![]() |
|
|
|||
|
|||
Dakar 2008
VW en Mitsubishi zullen waarschijnlijk in 2008 opnieuw aan Dakar deelnemen, maar met enkele wijzigingen:
Quote:
Ik betwijfel wel of Chicherit en Al-Attiyah betere piloten dan Vatanen zijn. Hij had gewoon pech dit jaar. |
|
||||
|
||||
De volgende Dakar start weer (voor de 3e opéénvolgende keer) in Lissabon, in 2008 zal het zowieso een andere startplaats hebben.
Enkele dagen voor de start in Lissabon van de voorbije Dakar, werd bekend gemaakt dat ASO voor 2009 en de daarop volgende jaren in onderhandeling was met een heel aantal steden. Heeft er ondertussen al iemand iets gehoord waar de start zal zijn in 2008? Hopelijk starten ze nog eens meer noordwaards in Europa, zodat een trip naar de vertrek stad haalbaar is... |
|
|||
|
|||
ASO heeft een overeenkomst met de stad Lissabon voor 3 jaar: 2006, 2007 en 2008. En zal dus pas in 2009 vanuit een andere stad vertrekken.
Trouwens een Virgin ticketje naar Lissabon is niet te duur, en zowel de start als keuring is geweldig om te zien. En daarbij zijn er 2 ritten in Portugal die niet te ver zijn van Lissabon (auto huren), en zeker de moeite om te zien. |
|
||||
|
||||
Leuk Belgisch nieuwtje:
Quote:
|
||||
|
||||
Misubishi zou ook voor een Diesel gaan volgens autosport
|
|||
|
|||
Volkswagen is weer zeer uitgebreid aan het testen.
Quote:
In het VW persbericht staat dat het technisch reglement voor 2008 blijkbaar lichtjes gewijzigd wordt: luchtrestrictor wordt verkleind van 39 mm naar 38 mm (misschien enkel voor diesels?) en zes versnellingen worden verboden. Het lijkt mij duidelijk dat dit maatregelen zijn om de topsnelheid omlaag te halen. |
|
||||
|
||||
Op pitstop.tv staat te lezen:
Dakar - Saby vervangt McRae bij BMW Saby word dus bij X-Raid teammaat van Al-Attiyah. Nasser Al-Attiyah zal genavigeerd wordern door Tina Thörner terwijl Saby de notas zal krijgen van Alain Guehennec in z'n X3. Ter voorbereiding gaat X-Raid ook testen in Marocco én doen ze mee aan de Dubai Desert Challenge. Via google vond ik de nieuwe dakar site van AD-Sport: http://www.addakar.com Onder de rubriek fotoboek vind je al een album van de ombouw van de nieuwe wagens voor de komende Dakar (http://www.addakar.com/fotoboek.htm) Ziet er allemaal weer heel proper uit! Hopelijk gaan ook zij in de échte zandbak testen voor ze afzakken naar Lissabon! Last edited by Mr.Dallara; 10-10-2007 at 23:14. |
|
|||
|
|||
Quote:
Last edited by FIRE; 11-10-2007 at 19:39. |
|
||||
|
||||
Stéphane Henrard naar Dakar 2008 met VW Buggy 3L V6 TDI!
De motor zou redelijk "standaard" zijn en heeft 275 pk en een koppel van 530 Nm, dit en z'n nieuwe -maar ervaren- Co piloot: Serge Bruynkens zijn zeker weer enkele stappen vooruit! Bron: http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=3324 Hopelijk kan Henrard ook nu weer stunten met een zeer knappe top 15 aankomst in Dakar! Iets helemaal anders: Er zijn ongetwijfeld depaddock lezers die de voorbije 2 jaar de Dakar start hebben meegemaakt in Lissabon!, zouden die mij wat prachtische info kunnen geven aub?!? Alvast bedankt op voorhand! Waar vinden de technische controles plaats? (plein? Expo? andere kant van de Taag? Waar is de ceremoniële start? Is er dit jaar geen show proef vlakbij Lissabon? Ik ga nl nieuwjaar vieren in Lissabon en ga dus de Dakar start kunnen meemaken! ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Net als de voorbije jaren zal ook nu weer op het Eurocircuit in Valkenswaard een "Dakar Day" gehouden worden: Quote:
Ik zal er zeker zijn! Enkele jaren terug was ik er al eens bij (toen was het ijskoud en één groot modder bad) en vond het enorm de moeite! De Nederlanders weten wat een autosport fan wil, geen passieve Dakar pré start zoals we dan in België kennen, maar wel een super actieve én toegankenkelijke Dakar day waar ook alle deelnemers aanwezig zijn... |
|
|||
|
|||
Nu op http://www.addakar.com de foto's en een filmpje van enkele nieuwe en oude gezichten, de wagens met hun nieuwe lay-out en de trucks.
|
|
|||
|
|||
weet er iemand ofdat robby gordon dit jaar weer mee doet met de "monster" hummer
![]() |
|
||||
|
||||
|
|||
|
|||
bedankt
dat wordt weer spektakel ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Wauters en AD sport hebben vandaag de shake gedaan van hun RAV4 proto tijdens de donderdag training in Zolder. Foto's: http://www.addakar.com/fotoboek.htm De AD proto lijkt nog een grotere veergang te hebben dan voordien, zo lijkt hij nog robuuster dan voordien! ![]() Aangezien ze nu al enkele jaren verder bouwen en ontwerpen op de ervaring die ze hebben opgedaan met de RAV4, ben ik heel benieuwd naar de prestaties en betrouwbaarheid "on stage" van dit monster... |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|