![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Ferrari Dino 246 GT - Fujimi (Enthusiast) - 1/24
Tijd om nog eens een nieuwe te beginnen en om de lijn door te trekken terug een Ferrari!
![]() Hier de onderdelen:
__________________
MIJN WERKBANK |
#2
|
||||
|
||||
Hier al enkele onderdelen die ik al voor de 1ste in mijn leven met de air-brush heb gespoten en het resultaat ben ik best tevreden mee. Verder voor de rest zal de leerschool zijn werk wel doen maar ik ga geen vrede nemen met half werk!
Voor de kleur van de body ben ik aan het twijfelen tussen rood en geel, met een lichte voorkeur voor geel. ![]()
__________________
MIJN WERKBANK |
#3
|
|||
|
|||
Ik ben benieuwd, je bent goed bezig geweest met de Daytona, dus dat belooft.
Dit is toch 1 van de mooiere Ferrari's, ik heb zelf 5 van deze E.M's liggen en 5 van de Daytona, en kan eigenlijk niet wachten om ook te beginnen. Ze zijn enorm aantrekkelijk. Qua kleur zo ik voor een lichte kleur gaan, daarin komen de wulpse vormen het mooiste in uit. Geel is een mooie keuze, maar ook lichtblauw of zelfs lichtgroen. |
#4
|
|||
|
|||
Hej Frederic,
Suc6 met deze "schoonheid" ![]() Van de airbrush hoef je helemaal geen schrik te hebben ! Hij doet wat jij wil.... (en da is meestal mijn probleem ![]() Een goe kleurke kiezen van tamiya (acryl) en verdunnen met gele dop ! "spritzen" maar, gegarandeerd goe resultaat ! Grtz, G ![]() |
#5
|
||||
|
||||
Eindelijk wat tijd gehad om aan deze nog wat verder te werken!
Ik had mezelf beloofd om met deze nog een stapje verder te gaan dus heb ik extra aandacht besteed aan de body. De vaste onderdelen, die in de kit los zaten en nog moesten gekleefd worden, heb ik gekleefd en de naden opgevuld met putty. Deze onderdelen zijn ; voorbumper, onderstel van motordeksel, luchtinlaten op de flanken. De deuren werden zeer voorzichtig uitgesneden en met de nodige zorg geschuurd. Met dit te doen heb ik toch een klein ongelukje gehad. Het kader rond de voorruit was zo fijn dat het brak! ![]() ![]()
__________________
MIJN WERKBANK |
#6
|
||||
|
||||
Oei, dat worden extra herstellingswerken.
![]() Hopelijk komt het goed.
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#7
|
||||
|
||||
Hier een kleine update.
De deuren werden aangepakt om wat realistischer over te komen. Als de deuren open kunnen dan moeten de 'gaten' opgevuld worden tussen het binnenshot en de deur zelf. Er werd een stukje tape gekleeft om zo een template te verkrijgen van het stukje die gescratht moet worden. Het stukje werd dan uitgesneden van een stuk Evergreen. Dit is de stand van zaken... ![]() En nu wachten tot de Putty droog is om op te schuren. ![]()
__________________
MIJN WERKBANK |
#8
|
||||
|
||||
Mooi en slim aangepakt.
In plaats van putty had je het tussenschot kunnen vastlijmen met secondenlijm en de kieren opvullen met bloem. Het voordeel hiervan is dat het onmiddelijk bewerkbaar is en steviger. Gewoon wat bloem uit moeders keukenkast in de natte secondenlijmen strooien en wat aanduwen. ![]()
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
MIJN WERKBANK |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#11
|
||||
|
||||
Leuk model.
Ik heb bij mijn Corolla de deurframe en de opvulling van de deur gdaan met secondelijm en bloem. Voordeel is dat ge op een uur of 4 zo een deur klaar hebt, en er is inderdaad minder schuurwerk aan. Althans dat is mijn ervaring. Als je zo een malletje zoals je hier hebt gemaakt vastzet met secondelijm, hoef je in de naad maar een beetje secondelijm vorzichtig en vloeiend uit te smeren, bloem erop en je hebt maar een klein te schuren naadje naast de mal. En dat kan al na 10 minuten opgeschuurd worden. ![]()
__________________
Last edited by Loixrallyfan; 10-01-2011 at 13:02. |
#12
|
|||
|
|||
Mag ik de stok in het hoenderhok gooien?
![]() Ikzelf doe het zonder secondelijm en bloem, simpelweg omdat het bewerken vloeiender en mooier is op de langzame manier. Ik zit er niet zo mee dat het wat langer duurt, tijd hebben we genoeg en er zijn andere dingen wat we in de tussentijd kunnen doen. Daarnaast is het gebruik van modelbouwlijm, de verbinding sterker dan met secondelijm. Waar secondelijm een oppervlakkige verbinding maakt, maakt modelbouwlijm een diepere verbinding door het versmelten van de plastieken onderdelen met elkaar. Ik had het dak van La Sombrera een flink stuk sneller kunnen doen met secondenlijm, maar dat had een risico geweest, bij het schuren breekt secondelijm relatief snel en het heeft geen houvast. Bij custom-werken, en daar hoort in mijn mening ook de deur bij, gebruik ik de meest betrouwbare methode en dat is toch modelbouwlijm en plamuur. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|