De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 25-11-2005, 18:14
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
KLAAR: Restauratieproject: Toyota Corolla WRC

Via e-bay heb ik laatst (zonder weten eigenlijk ) twee reeds gebouwde modellen gekocht.

- Tamiya Toyota Corolla WRC van D.Auriol
- Tamiya Mitsubishi Lancer evo VI van Makinnen

Toch vond ik het niet erg, want de prijs (€ 3 per stuk) was niet bepaald hoog... Maar ook de modellen waren navenant... Ze zijn goed gebouwd, daar niet van, maar die kerel heeft wel een loopje met de werkelijkheid genomen. Bepaalde onderdelen waren in compleet foute kleuren geschilderd.

Zo had de Corolla grijze (X-11) velgen en spoilers... De Lancer was beter maar daar klopten de decals niet... Tja, eigen fantasie waarschijnlijk...

Anyway, ik heb dus beide wagens van hun decals ontdaan. Het schilderwerk vanbinnen viel best mee, waardoor ik me dus kan concentreren op de laklaag en nieuwe decals.

Voor de Corolla wordt dit de decalsset van Tsjoen in de Bianchi (witte wagen - rode letters)
De Mitsu komt in de decals van diezelfde Tsjoen te staan, maar dan de Bastos-uitvoering in Luxemburg. Tenzij ik nog van gedachten verander...


Een eerste overzicht met foto's komt er niet, want in mijn "haast" ben ik vergeten pics te nemen... Dus geen VOOR en NA... (Daarvoor kijk je beter naar Beautiful)

Beide auto's zijn dus van hun decals ontdaan. Ze kregen ook reeds twee dunne primerlagen. Handig inderdaad als je de spuitbussen wat opwarmt. De laag is dunner en je kan het rustiger aandoen...

De Corolla kreeg ook al zijn eerste twee witte laklagen... De eerste was flinterdun en bijna niet te zien. De tweede, daar vrees ik wat voor. Met die koude wind wou ik veel te vlug en veel te veel verf op spuiten. Alles staat nu te drogen, maar ik merkte al wat "leuke" zaken op. Enkele bubbeltjes en twee serieuze druipers... Pfff, dan doe je eens alles rustig en dan verkloot je het omdat het buiten eventjes wat kouder is... Hopelijk valt het mee...

Straks een update en de eerste pics...

Last edited by Loeten; 02-12-2005 at 21:42.
Reply With Quote
  #2  
Old 25-11-2005, 20:13
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
Waar heb je die decals gevonden van de toyota van tsjoen ?
Reply With Quote
  #3  
Old 25-11-2005, 20:31
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
In de winkel zeker Denk dat ze die in de Domino hebben. Vraag me eerder af of ze die Lancer van Tsjoen ook hebben of hoe je aan die komt...
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #4  
Old 25-11-2005, 20:48
gofastfreddy's Avatar
gofastfreddy gofastfreddy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: oostnieuwkerke
Posts: 466
ken ook iemand die decals van tsjoen en van parijs heeft , uitstekende kwaliteit .
als je wil zend ik eens het lijstje door .
en de prijs valt ook goed mee .
Reply With Quote
  #5  
Old 25-11-2005, 21:52
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Die decals van de Corolla (VERGOKAN) haalde ik twee maand terug binnen via ebay. De laatste tijd is dat wel mijn beste vriend (lol)

Die van die Lancer (BASTOS) heeft Domino liggen, dus normaal gezien trek ik naar ginds. Maar ik ben er nog niet helemaal uit. Het mag gerust iemand anders zijn die met een Mitsu evo 6 reed... Misschien wel Van Parijs?? Zend je me een PM daarover??
Reply With Quote
  #6  
Old 25-11-2005, 22:33
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
Ik ga dringend naar ebay moeten .Die decals van tsjoen zijn mitsu wist ik, kwil die al lang maaken.Maar van die toyota heb ik nog niet gezien

Last edited by scoobyfreak; 25-11-2005 at 22:36.
Reply With Quote
  #7  
Old 26-11-2005, 11:18
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
@ Scooby: Ik maak er vandaag een foto van zodat je ziet welke decals het zijn. Rond de middag staan ze er op...

Ondertussen zijn de laklagen al goed droog, maar nog niet voldoende uitgehard. Uiteindelijk valt de schade van het overhaast en te dik spuiten goed mee. De druipers zijn net op een plaats waar een decal komt, dus oef. Die bubbeltjes zijn zelfs wat weggetrokken.

Waarschijnlijk doe ik er straks toch nog een vierde laagje op om nog wat meer dekkend te zijn. vooral aan de achterzijde van de wagen is de verf wat weggetrokken naar de spleetjes toe.

Foto's ook deze middag...
Reply With Quote
  #8  
Old 26-11-2005, 17:21
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Hier ben ik met de foto's...

Hier de decals: (sorry, heb ze vergeten om te draaien...)



Dan een overzichtje van de auto na de vele lagen... (Tel kwijt) In de verte zie je een stukje van de Lancer die in de primer staat... Welke decals het daar worden? Ben ik voorlopig nog niet uitgeraakt...



Hier zie je een wat minder geslaagd achterste van de Corolla...



De onderzijde (verre van prachtige paintjob door die Spanjaard )



De fouten die de Spanjaard had gemaakt tov de Auriol-corolla... Misschien laat ik de velgen zo... Want die zijn ook niet juist tov de Tsjoen-corolla... Wie weet via ebay een setje velgen binnenhalen...




==> Volgende stap is het wegnemen van de afplakkingen van de ramen (kreeg die er niet meer uit)
Reply With Quote
  #9  
Old 26-11-2005, 17:34
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
Ik wist welke corolla het was,maar wist niet dat die decals bestonden! tis die corolla waar hij ritme wilde mee doen,voor dan met die hyundai in ieper te rijden. En ik heb nog witte velgen liggen,is wel van een mitsubishi.
Reply With Quote
  #10  
Old 26-11-2005, 18:30
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by scoobyfreak
Ik wist welke corolla het was,maar wist niet dat die decals bestonden! tis die corolla waar hij ritme wilde mee doen,voor dan met die hyundai in ieper te rijden. En ik heb nog witte velgen liggen,is wel van een mitsubishi.

Het is een limited edition uitgebracht door ME-design. Er zouden slechts 15 drukken van bestaan... Hopelijk is de kwaliteit goed. De prints zien er redelijk uit... Vanavond of morgen weet ik meer, dan begin ik te decallen...

En voor die velgen, geen probleem hoor. heb hier ook nog enkele setjes liggen, maar geen enkele is zoals die op de foto (11-spaken) Maar geen nood, dat hoeft voor mij niet 100% waarheidsgetrouw te zijn. De mensen die bij mij over de vloer komen, kennen er toch niks van en ik doe het vooral voor mezelf en mijn zoontje van twee jaar... (Mijn grootste fan)

Misschien dat ik ooit nog wel een setje aanschaf, als de prijs meevalt of zo, ik zie wel. Thanks voor de hulp.
Reply With Quote
  #11  
Old 26-11-2005, 18:33
gofastfreddy's Avatar
gofastfreddy gofastfreddy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: oostnieuwkerke
Posts: 466
de lijst wil ik gerust doorsturen als men zij e-mail adres geeft .
Reply With Quote
  #12  
Old 26-11-2005, 19:13
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
elslander@hotmail.com aub...
Reply With Quote
  #13  
Old 27-11-2005, 12:25
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Update:

De afkleving is eraf. Geen uitlopers gehad, gelukkig... Maar het is toch niet het van het hoor. Maar das normaal als je moet spuiten met de ramen er al in... Dat belooft weinig goeds voor die twee WRC-modellen van het WK...

Ook het verven van de raamrubbers is extra moeilijk op die manier. Ik ga toch mijn best doen om die ramen bij de andere modellen eruit te krijgen... Duimen maar als ik in de kerstvakantie eraan begin...

update met pics:

Een algemeen overzicht: heb nog meer uit elkaar gekregen. Duidelijk geen plasticlijm gebruikt!!



Een overzichtje van wat fout liep: Ik ben wat te overhaast geweest met het verven van deze deurklink. Gevolg: verschillende zwarte vegen op de deur. Maar als ik het goed heb, komen hier de decals over... Je ziet trouwens ook duidelijk restanten van het spuiten (wit) bij de raamrubbers en de verfproblemen bij diezelfde rubbers...



Ook aan de neus heb ik een vervelend probleem: er zitten twee vreemde gatjes in de bumper, net alsof daar twee phares moeten komen... Bovendien zijn er wat sporen van bubbels bij het spuiten. Misschien plaats ik er twee phares, maar bestaan die voor een Corolla? Anders heb ik er nog twee liggen van de Lancia Stratos. Maar daar zal werk aan zijn om die te "moderniseren".

Last edited by Loeten; 27-11-2005 at 17:21.
Reply With Quote
  #14  
Old 27-11-2005, 19:13
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Loeten
Ik ga toch mijn best doen om die ramen bij de andere modellen eruit te krijgen...
Bij de Subaru is het gelukt! heb de ramen kunnen lossnijden, joepie!! Nu nog de Peugeot...
Reply With Quote
  #15  
Old 27-11-2005, 19:55
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Mooi. Vergis ik mij of zie ik dat de achterruit aan een kant wat kapot is?
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 11:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.