De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 10-10-2005, 17:47
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Stand van zaken Super 2000 in rally

Hoe is eigenlijk de stand van zaken wat betreft S2000 in het WK rally?

Op pitstop.tv staat een artikel dat niet echt positief is wat betreft S2000 voor de nabije toekomst:
Quote:
Er liggen revolutionaire voorstellen op tafel om het WK rally vanaf 2006 te hervormen. Zo zou een constructeur twee teams kunnen inschrijven die scoren voor het WK der merken en rijders hoeven niet meer de finish te halen om geklasseerd worden in de einduitslag. Ook JWRC zou hervormd worden. Van S2000 in WRC is voorlopig geen spoor.
....
In de voorstellen is nergens een spoor van S2000. Toch hebben enkele constructeurs (VW, Fiat, Toyota) al zo'n S2000 ontwikkeld.
In Europa zijn Renault (Dacia) en FIAT bezig met een S2000 wagen. De S2000 fabrikanten die in bovenstaande artikel genoemd worden (Toyota, VW) zijn meen ik vooral lokale projecten (Zuid-Afrika), waarvan sommige al weer beeindigd zijn (VW). Ik kan niet anders dan concluderen dat S2000 niet echt op gang komt en dat de huidige WRC fabrikanten niet echt staan de springen om over te stappen op S2000.

Wat zijn jullie gedachten hierover?
Reply With Quote
  #2  
Old 10-10-2005, 17:57
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Het publiek zal nog steeds veel liever een dikke WRC zien voorbij rijden dan een twee wiel aangedreven 2liter...

In Ieper kwam deze zomer dan ook geen kat meer zien naar het EK S1600, daarentegen was er in 2002? (met het duel Campos - Thiry) een massa volk. Maar toen reden er ook WRC's mee...

De FIA zou gewoon de elektronica moeten beperken in de huidige WRC's, zo zal ook het WK rally goekoper worden denk ik.
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 27-10-2005, 08:32
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Fiat is volop bezig aan de ontwikkeling van de Punto S2000 en de wagen is ondertussen al eens aan de tand gevoeld door McRae (eerder publicitaire stunt i.p.v. echte test). De wagen zal voorlopig deelnemen in PWRC tussen de groep N wagens (Mitsubishi en Subaru).
bron: italiaspeed.com (hier beweren ze trouwens de Punto bijna even snel als een Skoda Fabia is op onverhard; dat geloof ik totaal niet)

Ik denk dat S2000 nooit als technische reglement voor WRC wagens gebruikt zal worden, gewoon omdat de merken die nu actief zijn in rally hun investeringen willen beschermen. M-Sport is al een jaar bezig met de ontwikkeling van de nieuwe Focus, Prodrive heeft al een nieuwe Subaru Impreza ontwikkeld en Citroen heeft ook bevestigd dat ze volgend jaar de C4 WRC zullen ontwikkelen volgens het huidige reglement (turbomotor zonder waterinjectie en passieve differentielen).
Reply With Quote
  #4  
Old 27-10-2005, 15:37
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Fiat is volop bezig aan de ontwikkeling van de Punto S2000 en de wagen is ondertussen al eens aan de tand gevoeld door McRae (eerder publicitaire stunt i.p.v. echte test). De wagen zal voorlopig deelnemen in PWRC tussen de groep N wagens (Mitsubishi en Subaru).
bron: italiaspeed.com (hier beweren ze trouwens de Punto bijna even snel als een Skoda Fabia is op onverhard; dat geloof ik totaal niet)

Ik denk dat S2000 nooit als technische reglement voor WRC wagens gebruikt zal worden, gewoon omdat de merken die nu actief zijn in rally hun investeringen willen beschermen. M-Sport is al een jaar bezig met de ontwikkeling van de nieuwe Focus, Prodrive heeft al een nieuwe Subaru Impreza ontwikkeld en Citroen heeft ook bevestigd dat ze volgend jaar de C4 WRC zullen ontwikkelen volgens het huidige reglement (turbomotor zonder waterinjectie en passieve differentielen).
Vorige maand stond al z'n Punto S2000 op de IAA in Frankfurt tentoongesteld.

__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 27-10-2005, 15:46
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara
Vorige maand stond al z'n Punto S2000 op de IAA in Frankfurt tentoongesteld.
Ik betwijfel dat dit een exemplaar is dat al reed (zoals meestal op autosalons, denk maar al die F1 show modelen).

Het shakedown vond trouwens al iets vroeger plaats (ergens in juli): http://www.italiaspeed.com/2005/moto...ech_specs.html

Last edited by gwyllion; 27-10-2005 at 15:58.
Reply With Quote
  #6  
Old 27-10-2005, 16:06
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Ik betwijfel dat dit een exemplaar is dat al reed (zoals meestal op autosalons, denk maar al die F1 show modelen).

Het shakedown vond trouwens al iets vroeger plaats (ergens in juli): http://www.italiaspeed.com/2005/moto...ech_specs.html
Meestal zet m'n idd een show model op de salon's.

Ik weet het uiteraard niet zeker, maar ik denk wel dat dit een "echte" rally wagen was.

Aangezien er ook kooi en 2 sparco stoelen in staken, ook remschijven e.d. waren aanwezig. Ik heb al show wagens gezien die heel wat minder bevatten. (met ruiten voor 90% dicht geblindeerd en dan alles maar dan ook alles gestript binnen in. Van buiten was het dan de focus wrc van duval...)

Deze foto laat wat van de "inhoud" van de punto zien:

[
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 29-10-2005, 17:50
kristofgtv6 kristofgtv6 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Posts: 122
Show ja! Ik herinner me nog een Fiat Coupé in WRC-trim, salon Turijn. Nooit meer wat van gehoord of gezien, maar wel foto's in alle boekskes en gazetjes. Gratis reclame dus. Marketing toch hé!
Reply With Quote
  #8  
Old 16-03-2006, 12:19
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
De Punto S2000 zal binnenkort voor het eerst aan een wedstrijd deelnemen.
Quote:
Super 2000 Starts at Ciocco

Following the FIA's successful inspection of the Fiat Grande Punto S2000 rally car, the first homologation in this new rally formula has been issued, backdated to 1st March 2006. The first official appearance of this car (officially called Fiat Punto Abarth S2000) is due to take place at Rally del Ciocco (17-19 March), an Italian Championship all-asphalt event held high in hills above Lucca, where cars are to be driven by Paolo Andreucci and Andrea Navarra. These cars are admitted in class N4 in order to compete directly with Mitsubishi and Subaru Group N cars on WRC events and any rallies run to FIA rules, but this year drivers of these cars may not score P-WRC points.
bron: wrc.com
Reply With Quote
  #9  
Old 16-03-2006, 14:04
kristofgtv6 kristofgtv6 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Posts: 122
Quote:
Originally Posted by gwyllion
De Punto S2000 zal binnenkort voor het eerst aan een wedstrijd deelnemen.
Wat dus betekent dat een S2000 in ieper kan deelnemen? Of hoe zit dat nu eigenlijk met al de reglementjes?
Reply With Quote
  #10  
Old 18-03-2006, 19:57
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Zuid-Afrikaanse VW Polo S2000 in Belgische technische handen:
Quote:
The S2000 is available as from 01/08/06 by René Georges Rally Sport. It's possible to rent or buy the car in the tarmac or gravel setup. RENE GEORGES RALLY SPORT is the official S2000 team from VW motorsport for Europe.


Meer foto's: http://www.renegeorges.be/fr/photos....nunum=12&idg=3


Ik dacht eigenlijk dat VW (in Europa) alle autosport activiteiten, op Rally Raid na, beeindigd had.



EDIT: Hier nog een filmpje van een Punto S2000 tijdens een test: http://video.google.com/videoplay?do...&q=punto+s2000
Reply With Quote
  #11  
Old 19-03-2006, 00:11
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Peugeot supports Fiat

Peugeot Sport Director Jean-Pierre Nicolas stated yesterday Friday 17 March that Peugeot was happy that the Fiat Abarth was finally accepted by the FIA this week (Thursday 16 March) into the Super 2000. "In fact we agree with Fiat that there is a problem with the specified price cap for selling cars (Euros 150,000). We agree that it is impossible to build Super 2000 rally cars within that price limit. We are pleased that the formula has finally got officially off the ground, because at last people everywhere will be able to see what the formula is all about".

There was criticism that Fiat had paid insufficient respect to the spirit of the rules when choosing the specification of the design and was cavalier in their approach to the financial issues involved. Fiats made a slow start to the first rally in which they are allowed to compete under full FIA rules (the Ciocco Rally in Italy).

On the short opening stage held yesterday evening, Navarra was laying 7th and Andreucci 13th. Leading were the Mitsubishi group N cars of Cunico and Dallavilla, ahead of the Subarus of Aghini and Longhi. This Italian championship event finishes on Sunday. With the occasional exception of the Fiat Punto Super 1600, the Super 2000 car is the first really competitive rally car from Italy for over 10 years.
De Fiat lijkt trouwens de groep N wagens te kloppen in zijn eerste race.
Reply With Quote
  #12  
Old 22-04-2006, 23:13
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
BMW schijnt serieus na te denken over een S2000 rally-project. Volgens bepaalde bronnen moet het ombouwen van een S2000 WTCC E90/E46 naar rally-spec niet al teveel tijd en arbeid kosten. Bron? Autosport 20-04-06
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #13  
Old 26-04-2006, 10:04
kristofgtv6 kristofgtv6 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Posts: 122
naar verluidt is Andy Lefevere druk bezig een ex-wtcc om te bouwen naar een rallytuig. Maakt zich sterk dat ie (minstens) even snel zal zijn dan z'n 3.3 nu
Reply With Quote
  #14  
Old 26-04-2006, 12:13
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Mark
BMW schijnt serieus na te denken over een S2000 rally-project. Volgens bepaalde bronnen moet het ombouwen van een S2000 WTCC E90/E46 naar rally-spec niet al teveel tijd en arbeid kosten. Bron? Autosport 20-04-06
Zou een S2000 op basis van de kleinere 120i ipv 320si niet logischer zijn? Dus bv de raceversie van de 120d ombouwen naar 4x4 en een benzine motor?
Reply With Quote
  #15  
Old 30-04-2006, 21:01
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516


Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.