![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
BMW 3.0 csl - Le Mans 1974 - Finotto, Mohr, Facetti - Marui 1/24
Ik wilide nog eens een vlotte build tss de andere gooien. Echter kwam ik snel tot de conclusie dat dit de verkeerde kit was.
Ik ging af op de inhoud van de kit en dat was bij deze dus bijzonder weinig: Bij het nader bestuderen van het model dacht ik dat dit toch over het 3.0 model ging en niet over de 3.5 zoals op de doos vermeld. Na wat google-werk kwam ik tot de conclusie dat deze wagen in 1974 aan Le Mans deelnam en niet in 1976 zoals op de doos vermeld. Dit waren al 2 blunders van fouten die mss wel aanhef gaven dat dit allerminst een vlotte build zou worden. bouwverslag: De echte wagen: ( die de finish niet haalde) ![]() ![]()
__________________
gr Pieter |
#2
|
||||
|
||||
Na de body geinspecteerd te hebben vond ik dat het dak niet hoog genoeg kwam. Dit was niet in proportie met het gehele model.
Dan maar de stoute schoenen aangetrokken en de zaag erbij gepakt. Was even slikken omdat ik toch redelijk wat betaald heb voor deze zeldzame kit. De boel 1,5mm verhoogd maar dan kwam het dak ook te lang uit: enige oplossing: dak in 2 en inkorten
__________________
gr Pieter |
#3
|
||||
|
||||
bodem en wielen bevestigd voor een dryfit: Ramen heb ik apart uitgesneden om passend te maken: body werd spuitklaar gemaakt. a-b-c steijlen werden afgewerkt met putty. Gaten in voorbumper geboord. Ook heb ik gaten gemaakt waar de brandstof bijgevuld moet worden in de koffer.
__________________
gr Pieter |
#4
|
||||
|
||||
Body wer geprimed geschuurd en in TS-26 gespoten:
__________________
gr Pieter |
#5
|
|||
|
|||
Wat een lef om zo te beginnen zagen in een zeldzame,dure kit.
![]() Maar wel knap gedaan!! Ben benieuwd naar de rest! ![]()
__________________
WRC-prono 2006 kampioen IRC-prono 2009 kampioen |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#7
|
||||
|
||||
Die oude kits en hun correctheid... Dan gooi je er eens eentje tussen (cf Porsche) en dan wordt het net je langste build...
Netjes aangepakt het ophogen. Je ziet er alvast niks meer van. Het zal je wel wat uren bouwplezier (lees: schuren en plamuren en zuchten en hoesten) bezorgd hebben. Succes verder !
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#8
|
||||
|
||||
Sterke verbouwing. Knap, ben benieuwd hoe de venstertjes nog gaan passen na de verhoging van het dak.
__________________
|
#9
|
||||
|
||||
@Loeten: Idd veel schuur en plamuur uurtjes. Maar Dit is toch wat we graag doen! niet?
![]() Even een vraag voor jullie. De raamrubbers moet ik met BMF bekleden. echter wil ik die mee vernissen en heb ik besloten ze eerst voor de decals te plaatsen. Om dan een vloeiende lijn te creeren heb ik besloten de A en C-stijl volledig te BMF'en en de decal daarop te plaatsen. Nu is de vraag. hecht een decal op BMF? Of maak ik het mezelf te moeilijk? Decal zal ook moeten aangepast worden. Omdat ik het dak verbouwde.
__________________
gr Pieter |
#10
|
||||
|
||||
Ik denk dat de decal zeker wel hecht op de BMF.
Aangezien je het geheel toch gaat sealen met blanke lak, lijkt me dat dat geen enkel probleem. Welke ga je eigenlijk gebruiken hiervoor? Ik denk overigens dat de decals wel redelijk zullen uitkomen op jou model omdat deze volgens mij gemaakt zijn voor het de Arii CSL.
__________________
![]() Jim Hall is Chaparral Last edited by Mech@niC; 27-08-2012 at 21:41. |
#11
|
||||
|
||||
Ik zou de BMF toch wegsijden... Ik heb trouwens al 2 modellen waar de BMF onder de vernis zit en toch loskomt! Andere modellen waar de BMF op de vernis ligt lijkt beter vast te blijfen hangen. Mss omdat de vernis zeer glad is?
Trouwens, zeer geslaagde verhoging!
__________________
MIJN WERKBANK |
#12
|
||||
|
||||
Ik zou die ook weghalen omdat je heel waarschijnlijk een oneffenheid in de decal zal hebben daar waar hij het randje van de BMF overlapt...
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Wat het BMF betreft: Ik ben iemand die wil dat mijn modellen toch enige stevigheid hebben. Ik haat het als je een model vastpakt een spiegel afbreekt,antenne,... Daarom dacht ik laat ik het BMF mee vernissen kan het nooit meer loskomen. Maar op die stijlen is dat toch wat moeilijk met de decal. Ik vraag me dan af wat de reden zou zijn dat het BMF rapper loskomt onder de vernis dan erboven? Is er enige reactie tussen vernis en BMF? Alvast bedankt voor jullie uitleg!
__________________
gr Pieter Last edited by VSB; 28-08-2012 at 10:15. |
#14
|
||||
|
||||
Niet echt geluisterd naar jullie en eerst BMF geplaatst en dan decals. Ik wilde het gewoon vernist hebben en ik denk dat ik nu ook een egaler overgang heb van rammrubber op body.
Werd even afwachten hoe de decals reageerden. Zijn inmiddels 20jaar oud. Op eerste zicht was dit goed. Maar bij gebruik van Sol gingen er rimpels vormen ![]() Doordat het dak aangepast werd moest ik de decal van het dak in 4 snijden en bijwerken met Tamiya sky bleu. Hier zie je goed dat de decal begint te rimpelen. Met vernissen en polijsten zou dit opgelost kunnen zijn?
__________________
gr Pieter |
#15
|
||||
|
||||
Inderdaad jammer, voor deze anders wel heel geslaagde build.
Met vernissen en polijsten ga je inderdaad het geheel kunnen "uitvlakken" waardoor het veel minder gaat opvallen, doch als je van dichtbij gaat kijken, ga je het altijd een beetje zien. Heb het ook al voorgehad.
__________________
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|