![]() |
|
|
|||
|
|||
Franstalige pers
Hier een stukje uit Auto Hebdo - Belgische editie van 10 mei
"Force est de constater que dans cette lutte stérile, le BTCS a désormais pris un gros avantage sur le Belcar. Alors que la Corvette GPLK se promène gentiment devant celle du SRT et DES ANNEES LUMIERES DEVANT LES VIEILLES CASSEROLLES QUI COMPOSENT LE RESTE DU PELOTON BELCAR ..." Vrij vertaald "We moeten vaststellen dat in deze steriele strijd (bedoeld wordt tussen Belcar en BTCS), de BTCS een zeer ruime voorsprong heeft genomen op de Belcar. De Corvette GPLK rijdt rustig voor deze van het SRT team en met LICHTJAREN VOORSPRONG OP DE OUDE BAKKEN WELKE DE REST VAN HET BELCAR PELOTON BEVOLKEN ..." Misschien hebben ze gelijk dat de Corvettes "lichtjaren" voor de rest vooruit rijden, maar de andere auto's in de Belcar als oude bakken bestempelen is toch een zeer krasse uitspraak. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Dit is mijn mening: bTOURINGCARseries??? Die manne van RACB hebben het toch meer op de BTCS begrepen dan de belcar. Bovendien, er rijden idd dikke wrakken rond in de BTCS. Zo kan de belcar aan een startveld van dik 70 wagens raken. Hoe? Simpel: BEC en BO samen laten rijden. BTCS heeft enkele Silhouettes die het mooie weer maken en enkele GT2's die er totaal niet thuishoren! Die Porsches van GPR bv. zouden in de belcar steeds in de top 5 kunnen eindigen maar ze gaan liever naar BTCS omdat ze er kunnen winnen. Over de toeschouwersaantallen kan ik kort zijn BTCS: 8-10.000 gemiddeld. Belcar: 20-30.000 in Zolder gemiddeld. En over de kwaliteit van de wagens: kent iemand het aantal P&M-Corvettes in de wereld en het aantal BMW-Silhouettes in de wereld? Ik niet, maar ik weet wel dat de C5-R veel exclusiever is dan welke Silhouette in de BTCS dan ook. Dit is mijn bescheiden mening, en ik ben geen seperatist voor alle duidelijkheid...
Greets, Dr. Jozz
|
|||
|
|||
Wat betreft de aantallen van de bezoekers zou ik mij toch eens rustig op een stoelken zetten en streepkes trekken als er iemand passeert hoor
![]() Volgens mij bedoel je het goed maar draai je de cijfers om ![]() |
|
||||
|
||||
In turbo-magazine stond 8-10.000 bezoekers. Ga dit weekend ns naar ADAC-... kijken op CZ. Ik denk dat het verschil wel duidelijk zal zijn...
Greets, Dr. Jozz
|
|||
|
|||
Ja, kan miss kloppen dat BCTS meer bezoekers heeft, maar overal worden gratis kaarten aangeboden voor die race. Maar over algemeen denk ik dat de Belcar meer bezoekers heeft, omdat in merendeel van deze weekenden meerdere aansprekende series rijden. Zoals DSC(Nederlands publiek + evt Belgische Fans) Belcar(Belgische ex Carglass-cup nu Belcar fan) + nog een aantal mensen dat geinteresseerd is in Oldtimer races (Belcar Classic) en gewoon de BEC.
|
|
|||
|
|||
Nooit geloven wat de pers schrijft over bezoekersaantallen.
Een gouden regel is het opgegeven cijfer delen door 2 en er dan nog een opak van af doen. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
|||
|
|||
Hoop van niet, vind de BCTS niet zo heel veel waarde hebben. Paar topwagens en daar houdt 't dan bij op, vind die silhouette wagens ook neit veel uitstraling hebben. 't is in principe een chassis met daar een body om heen. Niet 'ns een 'echte' auto. In de Belcar heb je tenminste 'echte' wagens, met veel PK's en veel meer professionele rijders, en een groter aantal buitenlandse bekende coureurs.
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Wat zouden we kunnen zeggen over competiviteit, spanning, professionele coureurs,... |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Wat betreft bezoekersaantallen van BTCS @ het ADAC weekend? Gezien de aantallen van afgelopen jaar verwacht ik meer coureurs en baanposten dan bezoekers. ADAC doet helemaal niets aan promotie.......
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Een beetje
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
vriendelijke groet, Guido Buskens |