![]() |
|
|
|||
|
|||
in aanbouw: Rondeau M 379B winnaar Le Mans 1980 -- starter 1/43
Na 5 jaar niks meer gemaakt te hebben, hebben we (dankzij dit forum) weer de smaak te pakken en post ik mijn allereerste "WIP" ooit.
Om terug te starten heb ik gekozen om de starter kit ![]() dit moet het worden: ![]() de inhoud van de kit: We hebben al direct tegenslag want er ontbreken 2 trumpets op het motorblok. Eén teruggevonden in de doos, maw ééntje kwijt. Kwam daar nog bij dat tijdens het opschuren er spontaan nog eentje afbrak (allé misschien zat ondergetekende daar wel voor iets tussen). Ik heb dan maar besloten om ze allemaal weg te snijden en er nieuwe op te zetten. Ik ben nog wat aan het rondkijken wat en waar ik ga bestellen, dus suggesties zijn meer dan welkom. hoe ver staan we al: - cockpit en chassis werden proper gemaakt. - body werd proper gemaakt en hier en daar wat gaatje met putty weggewerkt. - 1 ste laag primer gespoten - cockpit en chassis mat zwart gespoten ![]() |
|
||||
|
||||
Renaissance heeft ze ook ... ik denk zelfs dat ik er nog heb liggen die ik niet gebruik ... maar als er interesse is moet ik dat even nakijken. Ben niet zeker.
|
|||
|
|||
Alleszins mooi project om te volgen! succes!
G. |
|
||||
|
||||
Tof dat je de microbe terug hebt te pakken, en veel sukses! maar ik vindt het echt ne lelijke auto
![]() |
|
||||
|
||||
mooi of niet, 1/43 is plezant om te maken
|
|
||||
|
||||
Mooi begin hoor
|
|
|||
|
|||
Quote:
het is inderdaad ook ni echt mijn favoriet model, maar hij past in de collectie, dus .....
|
||||
|
||||
Ja, als je een collectie maakt, dan kom je nu en dan eens een model tegen dat je niet echt mooi vindt, maar hij hoort er nu éénmaal bij. Als de Peugeot 307 ooit hoge ogen gooit, dan vrees ik dat hij ook in mijn vitrinekast komt, terwijl ik hem ook lelijk vind.
Deze Rondeau valt nog mee. Een specialleke zou ik zeggen... |
|
||||
|
||||
Quote:
Met andere woorden : bouw eens een racewagen, ga zelf achter het stuur zitten en win er de 24 uur van Le Mans mee! Je moet het maar doen... |
|
|||
|
|||
Quote:
Lap, Sennake pikt hier mijne tekst die ik als inleiding in mijn gallery wou zetten ![]() Dat natuurlijk als ik hem tot een goed einde kan brengen....
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Leuke start. Blij te horen dat het forum hier weer mensen aan het bouwen zet. Daarmee hebben we weeral 1 van onze taken volbracht.
![]() Hou ons op de hoogte van de werkzaamheden! ![]() |
|
|||
|
|||
UPDATE
we hebben nog wat verder geprutst: - de weinige details van de cockpit wat geaccentueerd - body gespoten + gevernist - wheel inserts gespoten en aangebracht so far so good.... maar dan : DRAMA OP DE WERKBANK Het werd zo tijd dat we wat decals gingen aanbrengen. Begonnen met een simpele decal, het was al zo lang geleden niwaar, en dan pats boem krak, brak die toch wel in twee. OK zal wel aan mij gelegen hebben, we konden het corrigeren. Tweede decal wat voorzichtiger geweest en geen problemen meer. We voelden ons terug wat zekerder dus er mocht al eens ne moeilijke passeren: het fijne blauw-gele lijntje. Toen ik het 17de stuk aan het corrigeren was, ben ik maar gestopt met tellen en heb ik een sigaret gerookt en een ferm pint gedronken. De decals zijn dus geen kl...... waard, waarschijnlijk te oud. Ze breken als je er nog maar naar kijkt. Wat zijn mijn opties ? ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Ik koop mijn Liquid decal film altijd bij Verschooten in Antwerpen, maar je kan hem net zo goed in een andere modelbouwwinkel verkrijgen natuurlijk. Hopelijk heb je hier iets aan... |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|