De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 16-02-2010, 17:19
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Nissan Skyline GT-R R35 - Aoshima - 1/24

Tijd voor een nieuwe start. Afgelopen zaterdag heb ik de nieuwe Skyline kunnen halen voor een prikkie en leek me een mooi onderwerp voor een nieuwe build.
Wederom zal handoefening worden voor de airbrush.

Ik heb ook eens geprobeerd om de primer van Alclad te gebruiken, maar afgezien van het feit dat deze wél schuurbaar is, ben ik er niet echt tevreden over. Het is nogal agressief met plastic, laat de gietnaden weer tevoorschijn komen en is naar mijn mening vrij dik.
Ik ga het in de toekomst nog wel gebruiken, maar denk niet dat ik een nieuw busje koop.

Wat foto's:






Hier zie je wat de primer weer naar boven brengt:




En je ziet ook hier duidelijk de rondjes voor de bevestiging van de bumper onder de achterlichten.


Schuren maar weer




Reply With Quote
  #2  
Old 16-02-2010, 17:21
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Toen het nog niet helemaal lekker was, heb ik maar de lijmtruc geprobeerd, maar zelfs dat werkte niet.


Kwam net zo hard weer terug


En in zijn jasje, de kleur is erg moeilijk op de foto te nemen, maar is een wat donkerderblauw, met een paars pareleffect.








En zo staat de Skyline er nu bij:


Reply With Quote
  #3  
Old 16-02-2010, 19:30
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Ok, dit gaat me even te snel.

Je maakt melding van de problemen met de weerkerende gietnaden, maar hoe heb je het uiteindelijk opgelost? Ik heb er met mijn Prelude ook erg mee gesukkeld, maar heb het enkel maar goed gekregen door meerdere dunne laagjes op te bouwen. Is dat bij ook zo gegaan, of hoe ben jij erom heen gekomen?

De kleur dan, die is donkerblauw met een pareleffect. Lijkt me een strakke kleur op deze wagen, maar welk merk van verf heb je gebruikt? En wat zijn de speciale karakters op de motorkap en het dak?

Leuk project overigens. Vind de GTR 10x mooier dan eender welke 911 of Ferrari die de afgelopen jaren de fabriek heeft verlaten.

Ben benieuwd naar het vervolg!

Last edited by Guido; 16-02-2010 at 19:30.
Reply With Quote
  #4  
Old 17-02-2010, 11:13
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Guido, ik heb dat niet volledig kunnen oplossen. Het is een naar gevolg van de alkyd-basis alclad primer. Ik heb de auto nogmaals voorzien van een laagje pimer en erg fijn geschuurd, zo glad mogelijk. Nu waren er nog kleine imperfecties, zoals op de motorkap te zien is. Maar ik denk dat ik dat eruit kan polijsten aan het eind van de rit.

Ik gebruik voor de body's verf van enkel en alleen Createx AutoAir. Airbrush klaar en op waterbasis. Daarnaast heb ik het 'ghosting'techniek toegepast. Nadat ik de basis kleur had gelegd, heb ik een paar 'stickers' opgeplakt en nog een erg dun en fijn candy laagje er op gelegd. Hierdoor krijg je een beetje andere kleur en kun je datgeen wat je hebt afgeplakt onder bepaalde hoeken zijn. Maar onder andere hoeken is het niet te zien.

En ik moet jouw mening delen, na de 360 en de Enzo zijn er geen mooie ferrari's meer gekomen. Het is teveel een marketingproduct geworden ben ik Ferrari-af.
Reply With Quote
  #5  
Old 21-10-2010, 22:56
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Ik ben hier met de opruimweken begonnen, ik heb zoveel 'open' projecten staan dat ik er wat wil afbouwen om zo weer wat nieuwe wind door het geheel te laten blazen.
Inmiddels is de Challenger al klaar, net als de Golf GTi, de Fireball 500 nadert ook zijn einde en zo zijn we beland bij de Skyline.

Het enige wat ik ooit aan deze bouw heb gedaan was de body spuiten, geblankt en gepolijst, maar het heeft me nooit echt naar tevredenheid gebracht. Nu ik met het opruimen bezig ben gegaan had ik de keus; verder zo opbouwen of rigoureus en opnieuw. Dat laatste dus.
Ik heb de body in de Muscle gehad en daarna wat puntjes waar ik niet tevreden over was afgeschuurd, in de primer gezet en voor het eerst gespoten met Zero, ik ben nog niet eraan gewend en ook nog niet helemaal tevreden, maar zal dat morgen gaan bijspuiten en dan zien we het wel weer.







De nieuwe kleur is Berwick Bronze van Aston Martin, maar het is een ongelooflijk donkere kleur, als ik hem hier zo zie, zou je zeggen dat het gewoon zwart is. Daarom heb ik voor de foto er wat water opgedaan, zodat het een beetje blanke lak vergelijkt.








Reply With Quote
  #6  
Old 02-11-2010, 11:55
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Het gare is; deze kleur zou Berwick Bronze moeten zijn van Aston Martin en het lijkt er totaal niet op. Ik heb even Steve een e-mail gestuurd (kreeg warempel de volgende dag al een e-mail terug) en zij vinden het ook niet kloppen. Ze hebben navraag gedaan bij Lechner, de firma die hun de formule's geven en ook zij geven toe dat het niet klopt.
Ze zijn er dus mee bezig en zodra het probleem is opgelost, krijg ik een potje met de nieuwe formule. Al is dat te laat voor de GT-R, die staat nu in een donkergroen jasje. Ik heb hier de kleurenschema's maar wat op aangepast en het resultaat is een 'chique'- versie van de GT-R. Het staat 'm niet eens verkeerd ook, daarom maar besloten geen spoiler te monteren, vind het zo wel iets hebben.

wat foto's:
Hier zat ik nog te twijfelen over de achterspoiler, het idee was om deze in carbon uit te voeren.


Testfit van het interieur




Om het spuiten en afplakken te vergemakkelijken, heb ik de stoelen in 2'en gesneden


Met blanke lak.




Het aangepaste kleurenschema voor het interieur, in plaats van sportief ben ik voor chique gegaan






Reply With Quote
  #7  
Old 02-11-2010, 11:57
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Wie herkent de film :lol:


Het interieur nadert zijn einde, hier zijn gordeltjes achter gemaakt en de stoelen gemonteerd, samen met bordeaux-rode vlokken voor tapijt.








Het dashboard




Één van de deurpanelen


en om 1 of andere gave reden ben ik de spiegels verloren, ik kwam er gisteren pas achter, dus een setje spiegels gepakt van een MR2 en die voorzien van carbon.


Reply With Quote
  #8  
Old 02-11-2010, 20:14
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Kleur ziet er goed uit, maar zo'n GT-R heeft wel zijn achterspoiler nodig. Dus jouw plan om hem met carbon te bekleden moet je niet wegbergen.
Maar omdat je een luxe-versie wil bouwen, zou ik wel donkere carbon gebruiken, ook voor de spiegels. Ook de gordels achterin zou ik niet in het rood maar in het zwart uitvoeren.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 05:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.