De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 22-05-2006, 18:30
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

Franstalige pers

Hier een stukje uit Auto Hebdo - Belgische editie van 10 mei

"Force est de constater que dans cette lutte stérile, le BTCS a désormais pris un gros avantage sur le Belcar. Alors que la Corvette GPLK se promène gentiment devant celle du SRT et DES ANNEES LUMIERES DEVANT LES VIEILLES CASSEROLLES QUI COMPOSENT LE RESTE DU PELOTON BELCAR ..."

Vrij vertaald
"We moeten vaststellen dat in deze steriele strijd (bedoeld wordt tussen Belcar en BTCS), de BTCS een zeer ruime voorsprong heeft genomen op de Belcar. De Corvette GPLK rijdt rustig voor deze van het SRT team en met LICHTJAREN VOORSPRONG OP DE OUDE BAKKEN WELKE DE REST VAN HET BELCAR PELOTON BEVOLKEN ..."

Misschien hebben ze gelijk dat de Corvettes "lichtjaren" voor de rest vooruit rijden, maar de andere auto's in de Belcar als oude bakken bestempelen is toch een zeer krasse uitspraak.
Reply With Quote
Old 22-05-2006, 18:46
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by camso belgium
Misschien hebben ze gelijk dat de Corvettes "lichtjaren" voor de rest vooruit rijden, maar de andere auto's in de Belcar als oude bakken bestempelen is toch een zeer krasse uitspraak.
Inderdaad... ik denk dat het "wrakgehalte" in de BTCS wel wat hoger ligt als in de Belcar...
Old 22-05-2006, 19:45
afond afond is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by B.V.S.
Inderdaad... ik denk dat het "wrakgehalte" in de BTCS wel wat hoger ligt als in de Belcar...
groot gelijk. heb er Lemeret er trouwens fijntjes op gewezen dat een pak klasse 3 wagens ruim onder de 1'40 zijn gedoken in qualif 1...... en dat is toch goed voor een top 15 in BTCS, niet slecht voor die oude bakken...
Reply With Quote
Old 22-05-2006, 22:10
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by camso belgium
Hier een stukje uit Auto Hebdo - Belgische editie van 10 mei

"Force est de constater que dans cette lutte stérile, le BTCS a désormais pris un gros avantage sur le Belcar. Alors que la Corvette GPLK se promène gentiment devant celle du SRT et DES ANNEES LUMIERES DEVANT LES VIEILLES CASSEROLLES QUI COMPOSENT LE RESTE DU PELOTON BELCAR ..."

Vrij vertaald
"We moeten vaststellen dat in deze steriele strijd (bedoeld wordt tussen Belcar en BTCS), de BTCS een zeer ruime voorsprong heeft genomen op de Belcar. De Corvette GPLK rijdt rustig voor deze van het SRT team en met LICHTJAREN VOORSPRONG OP DE OUDE BAKKEN WELKE DE REST VAN HET BELCAR PELOTON BEVOLKEN ..."

Ze bedoelen ongetwijfeld dat het in de BTCS er veel spannender aan toe gaat dan in de Belcar...
Reply With Quote
Old 24-05-2006, 15:00
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Dit is mijn mening: bTOURINGCARseries??? Die manne van RACB hebben het toch meer op de BTCS begrepen dan de belcar. Bovendien, er rijden idd dikke wrakken rond in de BTCS. Zo kan de belcar aan een startveld van dik 70 wagens raken. Hoe? Simpel: BEC en BO samen laten rijden. BTCS heeft enkele Silhouettes die het mooie weer maken en enkele GT2's die er totaal niet thuishoren! Die Porsches van GPR bv. zouden in de belcar steeds in de top 5 kunnen eindigen maar ze gaan liever naar BTCS omdat ze er kunnen winnen. Over de toeschouwersaantallen kan ik kort zijn BTCS: 8-10.000 gemiddeld. Belcar: 20-30.000 in Zolder gemiddeld. En over de kwaliteit van de wagens: kent iemand het aantal P&M-Corvettes in de wereld en het aantal BMW-Silhouettes in de wereld? Ik niet, maar ik weet wel dat de C5-R veel exclusiever is dan welke Silhouette in de BTCS dan ook. Dit is mijn bescheiden mening, en ik ben geen seperatist voor alle duidelijkheid...

Greets, Dr. Jozz
Old 24-05-2006, 15:55
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular

Wat betreft de aantallen van de bezoekers zou ik mij toch eens rustig op een stoelken zetten en streepkes trekken als er iemand passeert hoor
Volgens mij bedoel je het goed maar draai je de cijfers om
Reply With Quote
Old 24-05-2006, 17:55
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

In turbo-magazine stond 8-10.000 bezoekers. Ga dit weekend ns naar ADAC-... kijken op CZ. Ik denk dat het verschil wel duidelijk zal zijn...

Greets, Dr. Jozz
Old 24-05-2006, 20:23
MichelRacing MichelRacing is offline
De Paddock Rookie

Ja, kan miss kloppen dat BCTS meer bezoekers heeft, maar overal worden gratis kaarten aangeboden voor die race. Maar over algemeen denk ik dat de Belcar meer bezoekers heeft, omdat in merendeel van deze weekenden meerdere aansprekende series rijden. Zoals DSC(Nederlands publiek + evt Belgische Fans) Belcar(Belgische ex Carglass-cup nu Belcar fan) + nog een aantal mensen dat geinteresseerd is in Oldtimer races (Belcar Classic) en gewoon de BEC.
Reply With Quote
Old 24-05-2006, 20:32
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

Nooit geloven wat de pers schrijft over bezoekersaantallen.
Een gouden regel is het opgegeven cijfer delen door 2 en er dan nog een opak van af doen.
Reply With Quote
Old 24-05-2006, 21:14
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by doctor jozz
Dit is mijn mening: bTOURINGCARseries??? Over de toeschouwersaantallen kan ik kort zijn BTCS: 8-10.000 gemiddeld. Belcar: 20-30.000 in Zolder gemiddeld.
Greets, Dr. Jozz
Geduld, geduld, ooit zal het anders zijn
Reply With Quote
Old 24-05-2006, 21:39
MichelRacing MichelRacing is offline
De Paddock Rookie

Hoop van niet, vind de BCTS niet zo heel veel waarde hebben. Paar topwagens en daar houdt 't dan bij op, vind die silhouette wagens ook neit veel uitstraling hebben. 't is in principe een chassis met daar een body om heen. Niet 'ns een 'echte' auto. In de Belcar heb je tenminste 'echte' wagens, met veel PK's en veel meer professionele rijders, en een groter aantal buitenlandse bekende coureurs. Alom dit is mijn mening hierover.
Reply With Quote
Old 24-05-2006, 23:23
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by MichelRacing
Hoop van niet, vind de BCTS niet zo heel veel waarde hebben. Paar topwagens en daar houdt 't dan bij op, vind die silhouette wagens ook neit veel uitstraling hebben. 't is in principe een chassis met daar een body om heen. Niet 'ns een 'echte' auto. In de Belcar heb je tenminste 'echte' wagens, met veel PK's en veel meer professionele rijders, en een groter aantal buitenlandse bekende coureurs. Alom dit is mijn mening hierover.
Ja zo is het gemakkelijk, als we anders niets negatief vinden over de BTCS gaan we eens beginnen zagen over de wagens, dikke wrakken, geen uitstraling, geen "echte" racewagens...

Wat zouden we kunnen zeggen over competiviteit, spanning, professionele coureurs,...
Reply With Quote
Old 25-05-2006, 01:13
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Ja, kan miss kloppen dat BCTS meer bezoekers heeft, maar overal worden gratis kaarten aangeboden voor die race.
Dit jaar zijn de eerste twee wedstrijden van de Belcar gratis geweest Vorig jaar konden we onze leden nog weleens een pleziertje doen met gratis kaarten..........anno 2006 is het hard zoeken naar een evenement waar je moet betalen.

Wat betreft bezoekersaantallen van BTCS @ het ADAC weekend? Gezien de aantallen van afgelopen jaar verwacht ik meer coureurs en baanposten dan bezoekers. ADAC doet helemaal niets aan promotie.......
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 25-05-2006, 01:16
insanity's Avatar
insanity insanity is offline
De Paddock Regular

Een beetje maar ik vind het twee mooie kampioenschappen met elk hun eigen charmes en ze zorgen samen voor wat afwisseling in ons autosportlandje. Maar men zou inderdaad de indruk krijgen dat * zoals overigens bij alle andere aangelegenheden in ons landje * men in Brussel naar het zuidelijke landsgedeelte neigt, en deze neiging stilaan de dimensies van de toren van Pisa begint aan te nemen...
Old 25-05-2006, 11:45
B&S Racing's Avatar
B&S Racing B&S Racing is offline
De Paddock Rookie

Quote:
In grote lijnen ben ik het met je eens maar over de silhouet wagens sla je de plank mis. Iedere tourwagen cq GT is gebouwd voor weggebruik en daarna aangepast voor circuitgebruik, een silhouet is expliciet gebouwd voor circuitgebruik en in die zin voor het circuit een "echte auto". Daarnaast zijn er nog redelijk wat GT auto's voor de openbare weg met een buizenframe wat in principe ook een silhouet is.

vriendelijke groet,
Guido Buskens
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules