![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Kan iemand uitleggen wat eigenlijk het verschil is tussen een "gewone" dieselmotor en een met common rail en wat de voordelen van dat laatste systeem eigenlijk zijn ?
|
||||
|
||||
Volgens mij is er de opdeling:
1. oude generatie Diesels (D en TD) 2. nieuwe generatie Diesel (DI/SDI/TDI/CDI) Volkswagen - Audi - Ford maken gebruik van het TDI-principe (SDI-TDI-DI) BMW - Mercedes gebruiken de commonrail variant, de CDI. Rijdt Sennake niet met een 220 CDI?
|
||||
|
||||
eerst en vooral ... ik ben geen auto-technieker ... Hun uitleg zal ongetwijfeld 100 kere beter zijn als de mijnen ...
Common rail houdt volgens mij in dat er een directe inspuiting plaatsvindt, en deze directe inspuitng vindt plaats vanop dezelfde brandstofleiding onder zeer hoge druk ... Door deze techniek zou het mogelijk zijn om zuiniger, milieuvriendelijkere, en krachtigere motoren te bouwen ... airco
|
|||
|
|||
Juist Airco
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Hebben common rail diesels ook geen grotere trekkracht dan hun andere dieselgenoten? Wij hebben nen mercedes E 220 CDI automatic versnellingsbak (prachtige versnellingsbak trouwens) deels dankzij de bak maar ook dankzij de motor is deze zeer snel in de acceleratie. In de acceleratietests krijgen benzine motoren het toch lastig tegen de commonrail diesels (dit sprekende over mercedes)
|
|
||||
|
||||
mja je mag gerust stellen dat een moderne diesel-motor op geen enkel vlak nog onderdoet voor zijn benzine-variant...
|
||||
|
||||
Bedankt voor de uitleg allen
![]() Maar om nog maar eens een spreekwoordelijke knuppel in het hoenderhok te gooien : van mij persoonlijk mag diesel gerust heel wat meer kosten. De maatschappelijke prijs die ervoor betaald wordt (vervuiling, volksgezondheid) is veel hoger dan vergeleken met benzinemotoren of motoren die op lpg rijden. Maar allez, die common rail is dan toch een hele vooruitgang.
![]() Last edited by Mario; 15-05-2002 at 10:08. |
|
||||
|
||||
qua vervuiling en volksgezondheid zitten de moderne diesels ongeveer even ver dan hun benzine-broertjes zene...
Enkel LPG is nog een geval apart dat er in de positieve zin bovenuit steekt
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Werner en Alain kunnen dit trouwens beamen :-) De "testrit" naar Imola heeft hen denk ik wel overtuigd... |
|
||||
|
||||
Bwa, zo echt onder de indruk was ik nu ook weer niet
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Ja, als ik me ni vergis heeft onze Focus Turbodiesel dezelfde acceleratie snelheid als de mercedes van Sennake
![]()
|
||||
|
||||
![]()
Zeg Mario, dat was toch om te zwansen dat je dat zei van die hogere dieselprijs? Ik meen me te herrinneren dat jij minstens 1 keer aan de kant ging met een opgeblazen motor enkele maanden geleden, en dat je waarschijnlijk op 5 minuten meer rook maakte als mijn dieselke op 10 jaar.....Hang dus niet de agaleffer uit hé ;-)
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|