![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Pole : Barrichello !!!
RUBENS BARRICHELLO op pole vlak voor M schumacher
regen verstroorde gans de sessie !!
__________________
Last edited by airco; 02-03-2002 at 05:00. |
#2
|
||||
|
||||
Australië: Qualifying ==> Barri on pole
Reeds voor de qualifying was het duidelijk dat het een qualifying met gevaar op regen was. Daarom vanaf de eerste minuut heel wat rijders op de baan. Sato krijgt direct af te rekenen met technische problemen en moet zijn auto nogal ongelukkig achterlaten vlak na een scherpe links bocht. Gevolg rode vlag. En van de meeste toppers is er een lap verknoeit. Diegenen die wel op tijd waren. Barrichello, Raikonnen. Barrichello pakt de eerste pole.
Na 5 minuten wordt de baan opnieuw vrijgegeven. Ralf en David Coulthard vechten om de pole, waarin Ralf het voorlopig haalt met 1:26.279. 2 Minuten later is het de beurt aan Michael Schumacher die doet wat hem verwacht wordt en de Pole neerzet. De eerste 2 sectoren waren eerder matig, maar in de 3e sector maakt Schumacher een monsterverschil 1:25:848. 8 Minuutjes later komt Barrichello terug buiten, en profiteert van de baan die alsmaar beter wordt om 1:25:843 te posten. 5 duizendste sneller. Seconden later begint het vrij hevig te regenen wat de rest van de sessie tot een saaie formaliteit maakt. Met nog 15 minuten te gaan besluiten heel wat teams om wat WET-running te doen. Sato is er door zijn technisch defect gevolgd door regen niet in geslaagd om een lap te rijden die binnen de 107% regel valt. Toch behoudt hij een kans om opgevist te worden omdat hij heel het weekend binnen de top 15 zat. de tijden: Quote:
__________________
![]() Last edited by airco; 02-03-2002 at 05:00. |
#3
|
||||
|
||||
Sry zene JPMontoya, maar ik heb topic's samengevoegd zodat we niet in 2 threads gaan discussiëren he. Ik heb ook je tijden weggehaald, want die klopten niet volledig (Sato draaide op het einde iets beter).
airco
__________________
![]() |
#4
|
||||
|
||||
Conclusies:
De F1-2001B blijft een winnaars-wagen, wat Montoya ook mag beweren van slechte keuze's. Ook in de Qualify'ing was Ferrari dominant. In een nog niet eens zo schitterend rondje klokte Schumacher 5 tiende sneller dan zijn naaste concurrenten. het is bijzonder knap van Barrichello dat hij deze tijd nog licht wist te verbeteren. Dat hij geluk had met het moment waarop hij buitenkwam doet geen afbreuk aan zijn prestatie. McLaren en Williams waren dan wel iets beter dan in de trainingen. Maar als je 5 tiende/ronde moet toegeven dan kan je geen aanspraak maken op de pole. Een overwinning binnenhalen is dan al een bijna onmogelijke opdracht. Zonder ongelukken haalt Ferrari morgen moeiteloos een 1-2 binnen. De concurrentie mag dan roepen dat het een slechte keuze is met de oude wagen starten, maar morgen zullen ze hun ongelijk moeten toegeven. Hun nieuwe wagen's verslagen door de oude Ferrari's ![]() Verder valt er over de qualifying weinig te zeggen: - Toyota die zoals voorzien toch terug wat plaatsen vrijgeven - En bij Jaguar (Ford) moeten ze misschien eens gaan nadenken om zich volop te gaan toeleggen op Rally. Na enkele jaren van zware investeringen brengen ze er nog steeds minder van terecht dan het toenmalige stewart dat met een klantenmotor van Ford rondtoerde. NU hebben ze een fabrieksmotor, een topbudget, een eigen windtunnel, en toch moeten ze een minardi voor zich dulden. 19e en 20e plaats is niet echt om goed van te slapen. Vliegt na een designer en vorig jaar de CEO binnenkort ook Lauda de laan uit ?? - Renault dat zich stilaan tussen jordan en saber werkt. Een serieuze evolutie met hetgeen we vorig jaar van Benetton te zien kregen. airco
__________________
![]() |
#5
|
|||
|
|||
De omstandigheden geven een vertekend beeld. Kwalificaties werden herleid tot ongeveer 10 à 15 minuten maar toch : Proficiat Rubens.
Uiteraard zijn dit slechts kwalificaties maar toch een opsteker voor Barrichello. Op naar de eerste bocht ............. C U |
#6
|
||||
|
||||
Verdomme, natuurlijk niets van gezien. (thx to vrt
![]() Maar kzie dat de weersvoorspelling van Ferrari weer ok was. Voor de rest toch wel zoals te verwachten was: de drie grote teams van vorig jaar op kop, gevolgd door Renault (hou die maar in de gaten) en dan Sauber. Fisichella heeft zich daar toch mooi tussen kunne werken. en Panis voor Villeneuve kheb natuurlijk wel niet gezien in welke omstandigheden dat allemaal gebeurd is ![]() |
#7
|
||||
|
||||
héhé Airco , no problem ; ik had de primeur iets sneller
![]() ----------------- Over de Qual van Montoya : JP "Ik had maar een snelle run, en helaas werd ik daarin opgehouden door Fisichella", bevestigt Montoya. "Ik denk dat dat me zes tot acht tienden gekost heeft. Nu ben ik een beetje teleurgesteld, omdat ik weet dat er meer in gezeten had. Toch voel ik me klaar voor morgen. In de vrije trainingen zaterdagochtend vonden we enkele nieuwe dingen, die ons een stuk sneller zouden moeten maken." In de start zal montoya waarschijnlijk snel voorbij de Mclaren gaan en is de race open !
__________________
|
#8
|
|||
|
|||
Ik wil alleenmaar even zeggen dat Alain Mc Nish blijkbaar toch nog niet zo slecht is .....
![]() |
#9
|
||||
|
||||
We zullen morgen wel zien, want die tijden stellen nul komma nul voor.
Spijtig van Sato; ben benieuwd hoe mijn poulain zich morgen uit de slag trekt. Toyota...niet slecht zou ik zeggen. |
#10
|
||||
|
||||
Ik heb het eerste halfuur op een gecodeerde Rai gevolg
![]() ![]() Mooi voor Barrichello natuurlijk, enkel is dit idd een vertekend beeld van een kwalificatie. Als Ferrari morgen ook zo domineert verwacht ik een wreed saai seizoen...
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
|
#12
|
||||
|
||||
juist Finish was hier ook hetzelfde... na een halfuur terug bed in.
Wel nog eerst een halfuur zitten kijken op itv naar wat voorgebabbel..... om 2:25 nachts opstaan is toch niet gemakkelijk. Gelukkig was broer ook mee op ![]() Kben benieuwd wanneer en hoe Shumacher, Rubens gaat inhalen... K verwacht een spannende race en als de regen blijft aanhouden dat zondag dan gaat het misschien iets spannender worden... maar Ferrari die blijft toch aan kop.... de middenmoot wordt interessanter. Wat ik wel storend vond op itv en misschien op andere posten was dat ze meestal wagens toonden die met een uitloop ronde bezig waren, komaan zeg ook wanneer Coulthard en Ralf bezig waren aan een snelle ronde bleven ze Fischella volgen. Uiteindelijk veranderde het beeld ![]() |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus. |
#14
|
||||
|
||||
Eigenlijk vind ik het ewa spijtig van de regen. Zo hebben we nog geen 100% eerlijke head-to-head vergelijking tussen de top-teams gezien.
Hopelijk brengt de race morgen beterschap zodat we de kloof tussen Ferrari en de rest eens duidelijk kunnen opnemen. airco
__________________
![]() |
#15
|
||||
|
||||
*mod airco*
alles over de TV-uitzendingen in andere thread plz. Dit om het een beetje ordelijk te maken. airco
__________________
Take the blue pill and stay in Wonderland. Take the red pill, and I'll show you how deep the rabbit hole goes Last edited by airco; 02-03-2002 at 15:01. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|