De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 30-10-2005, 17:02
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Hart spreekt, altijd goed voor een ferme uitspraak!

In de Start van de maand november staat een mooi interview met David Hart. De beste kerel is altijd wel goed voor leuke, heldere en pittige uitspraken. Omdat niet veel Paddockers het blad Start zullen lezen hieronder een kleine bloemlezing:

Waarom reed Hart in 2004 met de SRT C5-R tijdens de 24 uur van Zolder en daarop volgend een volledig seizoen 2005?
Quote:
"Het huren van een stoel kostte half zo veel als het runnen van een eigen team. Daar hoefde ik niet lang over na te denken."

"SRT moest (in 2005) scoren voor haar sponsors, Franz Lamot had in 2004 de boel verziekt. Goossens is een topper en de Corvette C5R is de beste auto in de Belcar. Dus alles lag aan mij. Op het moment dat ik niet zou scoren, zou ik het gedaan hebben. Maar aan de andere kant, als ik wel scoorde had ik het ook gedaan. Je hebt een rijder en een piloot, zo zeggen ze in België. Een piloot wil ik zijn. Van de betalende rijders wil ik de snelste zijn."
Ondanks dat hij dit jaar de 24 uur heeft gewonnen met SRT was hij in het totaal niet blij met die overwinning. Hij heeft de pest erin dat ie wel erg langzame normtijden (in zijn ogen dan) moest rijden. Het laaste uur moest ie 40-ers rijden. Zijn reactie:
Quote:
"Zo langzaam rijden vind ik gewoon gevaarlijk"
Over Belcar 2002 en Belcar 2004
Quote:
In 2002 verloor Hart het Belcar-kampioenschap aan GLPK. Het deerde hem weinig. "De titel zou mooi geweest zijn, maar ik kwam alleen maar om races te winnen en dat is me gelukt. " Toch houdt Hart van serieuze competitie. ''Op het moment dat GLPK niet meer in de Belcar terugkomt, speel ik niet meer mee. Ik moet minstens 4 of 5 serieuze tegenstanders hebben. In 2003 heb ik niet meer gereden omdat er geen tegenstand was. De Viper heeft gewoon een jaar onder het stof gestaan. Pas in 2004 werd het weer leuk."
Een opmerking naar aanleiding van zijn optreden in het LMES met G-Force op de Nürburgring:
Quote:
''Ik was behoorlijk onder de indruk van het Creation Team met die Zytek. Slechts vijf races en een combinatie met Marc Goossens lijkt me wel wat......."
Op Zandvoort zullen we Hart nooit meer terugzien. Goh, dat begint toch al een aardig clubje Nederlanders te worden die nooit meer naar het duinenbaantje van Hans E.
Quote:
''Ik zal ook nooit met een auto rijden waarvan de PK-gewichtsverhouding niet in orde is. Ik moet klappen kunnen horen en vlammen kunnen zien. Dat is één van de redenen dat ik nooit meer op Zandvoort zal rijden. Als de snelste klasse daar de 147-klasse is, dan is het racen wat mij betreft over.
O ja, Hezemans komt ook aan bod.......dit naar aanleiding van het gezamelijk opstarten van Carpsport Holland in 2000:
Quote:
"Toine is een onwijs leuke vent, maar zodra hij in de buurt van een circuit komt en benzine ruikt verandert hij in een beest. Na de eerste wedstrijd had hij in de Telegraaf gezegd dat David Hart een catastrofe was omdat ik drie stop-and-go's incasseerde voor het over de witte lijn rijden bij het uitkomen van de pits. Bij de volgende wedstrijd op Monza belde hij en vroeg waar ik zat. Ik antwoordde dat de "catastrofe" thuiszat. De reden voor die drie stop-and-go's was dat de radio niet meer werkte en dat hij gewoon niet begrepen had wat er aan de hand was. Na drie drie keer bellen zei hij: 'Als je nu nog niet komt, dan bel ik Tom Coronel'. Uiteindelijk ben ik toch gegaan en wonnen we die wedstrijd.''
Na 2000 stopte Hart tijdelijk met racen. Toch begon het racen weer te kriebelen dus kocht hij een 360 Modena bij Kroymans. Dat ging niet helemaal lekker.
Quote:
"Toch kon ik het niet laten om een Modena 360 te kopen. Ik had die auto zelfs oranje laten spuiten. Ik heb één wedstrijd met Kroymans gereden, dat was zo verschrikkelijk onprofessioneel dat ik dat ding direct te koop heb gezet. Na Hezemans was Kroymans een toeirstenbedrijf waarin ik me niet kon inpassen!".
Hart neemt geen blad voor de mond in dit interview. Hard en eerlijk jegens bepaalde personen. Wat hij nu in 2006 gaat doen is niet te achterhalen uit dit interview. De LMES lijkt hem wel wat, anders Belcar als er voldoende tegenstand is. Toch kon die tegenstand in de Belcar wel eens verdomd sterk worden........

Want ga maar na, de AM DB9 komt op de markt voor privateers. Er zullen enkele snelle 550's ter beschikking komen. Daarnaast is GM in zijn nopjes met de overwinning van SRT in de 24 uur van Zolder. Na het stilvallen van het DTM voor GM/Opel hebben ze daar nog wat teams over die weleens konden uitwaaien naar enkele sterke nationale kampioenschap. Aangezien België zowat Heimat is voor de Duitsers acht ik die kans ook aanwezig.

Ja, Hart zet de tongen weer in beweging. De man die het rijden met zijn Viper omschreef als: "Lekker strepen trekken"
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 30-10-2005, 17:17
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Is inderdaad wel een leuk interview en hij durft zich uit te spreken (hij is natuurlijk ook in een posititie (€€€) dat hij dat kan).

Die opmerking over Creation vind ik wel interessant.
Reply With Quote
Old 30-10-2005, 18:28
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular

Question

Hey,

Nu het hier toch over David Hart gaat...

David is tijdens de Belcar Masters gevolgd door een camera-ploeg (met presentator). De presentator sprak met een Nederlands accent.

Weet iemand voor welk programma David is gevolgd? Ik had helaas geen tijd om het even te vragen aan de mensen. Maar ben wel benieuwd naar het resultaat.

Misschien herkent iemand de presentator op de foto:

Reply With Quote
Old 30-10-2005, 18:32
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

RTL Autosport?
Regionale omroep?
Reply With Quote
Old 30-10-2005, 18:53
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

http://www.topspeedtv.nl/

edit: filmpje vd Masters staat er blijkbaar nog niet op, maar blijkbaar waren ze tijdens de 24u van Zolder ook te gast, best wel amusant filmpke!

Last edited by The Interceptor; 30-10-2005 at 19:17.
Reply With Quote
Old 30-10-2005, 19:34
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by The Interceptor
http://www.topspeedtv.nl/

edit: filmpje vd Masters staat er blijkbaar nog niet op, maar blijkbaar waren ze tijdens de 24u van Zolder ook te gast, best wel amusant filmpke!
Hi,
Bedankt. Dat filmpje over de Marcos Racing is ook super. Een kijk in het atelier van Cor Euser Sorry, off topic...
Reply With Quote
Old 30-10-2005, 20:41
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Inderdaad leuke reportage over Cor Euser en z'n bedrijf. Hoeveel race versies van de Mantis en LM600 zijn er ongeveer gebouwd?
Reply With Quote
Old 30-10-2005, 23:04
RX-7 freakske's Avatar
RX-7 freakske RX-7 freakske is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Yvonne
Hey,

Nu het hier toch over David Hart gaat...

David is tijdens de Belcar Masters gevolgd door een camera-ploeg (met presentator). De presentator sprak met een Nederlands accent.

Weet iemand voor welk programma David is gevolgd? Ik had helaas geen tijd om het even te vragen aan de mensen. Maar ben wel benieuwd naar het resultaat.

Misschien herkent iemand de presentator op de foto:

Deze presentator heeft na de Belcar Masters ook Gaby Uljee ge-interviewt.
Ook een Nederlandse piloot toevallig ...
Old 31-10-2005, 11:46
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Ik heb ergens vernomen dat Hart het SRT team helemaal heeft overgekocht, als je ook kijkt bij de deelnemerslijst in het programmaboekje van de Masters staat er niet SRT maar Hart.
Old 31-10-2005, 22:36
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by corvetteboy
Ik heb ergens vernomen dat Hart het SRT team helemaal heeft overgekocht, als je ook kijkt bij de deelnemerslijst in het programmaboekje van de Masters staat er niet SRT maar Hart.
Ergens?

In het kader van: "Hou een C5R op het circuit" lijkt me dat wel een gezonde ontwikkeling. Al eens een kijkje genomen op www.davidhartvastgoed.nl ? Niet slecht voor iemand die begonnnen is met het verkopen van gebruikte wagens.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 01-11-2005, 14:14
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark
Ergens?

In het kader van: "Hou een C5R op het circuit" lijkt me dat wel een gezonde ontwikkeling.
Dan zal de concurrentie toch sterk genoeg moeten zijn he
Of hij kan natuurlijk uitwijken naar de LMES ofzo.

En denkt gij mss dat SRT hem volgend jaar niet meer zou (kunnen) inzetten? Ik heb allesinds nog niets gehoord over een overname door Hart.
Old 01-11-2005, 14:31
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie

Niet meer in Zandvoort?

Kwam ik David Hart niet tegen in Zandvoort afgelopen Zaterdag.Hij reed mee in een Porsche voor het winter endurance kampioenschap.Als ik het goed heb werd hij derde.
Reply With Quote
Old 01-11-2005, 18:46
vince's Avatar
vince vince is offline
De Paddock Rookie

Heeft Hart SRT nou echt overgenomen?
Reply With Quote
Old 01-11-2005, 20:15
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by crosserke
Kwam ik David Hart niet tegen in Zandvoort afgelopen Zaterdag.Hij reed mee in een Porsche voor het winter endurance kampioenschap.Als ik het goed heb werd hij derde.
Klopt, vorig jaar heeft hij ook meegereden in de WEK op Zandvoort. Als je het interview in zijn geheel leest mag je er vanuit gaan dat we hem nooit meer terugzien in een door Circuit Park Zandvoort georganiseerd clubkampioenschap. Moet eigenlijk nationaal kampioenschap zijn maar zolang ze niet willen rijden op Assen mogen we gerust spreken van een clubkampioenschap
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules