De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rittensport
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 27-02-2008, 01:11
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Breugelrit - 15 maart

De meeste rittensporters hebben de seizoensstart al achter de tripmeter, maar onze eerste wedstrijd voor 2008 wordt de Breugelrit die Altena inricht op 15 maart 2008. Gezien de afstand (100 km) en het tijdstip (zaterdagnamiddag), valt het niet meteen te catalogeren onder de noemer Classic of Rittensport. 't Is gewoon eens iets anders en dat spreekt ons wel aan. Bovendien hoeven we er zelfs onze eigen provincie niet voor te verlaten

Meer info vind je op http://www.altena-vzw.be/

Co-piloot van dienst is Quizpoes MMarc die zijn talent reeds bewezen heeft tijdens z'n debuut vorig jaar in de Vlaanderen Classic & Cabriotoer.

Ook Patrick probeert er bij te zijn.

Wie nog?
Reply With Quote
  #2  
Old 27-02-2008, 16:19
volvop31 volvop31 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 52
Jan wij komen ook met de Volvo.
volvop31
Reply With Quote
  #3  
Old 27-02-2008, 22:25
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
Als mijn gelegenheids copiloot vervoer heeft tot aan de start, dan ben ik ook erbij
Reply With Quote
  #4  
Old 05-03-2008, 10:19
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally Posted by Pinzie View Post
Als mijn gelegenheids copiloot vervoer heeft tot aan de start, dan ben ik ook erbij
Zo te zien gaat onze Pinzie regelrecht voor de overwinning
Reply With Quote
  #5  
Old 18-03-2008, 09:39
volvop31 volvop31 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 52
Het was wel echt een aangename rit. Voor ons 2 minpuntjes: we kwamen wel wat kwade (armzwaaiende) dorpelingen tegen en vooral de onverharde was soms wel heel slecht en te lang.
Reply With Quote
  #6  
Old 18-03-2008, 20:44
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
Wij vonden het wel een leuk ritje. Het onverhard had soms wel erg diepe gaten. Voor mij persoonlijk niet een probleem, maar ik kan me inbeelden dat vele eigenaars met leuke en speciale wagens dat wel hadden.
Eerste deel verliep perfect: 0 strafpunten
Tweede deel 1 strafpunt, en bladzijde vier niet in de roadboek zitten, wat we pas merkten toen we eraan kwamen.
Derde deel 90 strafpunten: laatste stempel hadden we niet, die aan de aankomst dus. De andere twee bordjes die we niet hadden, waren die aan het pleintje, met de visgraat. Eigenlijk werden we daar twee keer gestraft omdat we het pleintje niet gereden hebben. Persoonlijk vind ik het raar, dat als je een fout maakt, je er twee keer voor gestraft wordt ...
Eindresultaat: negende plaats in klasse tourisme.
Conclusie: Leuke rit, met klein beetje werk nog aan, maar met enorm potentieel om er een topper van te maken. We hebben ons enorm geamuseerd, en bij gelegenheid rijden Jens en ik nog samen
Reply With Quote
  #7  
Old 18-03-2008, 21:39
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Was idd een leuke rit. Geen last gehad van dorpelingen wel van het feit dat ik pas na deel 1 wakker werd wat ons ons dus direct al strafpunten opleverde voor te vroeg inklokken na deel 1...........
Deel 2 3 controles gemist
Deel 3 was ok. Wat gesukkeld met de visgraat maar er toch uitgeraakt.
Toffe rit en ideale timing. Op de middag beginnen en tegen 18.00 uur binnen.
Ben je toch nog op een degelijk uur thuis tenzij je onderweg ergens blijft plakken natuurlijk.
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #8  
Old 18-03-2008, 23:29
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
De andere timing is idd iets leuks, zeker voor mensen zoals mezelf die nog een heel eind te rijden hebben erna ...
Reply With Quote
  #9  
Old 19-03-2008, 01:03
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Mooie rit met prima timing De Ronde van het Meetjesland zoekt het in andere extremen (285km parcours + ruim 200km verplaatsing: trop is teveel )

Gaten in het wegdek, hoezo gaten in het wegdek ??? In ieder geval, elke plas hebben wij omzichtig benaderd en omzeild, en dat met een laag bij de gronds groen monster. Tussen elke kudde kuilen kon je dan effe flink op het gas

Dat visgraatpleintje mocht wat ons betreft "en bloc" verbeterd worden. De visgraat snapten we na enige overpeinzing wel, maar daarbij hadden we een "gewoon" verkeersbord over het hoofd gezien. Vis is duur tegenwoordig, toch als je hem met strafpunten moet kopen.

De laatste stempel voorbij de aankomst vonden wij eerder een flauwe grap, maar ja RIR zeker? (roadbook = roadbook )

Al bij al een bevredigend resultaat voor ons en een pluim aan de organisatie.

Als nu die Italianen ook eens moeite zouden willen doen om snel te koken, snel een koffie te brengen, snel de rekening te maken, snel het wisselgeld terug te brengen........dan zouden we echt op een kristelijk uur thuis zijn geweest

Op naar de volgende, en voor ons wordt dat de Titanic.
Reply With Quote
  #10  
Old 19-03-2008, 20:20
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
@Jan:

De ronde van het Meetjesland wordt idd een Classic, maar het wordt een knap parcours, en zal zeker de moeite worden. Je zult hem in de toekomst of mss nu al kunnen vergelijken met de Belgian Westhoek classic.

Ivm de gaten in de onverharde stukjes: als je hard genoeg rijdt, hoor je ze enkel, maar voel je ze minder...

Ik deel ook de mening dat het pleintje eigenlijk maar met 1 letter zou mogen bestraft worden. Nu werd je twee keer bestraft voor 1 foute beslissing.

En de volgende wedstrijd kijk ik ook al naar uit
Reply With Quote
  #11  
Old 19-03-2008, 21:01
volvop31 volvop31 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 52
De ronde van het Meetjesland, is dat niet in Nederland? Ik wil geen spelbreker zijn maar zie na of ge wel BA verzekerd zijt.
Reply With Quote
  #12  
Old 19-03-2008, 23:55
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
Quote:
Originally Posted by volvop31 View Post
De ronde van het Meetjesland, is dat niet in Nederland? Ik wil geen spelbreker zijn maar zie na of ge wel BA verzekerd zijt.

Ronde van het Meetjesland is een rit in Bellem-Aalter. Je vind alle info erover via :


http://www.cameleonracingclub.be/
Reply With Quote
  #13  
Old 24-03-2008, 12:17
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
Blijkbaar heb ik me vergist en zijn we negende geworden in het derde deel, en vijfde algemeen.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.