De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 15-04-2005, 16:14
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Het wordt eindelijk bevestigd: Porsche gaat een klanten LMP2 prototype bouwen http://www.americanlemans.com/News/A...spx?NewsID=932

Last edited by gwyllion; 15-04-2005 at 16:17.
Reply With Quote
Old 15-04-2005, 18:57
vandijk vandijk is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by gwyllion
Het wordt eindelijk bevestigd: Porsche gaat een klanten LMP2 prototype bouwen http://www.americanlemans.com/News/A...spx?NewsID=932
Jippie!? -- Alleen waarom nou een LMP2...
Old 15-04-2005, 19:28
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by vandijk
Jippie!? -- Alleen waarom nou een LMP2...
Ze zouden eerst terug iets willen opbouwen en beginnen daarom in een lagere klasse. Als de tijd rijp is zouden ze de overstap willen maken naar LMP1. Dat heb ik ergens eens gelezen...
Reply With Quote
Old 15-04-2005, 19:42
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Scapa
Ze zouden eerst terug iets willen opbouwen en beginnen daarom in een lagere klasse. Als de tijd rijp is zouden ze de overstap willen maken naar LMP1. Dat heb ik ergens eens gelezen...
Ik heb ook iets gelezen In de autosport van een paar weken terug stond een stukje over de mogelijke LMP1 / 2 projecten van Porsche. Een mogelijke strategie van Porsche voor het ontwikkelen van een LMP2 is om een vervolg-verhaal te maken op de Porsche 996 GT3-RSR modellen. In de afgelopen 5 jaar heeft Porsche een aardige winstpakker in huis gehad met de R, RS en nu de RSR voor de talloze klanten van Porsche.

Nu zal het aantal LMP's natuurlijk niet in de buurt komen van de 50 chassis die Porsche elk jaar maakte van de R-reeks. Maar een kleinere productielijn voor de LMP's, daar zou Porsche geen nee tegen zeggen volgens dat stukje
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 15-04-2005, 19:59
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Dat het geld moet opbrengen is duidelijk...
Reply With Quote
Old 15-04-2005, 20:15
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Is natuurlijk prachtig dat Porsche weer terug is in het sportscar racen. Nadeel van zo'n Porsche in LMP2 is dat ze waarschijnlijk gaan domineren. Het zou eigenlijk beter zijn als LMP2 voor de kleine fabrikanten blijft.
Reply With Quote
Old 16-04-2005, 04:33
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Zou me niks verbazen als Porsche-Penske met een klantenwagen gaat ontwikkelen voor LMP2 en vervolgens (als het LMP2 klanten-project z'n vruchten afwerpt en winnende is) een fabrieks LMP1 gaat produceren.
Reply With Quote
Old 16-04-2005, 08:20
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Bramzel
Zou me niks verbazen als Porsche-Penske met een klantenwagen gaat ontwikkelen voor LMP2 en vervolgens (als het LMP2 klanten-project z'n vruchten afwerpt en winnende is) een fabrieks LMP1 gaat produceren.
Waarschijnlijk zal het zo wel gebeuren. (hoop ik)
Eerst hun tanden 's goed proberen te laten zien met de P2 en dan vol vertrouwen beginnen een P1 te bouwen.
Old 21-06-2005, 14:39
De Paddock Enthousiast

Eerste info en foto's van de Porsche LMP2 staan op auto motor und sport website: hier
Reply With Quote
Old 21-06-2005, 14:42
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Eerste info en foto's van de Porsche LMP2 staan op auto motor und sport website: hier
Aan de zijkant zie ik er nog de typische Porsche-lijnen in, de voorkant echter heeft meer weg van een Lola of zo...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 21-06-2005, 14:46
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Sennake
Aan de zijkant zie ik er nog de typische Porsche-lijnen in, de voorkant echter heeft meer weg van een Lola of zo...
Aan de Lola moest ik ook even denken, maar dat ligt, denk ik, vooral aan de dubbele rolbeugel. In vooraanzicht ziet de wagen er zeer aggressief uit (vooral met die luchtinlaat in het midden).
Reply With Quote
Old 21-06-2005, 15:01
De Paddock Enthousiast

Quote:
Misschien 1 foto voor de luie mensen (die niet willen klikken op bovenstaande URL):
Reply With Quote
Old 21-06-2005, 15:19
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Misschien 1 foto voor de luie mensen (die niet willen klikken op bovenstaande URL):
Luie mensen zijn niet-geïnteresseerde mensen.
Old 21-06-2005, 15:51
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular

Quote:
Hmmm...

Ik had gehoopt dat die wagen wat meer op de Cayenne zou geleken hebben. Nee, serieus, benieuwd wat voor resultaten deze wagen gaat binnenbrengen.

Trouwens, ideetje voor een poll: Wat is de mooiste/beste endurance-proto in de geschiedenis van Porsche?
Old 22-06-2005, 00:20
fish88's Avatar
fish88 fish88 is offline
De Paddock Regular

mooie prototype van porsche alleen een beetje jammer dat het een lmp2 is, dat is meer voor teams met een wat minder budget. ben wel benieuwd hoe hij eruit gaat zien als lmp1
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules