De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 19-12-2005, 23:40
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Euro GT's 2006, the comeback!

Zoals jullie wellicht hebben gezien is er een banner actief van de Euro GT's op ons forum. Waarvoor onze dank aan de organisatie van de Euro GT's. Het laatste seizoen van deze serie was 2003, in 2004 kwam deze klasse eenmaal in actie tijdens de Marlboro Masters.

2006 gaat het jaar worden van de comeback van deze klasse.
Quote:
The most common reaction is, that teams and drivers see a need for a Europe-wide GT competition which emphasizes a wide collection of GT cars, reasonable cost, and a good atmosphere. Many people remember the Euro GT Series which offered a package based on the above mentioned characteristics. This gives us the motivation to explore a new Euro GT Series season for 2006.
Voor teams die eens aan de andere kant van de tafel willen zitten is dit een goede mogelijkheid:

Quote:
Elite Member
The Elite Member will be offered the following:
• participation in the Calendar Committee
• participation in the Race Format/Regulations Committee
• priority with paddock location
• En nog een hele rits andere dingen
Hopenlijk pikken ze een race mee op Spa of Zolder, er zit altijd wel een exotische deelnemer tussen die je niet vaak ziet.

Aan de quotes te zien van enkele teams die interesse tonen zitten er ook enkele Belgen tussen

Meer info => http://www.eurogtseries.com
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 20-12-2005, 00:39
Frank 490's Avatar
Frank 490 Frank 490 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Posts: 131
Je mag je afvragen of Nederland niet eens toe is aan een "eigen" GT-kampioenschap, met wat races over de landsgrenzen heen. Die Porsche Cup gaat niet echt lukken (understatement) en de aangekondigde uitbreiding met oudere Porsches zal niet brengen wat nodig is. Gooi de boel dan maar helemaal open en laat ook wat spannender auto's toe, oftewel, maak er een Nederlands GT-kampioenschap van. Het zal wel weer niet kunnen (alles kan, als je maar wil!) vanwege 'Zandvoortse belangen'. Dient men nu eigenlijk de autosport of slechts de eigen kas?
__________________
Ja, het is een Volvo. Maar ik race wel!
Reply With Quote
  #3  
Old 20-12-2005, 11:38
Jawaddeman's Avatar
Jawaddeman Jawaddeman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: Antwerpen
Posts: 269
Als ze de regelementen nog een beetje soepel laten, en er kunnen veel teams zich niet vinden in de nieuwe belcar regeling....... mooie toekomst voor de euro GT...
Reply With Quote
  #4  
Old 20-12-2005, 15:03
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Frank 490
Je mag je afvragen of Nederland niet eens toe is aan een "eigen" GT-kampioenschap, met wat races over de landsgrenzen heen. Die Porsche Cup gaat niet echt lukken (understatement) en de aangekondigde uitbreiding met oudere Porsches zal niet brengen wat nodig is. Gooi de boel dan maar helemaal open en laat ook wat spannender auto's toe, oftewel, maak er een Nederlands GT-kampioenschap van. Het zal wel weer niet kunnen (alles kan, als je maar wil!) vanwege 'Zandvoortse belangen'. Dient men nu eigenlijk de autosport of slechts de eigen kas?
DSC...
Reply With Quote
  #5  
Old 20-12-2005, 15:28
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by FIRE
DSC...
Nou, dat is een beetje appels met peren vergelijken. Het DSC is een echte mix van "lichte" GT's en Toerismewagens. De Euro GT's mikken toch op de "zwaardere" GT's.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #6  
Old 07-01-2006, 16:43
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Op 04-02 zal er meer bekend worden over de Euro GT's. Via een aantal Duitse sites is te lezen dat de Euro GT's in Pierre van Mentlen (Swissracing ) een solide partner hebben gevonden.

Volgens de berichten staan er 7 weekends op het programma. De dikke jongens uit de Divinol-cup vertonen veel interesse in de Euro GT's. Lijkt erop dat het een verzameling dikke GT's gaat worden die een generatie ouder zijn.

Niet snel genoeg meer voor FIA GT, LMES e.d. kampioenschappen of die daarvoor geen homologatie hebben. De wagens zijn nog springlevend en de bijbehorende coureurs hebben nog geen zin in een nieuwe wagen.


Van Mentlen in actie op Zolder tijdens de Divinolcup 2004
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #7  
Old 07-01-2006, 17:01
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
Denk dat voor zo een programma zeker veel belangstelling gaat zijn, zelfs van enkele belcar-teams... Hopelijk worden het geen sprintraces ...
Reply With Quote
  #8  
Old 07-01-2006, 17:32
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Pinzie
Hopelijk worden het geen sprintraces ...
Gezien het verleden van de Euro GT's en de Divinolcup mag je dat eigenlijk wel verwachten. Max 60 minuten, geen tank- of bandenstops. Op die manier blijven de kosten beperkt.........
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #9  
Old 07-01-2006, 18:12
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally Posted by Pinzie
Hopelijk worden het geen sprintraces ...
Ik vind het niet erg dat het 'sprintraces' gaan zijn. Niet alles moet endurance zijn, soms is close racing over een beperkte tijd ook wel 's fijn om te zien.
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 09-01-2006, 16:24
vince's Avatar
vince vince is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2005
Location: nederland
Posts: 127
http://www.autosport.at/article-1589--0-0.html Denk dat de v8 stars ergens anders naartoe zullen gaan
Reply With Quote
  #11  
Old 09-01-2006, 16:43
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by vince
http://www.autosport.at/article-1589--0-0.html Denk dat de v8 stars ergens anders naartoe zullen gaan
leuk duimzuigverhaaltje. lang geleden dat ik nog zulke goede fictie gelezene heb
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #12  
Old 09-01-2006, 17:05
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Zolang er ook maar iets van Mercedes Benz te bespeuren valt in de DTM zul je nooit iets van een V8Star daarin terug zien. Volgens mij is de schrijver van dat stukje niet helemaal op de hoogte van de geschiedenis van de V8Star. De beste man plakt zelfs merknamen onder de V8Stars op de foto's Dat durfde de V8Star-organisatie niet eens te doen.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #13  
Old 10-01-2006, 01:12
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Reglement Euro GT's 2006 V8Stars kunnen daar gewoon terecht in 2006.

Tja, relatiemarketing & Pierre van Mentlen => Filmpje!


Race-format Euro GT's 2006
Quote:
In der Euro GT Series werden 2006 an sieben Rennwochenenden spannende Wertungsläufe ausgetragen. Freie Trainings, zwei Qualifikationstrainings und zwei Rennen á 40 Minuten sind Grundlage für Highspeed-Rennsport, Punkte und Meisterschaft.

www.swissracing.com
Een jaartje knallen bij de Euro GT's in het team van Swissracing kost overigens 120.000 Euro
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 10-01-2006 at 01:24.
Reply With Quote
  #14  
Old 11-01-2006, 20:46
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Blijkt dat Pierre von/van Mentlen ook actief is in forumland. Op het forum van www.gt-eins.de doet hij enkele prettige uitspraken onder de nickname pvm. Er zelfs interesse van Italiaanse en Franse GT deelnemers
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #15  
Old 05-02-2006, 18:33
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Kalender, 5 van de mogelijk 7 wedstrijden:

14.-16. april – Nürburgring (GTP)
12.-14. mei – Spa (LMS)
07.-09. juli – Zolder Super Prix (DSC, Britcar)
21.-23. juli – Eurospeedway (Belcar)
15.-17. september – Dijon (GTP)

Reglement ligt in de lijn van de FIA GT1, GT2 en GT3-klassen met her en der uitzonderingen om GT-wagens van een vorige generatie toe te laten. Of wagens die wel geschikt voor een van de GT-klassen maar niet beschikken over een FIA-homologatie.

Als die reglementen bijna 1 op 1 uitwisselbaar zijn ben ik benieuwd of we op de Lausitzring sommige wagens aan zowel Euro GT's en Belcar zien deelnemen. Piloot 1&2 in de Belcar...........en piloot 3 en/of 4 van de 24 uur van Zolder in als test in de Euro GT's.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.