|
#1
|
||||
|
||||
Nood aan nieuwe raceklassen??
Heb me dit weekend is wat verdiept in de verschillende raceklassen die wereldwijd te vinden zijn, en dan is het in ons belgenlandje toch wat mager!
Na het verdwijnen van de yaris cup, de clio cup, de mx5 cup.... blijft er bij ons niet meer veel over. Wat denken jullie van een cup formule met een soort van "stock-cars", met iedereen dezelfde motor, dezelfde ophanging, remmen, banden.... Alles verzegeld, dus enkel de afstelling maakt het verschil! In Engeland is er zoiets, maar zou dit in België ook kunnen? Graag jullie "ongezouten" meningen... greetz |
#2
|
|||
|
|||
In België zoiets doen? Laten we ons eerst vragen ofdat België wel het geschikte land ervoor is want geld vinden in dit landje is wel een heel groot probleem hé.
Mvg |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
WRC-prono 2009 kampioen |
#4
|
||||
|
||||
we hebben ook starters in de mini challenge en in de belcar he!
Ik denk hier aan een budget a la yaris cup. Meer gaat zoiets niet kosten denk ik zo.... |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Greetz |
#6
|
||||
|
||||
De Legends Dit jaar drie races...............premiere met de 24 uur van Zolder.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Belcar, touring cup, Mini challenge, Clio Cup, etc etc kosten allemaal een HELE HOOP geld. Het enige betaalbare voor een niet professionele racer is de Sprinters cup/historic. Maar daar rij je met verschillende wagens en is het verschil enorm groot (2.20 tot 1.49). Ik vind het concept van de yaris cup etc wel een uitstekend idee, maar moet daar zoveel geld in kruipen ?? Ik gok even dat je op een seizoen al snel 25000 euro kwijt bent, wie kan dit nog zomaar erbij doen??? Wat betreft de Mini Challenge, het eerste jaar viel nog mee, vrij std en een basisprijs om te starten waar je de auto bij krijgt (en als je wil mee kan rijden op de weg, je hebt er nog wat extra aan). Nu zijn er meer aanpassingen toegelaten en wordt het minder interessant en te duur voor de gewone racer, en maken die extra 10 pk het spectakel zo veel groter??? Dus ik zou zeggen terug die klasses met de kleinere autos als de yarisjes of fiestas, en maak en vooral HOU het een beetje toegankelijk. Verder ben ik natuurlijk ook blij met spectakels als de belcar etc.. maar laat de kleinere klasses hier geen plaats voor ruimen. Mijn ongezoute mening,.... Race-groeten, Jo |
#8
|
|||
|
|||
Waarom geen cup met bv oude Golf I GTI, Peugeot 205 GTI
__________________
Live |
#9
|
|||
|
|||
Koop allemaal een Smartje. Je kan niet veel beschadigen als je de banden invliegt want zo snel kan je niet gaan.
Mvg |
#10
|
||||
|
||||
golf1 cupke zie k wel zitten
__________________
That's right... Taunt the professional ass kicker. |
#11
|
||||
|
||||
Ik vond de yaris cup als instapklasse al vrij geslaagd... naar races met "oude" wagens komt geen volk kijken, de instap is nu veel te hoog, t begint bij mini zeker eh, BMW prijzen dus...
|
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Logan Cup? |
#13
|
||||
|
||||
lupo cup zoals in duitsland zou hier een oplossing kunnen bieden
vorig jaar of 2003 zelfs waren er een 30tal lupo's ter beschikking uit Italië, enkele hebben meegereden in de 2003 miles maar er is nooit sprake geweest van een cup ik denk dat we het in een low profile merk moeten zoeken, kleine auto, een goede ophanging en wegligging, lage stuk kostenprijs en redelijke motor/prestaties ... waarschijnlijk moet dit vanuit privé initiatief vertrekken om zo invoerders te overhalen! Bij vw zit er volgens mij de mogelijkheid omdat er al een lupo cup bestaat en dus niet zo heel veel ontwikkelingswerk meer nodig is! Toyota is de constructeur die financieel de beste papieren heeft mondiaal gezien, dus daar kan misschien wel een budget worden vrijgemaakt ..
__________________
|
#14
|
|||
|
|||
Volvo heeft de beste papieren, maar met welk model?
Ik dacht ook aan Huyndai, Skoda, enz... Wat Toyota betreft: de prijs voor de onderelen ligt veel te hoog. Ik hunker opnieuw naar de R5 cup. Met 4 door de bocht, deur aan deur en na de wedstrijd gezellige barbeque. Wat Maarten zegt is 200% juist. Als zoiets van een invoerder zelf komt is het weeral gedoemd om te mislukken. Welke privé organisatie voelt zich geroepen om zoiets uit de grond te stampen? Ik zie in België maar 2 mogelijke kandidaten die zoiets kunnen organiseren zonder dat ze er (financieel) belang bij hebben om 1 bepaalde wagen naar voor te schuiven inclusief verplichte banden, wisselstukken, reglementen, enz.. Stof tot nadenken voor 2006.
__________________
Live |
#15
|
||||
|
||||
Golf I en Pug GTI zou mooi zijn, maar die zijn intussen ook weer niet zo goedkoop meer.
'k Vind zoiets als de SELOC BMW Challenge wel iets hebben. Alleen E30 318i en 320i toegelaten, makkelijk te vinden, relatief goedkoop en vooral FUN (want achterwiel-aangedreven ). Zou zoiets bij ons niet kunnen ? |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|