![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Williams FW13B Renault - Thierry Boutsen (GP Hungary) - Tamiya - 1/20
Vlak voordat ik mijn huis kochte, had ik een thread gestart bij Kit-Review van deze doos. Het betreft de wagen waarmee T. Boutsen meedeed in het F1 kampioenschap van 1990. Ondertussen heb ik deze terug vanonder het stof gehaald en ik ben van plan om mij eens goe te laten gaan! Zo ga ik zoveel mogelijk after-market spullen gebruiken. (nu ja, zoveel mogelijk.... ik ben geen miljonair hé
![]() Ook ga ik veel experimenteren om te scrathen. het betreft deze doos: Ondertussen ben ik al begonnen om de achtervering te scrathen. de stukjes vering van het onderdeel gehaald, de openingen voorzien aan het stuk waar dan de nieuwe veringen moeten bevestigd worden en gaatjes geboord van 0,4mm. Voor de nieuwe veringen had ik in gedachten om de top van de oude te hergebruiken maar dit was niet mogelijk aangezien ze schuin waren gegoten. Dan maar op zoek naar een alternatief en ik vond hier nog 4 vleugelmoeren die ik bij mijn wieltjes had bijgekregen van mijn 250GTO. na het ontdoen van de 'vleugeltjes' op de moer en gaten te hebben geboord bekwam ik een behoorlijk resultaat.
__________________
MIJN WERKBANK Last edited by Ferrari rules; 01-09-2010 at 08:56. |
#2
|
||||
|
||||
Dan zit ik nog met een vraagje. Het figuurtje van T. Boutsen is al geschilderd en het hoofdje is nog niet gelijmd. nu de vraag was hoe ik Thierry er laat uitzien in zijn bolide.... Hoofd recht naar voor of een beetje schuin (net zodat hij een bocht neemt en uiteraard staan de wielen dan in de zelfde richting
![]() ![]() De motor werd ook ontdaan (daar waar de veringen zouden moeten komen) van zijn overtollige gewicht. er werden eveneens gaatjes geboord van 0,4mm. Ook ben ik begonnen met het achterste gedeelte van de motor in carbon te steken (daar wwar de achtervleugel wordt bevestigd) En dan nog een klein vraagje; Kan er mij iemand helpen voor een programmatje om mijn foto's te verkleinen? ik gebruik normaal 'foto resize magic' maaral mijn foto's verkeuren zoals negatieven van een fotorolletje. ik heb al verschillende keren het programmatje verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dit helpt niet... ![]() ![]()
__________________
MIJN WERKBANK Last edited by Ferrari rules; 08-05-2010 at 20:11. |
#3
|
||||
|
||||
Aan een goed programmatje voor foto`s te resizen kan ik je wel helpen, probeer deze BD sizer maar eens. Ik ben er tevreden over
http://forum.belgiumdigital.com/f21/...eta-80220.html
__________________
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt voor de tip Doc. het lukt perfect om de foto's te verkleinen maar ik krijg telkens een error. niet zo erg want de foto's kan ik verkleinen.
__________________
MIJN WERKBANK |
#5
|
||||
|
||||
Heeft er iemand een idee welke 'carbon/kevlar' decals ik hier best voor gebruik en van welk merk? oja, voor de bodemplaat en het steunvlak waar de achtervleugel op rust.
__________________
MIJN WERKBANK Last edited by Ferrari rules; 08-05-2010 at 20:11. |
#6
|
|||
|
|||
@ Ferrari Rules ;
Studio 27... er is geen betere !!! Aanbrengen op volgende manier; Zorgen voor een vlakke ondergrond: vernis dus van het blinkende type. Decal op "maat" snijden. Even in lauw water leggen tot hij "bijna" van de drager af komt. Schuif het decal op zen plaats. Duw hem voorzichtig op de plaats waar je hem wil hebben met een penseel. (bevochtigen met water) Droog deppen met pluisvrij doekje Decalcoat nemen van daco "medium solution" decal bevochtigen, Het decal -zuigt- zich nu tegen het model. Laten rusten !!! Vernis erover en voila...klaar. ![]() Dit is hoe ik decals zet. er zijn natuurlijk nog andere manieren... Zoveel wegen naar Rome ! ![]() Grtz, G ![]() P.S. mag ik aub ook je voornaam, we hebben elkaar gezien in Jabbeke maar ben hem alweer vergeten ![]() Die schuilnamen hier ook altijd....zot word ik der van ! ![]() Last edited by gert mertens; 16-03-2010 at 11:57. |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Studio 27 ok maar welke kleur? op de foto zie je duidelijk dat dit niet gewoon carbon is maar eerder fiber kevlar of zoiets... De veren heb ik ondertussen gemaakt en geschilderd in hemelsblauw tot ik op de foto's zag dat de veren zelf eigenlijk metallic grijs zijn ![]() De aandrijfstangen werden verwijderd en vervangen door messing exemplaren. dit was geen gemakkelijke klus aangezien ze aan de motorblok lichtjes hellen, maar het is toch gelukt. ook hier nog lichtjes opschuren. ![]()
__________________
MIJN WERKBANK Last edited by Ferrari rules; 08-05-2010 at 20:13. |
#8
|
||||
|
||||
kan iemand mij helpen?
ik zou graag wat lasnaden aanbrengen op de uitlaten maar ik weet niet goed hoe ik hier moet aan beginnen. Ik heb Gulfie zijn mclaren eens bestudeerd en hij heeft deze ook aangebracht maar er staat niet bij hoe hij dit deed. thanks foto's volgen nog maar de vrouw heeft de kodak mee op reis...
__________________
MIJN WERKBANK |
#9
|
||||
|
||||
Na het bouwen en metsen van mijn vijver en terras heb ik nog wat tijd gevonden om voort te werken aan dit model. De veren die zelf gemaakt zijn komen goed uit en ze passen perfect onder het motorblok. De bodemplaat werd gedeeltelijk voorzien van carbon/kevlar decals van Scale Motorsport en Bmf alu-folie om het hitte werend materiaal na te bootsen. Na het passen van de motorblok ,om te zien of ik ver genoeg ging met de decals, werd dit goed bevonden en ga ik de rest nog doen. Er werden gaten geboord waar de uitlaten door de bodemplaat komen en in de uitlaten zelf ook.
__________________
MIJN WERKBANK Last edited by Ferrari rules; 08-05-2010 at 18:05. |
#10
|
||||
|
||||
Het decallen verloopt zeer moeizaam. Zo moet ik enorm veel 'sollen' om ze toch maar goed te krijgen. het lukt wel, maar het is frustrerend om iedere keer die zelfde rimpels te zien weerkeren! dan heb ik nog eens blijven 'plakken' ook !
De decals voor de voorvleugel en ophanging van de achter vleugel zijn van renessance (dezelfde trouwens van mijn ferrari 189) en die zijn dan niet gevoelig genoeg aan het 'sollen' ! bij de ferrari had ik daar geen problemen mee... ![]() nu, lukken moet het toch hé ![]()
__________________
MIJN WERKBANK |
#11
|
||||
|
||||
Voor de motor ben ik dan wel tevreden met de vorderingen. Zo heb ik de ophanging gemonteerd en verder afgewerkt. ook heb ik cilinderblokken (of hoe noemt dit?) geplekt en voorzien van FeM boutjes. de luchtbox is ook voorzien van dezelfde decals zoals de bodemplaat en mat zwart geschilderd.
Dit begint er al een beetje op te trekken! ![]() de uitlaten werden dan gespoten in semi-gloss chrome uit de gamma en ziet er behoorlijk uit. die worden later nog behandeld met de schmink doosjes.
__________________
MIJN WERKBANK |
#12
|
||||
|
||||
Een kleine update;
Aan zijkanten van de achtervleugel zijn de meegeleverde decals en de carbon decals(binnenkant) aangebracht. 1st werden de blauwe decals bevestigd en daarna de belettering erop. deze zijn ook al voorzien van 1 laagje vernis (Gunze). Dit verliep niet zonder slag of stoot! na het spuiten van de vernis kwamen er in de decals en de carbon decals kleine blaasjes! ![]() dan heb ik de koelbuizen na gemaakt zoals die te zien zijn op de foto van de motor (eerder in deze thread). Dit heb ik gedaan door fijn ijzerdraad rond een stokje te draaien (zelfde principe als de veren) en dan BMF folie rond gedraaid. ![]()
__________________
MIJN WERKBANK |
#13
|
||||
|
||||
Die koelbuizen zijn wel leuk. Heb je de decals na het plaatsen goed gereinigd? Het lijkt erop dat je er resten van andere producten zijn achter gebleven en er daardoor bubbeltjes zijn ontstaan. De decals met sol gezet?
|
#14
|
||||
|
||||
Quote:
allemaal gedaan...
__________________
MIJN WERKBANK |
#15
|
||||
|
||||
Heb je misschien de vernis bij de eerste laag redelijk "nat" gespoten? Ik wil daarmee zeggen: op een dusdanige manier dat alles mooi egaal blinkt. Of heb je eerst een mistlaag gezet: dus zodanig dat je de vernis wel ziet, maar dat hij nog helemaal niet blinkt?
Beter altijd eerst met een mistlaag beginnen. Of heb je dat ook zo gedaan...? |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|