![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
De World Series races van het voorbije weekend waren beiden zonder twijfel zeer spannend te noemen én gaven meer dan genoeg spectakel aan het publiek denk ik...
Met amper 2x45min tracktime voor de kwali's en met 2x15min kwalificatie tijd moesten de jonge wolven aan R1 starten én de baan lag vrijdag klets nat! De teams moesten met de natte vinger een regen setting boven halen én de piloten moesten direct in het goede "regen ritme" zitten... Vooraan was er het zware duel tussen Maldonado en Vettel, de rooky die in Misano nog alles won in z'n debuut in de WS wilde teveel tijdens een inhaal maneuver op de natte raidillon en belande zwaar in de muur links boven... ![]() ![]() Een gebroken vinger was de balans van Vettels zware sortie. Vettel had het luxe probleem dat hij nog niet wist waar hij komend weekend moest gaan rijden, WS in Nurburgring of F3 Masters in Zandvoort. De vraag is moet hij nog wel een keuze maken? Na enkele ronden SC voor brokken te ruimen kreeg het veld weer de groene vlag, ze waren nog maar enkele honderden meters weg en het was weer "crash-boom-bang"! Deze keer Bruce Jouanny op bijna dezelfde plaats als Vettel: ![]() ![]() ![]() Weer SC! Door het wegvallen van Vettel, enkele mooie uitrem maneuvers en de SC situatie waarin McIntosch zeer goed (lees: TEsnel) in restarte was de KTR Dallara met nr6 opgerukt naar de leiding in R1 op het natte Spa! Het team vroeg nadrukkelijk aan Sean op Maldonado terug voor te laten aangezien hij hem had ingehaald net voor de startlijn tijdens de restart... Sean deed wat Mollekens vroeg en zo kreeg hij geen straf ... Het was dan ook een grote opluchting in het kamp van KTR nadat de uitslag officieël werd bevonden met McIntosh op P2! Eindelijk het eerste podium voor KTR in 2006! Wetende dat Sean zonder twijfel had kunnen winnen dankzij z'n perfecte setup en z'n grote regen ervaring van in de UK was er wel een wrang nasmaakje aan... Last edited by Mr.Dallara; 31-07-2006 at 18:40. |
#2
|
||||
|
||||
Race 2 ward gestart met veeeeeeeeeeel vertraging door de zware sortie in de GT3 race waardoor de rails compleet stuk waren op Kemmel...
Uiteraard was het veld van jonge wolven nu nog zenuwachtiger door het eewig wachten op de grid, tuurlijk liep het dus mis in de 1e ronde (in Les Combes). Valsecchi (Epsilon) remt veel te laat en ramt zo vliegende Hollander (letterlijk deze keer ![]() De carrambolage in enkele shots: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Op 15min van het einde werd iedereen en alles dan opgeschrikt door de mega klapper van Danielsson in Blanchimont ![]() De verzekering gaat Comtec graag zien komen met het factuur van de 2 coque's en de rest ![]() Ongetwijfeld is Danielsson nu wel compleet anti-Belgisch na z'n zware crash op dat andere Belgische circuit vorig jaar op de sacraments heuvel... Binnen enkele dagen veel meer WS shots op BTSpictures.be ![]() Op naar de volgende WS round in het kader van de WSbR meeting komend weekend al op de Nurburgring. (Zeer waarschijnlijk in natte omstandigheden.) Last edited by Mr.Dallara; 31-07-2006 at 19:12. |
#3
|
||||
|
||||
mooi verslagje mr dallara, geïllustreerd met het nodige beeldmateriaal!
ik stond ook aan combes bij de start van race 2, op de plaats van de impact op de vangrails stonden wel wat fotografen, die de nodige duikbewegingen ten berde hebben gebracht!
__________________
![]() Last edited by Maarten; 01-08-2006 at 12:39. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
In Combes was het idd zeer hot voor de fotograven aan de buitenkant, de carbon vloog ook naar mij (binnenkant Combes), wat men tikker zeker niet tengoede kwam... ![]() Enkele nieuwtjes voor komend weekend: - Bij Carlin neemt Zuid-Afrikaan Adrian Zaugg de plaats in van Vettel op de Red Bull wagen. (de 3e piloot in 4 meetings in de Red Bull wagen! wat een zootje ....) Terwijl men hoopt om Vettel in Donington (september) terug in de wagen te hebben na z'n vinger blessure. - Carlos Iaconelli die eerder al in Misano en Spa reed voor Eurointernational zal er op de Nurburgring weer bij zijn in een Dallara van Comtec, ter vervanging van Van Lagen... Last edited by Mr.Dallara; 01-08-2006 at 15:48. |
#5
|
||||
|
||||
En de "piloten-dans" gaat verder:
- De Spaanse rooky Marcos Martinez (21jaar) word de teamgenoot van Milos Pavlovic bij Eurointernational voor de race's in Nurburgring, Donington en Le Mans. Nog even dit: tijdens de WS meeting in Spa zijn er met zekerheid 10 klapbanden geweest mogelijk zelfs 11 maar die één ligt nog in discutie of het wel effectief een klapband is. Veel werk dus bij Michelin nu deze week want in Spa konden ze alvast geen enkele reden geven voor dit groot probleem. Wetende dat vanaf vrijdag gaat gereden worden op de Nurburgring die net als Spa een snelle track is, hebben de teams grote druk gelegt bij Michelin die een verklaring willen voor het probleem. Op italiaracing vond ik deze foto die perfect aantoond hoeveel brokken je kan hebben na z'n stomme klapband waarvoor de stukken en al het werk allemaal op de nek van de piloot/team valt... ![]() Last edited by Mr.Dallara; 01-08-2006 at 20:53. |
#6
|
||||
|
||||
De Nurburgring is nu wel niet zo snel als Spa.
Foto is trouwens van Paolo Pellegrini ![]()
__________________
|
#7
|
||||
|
||||
Ik stond tijdens de 2 de race in de F1 pits. Ik heb een pitstop gezien van Montanari die een platte band had. De band was aan de zijkant helemaal open gescheurd.
|
#8
|
||||
|
||||
Het viel me op hoeveel olie die WS-kisten verloren bij het opgaan van de Eau Roug. Steeds van die blauwe dampen als die wagens die "push" naar beneden kregen.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Ik vond net deze foto's van de crash van Danielson: |
#10
|
||||
|
||||
Heb juist op TBK forum filmpje bekeken van de crash van danielson, wat een impact
__________________
http://www.brechtdecancq.com |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Ben er wel niet zeker van of hetgeen ze verloren olie was, kan evenzeer gewoon het geschuur zijn van de bodemplaat. (geen idee waaruit de bodemplaat van een 3.5 gemaakt is)
__________________
![]() |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
|
#13
|
||||
|
||||
Rook was idd van de (houten) bodemplaat. Alx Danielsson had z'n weekend echt niet, race 1 hard eraf doordat een wiel van Vettels wagen voor hem op de baan stuiterde, race 2 nog harder eraf door een lekke band bij 240. Schrale troost voor hem dat deze klappers hem niet aan te rekenen zijn...
|
#14
|
||||
|
||||
Krijgen we in de World series een senario zoals de F1 in Indy 2005.
Ik zou toch wel eens gaan klagen bij Michelin. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Rook zag er net zo uit als olie. Maar dat kan ook aan onze oberservatie-vermogen hebben gelegen. (We stonden naast de biertent onderaan de Eau Rouge ![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|