![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Quote:
Niks over mogelijk M2 teams, wel dat ze hopen om in 2008 terug te keren ![]() |
#2
|
|||
|
|||
Wow, dit is toch wel verassend nieuws.
Het zIet er niet zo best uit voor het WRC, al moet gezegd worden dat een WK met ex-fabrieksauto's die ingezet worden door priveteams misschien nog niet zo slecht is. |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
WRC heeft al ergere dingen meegemaakt, maar er wordt toch nog altijd gereden. In de jaren 80 was het ook niet al rozegeur en maneschijn, maar uiteindelijk kwamen er ook weer meer constructeurs bij. |
#4
|
||||
|
||||
Mannekes, niet voor 't één of 't ander, maar het is wel verrassend ipv verassend. Ik heb niet de gewoonte alle taalfouten te verbeteren, maar in dit geval betekent het wel iets héél anders eh
![]() PS : tenzij ze de Mitsu werkelijk opgefikt hebben, dan heb ik niets gezegd natuurlijk ![]() |
#5
|
||||
|
||||
Ik zal mijn Mitsubishi-klakske een jaar of twee aan de haak moeten hangen.
Miljaar, en net dit jaar gingen we eens naar de WRC Rally van Trier gaan omdat deze nu eens niet samen valt met de 24U van Zolder. Spijtig... hopelijk komen ze nog terug, want die Evo's - ze zijn toch zo mooi meneer ![]()
__________________
Motorsports-online.net |
#6
|
|||
|
|||
en nu????????????
Nu zijn we ook nog Mitsubishi kwijt, sedert jaren een vaste waarde in het WK en dit veel meer dan andere reams. De veel te grote kosten voor de ontwikkeling van een WRC, idem voor de uitbating (250 britse pond per kompetitie Km), te dure piloten, te veel manches (die volledig hun karakter verloren) veroorzaakten budgetten die mateloos uit de pan swingen.
De kostprijs is zo hoog dat de investering wel moet renderen. Zie maar Peugeot, zolang men met een 206 WRC (die volgens mijn bescheiden mening nooit gehomologeerd had mogen worden vanwege zijn lengte!!) kon grote sier maken, eens overgestapt naar de 307 was het mooie liedje uit. Eerst en vooral is dat ten koste van enkele piloten geweest (Loix...), later ten koste van het volledige programma. Met het schaamrood (of Marlbororood) op de wangen verlaten ze de scene, eens te meer geklopt door hun PSA-zuster, met zeer waarschijnlijk een nog groter budget. Zelf heb ik het geluk als discrete toeschouwer de rallysport van zeer nabij te volgen en dit sedert 1973 en heb zodoende reeds een en ander gezien. De achterwiel aangedreven auto's en merken hoef ik hier niet te vernoemen, dicteerden de wet. Voortrekkers waren eerder een zelfzaamheid en werden van het kastje naar de muur gereden. In 1980,wat toen weinigen beseften, kwam de nekslag voor de rallysport, AUDI presenteerde zijn QUATTRO en domineerde de eerste jaren, de rest van het verhaal kennen jullie allen, we staan voor het seizoen 2006 en het resultaat raakt stilaan bekend. In 't WK nog twee merken, het EK is intussen een clio-Cup geworden om over het BK maar te zwijgen. Eén ding is voor mij nu al zeker; geen of toch minder buitenlandse rallyuitstappen volgend jaar, van de vrijgekomen tijd zal ik al mijmerend genieten van mijn vele foto's die ik gedurende velee jaren kon schieten. |
#7
|
||||
|
||||
Dat brengt natuurlijk wel een grote sponsor terug in de vijver... nl. Marlboro. Maar mogen die nog sponsoren
__________________
WRC-prono 2009 kampioen |
#8
|
||||
|
||||
Als ze schoenen gaan verkopen wel...zie Camel. Kwestie van inventiviteit.
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]()
__________________
WRC-prono 2009 kampioen |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Het echte probleem volgens mij ligt voor een stuk bij de FIA, maar ook bij de constructeurs zelf. Als je naar Ford (M-Sport) en Subaru (Pro-drive) kijkt dan lijkt het erop dat zij als preparateur het misschien iets makkelijker hebben om verder te doen. Ze worden immers als aparte bedrijven gerunt en dienen aan hun eigen aandeelhouders verantwoording af te leggen. Klopt de rekening op het einde van het jaar, is de kans groot dat ze kunnen verder doen. Hyundai (MSD) is een voorbeeld van dat het ook fout kan aflopen bij een preparateur, wellicht met een andere oorzaak. Indien de constructeur rechtstreeks betrokken is, en de algehele onderneming - waar het rallydepartement slechts een onderdeel van is - slechte cijfers draait, zegt de CEO gewoon: "Mannekes, 't is gedaan met spelen. Period." Dat is wat er gebeurd is met Mitsu. En vaak worden de engagementen intern verkocht door managers of directeuren in de organisatie die wild zijn van motorsport (rally/circuit). Als daar een andere komt te zitten bijvoorbeeld, die er geen feeling mee heeft, wordt dat proces alleen maar versneld. Uiteindelijk leeft een constructeur niet van de rally business terwijl M-Sport, Prodrive, MSD, Kornos, Oreca, First en andere dat wel moeten doen. Peugeot en Mitsu zijn 2 constructeurs die het gewoon afgebolt zijn, daarom. Niet omdat de sport op zich kapot gaat. De privateers zullen wel overnemen. Zolang als er op zijn minst 4 gepassioneerde rally-mensen bestaan, zal er rally gereden worden. (Ah ja, alleen is dat moeilijk natuurlijk he, ge hebt er 2 equipes voor nodig.) ![]() |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#14
|
|||
|
|||
Dat klopt, echter ik wilde aangeven dat het ook in NL verboden is en ik verwacht eigenlijk ook dat het in de rest van de EU verboden is. Indien dit wel toegestaan was dat had Marlboro dit al eerder in de F1 gedaan.
|
#15
|
||||
|
||||
Quote:
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|