![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Hallo,
Ik ben eens aan het rondkijken voor een nieuw wagentje. Omdat ik toch wat km's doe, wil ik graag een diesel aanschaffen. Nu kom ik bijv. op de site van Citroën bij type C3 als brandstof HDI tegen. Kan iemand mij daar wat uitleg over geven ? Is dat gewone diesel ? Kan iemand mij ook een tip geven voor een merk dat niet zo duur is in onderhoud ? Thanks |
#2
|
||||
|
||||
HDI is gewoon diesel, het is ongeveer hetzelfde als tdi bij vw en cdi bij mercedes.
Qua betrouwbaarheid kan je best voor een Toyota kiezen volgens mij (5jaar garantie), maar de wisselstukken zijn wel redelijk duur daarvan. Qua onderhoud zullen de franse merken wel bij de goedkopere behoren. FF
__________________
Calamitas R&S Team - www.calamitas.be |
#3
|
||||
|
||||
Dank je wel.
|
#4
|
|||
|
|||
Neem vooral gene Mini
![]() |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Om maar te zeggen : niet alles is wat het lijkt, let op voor misleidende slogans. Mijn ervaring is dat Opel erg goedkoop is in onderhoud. Ook Seat is erg goedkoop. Mercedes en Peugeot (onze 2 vorige auto's) zijn vrij duur. Mercedes sowieso, maar ook Peugeot is niet echt goedkoop vind ik. Hopelijk heb je hier iets aan? |
#6
|
||||
|
||||
Ja inderdaad, niet alles is wat het lijkt
![]() Heb inderdaad geen zin (en geen centen) om een goede koop te doen maar dan veel te moeten uitgeven aan onderhoud. Aan een opel had ik ook al gedacht en nu is er ook een actie met 0% financiering. Of een Citroën. Zal eens kijken naar de website van Seat. |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#8
|
||||
|
||||
Toch komt die garantie niet uit de lucht gevallen, in alle betrouwbaarheidsstudies staat Toyota bovenaan. Alle japanse wagens hebben dure wisselstukken, maar ik betwijfel of het op lange termijn duurder uitkomt. Daar komt nog bij dat ik in Toyotas enkel beproefde techniek zie terwijl andere merken soms nauwelijks geteste electronica invoeren (zie bvb mercedes die volledig hun naam verknoeid hebben de laatste jaren).
Ik ben zelf een grote VW fan, maar ik moet daarvan ook toegeven dat deze peperduur zijn zowel in aankoop als in onderhoud. Langs de andere kant verbruiken tdis altijd net iets minder dan de concurrentie. Ik rij zelf met een seat (tdi) en mijn onderhoud is ook zeer goedkoop, omdat ik het zelf doe ![]() Bij een opel moet je ook in het achterhoofd houden dat hij na een tijd bijna evenveel olie verbruikt als diesel ![]() Citroen geeft veel waar voor zijn geld vind ik, maar ik ben toch niet zo'n enorme fan aangezien mijn schoonouders citroen na citroen miserie hebben (ge snapt het niet dat ze het blijven kopen) FF
__________________
Calamitas R&S Team - www.calamitas.be |
#9
|
||||
|
||||
HDi slaat op het common-rail systeem (systeem van Dieselbehandeling alvorens die in de verbrandingskamer wordt gebracht). De brandstof is gewoon diesel.
en qua onderhoud... tja. elk merk heeft zijn slechte wagens. Toyota (en Japanse merken in het algemeen) zijn superbetrouwbaar, maar als jij net een maandagmorgenwagen hebt, dan heb je het zweten natuurlijk (bij welk merk je dan ook zit). Daarnaast moet je in je achterhoofd houden dat echt slechte auto's niet meer gemaakt worden. Test gewoon een hele rij wagens, en pik er degene uit die best bij je budget, smaak en verlangens past. Das de enige raad die iemand je eigenlijk kan geven ![]() |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Groeten, Serge |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Op het werk zijn er enkele collega's tevreden over Ford. |
#13
|
|||
|
|||
De 1.7 CDTI is geen motor op basis van een Fiat-motor maar is volgens mij van Isuzu. Denk niet dat Fiat een 1.7 diesel heeft.
|
#14
|
||||
|
||||
Quote:
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|