De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rittensport
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 19-05-2006, 15:43
beesie beesie is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2006
Location: Rollegem-kappelle (west-vlaanderen)
Posts: 18
Oriëntatierit van de Westhoek

Nu ook al ingeschreven voor die rit. Hopelijk zijn de resultaten nu wat beter en sla ik als co weer geen flater gelijk alle vorige ritten. Want ik kan het blijkbaar niet laten om iedere wedstrijd een fout te maken maar zo leer je bij e.
Zijn er nog paddockers die aanwezig zullen zijn?
Laat eens iets weten e
groetjes beesie
Reply With Quote
  #2  
Old 19-05-2006, 18:19
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
Normaal gezien zullen Fordje en ikzelf ook deelnemen. We rijden in de klasse Recreatie. Ook ik sla nogal eens een flater, waardoor onze resultaten zeker nog voor verbetering vatbaar zijn. Maar we amuseren ons goed, en de extra "concurrentie" van mede-paddockers zorgt altijd voor wat extra plezier en druk om een goed resultaat te behalen.

Groetjes
Reply With Quote
  #3  
Old 23-05-2006, 20:24
beesie beesie is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2006
Location: Rollegem-kappelle (west-vlaanderen)
Posts: 18
en wie mogen we allemaal verwachtende zijn?
Reply With Quote
  #4  
Old 23-05-2006, 20:35
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
Fordje en Pinzie zullen aanwezig zijn
Reply With Quote
  #5  
Old 24-05-2006, 00:39
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
We hebben een druk weekend voor de boeg. Als we er zijn, zal dit een beslissing zijn van het allerlaatste moment.

C U
Reply With Quote
  #6  
Old 28-05-2006, 11:25
beesie beesie is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2006
Location: Rollegem-kappelle (west-vlaanderen)
Posts: 18
En? hoe vonden jullie de rit?
Reply With Quote
  #7  
Old 28-05-2006, 12:16
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
Eerlijk gezegd: tegenvallen omwille van de volgende redenen:

- Tegenliggers op plaatsen waar de weg net een auto breed was
- Tijdskontrole stond op een slechte plaats: tegenliggers konden niet door door de wachtende deelnemers, en je kon er amper elkaar passeren als het nodig was.
- Op plaatsen waar een vk-kontrole nodig was, hing er meestal geen. Hing er wel eentje, dan was het meestal niet nodig op die plaats.
- Bordjes hingen niet allemaal volgens VAS-reglement: sommigen hingen te hoog.
- Bordjes waren ook niet allemaal voorzien van de reflecterende stickers zodat ze in het donker ook zichtbaar zijn.
- Organisatie was eigenlijk niet tijdig klaar met de voorbereiding voor de rit zelf: bv aan start/finish ontbrak oa. het gele en rode bord.
- De situaties werden niet altijd duidelijk getekend: bv. eenzelfde kruispunt werd soms tweemaal op verschillende manier getekend.
- Eerste gedeelte was best plezant. Starten met ingetekende lijn was wel onverwachts, maar het maakt je wel meteen wakker.
- Tweede gedeelte vonden wij eerlijk gezegd saai. Er was veel meer uit de rit te halen als er in zat.

Eindconclusie:
- Organisatie stond niet op punt.
- Te gemakkelijk.
- Er is daar een heel mooie omgeving, waar je een enorm mooie rit kan uitstippelen. Probeer er dan ook zoveel mogelijk gebruik van te maken, waar het toegestaan is.

Nu is het aan de organisatie om dit niet als afbrekende kritiek op te nemen, maar wel om ervan te leren, en zo volgende keer een rit te organiseren, met enkele opmerkingen van de deelnemers is het achterhoofd.
Reply With Quote
  #8  
Old 28-05-2006, 12:30
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
Ons resultaat:

- Eerste deel: Twee letters gemist, en een minuut tijdsoverschrijding, na een navigatiefout van mij: Ik stuurde fordje op een kruispunt rechtdoor, waar we linksaf moesten. Ik had nl een situatie overgeslagen bij het lezen. Daardoor hadden we 17,710km geveel gereden. Fordje zette dus de cruise-controle af, en drukte het gaspedaal iets dieper diep in, wat best nodig was. We hebben de tijdstraf nog kunnen beperken. We stonden na halfweg op de 11e of 12e plaats in recreatie.
- Tweede deel: we hebben niet gewacht op de uitslag, omdat we nog een eindje moesten rijden beiden. We hopen dat iemand zo vriendelijk is ons meer details hierover te willen melden.

Hoe was jullie resultaat eigenlijk, en wat vonden jullie van de rit?
Reply With Quote
  #9  
Old 28-05-2006, 15:46
VRS's Avatar
VRS VRS is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2005
Location: Deerlijk
Posts: 11
Hallo Pinzie

Bij de eindstand zijn jullie 10e geworden en Pascal 6e
Punten zijn respectievelijk 61 en 5 maakt totaal 66
en voor Pascal 3 en 2 = 5
1e en 2e werden enkel gescheiden door GTK
3e met 1 punt
4e met 2 punten
5e met 4 punten

greetz VRS
Reply With Quote
  #10  
Old 28-05-2006, 16:00
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
Hartelijk dank VRS !
Reply With Quote
  #11  
Old 28-05-2006, 17:40
beesie beesie is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2006
Location: Rollegem-kappelle (west-vlaanderen)
Posts: 18
Hey hey, volle moed ook toegekomen.
Na het reglement gelezen te hebben dacht ik nog een ademperiode te hebben omdat er een verbindingsrit aanwezig ging zijn. Nu, ik kreeg de roadbook, oei oei oei, beginnen met een pijlenrit, daarna een visgraat en ingetekende lijn. De pijlenrit viel heel goed mee en dat hebben we zonder fouten gedaan. Goed e. Daarna hebben we bij de visgraat een situatie verkeerd geinterpreteerd en hebben we een kleine 18 km verkeerd gereden. Daarna de ingetekende lijn. Dat viel ook nog mee, eigenlijk wel langs de gemakkelijke kant. Bol-pijl viel was ook te doen. Dus deel 1 goed gelukt maar toch pas 6de in de klasse toerisme waarbij er toch 7 auto's gestart waren.

Deel 2: Hatelijk, die trap, zoals ik al gezegd heb niet voor stuntelaars gelijk ik, dus heb ik mij laten glijden op mijn handen langs de handgrepen, en stond ik vlug beneden. Vertrokken tweede deel. beginnen met een blokkaderit. Daar was weer mijn grootste miserie. Weer in de fout waardoor we 1 letter teveel hadden en 1 letter te weinig. We hebben dan redelijk gereden. 2de GTK genomen en terug vertrokken. Daarna op de 5de laatste situatie is het verkeerd gelopen. We hebben de situatie verkeerd ingeschat en dan de tijdsdruk. Mijn piloot luc is daar wat gevoelig aan en hij dacht dat hij het gevonden had. Is dan volle galloo doorgereden en ik kon zelfs niet meer volgen met de nota's. Aangekomen, tijd uitrekenen, en we zijn dus al te laat. Vlug binnenlopen, blad afgeven en daarna redeneren. Dan tot de constatie gekomen dat we ons blad te vroeg hebben afgegeven en dat we dus ongeveer een 8 tal km te weinig gereden hebben.

Nu, we zijn nog 5de geeindigd. Ik vond het weer een leerrijke rit, de accomodatie erond was misschien wat mindermatig maar op zich was de rit leuk.

groetjes beesie
Reply With Quote
  #12  
Old 29-05-2006, 14:36
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Omdat we een drukke week en weekend hadden, besloten we pas op zaterdagmiddag om deel te nemen. Een verslag van de rit zal ik niet schrijven omdat de rit zeer zwak was georganiseerd. Sommige van de tekortkomingen heeft Pinzie al geschreven.

We reden de rit blijkbaar foutloos, net zoals een vijtal andere teams, zoals VRS reeds postte. In de loop van de week zullen we wel een uitslag ontvangen, hoop ik. We gingen dus weer de mist in bij de tijdsbepaling en eindigden met 5 punten op een 6° plaats.

Ik neem er volgend jaar alleszins niet meer deel...

Op naar de volgende.

CU
Reply With Quote
  #13  
Old 29-05-2006, 15:54
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally Posted by Pascal

Op naar de volgende.

CU
Voor ons wordt dat de Vlaanderen Classic (& Cabrio) Tour op 26 augustus, tot dusver onze beste ervaring qua parcours, moeilijkheidsgraad, organisatie, catering, deelnemende voertuigen....

En gijlen?
Reply With Quote
  #14  
Old 30-05-2006, 00:42
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
26 augustus gaan we naar de 24 uur van Zolder. Dus geen Vlaanderen Classic. Ik heb trouwens geen Classic


Vermoedelijk zal het op 02/09/2006 de 3 Provincieënrit van OCMB zijn.
Daarna waarschijnlijk op 23/09/2006 de Nachtuilenrit

C U
Reply With Quote
  #15  
Old 30-05-2006, 01:05
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Een Classic is niet noodzakelijk. Een hele, halve of zelfs een derde van een A6 zij ook toegelaten Een A2 past dus perfekt in het plaatje
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 07:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.