![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Boucles de Spa
Topkaart voor 20 euro : De kaart die U toegang verschaft tot alle
klassementsproeven, over de twee dagen kost 20 euro. Voor 5 euro kan U het programma kopen waarin U de volledige deelnemerslijst vindt, het parcours op kaart en de timing. Hetzelfde parcours, maar anders De 44ste Boucles de Spa betreedt geen onbetreden paden. De 300 meter bij de start van Stoumont even buiten beschouwing gelaten, zijn de 8 klassementsproeven dezelfde van vorig jaar. Echter, om in regel te zijn met de nieuwe normen die de FIA het Europese rallykampioenschap oplegt, diende het totale aantal kilometers teruggeschroefd tot onder de 220 km. Daarom sneuvelde de kp op het circuit van Francorchamps en wordt de roemruchte Clémentine niet 6, maar slechts 4 keer gereden. Dezelfde wegen dus, maar wel in een compleet andere snit. Pierre Delettre opteerde voor kortere lussen van 3 klassementsproeven, de toeschouwer terwille. Mits één enkele verplaatsing kan de toeschouwer nu 10 (van de 20) klassementsproeven zien. Een filosofie die ook in het WK wordt gehanteerd. Maar Spa doet nog straffer. Zelfs wie te voet staat, omdat hij bijvoorbeeld tot in Spa spoorde, kan op zondag nog 5 klassementsproeven bekijken. En, niet zonder leedvermaak, met het ene handje wuiven naar de files, terwijl het andere zich opwarmt aan een kruidig warm wijntje. Zonder gewetensproblemen. Parcours : 20 klassementsproeven, 8 verschillende, voor in totaal 211,42 km (139,23 op zaterdag, 72,19 op zondag) tegen de chrono. De totaalafstand bedraagt 548,53 km De Tips van Jean Caro : Jean Caro behoeft geen introductie meer. Al jaren tekent deze rallyfanaat voor het parcours van de Boucles de Spa. Dat hij uiteraard kent als zijn broekzak. De wauw-jumps, de ai-bochten, de iiiii-situaties : Jean kent ze allemaal en wil ons laten meeproeven van zijn ervaring. De Tips van Jean Caro : niet altijd even makkelijk bereikbaar, niet evident, veelal onbekend, maar spektakel gegarandeerd. Aanraders, stuk voor stuk. KP 1-4-7 Stoumont (22,99 km) – Zaterdag 10u30 – 13u12 – 15u54 Stoumont recupereert de vroegere proeven van Rahier en Chevron en vormt, het mag gezegd, de hoofdschotel van de rally. De langste proef meteen bij het begin. Het zal erop aankomen uitgeslapen te zijn. Ook voor de volgers. Want, ook al is het de eerste kp, er gebeurt zeker iets. De start werd 300 meter naar voor geschoven, maar ligt nog altijd in Gleize-dorp. *** De Klassiekers : De jumps aan het oude station van Stoumont, de haarspeldbochten in de afdaling van Rahier, de smalle, verraderlijke klim naar Chession en de schuivers op de markt van Chevron. ****De Tips van JC : Toegang : via et dorp van Chevron (N66 Werbomont-Trois Ponts), het dorp van Chession (autoweg, afrit Harzé, dan Lorcé volgen), Rahier (Martinville en Neuville), la Gleize of Chéneu. Route en parking : Vanuit Spa neem je de weg naar Francorchamps, dan rechts richting Coo en de vallei van de Amblève om in la Gleize te raken. Komende van la Redoute, bereik je Werbomont via de E25 (afrit 48) om dan naar de kp te rijden via de RN66. KP 2-5-8 Bodeux (6,77 km) – Zaterdag 11u04 –13u46 –16u28 Nog een klassieker en scherprechter. Bij winterse omstandigheden is het risico op ijzel en zelfs sneeuw hier reëel. De start ligt aan ‘Trois Chênes’, vlakbij de weg Basse-Bodeux-Werbomont. *** De Klassiekers : Een haarspeld die luistert naar de naam ‘S van de Vuilbakken’ : commentaar overbodig. En nog een andere haarspeld, smal en rechts, in La Vaux. **** De Tips van JC : Toegang : via het dorp van Basse-Bodeux (N651), Haute-Bodeux (N66 naar Werbomont). Route en parking : Bodeux centrum. Vanaf de aankomst van de kp van Stoumont, ga je links de RN66 op richting ‘Ancienne barrière’. KP 3-6-9 Wanne (9,61 km) – Zaterdag 11u28 – 14u10 – 16u52 De proef die de mannen van de jongens onderscheidt. De snelste op het menu, met de bloedstollende afdaling, tussen de bomen, naar Stavelot. Mocht er geen asfalt liggen, je waande je in de Duizend Meren. *** De Klassiekers : de haarspeld rechts van Wanne (moeilijk bereikbaar via de markt van Wanne) en de dubbele haarspeld op onverhard, even verderop. **** De Tips van JC : Toegang : Vermijd het centrum van Wanne, want je riskeert er uren geblokkeerd te zitten. Via Trois-Ponts (de weg Trois-Ponts-Grand Halleux, dan links richting Neuville en terugkeren naar de start). Via Stavelot (richting Heneumont). Ga vooral niet naar de aankomst. KP 10-11 Clémentine (10,56 km) – Zaterdag 18u27 – 20u05 Hét monument van Spa en, bij uitbreiding, van de Belgische rally. Unaniem geduid als de mooiste onverharde proef te lande. Zaterdag wordt de kp in de traditionele richting gereden. Dat wil zeggen, met de start aan de haarspelden, vlakbij de spoorwegbrug bij het uitrijden van Spa. De eerste twee doortochten gebeuren in het donker, met een interval van anderhalf uur. Allen daarheen. Spanning, ambiance en spektakel gegarandeerd. *** De Klassiekers : De haarspelden, omhoog, na de start. Het einde van het onverhard in Sol Cress. De ‘S’ aan de boerderij, gevolgd door de dubbele passage in Frahinfaz. De haarspeld tegenover de Dorint. De jump aan de Golf. **** De Tips van JC : Toegang : via de start of de aankomst. Ter hoogte van Spa raak je het bos in via Balmoral. Richting autoweg of Sol Cress volgen. Parking : Aan de start of aan de aankomst langs de weg Spa-Theux, op de RN629 Spa-Tiège of in Sol Cress. KP 12-15-18 Spa (10,01 km) – Zondag 9u35 – 12u01 – 13u43 Drie doortochten binnen een bestek van iets meer dan 4 uur. Verzamelt de beste stukken van Creppe en Winanplanche. *** De Klassiekers : De klim uit de heuvelrace van Barisart. De G-plek, plankgas links, in Géronstère. De afdaling naar het kerkhof van Winanplanche. De linkse voor de aankomst, aan de kazerne van Spa. **** De Tips van JC : Toegang : via het dorp van Winanplanche of Creppe, via de industrieweg Spa Monopole of het kerkhof van Winanplanche, naar het bos van Géronstère. Route en parking : vanuit Spa, kom je op de kp in La Géronstère via de weg naar Francorchamps (RN62), rechts afslaan voor de luchthaven van Spa Malchamp. KP 13-16 Redoute (4,38 km) – Zondag 10u07 – 12u33 Kort, niet onvergetelijk, maar makkelijk bereikbaar. En dus populair bij de toeschouwers. En dus groot file-gevaar. De auto’s duiken twee keer de autoweg onder : net na de start en vlakbij de afrit Aywaille. *** De Klassiekers : De dubbele linkse tussen de bermen bij de afrit 46 van de autoweg. De afdaling van de Redoute. Het stuk aan de N662. **** De Tips van JC : Toegang : Parking langs het oprittencomplex naar de autoweg als je van Aywaille komt. T links in het dorp van Playe en twee keer onder de autoweg op de baan Remouchamps-Louveigné, via Florzé-Sprimont aan ‘Le Monument des Autrichiens’. Route en parking : vanuit Balmoral, op het kruispunt van Tiège, links de RN640 opdraaien richting Polleur. In Polleur links naar Theux. In Theux richting Sprimont nemen via de RN62 (Theux-Louveigné) en de RN678 (Louveigné-Sprimont). De autoweg naar de Ardennen op, afrit Aywaille-Remouchamps (46). Parking in de afdaling naar Remouchamps. Komende vanuit Spa, bereik je Theux via de RN62 en vervolg je met de hierboven beschreven de route. KP 14-17 Harzé (6,3 km) – Zondag 10u30 – 12u56 Voorheen Ernonheid. Begint met 2 kilometer onverhard. De start ligt rechts van de hoofdweg Aywaille-Bastogne, net achter Harzé. De aankomst ligt in het dorpje van Ernonheid. *** De Klassiekers : De splitsing rechts op onverhard, in het bos, 2 kilometer na de start. De doortocht in Fawaux. **** De Tips van JC : Toegang : via de start kan je naar een kruispunt op onverhard. Via Houssonloge en de Sint-Anna Kapel of via de ‘Trou du Bosson’, langs de N30. Route en parking : Tot de autoweg naar de Ardennen, zie ‘Redoute’. Vervolgens afrit 47 Harzé of 48 Werbomont. Je bereikt Harzé via de RN30. KP 19-20 Clémentine 2 (10,4 km) – Zondag 14u55 en 16u18 Dezelfde proef als op zaterdagavond maar in omgekeerde richting gereden. Start aan de zagerij. Wie blijft staan, ziet de deelnemers twee keer met een interval van amper anderhalf uur. *** De Klassiekers : zie zaterdag. **** De Tips van JC : zie zaterdag. |
#2
|
||||
|
||||
Last minute : Snijers, Gaban, Henrard en Munster
Wat een weekendje kan doen. De deelnemerslijst van de Boucles de Spa 2002 die zaterdag op de Belgian Racing Show werd voorgesteld, is te elfder ure nog serieus aangedikt. En niet met de minsten. Met de poststempel als stille getuige mocht de organisator nog een tiental last minute inschrijvingen noteren. En moest anderzijds het forfait, het eerste, aanvaarden van Chris Van Woensel. Dat leverde een veld van 79 deelnemers op, dinsdagavond bij het opmaken van de startorde. In de wetenschap dat geen enkele promotieformule naar Spa afzakt, toch wel het beste bewijs van de magische aantrekkingskracht van de thermenstad op de rallyfans. Bij de late vogels, onder anderen Patrick Snijers. De zesvoudige winnaar mag meteen tot één van de favorieten worden gebombardeerd, vooropgesteld dat hij effectief aan de start staat. « Alles is klaar », zegt Patrick. « De Subaru Impreza WRC van bij First, de banden, mijn co en ikzelf. Alleen een stukje van het budget ontbreekt nog. Maar er rest me nog een week. Ik ga er alles aan doen om de start te halen. » Nog een andere ex-winnaar meldde zich in de ultieme uren. Bernard Munster is zeker te starten, maar hij weet nog niet met welke auto. De lange West-Vlaming zocht en vond een sluipweg in het reglement die hem toelaat twee auto’s in te schrijven. Het nummer 3 met zijn naam en een Subaru Impreza WRC uit de ateliers van Cilti. En het nummer 10 op naam van zijn co, in het geval dat hij moet terugvallen op een Mitsubishi groep N van bij Colsoul. Welke van de twee we zien, hangt af van het beschikbare budget. De andere zal uiteraard forfait geven. Het zou mooi zijn voor de opening van het Belgische kampioenschap divisie 1 : een strijd om de zege tussen Theunissen (Toyota WRC), Snijers, Munster en ook David Sterckx, wiens Skoda Octavia WRC, ex-Schwarz, niet onderschat mag worden. Sterckx heeft trouwens nog een kleine verrassing in petto. Men zou zich opnieuw in de gouden jaren van de Belgische rally wanen. De Groep N wordt, naar gewoonte, een zaak van Mitsubishi. We citeren met tip de Lancers van Cols, tweevoudig Belgisch kampioen Bouche, de Brit Briant, de Fin Perala, Bob Colsoul en wellicht ook Pascal Gaban. Net als Snijers, zoekt de ex-wereldkampioen groep N echter nog wat centen. De Super 1600 lijkt een duel te worden tussen twee Citroëns Saxo. Die van Olivier Collard en die van de jonge Fin Valimaki, tweede in de Arctic Rally en vorige week nog 18de in de WK-rally van Zweden in een Corolla WRC. Ook te volgen : Bodson en, vooral, zijn Audi S2 Turbo, David Loix (Clio groep N), Vanneste (Saxo), Genten (Saxo), Béco (Corsa) en het rallydebuut van de circuitjongens Frederic Bouvy en Vincent Vose. Eerstgenoemde met zijn maatje Thierry Godfroid in een Mitsu. Tot slot willen we nog de aandacht trekken op een kleine Renault Clio die zeker het bekijken waard is. Althans zijn inhoud : achter het stuur Dakar-vedette Stéphane Hernard, bijgestaan door Yasmine Gérard, met de neus hopelijk niet te diep begraven in de nota’s. Afspraak op 16 en 17 februari in Spa. |
#3
|
||||
|
||||
Joost Boxoen met Stiphane Prevot als co
Bruno Thiry mag dan al veroordeeld zijn tot een rol als toeschouwer tijdens de 44ste Boucles de Spa, zijn vaste co-rijder Stiphane Prevot is wel van de partij. In de passagierszetel van de Subaru Impreza WRC van Jost Boxoen. Diens co Hans Reynaert toeft namelijk in Dallas (Verenigde Staten) om er een kart-piste te openen. + En of ik blij ben; reageert Stiphane. + Climentine, Stoumont, Wanne, het zijn voor mij monumenten. En ze dan kunnen bezoeken met een helm op het hoofd, het geeft altijd adrenaline. Bovendien zijn de omstandigheden ongekend aangenaam voor mij. Geen stress, geen fabrieksteam, geen druk, gewoon Joost en ik om onze passie te botvieren.Ik wil Peugeot Team Belgium bedanken om mij voor Spa te hebben vrijgegeven. En wellicht voor nog drie rally4s van het Belgische kampioenschap : Wallonie, Bianchi en de Omloop van Vlaanderen. Ik heb iin keer met Joost gereden. In 2000 in Portugal. Het klikte meteen. De verstandhouding is opperbest. Met die vier rally"s en de drie naast Thiry mag ik al beginnen dromen van de Belgische titel voor co-rijders. Het zou een lacune in mijn palmares vullen. En ook een zege in Spa ontbreekt nog. ; Boxoen is niet meteen topfavoriet nummer iin, maar dat betekent niet dat hij niet kan winnen. + Zonder Bruno en de 206 ligt de wedstrijd helemaal open. Ik zie vier, vijf kanshebbers. Evenveel talent en met vergelijkbaar materiaal. Theunissen lijkt op papier de beste wagen te hebben. Maar de Impreza 97 is ook niet mis. En hij brengt mij geluk. Ik heb er al mee gewonnen in de Condroz. Ik denk dat we zeker de degens kunnen kruisen met Munster en Sterckx. En wat Snijers betreft, die moet eerst nog de start halen. ; |
#4
|
||||
|
||||
Munster met een Subaru Impreza WRC
Het staat nu vast. Bernard Munster rijdt de Boucles de Spa met een Subarau Impreza WRC uit de ateliers van Cilti Sport. Een model 1998, ex-David Loix, waarmee de uitgeweken West-Vlaming een herhaling van zijn overwinning in 1999 najaagt. Toen in een Impreza groep A. ------------------------------------------------------------------------------ Bodson betrapt en uitgesloten De Boucles de Spa zullen verstoken blijven van de Audi S2. Yanick Bodson werd betrapt tijdens verkenningen in de Clémentine, uitdrukkelijk verboden, en werd uitgesloten. Doodjammer, maar Yanick heeft het enkel aan zichzelf te denken. Hij was dan nog zo slim te gaan verkennen op een zaterdag. « Geen leuke beslissing », erkent organisator Pierre Delettre. « Maar we konden niet anders. Knijpen we hier een oogje dicht, dan zetten we de deur wagenwijd open. Bovendien heeft het bestuur van Waters en Bossen serieuze druk uitgeoefend. Ze dreigden ermee de Clémentine, een beschermd natuurgebied, hermetisch te sluiten voor de rally indien we niet ingrepen. Spa zonder de Clémentine, dat kan niet. We moesten wel reageren. » En dus staat de Audi S2 nr. 15 van Bodson-Dejalle niet aan de start. Last edited by Bart; 11-02-2002 at 19:58. |
#5
|
||||
|
||||
Patrick Snijers et Pascal Gaban forfaits
On le craignait depuis quelques jours et leur absence lors du dernier week-end de reconnaissances. Incertains au moment de leur engagement de dernière minute, Patrick Snijers et Pascal Gaban ne seront malheureusement pas au départ de la 45ème édition des Boucles. Ils nous l’ont confirmé hier par téléphone. « Je suis, hélas !, une fois de plus contraint de déclarer forfait, » regrettait le sextuple vainqueur de l’épreuve inscrit aux commandes d’une Subaru Impreza WRC. « Si toutes les promesses de dons de sponsors sont respectées, je disposerai de 600.000 euros pour Ypres. Mais pour Spa, il était trop tard. C’est non !» Même désolation du côté de Pascal Gaban qui rêvait de se battre face à Larry Cols au volant d’une Mitsubishi Lancer Groupe N. « On a tous essayé, en vain, » expliquait ce lundi le garagiste bruxellois. « Je vais remettre le petit budget dont je disposais pour Spa sur le Luxembourg, voilà. » |
#6
|
||||
|
||||
Communiqué einde eerste dag
Theunissen lijdt, Munster leidt Blauwe hemel en stralende zon voor de start van de 45ste Boucles de Spa met 74 deelnemers. Rocco Theunissen deed zijn nummer 1 alle eer aan en zette de eerste scratch neer, in de lange kp van Stoumont. 22 seconden sneller dan de Subaru van Bernard Munster. De Toyota-rijder bouwde die voorsprong uit tot 34 seconden op het einde van de eerste lus van 3 kp’s. Maar de vreugde van de kampioen van België 2000 was van korte duur. Hij moest de volledige tweede lus ronden met een geblokkeerde versnellingsbak, verloor vier minuten en mocht meteen zijn winstbegoochelingen opbergen. « Er rest mij enkel nog naar besttijden te mikken », aldus de Nederlander, filosofisch, nadat zijn versnellingsbak zonder de minste straftijd was gerepareerd. Wat hij ook deed met 6 scratches achter zijn naam. Op het einde van de eerste dag was hij al teruggeklommen naar de vijfde plaats, op 3’49’’ van de leider. Het ongeluk van Theunissen was het geluk van Munster, die na de 4de kp de leiding overnam. De West-Vlaming had eerder al wel hachelijke momenten doorstaan nadat twee wielbouten het hadden begeven. “Ik was niet echt meer gewoon in die positie te rijden », aldus de winnaar van de editie 1999. « Ik slaagde er niet in me te concentreren en verloor een tiental seconden. Maar vervolgens heb ik me goed herpakt. En afgezien van een klein probleem met de lichten in de eerste doortocht over de Clémentine, hebben we geen enkele tegenslag meer gehad. » Big Bernie had dus uitzicht op een controlerende tweede dag. “Vijftig seconden voorsprong op Cols en meer dan het dubbele op Boxoen, normaal zou dat moeten volstaan. Ik ga zeker niet het zotteke uithangen want ik wil te graag winnen.” Een Cols die stuntte op de Clémentine. Aan het stuur van een Mitsu groep N van bij Colsoul gaf hij in zijn achtertuin alle WRC’s het nakijken. “Mijn uitverkoren KP », genoot Larry. Door het exploot schoof Larry op naar de tweede plaats van het klassement na 137,85 km chrono. “Ik had niet verwacht zo sterk uit de hoek te komen want het lag toch droog. Ik ga nu alles proberen om de terugkeer van Boxoen te verhinderen. Gelukkig einidigen we morgen met nog twee keer de Clémentine”, aldus de toekomstige rijder van de Fiat Punto, vanaf Luxemburg. Aan de andere kant van het assistentiepark kon Boxoen zich wel voor het hoofd slaan. “Op de Clémentine verlies ik alles », aldus de Subaru-rijder. “Het is de eerste keer dat ik met de Subaru rijd om die ondergrond. Bij nacht dan nog, op een tracé dat ik niet ken en zonder de juiste ophanging. We vallen morgen de stelling Cols aan, maar we moeten vooral uitkijken dat Bouche ons niet op de hals valt.” Bouche stond tweede in groep N. « Iedereen weet dat Larry de sterkste is, vooral hier”, bekende ootmoedig Bouche, die wel de andere Mitsu’s voorafging. De Brit Briant, Bob Colsoul, de verbazende Van Parijs en Bouvy, aangewezen op zijn ogen omdat zijn co er zich van af maakte met wat nota’s uit het hoofd. In Super 1600 was het duel tussen de Citroëns Saxo van Valimaki en Collard gedaan nog voor het was begonnen. De jonge fin was meteen sneller dan de man uit Marche. “Ik voel de auto niet », aldus Collard, die anderhalve minuut moest prijsgeven. “Hij duikt niet goed de snelle bochten in. Hij heeft neiging tot onderstuur. In de Clémentine is dat rampzalig. Ik denk dat ik niets kan beginnen tegen hem . Ik richt mij dan ook op het kampioenschap want de strijd met Cols en Loix zal heet zijn.” David Loix staat voorlopig derde bij de voortrekkers. Zijn Clio gaat de Saxo’s vooraf van Genten, Vanhuysse en Bragard. De winnaar van de Challenge Citroën 2001 eindigde de rit in de 4de kp op zijn dak. Grootste slachtoffer van de eerste dag was David Sterckx. Auteur van een meer dan bemoedigend debuut in WRC (tweede chrono in Bodeux op 1 seconde van Boxoen) in de Skoda Octavia WRC ex-Schwarz. Maar na de 6de kp moest hij de handdoek gooien en met het handje zwaaien naar zijn vierde plaats. « Een ophangingsdriehoek begaf het in een koord die er biezonder slecht bij lag”, treurde de Brusselaar. “Jammer genoeg had Proracing dat wisselstuk niet bij. De ervaring was van korte duur maar smaakt naar meer. De Skoda is echt een plezier om te besturen. Ik kan nu al afspraak geven in de Rally van Wallonië. » Vincent Vosse ging even over de schreef maar trok daar zijn lessen uit. En deed het vervolgens kalmer aan in zijn Saxo. Stéphane Henrard hield een wrange nasmaak over aan zijn eerste Clémentine. Na twee keer te zijn gestopt omdat de benzinepomp loskwam, en niet op de hoogte van zijn schrapping uit de wedstrijd wegens tijdsoverschrijding, zag hij de motor van zijn Clio nog zijn olie uitbraken bij de tweede doortocht. Stand na de eerste dag : 1. Munster-Leyh (Subaru Impreza WRC) in 1u17.29 ; 2. Cols-Lopès (Mitsubishi Lancer Evo6) op 0.50 (1ste Gr.N) ; 3. Boxoen-Prévot (Subaru Impreza WRC) op 1.49 ; 4. Bouche-Delmelle (Mitsubishi Lancer Evo6) op 1.56 ; 5. Theunissen-Mombaerts (Ned/Bel-Toyota Corolla WRC) op 3.49 ; 6. Briant-Brown (GB/Mitsubishi Lancer Evo7) op 4.59; 7. Valimaki-Gardemeister (Fin/Citroën Saxo S16) op 5.07 ; 8. B. Colsoul-Colebunders (Mitsubishi Lancer Evo6) op 5.44 ; 9. Van Parijs-Miclotte (Mitsubishi Lancer Evo6) op 5.53 ; 10. Collard-Lion (Citroën Saxo S16) op 6.37 ;… (nog 61 deelnemers in koers) |
#7
|
||||
|
||||
het was mijn eerste rally, maar wat mooi zeg. De verplaatsingen tussendoor vind ik wat minder..maar voor de rest prachtig.
Mooie afwisseling tussen al dat circuitwerk, en die nachtproef clementine..........spooky zeg. Die mist tussen de bomen, en dan maar knetteren met die turbo's
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#8
|
||||
|
||||
Munster minutern straftijd wegens te vroeg (!!) verlaten van het wagenpark.
Staat nu 1minuut achter Cols.
__________________
![]() |
#9
|
||||
|
||||
Een eerste foto-impressie van Spa... (60 foto's).
Mijn digitaal toestel is brandnew dus ik ben nog aan het leren... De foto's worden toch ietske beter naar het einde van de dag toe... Copyright by Sennake als je ze ergens post plz? Dank je :-) http://shop.i-3.de/fsuz322002215558/Spa/Spa.htm |
#10
|
||||
|
||||
mooie kruisjes
![]()
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#11
|
||||
|
||||
Ik hoop dat je van de foto's hetzelfde zegt...
|
#12
|
||||
|
||||
schoon foto's . en ze worden scherper naarmate de dag vorderd.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#13
|
||||
|
||||
Eerste rally ervaring en het was de moeite.
Spektakel, vooral als je even langer op een special blijft en ook de "mindere" goden aan het werk ziet. Tussen door veel gerij met de auto en gewandel naar en van de specials terug. Het weer viel. Geen regen en een parchtig zonnetje in Februari. Fotokes volgen volgend weekend. Sennake, over je fotopagina: nooit gehoord van thumbnails waar je op klikt om dan de volledge foto te zien? Dees is dus NIET te doen voor modem gebruikers. Maar toch, knap werk mate. |
#14
|
||||
|
||||
Sennake,
zoek op download.com eens naar thumbnailplus. Ik heb dat pakketje ook maar pas gedownload, en daar kan je vlot van een hele directory foto's een webpage met thumbnails van maken zoals werner zegt. airco
__________________
![]() |
#15
|
||||
|
||||
Het gaat ook zeer simpel in Frontpage. En aangezien Sennake daar mee werkt.
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|