![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Pssssssssst, we moeten stil zijn in 2006!
Jonathan Palmer schijnt toch een ietwat bittere nasmaak te hebben overgehouden aan het audiëntie-bezoek van de Belcar op "zijn" Brands Hatch. Uit het stukje van de Autosport (04-08-05) krijg ik de indruk dat hij in de veronderstelling was dat de Belcar niet zo luidruchtig zou zijn. Ooops, wie heeft hem wijs gemaakt dat "wij" rustig zijn?
![]() De Belcar is in ieder geval niet meer welkom op Brands Hatch volgend jaar, als het geluidsnivo blijft zoals het is. In het stukje van Autosport komt Belcar boss Marc Martens ![]() ![]() ![]() Echter het belangrijkste nieuws staat in de laatste alinea van dat stukje. De "noise issue" staat op het programma voor de grote (?) reglementswijzigingen in 2006. Dat wil nog niet zeggen dat ze gaan veranderen maar de kans is zeer zeker aanwezig. Geloof dat de organisatie reeds langer heeft aangegeven dat het geluid vaak een probleem is bij het boeken van een buitenlands reisje. De gluidsnorm: "open pijp ![]() Wat betreft een goede norm formuleren, dat ze dan ook maar vragen voor een degelijk geinstalleerde geluidsmeting op de circuits waar ze gaan rijden. Want of we nog kunnen spreken van ge-ijkte metingen met dergelijke kastjes is nog maar de vraag..........
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#2
|
||||
|
||||
Gokje? 108 Dba als bovengrens (voor wellicht buitenlandse reisjes)? Het Engelse circuit Castle Combe heeft deze week een zaak, omtrent geluidseisen, verloren voor een rechtbank. De uitspraak is dat er maximaal 108 Dba geproduceerd mag worden, ongeacht het evenement. Britse F3/GT meetings behoren hiermee tot het verleden voor het circuit. De zaak was aangespannen door mensen die naast het circuit wonen, van het soort: "Mooi dat nieuwe huis alleen jammer van dat circuit wat ernaast ligt"
![]() Deze uitspraak voor Castle Combe kan een precedent werking met zich meebrengen voor de andere circuits in Engeland. In ieder geval, de andere circuits houden op dit moment de billen dichtgeknepen en zien de toekomst, wat betreft geluid, niet rooskleurig tegenmoet. De heertjes van Autosport zijn allezins woedend over deze uitspraak.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Zucht. |
#4
|
||||
|
||||
Wat gaan ze dan doen in Silverstone voor de F1? Ook de 108 Dba-regel toepassen?
![]() |
#5
|
||||
|
||||
Volgens mij zijn de enige Silverstone omwonenden een paar F1-werkplaatsen. En die zullen niet klagen over lawaai
![]() |
#6
|
||||
|
||||
Dus volgend jaar Belcar richting Silverstone.
![]() |
#7
|
|||
|
|||
Slecht nieuws dan, in Silverstone gelden dezelfde wetten als overal in Engeland.
In Castle Combe waren het niet zo de F3's, maar twee GT's (aha, Belcar gelijkend materiaal) die de problemen veroorzaakten. Gevolg voor Combe is: minder wedstrijden per jaar en strengere kontroles dank zij het overgeluid. In Brands heeft de Belcar voor grote problemen gezorgd, ze staan ginder nu 10 jaar terug met het milieu probleem, maar of daar iemand van Belcar of de inrichters van wakker ligt? En neen, ik ben geen fanatiekeling die tegen geluid of Belcar of eender wat is, ik denk aan de toekomst van onze geliefde sport. PS: Francorchamps is ook aan de beurt volgend jaar met geluid en rijtijden problemen. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#10
|
|||
|
|||
PS: Francorchamps is ook aan de beurt volgend jaar met geluid en rijtijden problemen
Kan je iets concreter zijn? |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
|
#12
|
|||
|
|||
Volgend jaar komen er waarschijnlijk beperkingen in Francorchamps ivm de uren dat ze mogen rijden. Nu kan dat van 's morgens vroeg tot 's nachts. Maar na klachten van bewoners (jaja ook daar) en medewerkers (paddockdienst, baanposten, interventieteams enz.) zal men nog maar "beperkt" mogen rijden.
Hoe de beperkingen juist zullen zijn is nog niet vrij gegeven, maar het lijkt zo iets te worden van 's morgens 9u tot 19u 's avonds en maar 3 nachtwedstrijden meer. Ook het geluid zal voor vele wedstrijden beperkt gaan worden. Als je weet dat nu 24 U (de grote en oa VW) rijden, 6 U (Belcar, Historic), 12U en nog wat kleiner grut tot in het donker, zal het dus spannend worden wie het haalt (buiten de grote 24U natuurlijk). De omloop vecht dit alles nog wel aan, maar het lijkt een voldongen feit te zijn. Bron: intern. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Ikzelf woon pal naast een spoorweg en er is plaats voor een 2de spoor in de bedding, die er uiteindelijk ook komen zal (wat zal resulteren in een flinke toename vand e trafiek en het geluid). Was overigens als bekend toen ik de grond kocht 12 jaar geleden. Ik wist het en heb er rekening mee gehouden bij het bouwen van mijn huis. Bovendien worden de treinstellen steeds verbeterd qua ophanging en dus qua geluid. Net zo voor de vliegtuigen met steeds stillere motoren enz. Een huis is echt wel relatief geluidsdicht te maken en dat hoeft niet noodzakelijk fortuinen te kosten. ![]() Net zo voor racewagens. Zelfs met een limiet tot, ik zeg maar iets, bijv. 100db, kan je snoeihard gaan hoor. Als iedereen wat geeft en neemt, komen we allemaal het verst. ![]() |
#15
|
||||
|
||||
ik ben vorig jaar in februari in een bosrijke omgeving gaan wonen met een kleine rustige camping naast mijn huisje. De dag dat ik mijn huurcontract tekende was het er heel rustig.
Nu rijden er elke dag luidruchtige wagens en motoren rondom mijn huisje, alsof het lawaai mij omsingeld. Ik weet niet meer wat ik moet doen ![]() Zo gaat dat in deze kleinzielige wereld. Als mensen zich ergens amuseren zijn er anderen die er tegen protesteren. Dat iedereen die niet graag woont waar hij nu woont gewoon verhuisd en gedaan met de zever
__________________
http://www.skylimitevents.com |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|