De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 25-08-2010, 17:47
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular

Renault 5 GTTurbo - replica van mijn eigen

Een tijdje geleden kwam Norev met het leuke nieuws dat er een Renault 5 GTTurbo phase 1 en 2 in 1:18 uitgebracht zou worden. En na een tijdje kwamen ze beschikbaar. Helaas kwam het mij wat minder financieel goed uit, zodat ik even moest wachten. En omdat het om een diecast gaat, verwachte ik geen gekke dingen. Maar dingen liepen anders en Norev kwam in conflict met Renault over de GTTurbo met als gevolg dat de Ph2 straatversie beperkt werd geproduceerd en nu er niet meer aan te komen is.
Ik heb nog wel een phase 1 gekocht, maar omdat ik zelf een phase 2 heb, vond ik dat eeuwig zonde.

Dit heeft inmiddels een paar maand door mijn hoofd gespeeld en ik heb 2 weken terug het besluit genomen om een rally-versie aan te schaffen en dan zelf maar om te zetten naar een kopie van mijn eigen.

Vanochtend kwam de auto binnen en het deed wel pijn, het model koste 50 euro en binnen het uur dat ik de auto binnen kreeg, lag hij helemaal in stukjes. Maar we moeten ergens beginnen ;-)

ennieweej; het idee is dus om mijn eigen auto na te bouwen. Ik ga hem echter niet bouwen in de huidige staat, maar hoe ik de auto wil nadat ik er klaar mee ben. Ik heb de GTTurbo nu sinds 2003 en zodra ik mijn garage heb (waarschijnlijk volgend jaar ergens) ga ik beginnen met een volledige restauratie. Heel veel zal er uiterlijk niet veranderen, maar toch een aantal detailpunten. Nu wil ik dit alvast toepassen in het schaalmodel, zodat ik kan zien of het mij aanstaat.

Mijn auto zoals hij was in 2004;

Dit zijn de velgen die ik al heb klaargemaakt voor de echte, het zijn OZ F1 World Championship Edition velgen, waarin het hart zwart is gespoten

En het model:

Reply With Quote
Old 25-08-2010, 19:06
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Een "R5'je"! Leuk model, zeker ook om origineel te hebben. Ik ga volgen.
Reply With Quote
Old 29-08-2010, 20:30
De Paddock Regular

En een kleine update, veel is er nog niet gebeurd. het meeste is allemaal voorbereidend werk. De body is geschuurd en waar nodig geplamuurd.
Met de binnenkant van de deuren ben ik begonnen met proef-spuiten. Ik spuit deze auto weer eens met een spuitbusje en moet er even weer de hang in krijgen.
De rechterkant is de 1e test, de linkerkant de 2e. En het verschil moge duidelijk zijn.

Ook heb ik de knipperlichten blank gemaakt, net zoals bij de mijne.

Last edited by The creative explorer; 29-08-2010 at 20:31.
Reply With Quote
Old 07-09-2010, 17:15
De Paddock Regular

En ook hier zijn we een stapje verder.

Alle body-panelen zijn in de juiste kleur gespoten en ik zit nu te twijfelen om de originele GTTurbo sticker te plaatsen of niet. Op mijn auto zit het niet en ik weet nog niet wat ik mooier vindt. Zodra ik definitief weet wat ik wil, kan ik de auto aflakken.

Met het dashboard ben ik ook begonnen, zo moet er een klepje worden gemaakt of beter; opgevuld en het rechter gedeelte had 2 vierkante doosjes die er niet horen en dus ook opgevuld dienen te worden. Dit laatste is nogal een priegel werkje.

Reply With Quote
Old 07-09-2010, 17:15
De Paddock Regular

Reply With Quote
Old 07-09-2010, 19:37
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular

Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Mooie renault is dit aan het worden. Ik begin ondertussen heel nieuwsgierig te worden naar de echte.
Old 07-09-2010, 23:16
Loixrallyfan's Avatar
Loixrallyfan Loixrallyfan is offline
De Paddock Regular

Je eigen wagen nabouwen, dat spreekt me ook wel aan.
Het begin ziet er al goed uit.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules