, die linksaf wou slaan en daarvoor de rijstrook van de Porsche moest kruisen. De Ford zat echt al veel te vroeg links en dus wou Dean er aan de anderen kant langs (zichzelf afvragen: "zou hij ons zien?"), de Ford was toen aan het remmen. Maar opeens gaf de man gas, stuurde naar rechts en de Porsche knalde er frontaal op. De man zei dat hij verblind was door de zon. Iemand die nadien het traject afgelegd heeft bevestigde dat ook. Hier nog wat over de 550, die blijkbaar niet veel plezier bezorgde aan iedereen die er mee te maken kreeg. www.canadiandriver.com/articles/ly/dean.htm
__________________
www.rallyfoto.be |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
It's satisfaction, it's disappointment,it's triumph, it's noise, it's color, it's people.. For a racing-driver, each race is a new adventure ... J.Clark |
#12
|
||||
|
||||
GP Spyder + aanhangwagen + volledig ingerichte bestelwagen Opel movano 2.8 tdi 2002 ==> €30000 ...
en als je de bestelwagen achteraf verkoopt voor zijn waarde €15000 dan heb je een een ferme en zéér zeldzame wagen ... vandaag tijdens de Race eindigde Corry D'hooghe 5e algemeen en reed hij de 3e snelste tijd ... 1'54"057 ...
__________________
It's satisfaction, it's disappointment,it's triumph, it's noise, it's color, it's people.. For a racing-driver, each race is a new adventure ... J.Clark |
#13
|
||||
|
||||
Nog een klein weetje over het ongeval van James Dean ...
Dean was dus op weg naar een wedstrijd toen hij verongelukte. Hij werd gevolgd door zijn mechanieker ... een zekere Dan Gurney. Dan Gurney zou later een niet onaardige carriere opbouwen: 4 F1 GP's (Frankrijk '62 en '64, Mexico '64, Spa '67) 5 NASCAR races 7 Indy races 2 24 HRS Sebring 2 24 HRS Le Mans 1000 km Nurburgring Targa Florio Tourist Trophy de 1ste Cannonball Alles samen goed voor 303 starts, 48 overwinningen, 37 pole's, 23 tweede plaatsen en 18 derde plaatsen. Hij pakte voor Porsche, Brabham, en Eagle de eerste GP overwinning. Hij was de eerste (van slechts twee) die overwinningen boekte in de vier grote kampioenschappen, F1 - Indy - Sports en NASCAR. |
#14
|
||||
|
||||
En de laatste die hij tegenkwam onderweg naar Salinas was Lance Reventlow, multimiljonair en bouwer van de Scarab. Dat was aan een tankstation, Reventlow was een plezierritje aan het maken met zijn 300SL.
Had Dean eigenlijk geen MG besteld ipv. een Porsche? Maar hij vond de leveringstermijn wat lang en toen viel zijn oog op de 550 van Von Neumann. Toen hij flink wat geld verdiende met acteren, trakteerde hij zich op een Porsche. Wat een mens al niet opsteekt van die Vaillant dossiers. ![]()
__________________
www.rallyfoto.be |
#15
|
||||
|
||||
Ik heb hem hier net zien passeren op een aanhangwagen!
![]()
__________________
WRC-prono 2009 kampioen |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|