![]() |
|
|
|||
|
|||
Stand van zaken Super 2000 in rally
Hoe is eigenlijk de stand van zaken wat betreft S2000 in het WK rally?
Op pitstop.tv staat een artikel dat niet echt positief is wat betreft S2000 voor de nabije toekomst: Quote:
Wat zijn jullie gedachten hierover? |
|
||||
|
||||
Het publiek zal nog steeds veel liever een dikke WRC zien voorbij rijden dan een twee wiel aangedreven 2liter...
In Ieper kwam deze zomer dan ook geen kat meer zien naar het EK S1600, daarentegen was er in 2002? (met het duel Campos - Thiry) een massa volk. Maar toen reden er ook WRC's mee... De FIA zou gewoon de elektronica moeten beperken in de huidige WRC's, zo zal ook het WK rally goekoper worden denk ik. |
|
|||
|
|||
Fiat is volop bezig aan de ontwikkeling van de Punto S2000 en de wagen is ondertussen al eens aan de tand gevoeld door McRae (eerder publicitaire stunt i.p.v. echte test). De wagen zal voorlopig deelnemen in PWRC tussen de groep N wagens (Mitsubishi en Subaru).
bron: italiaspeed.com (hier beweren ze trouwens de Punto bijna even snel als een Skoda Fabia is op onverhard; dat geloof ik totaal niet) Ik denk dat S2000 nooit als technische reglement voor WRC wagens gebruikt zal worden, gewoon omdat de merken die nu actief zijn in rally hun investeringen willen beschermen. M-Sport is al een jaar bezig met de ontwikkeling van de nieuwe Focus, Prodrive heeft al een nieuwe Subaru Impreza ontwikkeld en Citroen heeft ook bevestigd dat ze volgend jaar de C4 WRC zullen ontwikkelen volgens het huidige reglement (turbomotor zonder waterinjectie en passieve differentielen). |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
Het shakedown vond trouwens al iets vroeger plaats (ergens in juli): http://www.italiaspeed.com/2005/moto...ech_specs.html Last edited by gwyllion; 27-10-2005 at 15:58. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik weet het uiteraard niet zeker, maar ik denk wel dat dit een "echte" rally wagen was. Aangezien er ook kooi en 2 sparco stoelen in staken, ook remschijven e.d. waren aanwezig. Ik heb al show wagens gezien die heel wat minder bevatten. (met ruiten voor 90% dicht geblindeerd en dan alles maar dan ook alles gestript binnen in. Van buiten was het dan de focus wrc van duval...) Deze foto laat wat van de "inhoud" van de punto zien: ![]() |
|
|||
|
|||
Show ja! Ik herinner me nog een Fiat Coupé in WRC-trim, salon Turijn. Nooit meer wat van gehoord of gezien, maar wel foto's in alle boekskes en gazetjes. Gratis reclame dus. Marketing toch hé!
|
|
|||
|
|||
De Punto S2000 zal binnenkort voor het eerst aan een wedstrijd deelnemen.
Quote:
|
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
|
|||
|
|||
Zuid-Afrikaanse VW Polo S2000 in Belgische technische handen:
Quote:
![]() Meer foto's: http://www.renegeorges.be/fr/photos....nunum=12&idg=3 Ik dacht eigenlijk dat VW (in Europa) alle autosport activiteiten, op Rally Raid na, beeindigd had. EDIT: Hier nog een filmpje van een Punto S2000 tijdens een test: http://video.google.com/videoplay?do...&q=punto+s2000 |
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
||||
|
||||
BMW schijnt serieus na te denken over een S2000 rally-project. Volgens bepaalde bronnen moet het ombouwen van een S2000 WTCC E90/E46 naar rally-spec niet al teveel tijd en arbeid kosten. Bron? Autosport 20-04-06
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
naar verluidt is Andy Lefevere druk bezig een ex-wtcc om te bouwen naar een rallytuig. Maakt zich sterk dat ie (minstens) even snel zal zijn dan z'n 3.3 nu
|
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
|||
|
|||
![]() ![]() |