De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 07-07-2005, 13:08
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
het einde van de TC as we know it?

Dat het dit jaar tegenviel met de TC viel ons al langer op, maar nu blijkt dat ook bij de VAS doorgedrongen. In de VAS news van deze maand wordt al geopperd dat er naar een andere formule moet uitgekeken worden.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #2  
Old 07-07-2005, 13:49
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: looking @ you in my rear view mirror
Posts: 543
ZSC + een 2uren TC-race + een "formula libre" monopost-race (20 min. + 1 ronde)

dat zou een mooi weekend zijn ...
__________________
It's satisfaction, it's disappointment,it's triumph, it's noise, it's color, it's people.. For a racing-driver, each race is a new adventure ... J.Clark
Reply With Quote
  #3  
Old 07-07-2005, 14:00
Clubman Clubman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 417
Quote:
Originally Posted by FormulaV-JH495
ZSC + een 2uren TC-race + een "formula libre" monopost-race (20 min. + 1 ronde)

dat zou een mooi weekend zijn ...

geen slecht idee.

Wij zouden alvast makkelijker aandurven de stap te nemen van de SCZ naar de TC.
4 uur is ineens té veel voor ons budget en team, de drempel is te hoog.
2 uur is veel meer haalbaar.

De G.D.C. van de ASAF werkt ook wel es met een 2 of 2x2uur format.

Is alvast iets voor de beleidsmensen om over na te denken !
Reply With Quote
  #4  
Old 07-07-2005, 17:24
serge serge is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2002
Location: Sint-Niklaas
Posts: 244
Misschien ook eens in eigen boezem kijken. Waarom heeft de BTCS wel succes? Niet omdat het goedkoper is waarschijnlijk.
Dit is een discussie die hier al meerdere keren gevoerd is dacht ik.
Zolang de organisatie gaat blijven vitten op kleine dingen, en alles in het werkt blijft stellen om je maar niet te laten rijden, dan wordt het nooit iets met de TC.
Overdreven administratie, te strenge technische controles, geluidsbeperking, organisatoren die liever de zondag thuis zouden zijn ivp van in Zolder te zitten. Daar moeten ze iets aan doen. Met de formule op zich is niks verkeerd.

Serge
Reply With Quote
  #5  
Old 07-07-2005, 19:18
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Quote:
Originally Posted by serge
Waarom heeft de BTCS wel succes?
Geen geluidsbeperking. Heeft er allessinds veel mee te maken volgens my.
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 07-07-2005, 19:35
teun{crg} teun{crg} is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 95
als je 2 uur gaat rijden kun je net zogoed belcar gaan rijden of BTCS en bij die 2 klasses kun je tenminste met open uitlaat rijden wat veel sjieker is voor de mensen die komen kijken en dat vinden zijn sjieker en de kans dat zij dan terug komen is groter !
Reply With Quote
  #7  
Old 07-07-2005, 19:55
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2005
Location: Edegem
Posts: 428
Voor men iets onderneemt misschien eerst eens te luisteren gaan bij de teams zelf. Voor hetzelfde geld is niemand gewonnen voor het concept en heb je een flop nog voor je begint. Er is helemaal niets mis met het concept, wel met de aanpak.
Reply With Quote
  #8  
Old 07-07-2005, 20:14
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: Zolder
Posts: 623
De grootste reden voor de terugval van het aantal deelnemers de laatste jaren is de geluidsbeperking, en volgens mij niet veel anders...

De mensen die gestopt zijn in TC die ik ken geven dit toch allemaal als reden...
__________________
http://www.m-s-e.be/
Reply With Quote
  #9  
Old 07-07-2005, 22:09
ZTCfan's Avatar
ZTCfan ZTCfan is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2005
Location: rijmenam,bij mechelen
Posts: 90
Inderdaad, de geluidsbeperking is ook volgens mij de grote boosdoener, dat er een geluidslimiet is tot daar toe, maar 95decibel??!!Door de geluidslimiet kunnen teams ook niet groeien, als men een sterkere motor of meer pk's wil steken dan wordt je geconfronteerd met decibels, want meer power meer geluid meestal.Als er niets gebeurd dan zal de TC doodbloeden, teams zoeken andere oorden op (btcs).ach veel kunnen we er niet aan doen.

racegrtz
__________________
bmw forever
Reply With Quote
  #10  
Old 08-07-2005, 06:39
Megane Megane is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2002
Location: ergens in de Kempen
Posts: 660
Volgens mij is het de bedoeling dat de touring cup uitsterft.
De steun van zolder aan touring cup is minimaal, alleen een bron van inkomsten. Nu hebben ze geluk dat de starters cup nog een mooi veld heeft anders was het helemaal een wanvertoning.

Men vergeet soms dat in elke sport de beginnende reeks de belangrijkste is om een doorgroei te realiseren.
Maar blijkbaar is men van mening dat de meeste liefst in de belcar beginnen en dan als rijdende chicanes fungeren.
Het is nog zo lang niet geleden dat B. Longin in de TC mee reed en zie waar deze nu zit. (het is ook niet voor allen weggelegt wat bert gepresteerd heeft)

Een jaar of 4 geleden zat de 10H eivol alsook de andere races en nu amper 30 auto's, spijtig deze situatie.

Het grote verschil met BTCS is dat men daar blij is dat men komt rijden, en er is respect voor het materiaal. (in de tc heeft men sommige regels die de pan uitswingen, bvb de gordels, stoel, overal en helm mogen maar voor een paar jaar gebruikt worden als je deze kosten bij elkaar telt en deelt door het aantal koersen dan krijg je dus hoofdpijn, terwijl er in de asaf deze regels met een korreltje zout wordt genomen wat het voor de amateur ook nog betaalbaar en plezant blijft.)

De TC was een mooie opzet voor de amateur/liefhebber van autosport. 's morgens naar daar en 'savonds terug met een ervaring/plezier rijker.

Als ik nu zie wat er in BTCS aan service verleent wordt, dat is toch wel een pak meer dan TC. Media aandacht, en dergelijke meer.

Bij ons is de druppel overgelopen, toen wij 's morgens aankwamen was er een gigantische file aan de admin. controle, wij gaan dan de box al inladen en gingen ons vervolgens terug aantemelden. Nu staan er in de paddock een aantal vrachtwagens te manuvreren deswelke hier wat tijd voor nodig hebben en aangezien van de paddock naar parking 69 een eind is gaan wij dus met de wagen.
Wij komen daar 5 min. te laat aan en moeten voor de wedstrijdcommisie verschijnen, om daar als bijna misdadigers behandeld te worden.
Maar na het BETALEN VAN 100€ Boete mochten wij dan toch starten. Op dat moment is bij ons het veertje gebroken.
Reply With Quote
  #11  
Old 08-07-2005, 10:47
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally Posted by FormulaV-JH495
ZSC + een 2uren TC-race + een "formula libre" monopost-race (20 min. + 1 ronde)

dat zou een mooi weekend zijn ...

Back to the roots!
Zo zag een VAS-racedag eruit in de jaren '70 en '80.
Was steeds een leuke bedoening; een echte clubraces-sfeer.

Een inititatief waar ik volledig achter sta.
Reply With Quote
  #12  
Old 08-07-2005, 12:03
wilmai wilmai is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Hasselt, Limburg
Posts: 255
Waarom zou de TC op sterven na dood zijn. ?
Is dit de schuld van het Circuit van Zolder ?
Is het tijd dat mensen gaan begrijpen dat het een spel is van vraag en aanbod !!!!
Enkele jaren geleden maakte de Touring Cup het mooie weer maar toen hadden we wagens vanaf 1300cc tot 2500cc geen groot gebulder. En wat hadden ze toen in Wallonie niets natuurlijk want alle sterke teams kwamen naar de Touring Cup.

Maar de TC is gedurende de jaren gestegen van niveau (ik weet nog dat we met een 2.05 - 2.10 een toptien plaats meedraaide in 1992 in de race promotion night). Wie tegenwoordige niet onder de 2.00 draait kan er niets meer komen zoeken. Maar ja budgetten en dat men eens gaat rijden met standaard uitlaten of geluiddempende uitlaten dan kan men terug auto's verwachten.

Denken jullie nu echt dat het succes van BTCS zal blijven duren want in eerste instantie is dit kampioenschap opgericht voor touring wagens en wat zien we nu dat er ook meer porches meerijden dan bijna andere wagens.

Maar ja zijn we niet een beetje fel verwend voor zo'n klein landje met al die race klasse en kampioenschappen.

Maar ja men mag de voedingsbodem voor de BELCAR natuurlijk ook niet wegdenken.
__________________
Greeting Wilmai
Reply With Quote
  #13  
Old 08-07-2005, 12:46
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by wilmai
Denken jullie nu echt dat het succes van BTCS zal blijven duren want in eerste instantie is dit kampioenschap opgericht voor touring wagens en wat zien we nu dat er ook meer porches meerijden dan bijna andere wagens. .
Er werd destijds gezegd dat de Porsches alleen maar in het eerste jaar werden toegelaten...........maar die uitspraken zijn ze bij PRC / RACB gladjes vergeten
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #14  
Old 08-07-2005, 13:08
Clubman Clubman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 417
er zit in al het bovenstaande wel wat waarheid , zowel positief als negatief.

een "beginnersklasse" moet blijven bestaan , zoveel is duidelijk.

Dat men overdreven streng is op uitrusting ( helm, overall enz ) is echter OOK een feit.
Theoretisch zijn zelfs de vereisten "trekoog" hoger dan die van de FIA ?!

Een ander teken aan de wand is dat men voor de diverse Sprinters klassen
( toegegeven, dat zijn er wel wat ) de podium - ceremonie heeft afgeschaft.
Waarom ? In tegenstelling tot bvb Engeland kan je hier NIX verdienen met een goed klassement; laat dan tenminste de mensen het genoegen smaken op een podium te mogen staan !
( iedereen hier weet goed genoeg dat het bloed, zweet en POEN kost om daar te geraken )

je krijgt soms de indruk dat ze je een plezier doen door je te laten rijden.

Eens op een serieuze manier de deelnemers consulteren en met iedereen rond de tafel gaan zitten is misschien wel de enige oplossing.

De toegang voor de SC en TC gratis maken voor de toeschouwers is een fijn initiatief, alleen is er vééééééééél te weinig ruchtbaarheid aan gegeven.
Reply With Quote
  #15  
Old 08-07-2005, 14:43
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2002
Location: Dilbeek
Posts: 689
Quote:
Originally Posted by Mark
Er werd destijds gezegd dat de Porsches alleen maar in het eerste jaar werden toegelaten...........maar die uitspraken zijn ze bij PRC / RACB gladjes vergeten

Van horen zeggen, maar de afspraak tussen PRC en Belcar was dat Belcar enkel GT's zou worden, en BTCS enkel Tourisme... Maar aangezien Belcar zich niet aan die afspraak zou gehouden hebben, PRC ook niet bijgevolg...
Schiet mij niet af als het niet waar is, maar dat gaat tegenwoordig ( al een tijdje ) de ronde...

De TC dan;
Overdreven streng ivm met technische controles, is denk ik geen slecht iets, veiligheid gaat nog altijd voor. Overdreven administratie ? Het valt een beetje slecht dat iedereen tegelijk aan parking 69 staat aan te schuiven, ik denk eerder dat dat het probleem is. Ik denk dat decibels het grote probleem vormen ( hier zijn we er weer mee ) en dat Zolder weinig doet om de teams te helpen die wel een serieus inschrijvingsbedrag hebben neergelegd... De decibellimiet is 95, maar volgens mij kan die naar 100 gaan door wat geluidsdempende panelen te zetten op strategische plaatsen, de 60 dB in de woonwijk zal niet overschreden worden...

Ik hoop niet dat de TC zal uitsterven, maar een feit is dat er alternatieven zijn, en die zijn zeker niet slechter...
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.