![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Toyota Corolla WRC - A.Aghini 1998 - Hasegawa 1/24
Tijd om ook nog eens wat te laten zien. Na het afwerken van The King (op de bandendecals na dan) ben ik gestart met twee Corolla's die ik op ebay gekocht had. De ene is van Hasegawa, de andere van Tamiya en daar zit dus duidelijk verschil in. Dat zul je wel zien als je beide threads gaat vergelijken... Beide waren al deels begonnen. Bij deze was enkel de body al gespoten dus dat viel nog mee...
In deze kit heb je dus de prima decals van Aghini's Essowagen. Er zaten ook decals bij om er een andere wagen van te maken (Lundgaard) maar die gebruik ik dus voor de andere kit. Nog in deze kit: de PE-onderdelen en gordeltjes... Ik ga me dus lekker amuseren. Deze kit wordt zoveel mogelijk OOTB (of OOB) gebouwd. Weinig extra toevoegingen. De bedoeling is vooral om mijn quotum wat op te krikken want zoveel heb ik nog niet afgewerkt dit jaar en we zijn toch al oktober. Over een grote twee weken is er dan een weekje herfstvakantie en dan hoop ik om die andere 7 kits eens aan te pakken... Maar nu eerst deze bouwen zonder gedoe... Even een foto van de boxart zodat je weet waar het over gaat... ![]() Voila, de eerste update komt straks. Ik ben er al twee weken mee bezig dus er valt wat te zien... Nu eerst gaan minivoetballen. De match is tegen de vorige directeur van mijn vrouwke, het zal weer vonken geven...
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#2
|
|||
|
|||
Nog ne minivoetballer.
Waar speel je ergens??
__________________
WRC-prono 2006 kampioen IRC-prono 2009 kampioen |
#3
|
||||
|
||||
Dit is een eenvoudige maar mooie versie van de corolla. kheb hem trouwens ook al eens gemaakt.
![]() Kleine tip voor de hasegawa kit, geen Tamiya vernis gebruiken op je decals. Gegarandeerd naar de knoppen. Momenteel ben ik ook bezig met een Tamiya corolla en die scheelt inderdaad veel in het interieur tov de Hasegawa. extra venster langs binnen ... Bij de Hasegawa is het wel leuker met al die kleine extraatjes zoals PE,gordels, lichtbak. Succes ermee! deze volg ik op de voet.
__________________
Grtz Fanza Mijn Werkbank : Rally Cars |
#4
|
|||
|
|||
Hoe verhouden de kassen zich tov elkaar??
![]()
__________________
WRC-prono 2006 kampioen IRC-prono 2009 kampioen |
#5
|
||||
|
||||
MVRK oftewel Minivoetbal Rollegem-Kapelle... Niet dat ik veel niveau haal hoor maar der moet ene in de goal staan he. Gelukkig zijn mijn medespelers wel deftige spelers... Trouwens, we wonnen de spannende match met 2-1 met doelpunt in de derde laatste minuut... Had ik geen flater begaan toen we 1-0 voor stonden, dan was de match vast anders verlopen. Maar winnen na een spannende match is ook wel fun...
Ewel, ik denk dat ik daar best een review van ga schrijven?? Quote:
Quote:
Zo meteen knal ik wel wat foto's van de werkzaamheden erop...
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#6
|
||||
|
||||
Tijd voor nen update... Of toch een overzicht van de werkzaamheden tot nu toe...
Eerst en vooral zat ik met het probleem dat de body (wit), chassis (rood), velgen en verstralers (beide wit) reeds gespoten waren. De verkoper wist me te zeggen dat het met Motip was. Handig om weten dus. Toch was de verf behoorlijk geen uitgeslegen dus ik vertrouwde het geen 100%. Na een testprimerlaag bleek dat ik gelijk had: reactie... Niet direct opvallend maar als je dichterbij keek... ![]() ![]() ![]() Alles mocht dus de remolie in... Eerst het chassis dat onterecht rood was gemaakt en daarna ook de body. De Tamiya kwam hem gezelschap houden... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nadat alles verwijderd was, kon ik opbouwen: plastic primerlaag (doorzichtig), witte primerlaagjes en enkele witte lagen rallylak van Dupli Color. Die laatste bleek mat uit te slaan dus zette ik er nog een wet coat White glossy op (RAL 9010) ![]() ....
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#7
|
||||
|
||||
Volgende stapjes...
Nog voor ik de body in de motorolie had gestopt bleek een onderdeel "missing". Dit heb ik dus zelf gemaakt met plastic sheet. Ik ben er voldoende tevreden over, ook al kon het waarschijnlijk beter... ![]() ![]() ![]() De body is zowaar twotone... hehe... Onze lieve eerste eigenaar had de verstralers er al opgezet dus dat gaf wel even wat afplakproblemen met zich mee. uiteindelijk lukte het rode gespuit toch goed (met Tamiyalak overigens) ![]() Ook enkele onderdelen werden netjes geprimed en in de juiste kleur gespoten. Natuurlijk moest er nog wat handmatig bijgeschilderd worden aan sommige stukjes... ![]() Daarna kon het decalleren beginnen. Dit lijkt vlug, maar er was een week zeeklas tussen. De body heeft dus een volle week uitgehard. Prima dus... De decals waren makkelijk om erop te brengen. De Sol had evenwel niet altijd meteen het gewenste resultaat. Misschien is het sopje wat oud aan het worden en moet ik dringend een vers potje starten. Toch ben ik tevreden over het resultaat: ![]() ![]() ![]() ![]() Ook de velgen werden herwerkt, hier met de TamiyaCorolla... ![]() ....
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#8
|
||||
|
||||
Ook aan het interieur werd al wat gewerkt... Tot ik plots doorhad dat het eigenlijk beter is om eerst de ophanging, uitlaat en andere chassisonderdelen te monteren. Dus hier even enkele foto's van gemonteerde delen. Ook het dashboard en de ruitenpartij is af. Jammer dat er geen templates waren bij die ramen. Dan maar zelf afplakken en aardig gelukt he...
![]() ![]() ![]() ![]() Hier de ophanging waar ik straks nog aan verder bouw... ![]() En ook de zetelpartij werd aangepakt. Om te beginnen een template gemaakt om dan de achterzijde van het stoeltje te bekleden. Deze al op het carbonpapier gezet dat een andere kleur heeft dan de carbonpartij van Hasegawa op het dashboard. Deze manier van werken heb ik trouwens van Guido (Huudo van De Paddock)... ![]() ![]() Dan kregen de stoeltjes hun stofje overtrokken met het gekende poeder. Enkele zwarte laagjes zitten er ook al op en momenteel zijn ze zelfs pikzwart zoals het hoort... Foto volgt nog wel als de gordels erop zitten... ![]() ![]() Zo, dat is het tot nu... Heel wat werk achter de rug dus. En eigenlijk eens een verademing om een wagen te bouwen zonder extra verbouwingen zoals The King en die oude Celica... Grtzzz
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#9
|
||||
|
||||
Die remolie heeft zijn werk goed gedaan zo te zien, en je bent al behoorlijk gevorderd. Ziet er goed uit.
![]()
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#10
|
||||
|
||||
Allez, tijd voor een update. En wat voor eentje... Heel het interieur en onderstel is afgeraakt. Stom genoeg heb ik geen tussendoorpics genomen. Maar gelukkig kon ik nu even buiten voor wat algemene overzichtsfoto's.
De body staat al netjes te blinken na enkele lagen mist- en wet coats. Straks komt er nog een allerlaatste laag over. Daarna mag ie een weekje uitharden om dan net voor de herfstvakantie in het huwelijk te treden met het chassis. Eind oktober zou de wagen dan af moeten zijn... De pics... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De zeteltjes zien er wat grof uit op die macrofoto. In het echtie valt dit heel goed mee. Maar ik moet echt eens gauw zwarte poeder kopen want deze witte is wat onhandig om mee te werken. Zoals je kan zien zal ik hier en daar nog wat mogen bijtippen ook al zitten er enkele lagen zwart en zelfs semiglossvernis over... Next up... De laag blanke lak en dan een weekje wachten en andere projecten opnemen... Owja, smoke in de velgjes zal ook nog broodnodig zijn...
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) Last edited by Loeten; 15-10-2008 at 15:35. |
#11
|
||||
|
||||
Het werktempo ligt hier in ieder geval hoger dan bij de corolla van mij.
Wat niet ten koste gaat van het geleverde werk. Ziet er zeer goed uit. Vraagsken: De gordels die je geplaatst hebt zijn dat die van hasegawa zelf? Hoe doe je dit om ze zo mooi te laten liggen? Als ik dit doe springen ze alle kanten op ![]()
__________________
Grtz Fanza Mijn Werkbank : Rally Cars |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Secondenlijm... Ik breng met een tandenstokertje wat lijm aan op de achterzijde van de gordel (Hasegawa idd) op de plaatsen waar het moet vast zitten: aan het stoeltje vooraan en ook bovenaan aan de achterzijde waar de gordel uit de stoel komt... Geen druppel he, gewoon met het stokje wat wrijven... Succes !!
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#13
|
||||
|
||||
Hé Loeten, ik heb die poeder ook evenals die van Rangerink. Deze valt nogal grof uit tov de Rangerink, omdat deze laatste verkrijgbaar is in de categorie superfijn. En ik kan het weten want ik heb al met beide gewerkt en kan vergelijken.
Ik geef je de raad als je je toch zwarte gaat aanschaffen om dan voor die van Rangerink te gaan. Deze is verkrijgbaar bij Verschooten in Antwerpen, kost evenveel en ze versturen met de post. http://www.verschooten.be/content/home
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 15-10-2008 at 23:51. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#15
|
||||
|
||||
Ik heb dus die poeder niet meer aangekocht nadat ik die spuitbus van Gulfie kon kopen. Nogmaals bedankt ik ben supertevreden !! Bij deze laat ik het poeder er nog wel op. Alles zit al goed vast en ik krijg het er niet meer deftig af, vrees ik. Dan maar zo...
Ook hier kon ik gisteren een stapje voorwaarts maken, maar het ging met horten en stoten. En ik ben verre van content. De body kon enkele malen bijna vliegen. Die raamrubbers gingen echt niet. Eerst netjes afgeplakt en toch kroop het er langs alle kanten onder of ging het weer mee als ik de tape erafhaalde. Oorzaak is eenvoudig: de verf is te oud geworden en oplengen helpt onvoldoende... Dan maar met de vrije hand de schade proberen bij te werken en uiteindelijk de bestuurderszijde volledg met de vrije hand. Iets wat ik vanaf nu meer zal doen weer aangezien ik nog geen last heb van beven. Ook al zongen ze het maandag anders: "lang zal ie beven..." ![]() ![]() ![]() ![]() Het afplakken gaf dan ook nog eens schade aan de decals. Door het afsnijden van de tape zat ik dus op één plaatsje toch door de blanke lak die meekwam bij het verwijderen van de tape. Ook de decal besloot mee te gaan in de ontsnapping en lap dan had je dit... ![]() Gelukkig heb ik nog zo'n tweede decalvel liggen uit een andere doos en kon ik alles oplappen. ![]() Zoals je ziet zijn de rubbers niet 100% strak maar de fouten vallen meer op met de macrofunctie dan op het blote oog... ![]() ...
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|