De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Moto-sport
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 31-12-2008, 01:16
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Ook bijltjes-dag in de MotoGP? Stopt Kawasaki?

Quote:
(Motorsport-Total.com) - Kawasaki zieht sich mit sofortiger Wirkung aus der MotoGP zurück. Was gestern noch als Gerücht von der italienischen Sportzeitung 'Tuttosport' zunächst zaghaft kommuniziert worden war, scheint sich heute zu bestätigen. Wie aktuell mehrere Medien übereinstimmend berichten, soll der Rückzug nun auch offiziell aus der japanischen Firmenzentrale verkündet worden sein.

http://www.motorsport-total.com/moto..._08123002.html

Benieuwd hoe het hier verder gaat.......... Dat zijn weer enkele werkplekken die verloren gaan in het Limburgse. Het team was gevestigd op een industrieterrein in Heerlen, stond onder een leiding van een Belg. Even zoeken....
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 31-12-2008, 01:20
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Teammanager was/is Michael Bartholemy.

Quote:
Het Kawasaki MotoGP Team kent een grote Nederlandse inbreng met onder meer monteurs en veringsspecialisten. De Europese uitvalsbasis van het team is in Heerlen.


http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/mot...0_kawasaki.xml
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #3  
Old 31-12-2008, 12:49
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
De Japanners zijn niet bang om met het bijltje (samurai zwaard in dit geval ) te hakken: Honda, Suzuki, Subaru en nu Kawasaki.

Waar in het verleden MotoGP erg goed was (jaloerse blikken vanuit F1 naar MotoGP), blijft er van MotoGP niet veel over. Door het afhaken van Kawasaki staan er nog maar 17 motors op de grid met als gevolg dat het geen WK meer mag heten (min. 18 motors, al zal die 18e motor er wel komen)...

Het WK Superbikes daarentegen is opnieuw met een opmars bezig. Aprilia en BMW voegen zich komend seizoen bij Honda, Ducati, Suzuki, Yamaha en Kawasaki. Ook zijn er geruchten over de komst van KTM en MV Agusta.
Reply With Quote
  #4  
Old 01-01-2009, 21:13
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2008
Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Posts: 1,428
Naar het schijnt is dit gerucht reeds bevestigd door Kawasaki en gaan ze stoppen. Hopkins zou met behulp van zen sponsor Monster ofwel een 3de suzuki ofwel een 3de yamaha van het Tech 3 team gaan besturen.
San Carlo Honda Gresini teambaas Fausto Gresini wil graag Melandri binnenhalen. Dat zou betekenen dat De Angelis zen zitje verliest.

Ook nog heeft het Pramac team bevestigd dat ze, na verlies van hoofdsponsor Alice, verder gaan met Kallio. Niccolò Canepa moet een nieuwe werkgever gaan zoeken.

De crisis heeft de motogp gevonden.
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 10-01-2009, 16:01
Louis Louis is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2007
Location: kuringen
Posts: 103
Als je al deze afhakingen gaat bekijken valt er toch wel iets op.
1. het zijn allemaal japanse merken
2. De laatste jaren heeft geen van deze merken veel kunnen winnen op een paar toevalstreffers na. Ze zouden en moesten prijzen pakken en wereldkampioen worden.

Is de economische crisis voor deze merken geen welgekomen excuus om met stille trom het strijdtoneel te verlaten zodat ze niet open en bloot moeten toegeven dat ze met de top niet mee kunnen strijden voor de eerste plaats? Als rally fanaat is het jammer dat 2 merken verdwijnen en dit zal zonder twijfel bevestigd worden door de F1 en moto Gp liefhebbers onder ons. Maar als we eerlijk zijn weten we dat van al deze merken de ambities heel groot waren maar dat ze helaas achter de feiten liepen.
Reply With Quote
  #6  
Old 10-01-2009, 19:34
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Het klopt dat de merken zonder klinkende resultaten beginnen afhaken. Logisch ook als je weet hoeveel geld in dit soort sport wordt gepompt. Als de civiele verkoop in zijn geheel achteruit gaat, dan kan je dat niet meer goedmaken met een paar overwinningen in een WK. De concurrentie verliest ook marktaandeel, dus daar kan je niet meer gaan pikken door te verwijzen naar je sportieve prestaties (of het uitblijven van die van de concurrent).
Dus ja, ik begrijp dit soort beslissingen. Alhoewel ik me toch afvraag hoelang die leegloop kan blijven duren? Als je in MotoGP al met een truc moet komen om jezelf nog "WK" te mogen noemen, als je ziet dat in het WRC nog slechts 2 merken competitief zijn, als je ziet dat alternatieve kampioenschappen met "goedkopere" formules wél bloeien, hoelang kan je dat dan nog blijven trekken als organisatie, én als deelnemer?
Hoe groot is de glans van een Citroën WRC-titel nog? Hoe kan je dat blijven verkopen als marketing-argument? Of erger, als je 5 jaar kampioen bent geweest, hoe ga je dan geloofwaardig uitleggen dat je enige concurrent je deftig het vuur aan de schenen legt?
Ik denk dat we nu zien hoe de zogenaamde koninginneklassen aan het uitsterven zijn (en de crisis wordt inderdaad als excuus gebruikt, maar het proces is in WRC al een jaar of 4 bezig -remember Peugeot?), en op termijn van enkele seizoenen zal alles naar de "alternatieve" competities verkassen, zoals IRC, Superbike en dergelijke. Voor F1 zal wel iets als alternatief worden gevonden, anders blazen we de door-de-voetbalploegen-gesponsorde-eenzitterij wel wat leven in.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #7  
Old 12-01-2009, 22:04
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2008
Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Posts: 1,428
Anderzijds kan het alleen maar mooier worden. Ik ben dan wel een hevige Rossi fan maar ik moet toegeven dat ik veel meer genoten heb van de SBK vorig seizoen. En daar word het alleen maar beter. Dit seizoen lijkt me heel leuk te worden.

F1 daar heb ik jaren geleden al afgehaakt en het WRC boeit me ook niet meer echt, dus ik juich nieuwe klassen toe. Het kan alleen maar beter worden. Alleen die door-de-voetbalploegen-gesponsorde-eenzitterij vinnik niet zo' n geslaagd idee
__________________

Last edited by Doc; 12-01-2009 at 22:05.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 08:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.