De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Informatica en Fotografie
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 14-04-2008, 21:39
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...

Internet verbinding valt weg

Sinds ik vorige week met mijn laptop op internet surf, valt het internet regelmatig weg. En bij het opstarten weigert hij gewoon met internet te verbinden als ik op Inbelverbinding klik.

De enige reactie die ik krijg, is "kan modem niet vinden." Als ik dan probeer met ADSL connection, wat ook niks geeft, en weer met inbelverbinding lukt het wél. Soms lukt het alleen als ik het voorgaande doe, en dan nog eens de modem uit de USB poort halen en terug aansluiten.

Heeft iemand een uitleg of een oplossing voor dit probleem?
Old 14-04-2008, 21:57
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Ik neem aan dat je ADSL modem op USB werkt zoals ik kan opmaken uit je tekst. Gebruik je de laatste nieuwe drivers voor je toestel? Welk operating systeem gebruik je? XP? Vista?

Je zal pas connectie kunnen maken indien je modem volledig geïnitialiseerd is. er gebeuren eerst een een aantal testen van de lijn en initialisatie. Vandaar dat het even kan duren eer je verbinding kan maken. Normaal kan je dit aan de kleur of status van een icoontje in je systeemtray zien.

Het wegvallen van je verbinding is vreemd. Ben je zeker dat de kabel die je gebruikt ok is? Wat ik zelf al heb gehad is dat bij het veilig verwijderen van een usb stick of disk uit een usb poort de modemverbinding ook wegvalt. Is het in zo'n geval dat je dit voorhebt?
Reply With Quote
Old 16-04-2008, 09:37
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...

Dit is wat ik te zien krijg:

Dat verschijnt dus altijd als ik verbinding wil maken. na een paar poging heb ik er geen last meer van, maar ik zou graag zonder die omwegen op internet geraken.

Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
Ik neem aan dat je ADSL modem op USB werkt zoals ik kan opmaken uit je tekst. Gebruik je de laatste nieuwe drivers voor je toestel? Welk operating systeem gebruik je? XP? Vista?
Vista. Ik heb naar die drivers gezocht, en niks gevonden voor Vista.

Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
Het wegvallen van je verbinding is vreemd. Ben je zeker dat de kabel die je gebruikt ok is? Wat ik zelf al heb gehad is dat bij het veilig verwijderen van een usb stick of disk uit een usb poort de modemverbinding ook wegvalt. Is het in zo'n geval dat je dit voorhebt?
Die kabel heeft op de vorige PC 7 jaar lang probleemloos gewerkt, het is pas vanaf het overschakelen dat ik last heb.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	verbinding.jpg
Views:	127
Size:	38.6 KB
ID:	9909  
Old 16-04-2008, 20:54
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Volgens mij is dit absoluut zeker een driver probleem hoor. Welk toestel heb je? Merk+Type? Ik wil gerust eens meezoeken of een vista driver daar voor bestaat... Als het geen te duur toestel is, overweeg dan een ander (Vista-compatibel). Ik heb zo jaren liggen sukkelen met een modem onder XP terwijl ik voor een paar euro's van de miserie vanaf was...
Reply With Quote
Old 16-04-2008, 21:48
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...

Merk: eicon (ik denk dat het bedrijf nu dialogic heet)
Type: Diva ADSL Modem USB

http://www.chipweb.de/dsl/index.php?menu=2&id2=23

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules