De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 06-08-2005, 18:12
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Pssssssssst, we moeten stil zijn in 2006!

Jonathan Palmer schijnt toch een ietwat bittere nasmaak te hebben overgehouden aan het audiëntie-bezoek van de Belcar op "zijn" Brands Hatch. Uit het stukje van de Autosport (04-08-05) krijg ik de indruk dat hij in de veronderstelling was dat de Belcar niet zo luidruchtig zou zijn. Ooops, wie heeft hem wijs gemaakt dat "wij" rustig zijn?

De Belcar is in ieder geval niet meer welkom op Brands Hatch volgend jaar, als het geluidsnivo blijft zoals het is.

In het stukje van Autosport komt Belcar boss Marc Martens ook aan het woord (dacht dat die man Hoofd was van de afdeling: " onbeantwoorde c.q. te laat beantwoorde emails" ). Hij geeft aan dat de Belcar volgend jaar zeer graag wil terugkeren naar de UK, wellicht op een ander circuit. De UK blijft een goede optie voor alle betrokken partijen.

Echter het belangrijkste nieuws staat in de laatste alinea van dat stukje. De "noise issue" staat op het programma voor de grote (?) reglementswijzigingen in 2006. Dat wil nog niet zeggen dat ze gaan veranderen maar de kans is zeer zeker aanwezig. Geloof dat de organisatie reeds langer heeft aangegeven dat het geluid vaak een probleem is bij het boeken van een buitenlands reisje.

De gluidsnorm: "open pijp " blijkt dus een remmende factor te zijn in de groei van de Belcar. Aanpassen, werkbare norm formuleren, op tijd bekendmaken en dan weer vrolijk doorgroeien met Belcar 2006.

Wat betreft een goede norm formuleren, dat ze dan ook maar vragen voor een degelijk geinstalleerde geluidsmeting op de circuits waar ze gaan rijden. Want of we nog kunnen spreken van ge-ijkte metingen met dergelijke kastjes is nog maar de vraag..........
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	beunhazenwerk.jpg
Views:	144
Size:	187.7 KB
ID:	171  
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 06-08-2005, 21:41
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Gokje? 108 Dba als bovengrens (voor wellicht buitenlandse reisjes)? Het Engelse circuit Castle Combe heeft deze week een zaak, omtrent geluidseisen, verloren voor een rechtbank. De uitspraak is dat er maximaal 108 Dba geproduceerd mag worden, ongeacht het evenement. Britse F3/GT meetings behoren hiermee tot het verleden voor het circuit. De zaak was aangespannen door mensen die naast het circuit wonen, van het soort: "Mooi dat nieuwe huis alleen jammer van dat circuit wat ernaast ligt"

Deze uitspraak voor Castle Combe kan een precedent werking met zich meebrengen voor de andere circuits in Engeland. In ieder geval, de andere circuits houden op dit moment de billen dichtgeknepen en zien de toekomst, wat betreft geluid, niet rooskleurig tegenmoet. De heertjes van Autosport zijn allezins woedend over deze uitspraak.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 06-08-2005, 22:07
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark
De zaak was aangespannen door mensen die naast het circuit wonen, van het soort: "Mooi dat nieuwe huis alleen jammer van dat circuit wat ernaast ligt"
Verschrikkelijke mensen. Hetzelfde rotvolk woont bij vliegvelden. Kopen een huis naast een vliegveld, denken vervolgens "hey, er vliegen hier vliegtuigen over, wat een pokkeherrie! Ik ga klagen!". Alsof ze dat niet weten als ze het huis kopen

Zucht.
Reply With Quote
Old 07-08-2005, 00:45
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Wat gaan ze dan doen in Silverstone voor de F1? Ook de 108 Dba-regel toepassen?
Old 07-08-2005, 02:14
Bramzel's Avatar
De Paddock Regular

Volgens mij zijn de enige Silverstone omwonenden een paar F1-werkplaatsen. En die zullen niet klagen over lawaai
Reply With Quote
Old 07-08-2005, 09:35
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Dus volgend jaar Belcar richting Silverstone.
Old 07-08-2005, 15:39
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular

Slecht nieuws dan, in Silverstone gelden dezelfde wetten als overal in Engeland.
In Castle Combe waren het niet zo de F3's, maar twee GT's (aha, Belcar gelijkend materiaal) die de problemen veroorzaakten. Gevolg voor Combe is: minder wedstrijden per jaar en strengere kontroles dank zij het overgeluid.
In Brands heeft de Belcar voor grote problemen gezorgd, ze staan ginder nu 10 jaar terug met het milieu probleem, maar of daar iemand van Belcar of de inrichters van wakker ligt?

En neen, ik ben geen fanatiekeling die tegen geluid of Belcar of eender wat is, ik denk aan de toekomst van onze geliefde sport.

PS: Francorchamps is ook aan de beurt volgend jaar met geluid en rijtijden problemen.
Reply With Quote
Old 07-08-2005, 15:51
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Bramzel
Verschrikkelijke mensen. Hetzelfde rotvolk woont bij vliegvelden. Kopen een huis naast een vliegveld, denken vervolgens "hey, er vliegen hier vliegtuigen over, wat een pokkeherrie! Ik ga klagen!". Alsof ze dat niet weten als ze het huis kopen

Zucht.
Sommigen wonen daar al langer dan dat het vliegveld er is. En ondertussen blijft dat vliegveld maar uitbreiden. Misschien ook daar eens over nadenken?
Reply With Quote
Old 07-08-2005, 16:56
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by bluelite
Sommigen wonen daar al langer dan dat het vliegveld er is. En ondertussen blijft dat vliegveld maar uitbreiden. Misschien ook daar eens over nadenken?
Daar heb je wel een punt, maar er zijn ook zeer veel nieuwbouw woningen daar en het zijn meestal die mensen die klagen
Reply With Quote
Old 07-08-2005, 16:58
stefco stefco is offline
De Paddock Rookie

PS: Francorchamps is ook aan de beurt volgend jaar met geluid en rijtijden problemen

Kan je iets concreter zijn?
Reply With Quote
Old 07-08-2005, 17:02
Bramzel's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Misschien in Belgie, maar bij Schiphol en Eelde (waar ik vlak bij woon) is dat niet het geval.
Reply With Quote
Old 07-08-2005, 17:50
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular

Volgend jaar komen er waarschijnlijk beperkingen in Francorchamps ivm de uren dat ze mogen rijden. Nu kan dat van 's morgens vroeg tot 's nachts. Maar na klachten van bewoners (jaja ook daar) en medewerkers (paddockdienst, baanposten, interventieteams enz.) zal men nog maar "beperkt" mogen rijden.
Hoe de beperkingen juist zullen zijn is nog niet vrij gegeven, maar het lijkt zo iets te worden van 's morgens 9u tot 19u 's avonds en maar 3 nachtwedstrijden meer. Ook het geluid zal voor vele wedstrijden beperkt gaan worden.
Als je weet dat nu 24 U (de grote en oa VW) rijden, 6 U (Belcar, Historic), 12U en nog wat kleiner grut tot in het donker, zal het dus spannend worden wie het haalt (buiten de grote 24U natuurlijk).

De omloop vecht dit alles nog wel aan, maar het lijkt een voldongen feit te zijn.
Bron: intern.
Reply With Quote
Old 07-08-2005, 18:53
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by Eddy V
Maar na klachten van bewoners (jaja ook daar) en medewerkers (paddockdienst, baanposten, interventieteams enz.) zal men nog maar "beperkt" mogen rijden.
Eindelijk is het werkvolk in opstand gekomen Het zal ze leren daar! Zoals het er nu naar uitziet gaan ze daar dus volgend jaar een hoop uren minder kunnen verhuren..........zal huur voor een uurtje circuit wel omhoog schieten. Ach elk voordeel heeft zijn nadeel
Reply With Quote
Old 07-08-2005, 22:13
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Hola, ik vermoed dat je het hebt over Zaventem. De mensen die ouder zijn dan het vliegveld zelf, zullen toch wel zeer dunnetjes gezaaid zijn, denk ik hoor.

Ikzelf woon pal naast een spoorweg en er is plaats voor een 2de spoor in de bedding, die er uiteindelijk ook komen zal (wat zal resulteren in een flinke toename vand e trafiek en het geluid). Was overigens als bekend toen ik de grond kocht 12 jaar geleden. Ik wist het en heb er rekening mee gehouden bij het bouwen van mijn huis. Bovendien worden de treinstellen steeds verbeterd qua ophanging en dus qua geluid. Net zo voor de vliegtuigen met steeds stillere motoren enz. Een huis is echt wel relatief geluidsdicht te maken en dat hoeft niet noodzakelijk fortuinen te kosten.

Net zo voor racewagens. Zelfs met een limiet tot, ik zeg maar iets, bijv. 100db, kan je snoeihard gaan hoor.

Als iedereen wat geeft en neemt, komen we allemaal het verst.
Reply With Quote
Old 07-08-2005, 22:25
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

ik ben vorig jaar in februari in een bosrijke omgeving gaan wonen met een kleine rustige camping naast mijn huisje. De dag dat ik mijn huurcontract tekende was het er heel rustig.
Nu rijden er elke dag luidruchtige wagens en motoren rondom mijn huisje, alsof het lawaai mij omsingeld.
Ik weet niet meer wat ik moet doen

Zo gaat dat in deze kleinzielige wereld. Als mensen zich ergens amuseren zijn er anderen die er tegen protesteren. Dat iedereen die niet graag woont waar hij nu woont gewoon verhuisd en gedaan met de zever

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules