De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 03-10-2006, 19:22
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by fordje
Nee, maar de kans dat Duval een ritje/zitje krijgt lijkt me eerder een grap te zijn dan realiteit.. Kronos heeft wel andere (en in hun ogen) betere oplossingen vrees ik.

En dit is geen kritiek op Duval zijn kwaliteiten, maar (naar ik vrees) eerder realiteit.
Het wordt dus McRae.
Waarom het niet Duval werd, vertelt Marc Van Dalen (Kronos) in een artikel op pitstop.tv ( http://hwl.skynet.be/www.pitstoptv.b...p?newsid=12778 ).

Zonder dat Van Dalen een naam noemde, blijkt Olivier de Wilde dus de kop van jut te zijn in deze welles-nietes zaak voor Duval. De Wilde is in zijn artikels meestal vlijmscherp, en dat wordt niet steeds gewaardeerd door de betrokken personen en/of teams. Hij gaat in zijn research dikwijls zeer ver en het gezegde 'een blad voor de mond nemen' is hem niet bekend.

Last edited by Dries DS; 03-10-2006 at 21:22.
Reply With Quote
Old 03-10-2006, 20:34
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Kloppen de beweringen dan van Olivier de Wilde? Als dat zo is, zie ik niet in wat men de beste man kan verwijten. Dat Duval destijds kritiek had op Citroen valt toch onder zijn eigen verantwoording? Dan is het niet meer dan logisch dat Duval gepasseerd is voor dit buitenkansje.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 03-10-2006, 21:00
Dries DS's Avatar
De Paddock Regular

Mark, je weet dat er steeds een kop van jut gezocht wordt. In dit geval blijkt dit dus een journalist te zijn die (o.a.) via een interview met Duval bepaalde zaken naar buiten bracht. Duval had destijds kritiek op Citroën en dat verscheen niet enkel in La Dernière Heure, maar ook in andere kranten, op websites en op TV (inclusief teletekst).

Of de beweringen van Olivier kloppen? Ik wil me daar niet over uitspreken. Olivier is een gevestigde waarde in de nationale autosportjournalistiek. Hij is 'scherp' met de pen, doet pakken opzoekingswerk en is vaak de eerste om (inter)nationaal nieuws te melden. Om te weten of iemand z'n beweringen kloppen, zou men diens bronnen moeten raadplegen. Maar wie geeft na zoveel opzoekingswerk zijn/haar bronnen prijs? Niet velen, me dunkt...

Zoals ik in een vorige post vermeldde: het is een welles-nietes spelletje. Jammer genoeg, voor de Duval supporters, haalt 'nietes' hier de bovenhand. Het siert de persvrijheid dat Olivier bepaalde zaken aanhaalt. Het siert eveneens de persvrijheid dat Peter op zijn website een gefundeerd artikel publiceert omtrent de afwijzing van Duval bij Kronos/Citroën.
Reply With Quote
Old 03-10-2006, 21:15
Dries DS's Avatar
De Paddock Regular

McRae opnieuw bij Citroën

Er komt overigens nogal wat kritiek op de keuze van Kronos/Citroën. Sommigen stellen zich zelfs de (cynische) vraag wanneer Citroën al dan niet Philippe Wambergue of Bob Neyret terug wenst te halen. Eén feit kunnen we niet zomaar naast ons neerleggen: toen McRae bij Citroën team vormde met Loeb en Sainz, was hij de enige van de drie rijders die er niet in slaagde om een overwinning in de wacht te slepen. De crashes waren echter talrijk, wat zijn bijnaam Colin McCrash nog meer gestalte gaf. Hopelijk vergaat het hem deze keer beter.
Reply With Quote
Old 03-10-2006, 21:38
MMS's Avatar
MMS MMS is offline
De Paddock Rookie

de reactie van Oliver staat op pistop.
scherp zoals altijd maar als alles klopt en daar twijfel ik niet aan werdt er onschuldig op hem geschoten.
Old 03-10-2006, 21:54
Dries DS's Avatar
De Paddock Regular

Bedankt voor de melding, Marnik.

Zoals steeds is Olivier scherp met zijn woorden en met zijn (gefundeerde) kritiek. Overigens wens ik Peter te bedanken voor het feit dat hij beide partijen hoort. Vele (de meeste) journalisten gaan bij een dergelijke situatie 'in hun broek kakken'. Peter doet dat dus niet, en hij verdient een pluim!

Olivier de Wilde (voor het gemak afgekort tot ODW) weet mijn inziens nog een pak meer aangaande deze zaak. Hij zal heus niet alles verteld hebben deze avond. Ik zal dan ook morgenochtend één der eersten zijn om La DH aan te schaffen in de lokale krantenwinkel. ODW is scherp, vlijmscherp zelfs. Maar steeds met fundamenten onder het bouwwerk. Verdomme, waarom bestaan er niet meer ODW's in ons landje...?
Reply With Quote
Old 03-10-2006, 21:57
Dries DS's Avatar
De Paddock Regular

PS: hoe komt het dat ik om 21:54 kan posten als het op alle klokken nog maar 21:45 was ? Leef ik in de toekomst?
Reply With Quote
Old 03-10-2006, 22:00
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

In La DH zullen dan wel geen advertenties staan van de PSA-groep
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 03-10-2006, 22:10
Dries DS's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark
In La DH zullen dan wel geen advertenties staan van de PSA-groep
En zeker niet nadat bekend werd dat McRae zondagavond al een overeenkomst had met Fréquelin. Ondanks dat alles hield men op maandag bij Kronos de schijn op, toen men meldde dat er nog steeds geen beslissing genomen was. Klopt... bij Kronos vallen er immers geen beslissingen te nemen, de 'Leeuw', zijnde Fréquelin, neemt die wel...

e.e.a. valt ook te lezen op www.pitstop.tv , dat de zaak van nabij volgt.
Reply With Quote
Old 03-10-2006, 22:13
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Dan komt er voor mij toch een negatief randje aan de eventuele 'Belgische wereldtitel' voor mij persoonlijk...
Reply With Quote
Old 03-10-2006, 22:52
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Het zou wel wat naïef geweest zijn te denken dat Citroën hun kampioen Loeb 100% aan Kronos zou toevertrouwen... Het verbaast me niks dat zijn wagen nog altijd bij Citroën Sport wordt geprepareerd.
Reply With Quote
Old 03-10-2006, 23:57
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Heeft iemand ooit nog eens iets vernomen van de (mogelijke) rechtszaken tussen Bob/Guy Colsoul en Olivier de Wilde en Racinglife.be/familie Herck en Olivier de Wilde?
Reply With Quote
Old 04-10-2006, 00:23
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

De versie van Olivier de Wilde klinkt het meest geloofwaardige. De berichtgeving van Autosport lijkt dit te bevestigen...

Vooral dat verhaal over de Xsara van Pons die plots stickertjes van Loeb krijgt als de journalist op bezoek komt, vind ik redelijk straf. Het zou toch veel simpeler zijn als Marc Van Dalen (Kronos) gewoon open kaart zou spelen...
Reply With Quote
Old 04-10-2006, 07:10
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Dries DS
De crashes waren echter talrijk, wat zijn bijnaam Colin McCrash nog meer gestalte gaf.
Daarin hoeft Duval bij Citroën alvast niet onder te doen voor McRae

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 04-10-2006, 13:20
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Eens benieuwd wat er eind dit seizoen gaat gebeuren wanneer Citroën Kronos gewoon aan de kant schuift wanneer ze zelf weer met de C4 aan de slag gaan. Eens kijken wat Vandalen dan gaat vertellen. Dat er zoiets staat aan te komen, staat al langer in de sterren geschreven.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules