De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Meetings
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

View Poll Results: Welk systeem van tombola geniet jouw voorkeur?
Ik wil dat het oude systeem van lotjes aan 5 euro behouden blijft. 0 0%
Ik wil best een kit van een hogere kwaliteit, maar de prijs moet 5 euro per lotje blijven. 1 6.67%
Ik ben voorstander van het systeem van lotjes van 5 en 10 euro. 12 80.00%
De lotjes mogen best 10 euro kosten, dan krijgen we ook een kit van hogere kwaliteit. 2 13.33%
Voters: 15. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 06-11-2010, 14:33
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Modelbouwbijeenkomst - 17 december 2010

Gene paniek, je bent de bijeenkomst van november nog niet vergeten hoor! Maar ik wil al eens iets afspreken voor onze jaarlijkse 'tombola-meeting' van december. En om tijdig een antwoord te hebben, post ik deze thread met poll nu reeds, zodat Johny en ik weten waar we aan toe zijn als we naar Luc Sturm trekken voor onze 'kerstinkopen'.

Wat is namelijk het geval? Tot op heden hebben we altijd een tombola georganiseerd die gedeeltelijk gesponsord werd met de overschotten van de 'pot' die we altijd bijeenleggen op onze maandelijkse meetings, en gedeeltelijk met de inkomsten van de verkoop van de lotjes. Bij aankoop van de tombola-kits werd hiermee rekening gehouden, en de totale som-in-kas werd dan meestal door 25 gedeeld, wat ons op de gemiddelde kostprijs per aan te kopen kit bracht. Dit zet ons meestal in de categorie van de niet al te dure kitjes type Heller, Revell, en de iets simpelere Tamiyas, Fujimis of Hasegawas.

Goed. Dat systeem kunnen we gewoon behouden want het heeft altijd goed gewerkt. Maar er kan meer! Onze kas heeft mettertijd wat aan volume gewonnen, en we zouden er dus kunnen aan denken om de aankopen te gaan doen in een iets hogere categorie. Dit zou betekenen dat onze kas gewoon een groter deel sponsort, en dat de prijs van de lotjes behouden blijft. Dat betekent tegelijk ook dat deze 'verbeterde' tombola niet eindeloos kan blijven duren want dat sponsoren zou onze kas natuurlijk ook doen inkrimpen. Maar het kan. En iedereen zou dus naar huis gaan met een kit van een hogere categorie.

Derde mogelijkheid is dat we vanaf dit jaar een nieuw systeem zouden hanteren. Er zouden dan 2 soorten lotjes zijn en 2 soorten prijzen. De lotjes van 5 euro zouden behouden blijven, maar er zouden nu ook lotjes van 10 euro te koop aangeboden worden. De meesten onder ons kopen sowieso 2 lotjes van 5 euro, dus dan kan je dit jaar overwegen om er eens eentje te kopen van 10 euro en naar huis gaan met 1 duurdere kit ipv 2 goedkopere. De ingepakte cadeautjes krijgen dan een gekleurde sticker opgeplakt of zoiets, zodat je uit 2 sets van tombolaprijzen zou kunnen kiezen naargelang de kostprijs van je lotje. En het omruilen van prijzen na opening van je cadeau zou ook alleen mogen binnen de gekozen categorie natuurlijk. Voordeel van dit systeem is dat we het kunnen behouden, omdat de kas niet leegloopt op die manier.

En ja, misschien willen jullie wel helemaal af van die lotjes van 5 euro en verkiezen jullie allemaal wel rechtstreeks lotjes van 10 euro waarbij de tombolaprijzen allemaal van een hogere categorie worden. En dat maakt het omruilsysteem weerom gemakkelijker want alle kits zitten dan weer in dezelfde categorie...

Wat denk je? Welk systeem geniet je voorkeur? Vul gauw de poll in aub, zodat Johny en ik op 15 november ten laatste weten in welke richting de aankoop van de tombolaprijzen mag gebeuren. Als er te weinig antwoorden binnenkomen gaan we er van uit dat het oude systeem behouden moet blijven... Laat ook weten of je van plan bent om te komen, zodat we ook weten ongeveer hoeveel kits er mogen aangekocht worden...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #2  
Old 06-11-2010, 17:49
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Balen dat ik er niet meer bij kan zijn! Is er een mogelijkheid tot meedoen op afstand? Dat iemand loten voor mij koopt en de kits naar een volgende meeting meeneemt (of verstuurt op mijn kosten)?
Reply With Quote
  #3  
Old 06-11-2010, 19:46
racer's Avatar
racer racer is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2010
Location: Houthalen
Posts: 163
Ik ga weer de slechte zijn zoals altijd,maar dat ben ik gewoon.
Ik heb al dikwijls van verschillende leden en niet van 2 gehoord,dat men die tombola niet zo zien zitten.
De reden is dat het geld kost,en men naar huis gaat met een kit die men toch niet gaat bouwen en zeker niet van plan waren om te kopen.
Ik persoonlijk heb mijn gewonnen kit altijd al weggeven of verkocht voor een paar €.
Verleden jaar zijn om die reden verschillende leden niet gekomen op de meeting van december.
Ik persoonlijk vind dat je het geld beter spendeert aan een niet te duur gezellig etentje of een gezellig onderonsje met een hapje en een drankje.
Als je toch niet wenst af te stappen van een tombola zou ik persoonlijk,meer de richting uitgaan van het kopen van spuitbusjes,lijm,verfpotjes,penselen.............. .... enz.Dat kan iedereen gebruiken en daar is iedereen blij mee.
Mag ik duidelijk zijn dit is mijn persoonlijke mening.Ik hoop nu dat de mensen die er ook zo over denken,zo eerlijk zijn van hun idee,hier ook eens neer te schrijven,en niet zwijgen zoals altijd.
Mocht er niemand reageren beschouw dit schrijven dan als nietig,dan ben ik weer verkeerd geweest.
Als het bestuur ok is voeg dan nog een extra regeltje toe aan de poll.Ik waardeer wel de inzet van Guy en Johny,die zich de laatste tijd,heel goed inzetten voor de club en alles terug in het goede spoor aan het krijgen zijn.
Reply With Quote
  #4  
Old 06-11-2010, 21:18
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Wel, als wat racer hier komt te vertellen inderdaad bij de meerderheid van de leden leeft, dan willen we het natuurlijk óók graag weten vóór 15 november!

Hou er echter rekening mee dat

1) we met dit nieuwe systeem willen verhelpen aan een deel van het probleem, zijnde dat je naar huis gaat met een kit die je echt wil bouwen; het probleem van de kosten blijft bestaan maar als je een kit krijgt die je echt leuk vindt lijkt ons dat toch de moeite, om nog maar te zwijgen over de uren plezier die het wisselsysteem meebrengt. Trouwens, ook daar kan over gediscussieerd worden hoor; als het uitwisselen van de kits op zich iets is waar de meesten onder de leden vanaf willen, kan dat ook natuurlijk...

2) het afschaffen van de tombola natuurlijk altijd kan, maar graag dan ook een tegenvoorstel doen wat er in december zoal op het verlanglijstje staat als eindejaarshappening. Het voorstel van een etentje is goed bedoeld ongetwijfeld, maar zo goed gespijsd is onze kas nu ook weer niet dat we met een 20-tal man kunnen gaan eten en drinken, al is het een bescheiden menutje... En als het enigszins kan willen we toch iets doen waar de link met modelbouw voelbaar blijft...

Ik besef dat de tombola elk jaar samen valt met het innen van de lidgelden, maar daar gaan we dit jaar alvast iets aan doen: de lidgelden worden pas in januari geïnd deze keer, zodat de kosten iets gespreid liggen in de tijd.

Maar ik ga 100% akkoord met racer als hij zegt dat de leden die zijn mening delen, er nu dan ook voor moeten uitkomen: als we niet weten dat we op het verkeerde spoor zitten blijft onze trein natuurlijk doorrijden eh...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #5  
Old 07-11-2010, 00:33
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2008
Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Posts: 1,428
Ik ben voorstander van het systeem van lotjes van 5 en 10 euro. Tombola afschaffen zou ik zonde vinden, ik heb me verleden jaar rot geamuseerd. Ik hink wel op 2 gedachten, enerzijds het feit dat het bestaande systeem zijn charmes heeft. Je kan met een mooie of een klotekit naar huis gaan maar je hebt wel fun tijdens de loting. Anderzijds is het natuurlijk wel leuk om een degelijke kit mee te krijgen die je daadwerkelijk wilt bouwen. Daarom vinnik een combinatie van de 2 een prima idee.
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 07-11-2010, 01:02
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Erik Olijnsma View Post
Balen dat ik er niet meer bij kan zijn! Is er een mogelijkheid tot meedoen op afstand? Dat iemand loten voor mij koopt en de kits naar een volgende meeting meeneemt (of verstuurt op mijn kosten)?
Dat moet tot de mogelijkheden behoren. Voor zover de tombola de voorkeur geniet natuurlijk.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #7  
Old 07-11-2010, 09:23
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Ik vind die Tombola juist leuk, al heb ik er nog nooit aan meegedaan haha. Het idee lijkt me wel bijzonder leuk en ik vind ook wel dat het moet blijven bestaan.
Reply With Quote
  #8  
Old 07-11-2010, 11:58
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Je kan natuurlijk ook beslissen om niet enkel kits in de prijzenpot te steken, maar ook benodigdheden. Je beslist dan via het wisselsysteem zelf of je naar huis gaat met een kit of met benodigdheden.

Ik haal hierbij expliciet aan dat het systeem van de loting mag blijven bestaan, wat mij betreft met 2 categorieën van lotjes, geen probleem.
Uitstapjes kunnen altijd nog, (en ik doe hierbij een oproep daarvoor ), met of zonder tussenkomst van de kas, maar ik ben wel van mening dat de laatste meeting van het jaar modelbouwgericht mag blijven. Dus: tombola (of een ander systeem als daar voorstellen voor zouden zijn) met modelbouwgerelateerde prijzenpot.

Mijn 2 cents.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #9  
Old 07-11-2010, 13:04
Starmodel's Avatar
Starmodel Starmodel is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Location: Heverlee
Posts: 203
Ik ben ook voorstander om modelbouw gerelateerde benodigdheden (zoals mesjes,penselen,boortjes, noem maar op) in de tombola te stoppen. In het verleden ben ik ook met kits naar huis getrokken waar ik echt niet van wist waarmee aangevangen.De avond zelf was wel een voltreffer,dus daaraan moet niet zoveel veranderen.Ook vind ik de beslissing om het lidgeld in januari te innen een goede zaak.
Reply With Quote
  #10  
Old 07-11-2010, 13:28
Nismo jr's Avatar
Nismo jr Nismo jr is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2007
Location: Houthalen-oost
Posts: 26
Ik kom ook.
__________________
See You Nismo jr
Reply With Quote
  #11  
Old 07-11-2010, 13:32
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Als ik voor 10 of 20 euro een toffe avond heb, dan vind ik dat een koopje. Wanneer ik dan ook nog eens 2 kitjes mee krijg is dat mooi meegenomen. Het idee van modelbouw gerelateerde zaken vind ik zeker een goede! Sterker nog; ik heb 2 jaar geleden al een verzameling pipetten en mengbakjes gewonnen op de tombola en die zijn erg nuttig gebleken! Maar het belangrijkste voor mij is een leuke avond (en met de huidige tombola is plezier verzekerd voor mij)!

In de poll heb ik gekozen voor "Ik ben voorstander van het systeem van lotjes van 5 en 10 euro." zodat je niet per se 10 euro per lotje hoeft te besteden, het is dan geheel aan je zelf.

@Erik; vorig jaar heb ik deelgenomen aan de tombola.... maar ik zat op dat moment in Australië. Kwestie van iemand vragen om onder jouw naam ook mee te doen. Die persoon zal dan wel even aan het begin duidelijk moeten maken dat hij voor 2 personen speelt zodat er geen verwarring ontstaat

O ja, ik kom dit jaar wel
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."

Last edited by TvD; 07-11-2010 at 13:32.
Reply With Quote
  #12  
Old 07-11-2010, 14:59
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Ook ik ben voorstander om de laatste vrijdag van het jaar onveranderd te laten, om de eenvoudige reden dat het toch één van de plezanste van het jaar is. Deze tombola-avond is de laatste jaren uitgegroeid tot eentje vol hilarische toestanden. Dus wat mij betref, en vele onder ons zo te lezen, moet het blijven.

Wat Racer aanhaalde dat mensen hierdoor soms wegblijven omdat ze de tombola niet zien zitten, vind ik het spijtig dat dit nooit is verteld op één of andere meeting. Het is ook zo dat men niet verplicht is om die kitjes te bouwen, men doet daarmee wat men wil.
Een etentje moet ook kunnen, maar dan liefst ergens anders in het jaar, bvb in juni of juli. Met de eindejaarfeesten en zo moeten we al genoeg gaan tafelen.

Anderzijds vind ik de tip om niet alleen bouwdozen in de prijzen te steken positief.
Daarom doet het me een plezier dat bij TvD alsnog zijn kadootje met pipetten goed van pas is gekomen.

ik kies voor het systeem van de 2 soorten lotjes; die van 5 en 10 euro.

Bij deze ook nog even vermelden dat ik er bij zal zijn.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.

Last edited by Nismo; 07-11-2010 at 21:32.
Reply With Quote
  #13  
Old 07-11-2010, 16:05
gert mertens gert mertens is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2009
Location: Mol
Posts: 655
Hallo,

Eigenlijk blijft het me allemaal gelijk.
Persoonlijk koop ik waarschijnlijk lotjes van € 10 en hoop hierdoor een kwalitatief "betere" bouwdoos te verzamelen.
€ 10 voor een model is en blijft "weinig" éh.
Verder wens ik hierover nog kwijt ;
Respect voor hen die zich der mee bezig houden!

Grtz,
G
Reply With Quote
  #14  
Old 07-11-2010, 16:18
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Quote:
Originally Posted by TvD View Post

@Erik; vorig jaar heb ik deelgenomen aan de tombola.... maar ik zat op dat moment in Australië. Kwestie van iemand vragen om onder jouw naam ook mee te doen. Die persoon zal dan wel even aan het begin duidelijk moeten maken dat hij voor 2 personen speelt zodat er geen verwarring ontstaat

O ja, ik kom dit jaar wel
Dat geeft een mens moed

Moet je van te voren aangeven hoeveel lootjes je wil kopen?
Reply With Quote
  #15  
Old 07-11-2010, 16:24
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Quote:
Originally Posted by Erik Olijnsma View Post
Dat geeft een mens moed

Moet je van te voren aangeven hoeveel lootjes je wil kopen?
Lijkt me wel verstandig ja, anders zou die persoon zomaar 10 lootjes voor je kunnen kopen (zonder dag je dat door hebt )
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 09:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.