De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Eenzitters
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 10-02-2006, 17:23
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
GP2 Series 2006; Wie wordt de opvolger van Nico Rosberg?

Het plaatje voor het 2e GP2 Series seizoen is al een heel eind compleet. De kalender (behalve de laatste race) en alle teams zijn bekend, enkel de namen van een 4-tal coureurs moeten nog ingevuld worden.

Kalender (races - plaats,land - datum)
1/2 - Valencia, Spanje - 8/9 april
3/4 - Imola, Italië - 22/23 april
5/6 - Nurburg, Duitsland - 6/7 mei
7/8 - Barcelona, Spanje - 13/14 mei
9 - Monaco, Monaco - 27 mei
10/11 - Silverstone, Groot Brittanië - 10/11 juni
12/13 - Magny Cours, Frankrijk - 15/16 juli
14/15 - Hockenheim, Duitsland - 29/30 juli
16/17 - Budapest, Hongarije - 5/6 augustus
18/19 - Istanbul, Turkije - 26/27 augustus
20/21 - Monza, Italië - 9/10 september
22/23 - Spa, België (Opmerking: afgelast; naar vervangende lokatie wordt gezocht) - 16/17 september

Deelnemers (startnummer - coureur - team)
#1 Alexandre Prémat (FRA) - ART Grand Prix (FRA)
#2 Lewis Hamilton (GBR) - ART Grand Prix (FRA)
#3 Michael Ammermüller (GER) - Arden International (GBR)
#4 Nicolas Lapierre (FRA) - Arden International (GBR)
#5 Jose Maria Lopez (ARG) - Super Nova Racing (GBR)
#6 Fairuz Fauzy (MAL) - Super Nova Racing (GBR)
#7 Ernesto José Viso Lossada (VEN) - iSport International (GBR)
#8 Tristan Gommendy (FRA) - iSport International (GBR)
#9 Adam Carroll (GBR) - Racing Engineering (SPA)
#10 Javier Villa (SPA) - Racing Engineering (SPA)
#11 Nelson Angelo Piquet (BRA) - Piquet Sports (BRA)
#12 Alexandre Negrão (BRA) - Piquet Sports (BRA)
#14 Ferdinando Monfardini (ITA) - DAMS (FRA)
#15 Franck Perera (FRA) - DAMS (FRA)
#16 Luca Filippi (ITA) - Fisichella Motor Sport International (ITA)
#17 Jason Tahinci (TUR) - Fisichella Motor Sport International (ITA)
#18 Hiroki Yoshimoto (JAP) - BCN Competicion (ITA)
#19 Timo Glock (DUI)- BCN Competicion (ITA)
#20 Olivier Pla (FRA) - David Price Racing (GBR)
#21 Clivio Piccione (MON) - David Price Racing (GBR)
#22 Lucas Di Grassi (BRA) - Durango (ITA)
#23 Sergio Hernandez (SPA) - Durango (ITA)
#24 Adrian Valles (SPA) - Campos Racing (SPA)
#25 Felix Porteiro (SPA) - Campos Racing (SPA)
#26 Gianmaria Bruni (ITA) - Trident Racing (ITA)
#27 Andreas Zuber (OOS) - Trident Racing (ITA)

Teams: 4x Italië, 4x Groot Brittanië, 2x Frankrijk, 2x Spanje, 1x Brazilië

Coureurs: 5x Frankrijk, 4x Spanje, 3x Italië, 3x Brazilië, 2x Groot Brittanië, 2x Duitsland, 1x Venuzuela, 1x Monaco, 1x Oostenrijk, 1x Japan, 1x Maleisië, 1x Argentinië, 1x Turkije

Belangrijkste technische en sportieve wijzigingen t.o.v. 2005
Quote:
The 2006-spec GP2 series car, designed by Dallara Automobili, will feature one major aerodynamic change in so far as the rear wing element will now feature a biplane wing, with the triple-plane used in 2005 only permitted for use at the Monaco round of the series.

In addition, all GP2 series cars will run on new “slick” Bridgestone tyres, which will not feature the grooves seen in 2005. The new tyres will be supplied in soft, medium and hard compounds, with the choice being pre-determined by Bridgestone and the GP2 series before each event. The wet tyres will remain at 2005 specification.

In 2006, GP2 series sporting regulations will change to award the driver who sets the fastest lap of a race a single point, rather than the two points given in 2005. Added to this, the driver must have started from his prescribed grid position in order to claim fastest lap.
Volledig overzicht technische en sportieve veranderingen

Bronnen: www.gp2series.net, www.wikepedia.org

EDIT 1: Fairuz Fauzy toegevoegd
EDIT 2: Lucas Di Grassi en Borja Garcia toegevoegd
EDIT 3: Jason Tahinci en Jose Maria Lopez toegevoegd
EDIT 4: Adam Carroll en Sergio Hernandez toegevoegd, Borja Garcia verwijderd
EDIT 5: Timo Glock, Adrian Valles en Felix Porteiro toegevoegd
EDIT 6: Startnummers gewijzigd

Last edited by FIRE; 20-02-2006 at 20:54.
Reply With Quote
  #2  
Old 13-02-2006, 18:02
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Fairuz Fauzy (en zijn Petronas centjes) stapt over van DAMS naar Super Nova.

Bron: www.racexpress.nl
Reply With Quote
  #3  
Old 13-02-2006, 19:47
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Lucas Di Grassi en Borja Garcia naar Durango.

Bron: www.italiaracing.net
Reply With Quote
  #4  
Old 14-02-2006, 18:05
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
De Turk Jason Tahinci gaat komend seizoen voor Fisichella Motor Sport rijden.



Bron: www.gp2series.com


Jose Maria Lopez naar Super Nova

Bron: www.gp2series.com
Reply With Quote
  #5  
Old 17-02-2006, 21:42
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Adam Carroll gaat rijden voor het Spaanse Racing Engineering. Ook voormalig Jordan en Jaguar engineer Gary Anderson treedt in dienst bij de Spanjaarden. Van dit team gaan geruchten de ronde dan men in de nabije toekomst de overstap wil maken naar de F1.

Bron: www.gp2series.com


Spanjaard Sergio Hernandez naar Durango.

Bron: www.gp2series.com
Reply With Quote
  #6  
Old 17-02-2006, 22:23
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by FIRE
Ook voormalig Jordan en Jaguar engineer Gary Anderson treedt in dienst bij de Spanjaarden. Van dit team gaan geruchten de ronde dan men in de nabije toekomst de overstap wil maken naar de F1.
Dan begint het verhaal rondom de prins langzaam aan vorm te krijgen. Dat kon dus weleens een van de privateers van 2008 zijn. Want welke rol gaat Anderson vervullen? Die gast is al jaren een ontwerper / technisch directeur......en geen engineer of strateeg. Een vaststaande formule, die bestaat uit een Dallara-chassis en Renault-motor,- is volgens mij geen uitdaging voor die man.

2006: Structuur opzetten
2007: ontwerpen en bouwen
2008: scheuren

Het klinkt allemaal logisch......
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #7  
Old 17-02-2006, 22:35
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Mark
Dan begint het verhaal rondom de prins langzaam aan vorm te krijgen. Dat kon dus weleens een van de privateers van 2008 zijn. Want welke rol gaat Anderson vervullen? Die gast is al jaren een ontwerper / technisch directeur......en geen engineer of strateeg. Een vaststaande formule, die bestaat uit een Dallara-chassis en Renault-motor,- is volgens mij geen uitdaging voor die man.

2006: Structuur opzetten
2007: ontwerpen en bouwen
2008: scheuren

Het klinkt allemaal logisch......
Voor die rol had ik Anderson ook in gedachte. Ik kan me namelijk ook niet voorstellen dat hij engineer wordt in zo'n "single seater cup".
Reply With Quote
  #8  
Old 18-02-2006, 02:56
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
lijken me nogal veel teams voor de F1 2008, terwijl mosley toch heeft gezegd het aantal op 11 teams te houden.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #9  
Old 18-02-2006, 14:35
Zapper's Avatar
Zapper Zapper is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 45
En zo zou Mosley wel eens steun kunnen krijgen om de F1 te spilsten in afdeling 1 en afdeling 2.
In beide afdelingen 11 of 12 teams. Het moet mogelijk zijn, want we hebben begin jare '90 nog met bijna 40 wagens aan de inschrijvingstafel gestaan.
__________________
www.F1-geschiedenis.be
F1 van verleden tot heden!
Nieuwe versie online!
Reply With Quote
  #10  
Old 20-02-2006, 14:47
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
De volledige lijst bij de start van het seizoen:

1. Alexandre Premat FRA ART Grand Prix
2. Lewis Hamilton GBR ART Grand Prix
3. Michael Ammermueller GER Arden International
4. Nicolas Lapierre FRA Arden International
5. Jose Maria Lopez ARG Super Nova International
6. Fairuz Fauzy MAL Super Nova International
7. Ernesto Viso VEN iSport International
8. Tristan Gommendy FRA iSport International
9. Adam Carroll GBR Racing Engineering
10. Javier Villa ESP Racing Engineering
11. Nelson Piquet Jr BRA Piquet Sports
12. Alexandre Negrao BRA Piquet Sports
14. Ferdinando Monfardini ITA DAMS
15. Franck Perera FRA DAMS
16. Luca Filippi ITA Petrol Ofisi FMS International
17. Jason Tahinci TUR Petrol Ofisi FMS International
18. Hiroki Yoshimoto JPN BCN Competicion
19. Timo Glock GER BCN Competicion
20. Olivier Pla FRA DPR
21. Clivio Piccione MC DPR
22. Lucas di Grassi BRA Durango
23. Sergio Hernandez ESP Durango
24. Adrian Valles ESP Campos Racing
25. Felix Porteiro ESP Campos Racing
26. Gianmaria Bruni ITA Trident Racing
27. Andreas Zuber AUT Trident Racing

Benieuwd of ze ook alle 26 het seizoen gaan volmaken Wel jammer dat er lage lander tussenzit.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #11  
Old 20-02-2006, 20:44
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Mark
Benieuwd of ze ook alle 26 het seizoen gaan volmaken Wel jammer dat er lage lander tussenzit.
Je bedoelt denk ik:

Benieuwd of ze ook alle 26 het seizoen gaan volmaken Wel jammer dat er GEEN lage lander tussenzit.

Welke lage lander zou er voor in aanmerking komen? Buiten de "oude" garde als Leinders of Van Hooydonk komt naar mijn mening alleen Van Lagen in aanmerking.

EDIT: Er doet natuurlijk wel een halve Nederlander mee: Piquet

Last edited by FIRE; 20-02-2006 at 20:47.
Reply With Quote
  #12  
Old 20-02-2006, 20:57
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by FIRE
Welke lage lander zou er voor in aanmerking komen? Buiten de "oude" garde als Leinders of Van Hooydonk komt naar mijn mening alleen Van Lagen in aanmerking.
heylen?
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #13  
Old 20-02-2006, 22:34
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2005
Location: Westerlo
Posts: 778
Quote:
Originally Posted by raceboy
heylen?
Vindt ik ook wel een goeie keuze .
__________________
Life to the maximum !!
www.speedwear.be
Reply With Quote
  #14  
Old 22-02-2006, 20:51
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Test Paul Ricard 22 februari, ochtend sessie
POS DRIVER TEAM TIME LAPS
1 Lewis Hamilton ART Grand Prix 01:13.830 17
2 Jose Maria Lopez Super Nova International 01:14.162 19
3 Nicolas Lapierre Arden International 01:14.709 16
4 Hiroki Yoshimoto BCN Competicion 01:14.791 23
5 Alexandre Premat ART Grand Prix 01:14.834 20
6 Ferdinando Monfardini DAMS 01:14.893 19
7 Adrian Valles Campos Racing 01:14.920 26
8 Franck Perera DAMS 01:15.034 19
9 Adam Carroll Racing Engineering 01:15.239 32
10 Lucas Di Grassi Durango 01:15.452 29
11 Michael Ammermueller Arden International 01:15.520 20
12 Timo Glock BCN Competicion 01:15.575 17
13 Ernesto Viso iSport International 01:15.583 18
14 Fauzy Fairuz Super Nova International 01:15.617 18
15 Javier Villa Racing Engineering 01:15.739 26
16 Jason Tahinci FMS International 01:17.189 28
17 Luca Filippi FMS International 01:20.648 14
18 Alexandre Negrao Piquet Sports 01:25.779 9
19 Tristan Gommendy iSport International 01:29.171 5
20 Andreas Zuber Trident Racing 01:32.661 15
21 Felix Porteiro Campos Racing 01:37.257 5
22 Nelson Angelo Piquet Piquet Sports 1
23 Sergio Hernandez Durango 2

Test Paul Ricard 22 februari, middag sessie
POS DRIVER TEAM TIME LAPS
1 Lewis Hamilton ART Grand Prix 01:12.838 30
2 Jose Maria Lopez Super Nova International 01:12.957 31
3 Lucas Di Grassi Durango 01:13.638 33
4 Alexandre Premat ART Grand Prix 01:13.903 18
5 Michael Ammermueller Arden International 01:14.006 50
6 Nicolas Lapierre Arden International 01:14.010 44
7 Alexandre Negrao Piquet Sports 01:14.103 54
8 Franck Perera DAMS 01:14.106 36
9 Gianmaria Bruni Trident Racing 01:14.410 24
10 Adam Carroll Racing Engineering 01:14.560 25
11 Ferdinando Monfardini DAMS 01:14.627 44
12 Hiroki Yoshimoto BCN Competicion 01:14.827 16
13 Luca Filippi FMS International 01:14.922 24
14 Nelson Angelo Piquet Piquet Sports 01:14.977 31
15 Tristan Gommendy iSport International 01:15.026 15
16 Andreas Zuber Trident Racing 01:15.186 45
17 Adrian Valles Campos Racing 01:15.253 20
18 Timo Glock BCN Competicion 01:15.608 12
19 Olivier Pla DPR Direxiv 01:15.638 30
20 Fairuz Fauzy Super Nova International 01:15.701 14
21 Ernesto Viso iSport International 01:16.006 15
22 Felix Porteiro Campos Racing 01:16.143 31
23 Jason Tahinci FMS International 01:16.348 25
24 Javier Villa Racing Engineering 01:16.400 6
25 Clivio Piccione DPR Direxiv 2
26 Sergio Hernandez Durango 1

Bron: www.gp2series.com
Reply With Quote
  #15  
Old 22-02-2006, 21:36
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Quote:
Originally Posted by Mark
Dan begint het verhaal rondom de prins langzaam aan vorm te krijgen. Dat kon dus weleens een van de privateers van 2008 zijn. Want welke rol gaat Anderson vervullen? Die gast is al jaren een ontwerper / technisch directeur......en geen engineer of strateeg. Een vaststaande formule, die bestaat uit een Dallara-chassis en Renault-motor,- is volgens mij geen uitdaging voor die man.

2006: Structuur opzetten
2007: ontwerpen en bouwen
2008: scheuren

Het klinkt allemaal logisch......
De redenering die Mark schrijft, daar lijkt mij wel een logica in te zitten...
Centen heeft Alfonso veel, heeeeeel veel zelfs... Maar F1 kost volgens mij nog veel meer dan wat hij bezit... een 2e persoon/mega sponsor zal wel noodzakelijk zijn...

Verder zal de prins wel z'n manieren moeten houden als hij ooit met z'n team in de paddock komt van "King Ecclestone".
Want voor de fun 's nachts wat burnoutjes gaan draaien met z'n Ferrari (zoals hij wel eens deed in de WS paddock) zal niet geduld worden in een F1 paddock...
__________________

Last edited by Mr.Dallara; 22-02-2006 at 21:40.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.