De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 14-07-2006, 14:54
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
WK 2005 - Citroën Xsara - S.Loeb

Grote vakantie is modelbouwen...

Na de Celica-rage is het tijd voor wat anders. Iets moderns nu, zo vroeg het vrouwtje hier. Het werd deze Wereldkampioen. Laatst nog door Scoobyfreak gebouwen, dus ik heb wat referentie. Ik probeer in de mate van het mogelijke een bouwverslag te houden. Maar zoals Scooby al zei: weinig inhoud in deze Hellerdoos... Of ik de Renaissance-decals ga nodig hebben weet ik niet. Tips zijn heel welkom.



(Start op dinsdag 18/07)
Reply With Quote
  #2  
Old 02-08-2006, 10:28
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
De start liet wat langer op zich wachten... In de ardennen heb ik me vooral op de BMW geconcentreerd. De Citroën (body) kreeg enkel wat schuurbeurtjes.

Ondertussen heb ik wel al de achterbumper vastgezet en kreeg dit alles al drie laagjes primer. De spoiler achteraan kreeg ook primer en enkele laagjes TS-27.



Voor de rest weinig nieuws over dit project. Ik twijfel nog aan de decals want sommige zijn echt slecht. Ik zie wel wat het budget voor deze maand aan kan want met de voetbal... Hoewel, moet lukken. Ik doe wel de twee uitmatchen van Club (Roeselare en Anderlecht) maar ik heb toch nog wat reserve. Ik was namelijk mijn abonnement kwijt. Dat ging me dus 50 euro extra kosten om toch nog mijn thuismatchen te kunnen zien. Maar plots kwam de kleine hier met mijn abo af. Hij vond het een mooi kaartje en had het gebruikt om mee te spelen...

Decals van Renaissance en enkele zeteltjes voor de BMW en komende projecten en ook nog die Gunze, ja ik ben rond met het budget. Geen ebay-aankopen dus

Nu eerst nog uitmaken welke kleuren deze wagen nodig heeft. Het zal niet eenvoudig spuiten worden denk ik... Het rood is al duidelijk: Gloss bright red TS-49 maar het blauw... Moonlight Blue in Tamiya kleuren... HELP Scooby??

Verder heb ik nog wat ideeën zoals misschien het uitsnijden van de roosters om echt gaas te plaatsen. Ook die ruitenwissers staan me niet aan. Het is nog wat denken hierzo...

grtzzz
Reply With Quote
  #3  
Old 02-08-2006, 11:21
kulgan kulgan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2003
Location: Asse
Posts: 386
Is het blauw niet het 'Telefonica Blue'?? kan mij wel de nummer niet herinneren...
Reply With Quote
  #4  
Old 02-08-2006, 11:37
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by kulgan
Is het blauw niet het 'Telefonica Blue'?? kan mij wel de nummer niet herinneren...
Dat zou dan moeten TS-51 (Racing Blue) moeten zijn??

Reply With Quote
  #5  
Old 02-08-2006, 12:49
Luigi's Avatar
Luigi Luigi is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: Sint-Baafs-Vijve
Posts: 380
Op mijn busjes TS-51 staat er "Telefonica Blue" maar die zijn dan ook wel al enkele jaren oud. Het kan dus perfect zijn dat ze de naam veranderd hebben.
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 02-08-2006, 17:00
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
ik heb er geen idee van welk kleur dat dat is van tamiya, ik heb dat blauw gebruikt dat ik nog over had van de loix-vasin 206wrc,omdat dat het juiste kleur lijkt

best vraagen aan steven van domino, hij zal dat wel weten
Reply With Quote
  #7  
Old 02-08-2006, 20:06
Steven's Avatar
Steven Steven is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 192
dat blauw zal RAL5002 zijn (zoals loix wrc en huidige xsara's). deze referentie van kleur komt redelijk veel voor bij blauwe rallywagens. de Telefonica of racing blue is metallic en dit is niet zo op de xsara.
greetz
Reply With Quote
  #8  
Old 02-08-2006, 21:02
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
RAL 5002, das Motip dacht ik he? Lukt dat in combinatie met Tamiya spuitbussen en zo? Heb totaal geen ervaring met Motip, dus dat zal even oefenen worden... Morgen naar de Supra bazar...
Reply With Quote
  #9  
Old 02-08-2006, 21:28
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
Motip lukt zeker samen met tamiya, ik heb de xsara eerst voledig rood gespoten(buiten het dak dat al wit gespooten was) en dan met dat blauw van motip, en geen probleemen gehad, en motip spuit zeer makenlijk en droogt ook enorm rap
Reply With Quote
  #10  
Old 02-08-2006, 22:41
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Mercikes voor de tip Scooby. inderdaad dat dak moet ook nog eens wit. Okey, ik kan morgen beginnen, want nu regent het en geraak ik niet droog in de garage...
Reply With Quote
  #11  
Old 03-08-2006, 14:03
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Ik ga zeker verbeteringen aanbrengen. De vele mooie resultaten op de fora steken mij ook aan tot zo'n verbouwwerk.

Momenteel ben ik bezig om de luchtgaten op de motorkap los te maken. Eerst doorbranden met een opgewarmde naald (super!) en dan bijsnijden en schuren. Hieronder al een eerste foto daarvan.



Normaal moet ook aan de bumper het platieken gaas weggesneden worden. Dat zal wat extra werken worden.

Ik wissel dit ruw werk wat af met het precisiewerk van de kabeltjes op de BMW. Kwestie van niet teveel last te krijgen van eentonigheid en op tijd je concentratie even laten zakken.

Straks meer foto's van het uitgesneden deel. De ruitenwissers twijfel ik nog. Maar heel waarschijnlijk gaan ze er ook uit.

Aan het interieur ga ik ook aanpassingen doen, al gaan die niet zo opvallen denk ik. Dat is nog effe denken...

Grtzz

Last edited by Loeten; 03-08-2006 at 19:12.
Reply With Quote
  #12  
Old 03-08-2006, 17:47
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,147
je gaat extreem in details zo te horen, goe bezig
Reply With Quote
  #13  
Old 03-08-2006, 20:20
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Ja Flame, ik heb zo nu en dan zin (en tijd) om wat extra's te doen.

De luchtgaten zijn vrijgemaakt op de kap. De spoiler volgt deze avond. De ruitenwissers ben ik nog niet uit. Ze zien er redelijk uit, maar toch twijfel ik.



Grtzz
Reply With Quote
  #14  
Old 05-08-2006, 12:43
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Scoobyfreak heeft deze een tijdje terug gemaakt en wees me er toen op dat de wagen niks inhoudt. Ik moet hem 200% gelijk geven. Ben gisteren eens echt aan de wagen begonnen. Alle onderdelen verven om ze dan vandaag of morgen te kleven. Ewel... Als ik hier 20 onderdelen liggen heb, dan is dat veel...

Normaal kun je de body doen in de tijd dat je de rest maakt zodat je op het einde van de rit ongeveer gelijk uitkomt. Hier dus niet he. De body heeft al zijn witte basiskleur gekregen. Het afplakken voor het rood en blauw moet nog komen.

Ik heb ook beslist dat ik de decals van Renaissance erbij ga halen. Deze van Heller lijken nergens op. Wat een amateurgedoe. Toch zeker die kleurovergangen en de decals voor op het gaas... Misschien gebruik ik wel de decals van de ADAC Deutschland Rally...

Ook heb ik al de RAL 5002 gehaald. In de Supra bazar hebben ze geen Motip, maar wel Dupli Color. Nog geen 5 euro voor 400ml... Amai... Iemand trouwens ervaring met deze verf / spuitbussen? Zo zou je gaan twijfelen om in de toekomst nog Dupli Color te gebruiken. Bestaat er bvb een RAL nummer voor de witte spuitbussen TS-26 (Pure White) want ik heb daar al wat busjes van gebruikt. Hetzelfde voor de primer, misschien dat ik deze ga beginnen gebruiken... Maar dan wil ik natuurlijk ook kwaliteit he. Als die samen met de prijs naar beneden gaat, dan keer ik terug naar de handigheid van Tamiya spuitbussen.

Zo, nu wat plakken, straks decals voor de M1 (neej nog steeds niet gedaan)

En vanavond nog foto's als ik tijd heb.

grtzzz
Reply With Quote
  #15  
Old 05-08-2006, 19:16
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Via Eric van het Nederlandse forum kreeg ik een prachtige link meet veel nuttige info. het is wel niet de Xsara 2005 maar dat speelt geen rol. Nu heb ik een idee van het interieur en waar de gordels naartoe lopen. Heller is te karig met info. Zo heb ik al enkele fouten opgemerkt waar ik nog wat aan kan doen. Ik kan weer verder nu! (Best niet te jaloers worden op dat meesterwerk)

Voor de geïnteresseerden:

http://fr.pg.photos.yahoo.com/ph/seb...rier/my_photos

Hieronder enkele foto's van wat al af is. Gelukkig had Scoobyfreak me gewaarschuwd voor de decals. Amai, die van reji zijn moelijk, maar deze van Heller toch ook hoor. Morgen de Renaissance-decals kopen.









Deze laatste is natuurlijk een dryfitje... Enkele delen moeten nog geverfd worden...

grtzz

Last edited by Loeten; 05-08-2006 at 20:40.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.