De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 24-03-2013, 15:32
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2009
Location: Ruiselede
Posts: 660
BMW 2002ti - 1972 Portugal - A. Warmbold - 1/24 Scala24

Als er een BMW af is wil ik toch altijd een andere op de plank.

Mijn keuze ging naar de 2002ti waar Achim Warmbold de rally van Portugal mee won in 1972

Kit is van SCALA24.

gaat om deze auto:





inhoud van de kit. alleen jammer dat er geen bouwbeschrijving voor handen is. Enkel wat foto's van een gebouwd model zijn bijgeleverd maar dan ook geen interieur foto's. Dus hier heb je uw onderdelen en zoek het maar uit



De kit bevat heel wat luchtbellen in de resin. Eerst deze allemaal uitgehold om ze dan op te vullen met bloem en secondelijm.







De bodem dan eens op de body gezet en die was veel te bol. Dit ga ik vlak maken.



Als ik de de wielen ging instaleren bleek dat die bolling zich ook in de opening bevond waar de staaf in moest. Dit moest ik ook vlak zien te krijgen.

__________________
gr Pieter

Last edited by VSB; 24-03-2013 at 15:34.
Reply With Quote
  #2  
Old 24-03-2013, 15:32
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2009
Location: Ruiselede
Posts: 660


Na een dryfit moet hij achteraan nog lager en de achterwielen zijn niet goed gecenterd.





Dit was de oplossing:



Dit is de uiteindelijke stance van de wagen:







__________________
gr Pieter
Reply With Quote
  #3  
Old 24-03-2013, 18:43
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Nice !! Ben er benieuwd naar...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #4  
Old 24-03-2013, 21:39
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2008
Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Posts: 1,428
Hey Pieter. Leuke BMW die je gaat maken, de mijne ligt ook klaar om aan te beginnen maar dat word de versie van Vantieghem uit het belgisch historic rally kampioenschap.

Ik moet wel zeggen dat ik met verstomming je verslag ben beginnen lezen. De mijne is 1 van de beste resinkits die ik in huis heb.

Succes met het vervolg.
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 24-03-2013, 22:25
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2009
Location: Ruiselede
Posts: 660
Quote:
Ik moet wel zeggen dat ik met verstomming je verslag ben beginnen lezen. De mijne is 1 van de beste resinkits die ik in huis heb.
Dit is nu al de 2de keer dat je me dit zegt. Remember de Skoda waar mijn velgen op niks trokken en jij een foto poste van uw perfecte velgjes in dezelfde kit?

Het geluk zit me blijkbaar niet mee Nu moet ik wel zeggen dat ik opzich ook best tevreden was over de resin tot ik hem in het licht ging houden.

Ik moest echt door het bovenste dun laagje prikken eer ik een holle ruimte tegen kwam. Maar je ziet dat ze bij mij er wel degelijk zijn. Mss heeft dit allemaal te maken met waneer de kit is gemaakt.
Deze heb ik paar maanden geleden van domino gehaald.

Dan ben ik ook benieuwd naar u versie. Er zijn nog wat fouten in de kit ivm met de pe raamrubbers maar dat komt later allemaal aan bod
__________________
gr Pieter
Reply With Quote
  #6  
Old 25-03-2013, 09:34
Loixrallyfan's Avatar
Loixrallyfan Loixrallyfan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2009
Location: Valmeer
Posts: 1,524
Ja man, in kaas met gaatjes zitten minder gaatjes.

Maar het model op zich ziet er dan weer wel goed uit en met jouw skills twijfel ik er niet aan dat je dit tot een goed einde zal brengen. Veel werk, maar des te meer voldoening als het klaar is.

Succes, ik volg.
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 25-03-2013, 11:19
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Veel werk zo te zien. Ben benieuwd naar het vervolg en heb vertrouwen in een goede afloop.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #8  
Old 25-03-2013, 18:15
Joka-1's Avatar
Joka-1 Joka-1 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 286
Het verbaast me dat de body zo slecht is?
Ik heb deze in het verleden ook gebouwd en er was totaal niets mis met de body.

Ook met het 2de exemplaar dat ik had was er niets mis mee.

Maar dit is een prachtige wagen eens deze klaar is.
Ik zou zeggen niet opgeven.
Reply With Quote
  #9  
Old 25-03-2013, 19:12
Starmodel's Avatar
Starmodel Starmodel is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Location: Heverlee
Posts: 203
Mij verbaasd het ook. Ik heb er ook een paar gebouwd,zowel in schaal 1/43 als in 1/24, en was steeds tevreden van de kwaliteit van de resin,die trouwens wit van kleur was. De samenstelling hiervan deed me trouwens denken aan die dat BBR indertijd gebruikte (heel scherp gegoten,maar tamelijk broos).
In alle geval kijk ik uit naar het vervolg van je build
Reply With Quote
  #10  
Old 29-03-2013, 09:36
bzguy's Avatar
bzguy bzguy is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2010
Location: Baal
Posts: 60
Is precies inderdaad een 'maandagmorgen-resin-kit'

Maar komt wel goed, kijk er naar uit om het resultaat te zien !
Reply With Quote
  #11  
Old 23-04-2013, 09:48
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2009
Location: Ruiselede
Posts: 660
Aangezien deze auto van 1972 is kan ik goede referentiefoto's op het internet wel vergeten. gelukkig heb ik wat boeken waar ik het 1 en ander kan terug vinden. Daar was te zien dat de binnen bekleding van de zetels uit stof bestond. Dit heb ik dan ook nagebootst.

staat van de zetels:



afgewerkt met flocking poeder:



Alles aan de body van pe ( gril, lichtunits,bumpers...) werd gedryfit en aangepast waar nodig.
Toch wil ik even verder gaan ivm de B-stijl van de auto.

Eerst werden de randen rondom tot het minimum herleid zodat er niks meer van te zien is eens alles is gemonteerd:



Op het zicht vond ik al dat het voorste raam te lang was in verhouding met het achterste. Op volgende foto is te zien dat de deuropening ook niet overeen komt met het pe aan de B-stijl:



Deze moest een stuk naar voor komen. Ik had het pe aan de deuropening doorgesneden zodat dit al klopte:






Dit zag er al heel wat beter uit. Toch wilde ik nog even zekerheid en haalde er een foto bij en begon te meten .
Het verschil op verschillende foto's was 1,65 als je het voorste raam met het achterste deelde.



Met zo een kleine afwijking kan ik leven. Enkel nog even nadenken wat ik met het ingekort stukje ga doen aan de c-stijl. dit is echt maar een mm en kan dit waarschijnlijk wel toucheren met een beetje verf.

De bumpers werden nog even onder handen genomen. deze waren al in chrome maar dit was echt niet egaal te noemen en ik kon er niet mee leven.



Ik begon ze op te schuren met 400, 800, 1200, 1500

Hier een vergelijking met voor en achter bumper:





Bumpers en ander chrome onderdelen zullen met alclad gespoten worden aangezien ik nu een airbrush ter beschikking heb.
__________________
gr Pieter

Last edited by VSB; 23-04-2013 at 09:50.
Reply With Quote
  #12  
Old 23-04-2013, 09:48
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2009
Location: Ruiselede
Posts: 660
Er werden ook nog gaten in de verlgharten geboord om later bouten in te bevestigen

__________________
gr Pieter
Reply With Quote
  #13  
Old 23-04-2013, 21:53
Mech@niC's Avatar
Mech@niC Mech@niC is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2006
Location: Goirle Nederland
Posts: 551
Ja, jij bent HEEL goed bezig!!
En een zeer interessant project overigens.
__________________

Jim Hall is Chaparral
Reply With Quote
  #14  
Old 19-05-2013, 14:48
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2009
Location: Ruiselede
Posts: 660
de bodem werd in het wit gespoten:





Er werd wat bedrading toegevoegd:



Op referentiefoto's was te zien dat er automatten aanwezig waren. Aan de pedalen was dit wel niet zo mooi aansluitend en zag je de witte vloerplaat. Dit heb ik dan ook na gemaakt.

Op een soort vinyl heb ik flocking poeder aangebracht en een stukje zwart geverfd voor het middenstuk.



Daarna de matten op maat uitgeknipt:



Ondertussen werd de middenconsole voorzien van X-18. De handrem, versnellingspook en pedalen werden bevestigd.
Het voetsteuntje werd gescratcht uit messing.





De zetels werden geplaatst en voorzien van de zij-gordels.







Zie net op de foto's dat ik de opstaane randjes van het vinyl wat bij moet stippen.
__________________
gr Pieter
Reply With Quote
  #15  
Old 19-05-2013, 15:26
Haddewade Haddewade is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2013
Location: Vreden
Posts: 27
Leuk project!

Dat flocking poeder waar koop je dat? en nog belangrijker de adhesive? Ik probeer het al een tijdje te krijgen maar vanuit Amerika mogen ze dat spul niet overvliegen........

Nog een vraagje, spuit je dat of doe je het met statische elektriciteit?
__________________
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.