![]() |
|
|
||||
|
||||
Porsche 911 GT3 (996) - Tamiya - 1/24
We starten een nieuwe build. Ik ben van plan om deze Porsche 911 GT3 OOB te bouwen om wat tijd in te winnen en ook omdat ik ergens onderweg het plezier van OOB bouwen blijk verloren te zijn. En tenslotte vraagt het ook teveel energie om elk model weer opnieuw te superdetailleren, af en toe mag er ook eens een simpel OOB'ke tussenzitten vind ik
![]() Let wel, OOB is niet hetzelfde als 'er met uw klak naar smijten' eh ![]() Eerst worden dus de ophangingsonderdelen geschilderd. Hiervoor volgen we gewoon het kleurenschema van Tamiya. Nadien wordt het chassis voorzien van een wash met Smoke. Last edited by Sennake; 04-11-2013 at 18:49. |
|
||||
|
||||
Daarna kunnen we de zwarte beschermingsplaten en de velgen op hun plaats aanbrengen.
Let er wel op dat de banden niet uitwisselbaar zijn omdat ze geen symmetrisch patroon vertonen! Ondanks het feit dat dit een redelijk simpele kit is, ziet het chassis er uiteindelijk toch wel redelijk compleet uit. Maar uiteraard zal je daar weinig van zien eens het model op zijn 'poten' staat... |
|
||||
|
||||
En daar heb je het al: de Porsche staat op zijn wielen.
Niets meer te zien van de onderkant, dan zullen we maar aan de bovenzijde beginnen zeker? |
|
||||
|
||||
We beginnen met het spuiten van de body, eerst in grijze primer, dan in TS-17 gloss aluminium en tenslotte komen er 2 lagen Gunze Sangyo vernis overheen.
De body mag nu een paar dagen drogen. Eens droog wordt alles nog eens grondig gepolisht. Maar voorlopig kunnen we alleen maar het lijnenspel van de Porsche bewonderen ![]() |
|
||||
|
||||
Na een paar uurtjes durf ik het al aan om de body voorzichtig te dryfitten op het chassis...
De rijhoogte ziet er ok uit. Deze Porsche is trouwens de 5e generatie Porsches 911, ook wel bekend als Porsche 996... Ondertussen bestaan er al 7 generaties Porsche 911. |
|
||||
|
||||
't Is te zien dat ge ne Porsche aan 't bouwen zijt, da gaat nogal vooruit zunne
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Allez vooruit dan, dan zullen we nog eens wat gas geven
![]() Ik ben begonnen met de bouw van het interieur. Eerst werden natuurlijk alle losse onderdelen geschilderd en de nodige decals werden aangebracht. Ik besloot ook om de zelfklevende tapijt te laten voor wat ze is en te vervangen door Scale Fabric (van Tenco Proto). Daarna heb ik verticale steunen toegevoegd aan de interieurkuip om er veiligheidsgordels aan kunnen te bevestigen. Gordels toevoegen is namelijk toegelaten bij OOB ![]() De rode gordels geven het grijs/zwarte interieur een leuke kleurtint en doorbreekt dus wat de eentonigheid. |
|
||||
|
||||
Het interieur werd ondertussen op het chassis vastgekleefd en ik heb de body er eens opgezet.
Ik hoop alleen dat mijn zelfgemaakte steunen perfect overeen zullen komen met de frames op de ruiten, zodat ze erachter zitten. |
|
|||
|
|||
Ah zo, dit noemen jullie OOB .....
|
|
||||
|
||||
Lol! Maar... let wel: het plaatsen van gordels is zowat het enige dat in een modelbouwwedstrijd toegelaten wordt in de categorie OOB
![]() |
|
||||
|
||||
De Porsche werd ondertussen afgewerkt; foto's van het afgewerkte model zijn te bekijken in mijn galerij.
Last edited by Sennake; 07-12-2013 at 13:54. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|