![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Morgan presenteert Aero 8 GT(N) (vervolg)
De opmerkelijke vorm van de straatversie is behouden, maar de bodemplaat van de raceuitvoering is geheel vlak
De straatversie van de Morgan Aero 8, die vorig jaar tijdens de Salon van Genève zijn première beleefde, was het eerste volledig nieuwe model van Morgan sinds de jaren dertig. Dit model diende als basis voor de competitieversie, die werd ontwikkeld onder leiding van Christopher Lawrence, in 1962 samen met Richard Shepherd Barron in een Morgan Plus 4 SS winnaar van de klasse 1601 tijdens de 24 Uur van Le Mans. De race-uitvoering is voorzien van een 4,4 liter V8-motor, afkomstig uit de serieproductie van BMW en geprepareerd door de bekende Zwitserse tuner Heini Mader, die ondermeer ook het raceblok van Spyker voor zijn rekening neemt. De motor van de Morgan Aero 8 GT(N) is goed voor een vermogen van ongeveer 500 pk bij 6.900 omw./min. De auto heeft 18 inch magnesium OZ-wielen en Dunlop banden. Het gewicht bedraagt 1008 kg. In tegenstelling tot de straatversie, waarvoor de levertijd momenteel meer dan een jaar bedraagt, wordt de raceauto binnen vier weken na bestelling afgeleverd. De raceauto’s worden door een apart team in de fabriek in Malvern Link gebouwd, buiten de normale serieproductie om. “De Aero 8 GT(N) is wellicht de belangrijkste raceauto die ooit door Morgan is gebouwd en beslist de meest competitieve auto die de fabriek uitkomt”, zegt ontwikkelaar Lawrence. “Het is de eerste productie-raceauto die ontworpen, gebouwd en gehomologeerd is door Morgan zelf en hij wordt geheel raceklaar afgeleverd.” Het aluminium chassis van de standaard Aero 8 is bij de raceversie verder verstevigd dankzij een FIA-goedgekeurde rolkooi en een hardtop van koolstofvezel-composietmateriaal. De auto is uitgebreid getest op Miramas, het testcircuit van BMW in Zuid-Frankrijk, en op het testcomplex van MIRA in Groot-Brittannië. De aërodynamica werd uitgebreid getest ![]() ![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#2
|
||||
|
||||
wat een aerodynamische lijn
![]()
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#3
|
||||
|
||||
Volgens mij ziet dieje aerodynamicus even scheel als de lichten op de wagen
![]() ![]() ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|